![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kerk van Satan is echt kleuterspel vergeleken bij deze hele wereld die de werkelijke kerk van Satan is.
1 - Zij die niet meer God geloven, maar wel in het Kapitaal, Mammon dus. 2 - en zij die net doen alsof ze in Jezus geloven, maar ook Mammon dienen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 mei 2012 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zij die u aanvallen louter op basis van een naam enzoverder, die geen moeite ondernemen om dingen waarlijk te leren kennen/onderzoeken, zij die liever hebben dat hen gezegd wordt hoe ze moeten denken.
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Ik heb toevallig wat meer 'inside-info' over de 'Church of Satan'. Iemand waar ik al enkele jaren mee bevriend was vertelde me dat hij lid was (ondertussen een zekere status binnen de organisatie zelf, ben de term vergeten en even te lui om het op te zoeken). Snapte ik eindelijk waarom hij altijd in het zwart was gekleed. Hij gaf me info en suggereerde mij verder te informeren, daarna stelde hij voor om lid te worden. Ben ik niet op ingegaan, ik heb geen clubs nodig.
Het is een internationale vereniging, ik weet dat hij soms grote afstanden aflegt voor samenkomsten. Wat occulte toestanden ... De filosofie van de stichter is echter niet veel meer dan een flauw aftreksel van de filosofie van Nietzsche. Lees trouwens hun morele code maar eens, er is weinig of niets 'duivels' aan, de naam COS is louter gekozen om te provoceren. Doetjes die behoefte hebben aan een identiteit als je het mij vraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() Het is zo'n beetje als Nietzsche schreef 'blijf trouw aan de aarde'. Niet geloven in een god, vogel met wie en waar je wil, en als iemand je slaat keer je de andere wang niet maar sla je terug.
Ik hoef me geen satanist te noemen of bij een of andere club te behoren om te vogelen wanneer en met wie ik wil. Ik moet trouwens niet terugslaan, ik ben van mening dat de aanval de beste verdediging is als de tegenpartij gelijk of minder sterk is. Hij noemde zich satanist maar liet zijn rondborstige vriendin wel haar ding botvieren met de zweep en handboeien op hem. Ik had nogal vlug de zweep overgenomen en ze rond de keukentafel doen kruipen. Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 18 mei 2012 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijken mij eerlijk gezegd best wijze leefregels, dingen waarin ik me voor de volle 100% in kan terugvinden. Het is een feit dat bijna alle mensen zich blijkbaar geroepen voelen om zich met jouw zaken te bemoeien, kritiek te uiten en je het leven zuur te maken ![]() Wel ik ben iemand die IEDEREEN zijn ding laat doen zolang ze er mij maar geen last mee bezorgen...de ideale buurman als het ware. MAAR WAAG HET NIET OM MIJ HET LEVEN ZUUR TE MAKEN OF GE ZULT DE GEVOLGEN KENNEN ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie dat u ook het 'profiel' heeft van een lid van de COS, maar verder niets daarmee wil te maken hebben. Dat is inderdaad geen noodzaak (ook ik voel me niet geroepen om bij één of andere club te gaan). Maar waarom u ze dan 'doetjes' gaat noemen, vind ik eerlijk gezegd maar wat flauw. Het staat eenieder vrij om zich met geestesgenoten te verenigen, daar is helemaal niks verkeerd mee. Volgens die logica zijn voetbalclubs dan ook een bende onnozelaars die elk weekend samen trainen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Doetjes is er misschien over, maar er is niks gedurfd of vernieuwend aan hun filosofie, ze kan hoogstens ruimdenkend worden genoemd in vergelijking met de gedachtengang van de meute. Ik twijfel wel niet dat dergelijke organisaties interessant kunnen zijn om contacten te leggen (zoals de loge), ik persoonlijk heb hier geen behoefte aan.
Ik vind ze toch nogal braafjes en voorzichtig als het op 'revenge' aankomt. Geen spaander heel laten had ik beter gevonden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Illuminatus : 18 mei 2012 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() Zijn status was trouwens 'magister' of zoiets, ik weet het niet meer precies. Ze hebben trouwens al afvalligen gehad die foto's van allerlei evenementen hebben gelekt. Je zal maar gelinkt worden aan de 'church of satan', geen één op twintig zielen die de moeite zal doen om eens op te zoeken wat het precies inhoudt, je zal onmiddellijk gelinkt worden aan het slachten van baby's en dergelijke onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot gelijk. Het grote publiek denkt nog altijd dat satanisten één of ander creatuur met bokkepoten aanbidden maar de COS is atheïstisch. LaVey geloofde niet meer in God en al evenmin in de Duivel. Dit wordt met zoveel woorden gesteld als LaVey het over offers heeft: er bestaat niks dus offeren heeft geen zin.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar moet je 200 dollar betalen vooraleer je actief lid wordt. Dat alleen al is voldoende om er eens goed mee te lachen.
De hiërarchie en de bombastische benamingen zijn ook hilarisch: "Fourth degree: Magister"j "Warlock.", "Priest". Ik dacht even dat ik op de website van World of Warcraft zat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De zgn. Church of Satan is gewoon een zeer slecht gekozen naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Integendeel, om nieuwsgierigen aan te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens LaVey word je geboren als satanist en al wie niet volkomen aan zijn beeld van satanist voldoet, is volgens hem geen satanist. Dit is mijn voornaamste bezwaar tegen de COS. Satanisme kan je een volledig individuele invulling geven. Misschien ook eens uw licht opsteken bij de Temple of Set?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |