Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2012, 14:36   #41
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

De kerk van Satan is echt kleuterspel vergeleken bij deze hele wereld die de werkelijke kerk van Satan is.

1 - Zij die niet meer God geloven, maar wel in het Kapitaal, Mammon dus.

2 - en zij die net doen alsof ze in Jezus geloven, maar ook Mammon dienen.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 mei 2012 om 14:39.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 15:56   #42
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
What's in a name. De Hells Angels, Bandido's, Outlaws etc. noemen zich ook motorclubs, terwijl het motorrijden slechts een soort van uithangbord is...die mannen houden zich ook wel met minder frisse dingen bezig
de naam is net gekozen om de volgzame schapen buiten te houden.
Zij die u aanvallen louter op basis van een naam enzoverder, die geen moeite ondernemen om dingen waarlijk te leren kennen/onderzoeken, zij die liever hebben dat hen gezegd wordt hoe ze moeten denken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 16:06   #43
TheChosenOne
Burger

TheChosenOne's schermafbeelding

Standaard

Ik heb toevallig wat meer 'inside-info' over de 'Church of Satan'. Iemand waar ik al enkele jaren mee bevriend was vertelde me dat hij lid was (ondertussen een zekere status binnen de organisatie zelf, ben de term vergeten en even te lui om het op te zoeken). Snapte ik eindelijk waarom hij altijd in het zwart was gekleed. Hij gaf me info en suggereerde mij verder te informeren, daarna stelde hij voor om lid te worden. Ben ik niet op ingegaan, ik heb geen clubs nodig.

Het is een internationale vereniging, ik weet dat hij soms grote afstanden aflegt voor samenkomsten. Wat occulte toestanden ... De filosofie van de stichter is echter niet veel meer dan een flauw aftreksel van de filosofie van Nietzsche. Lees trouwens hun morele code maar eens, er is weinig of niets 'duivels' aan, de naam COS is louter gekozen om te provoceren.

Doetjes die behoefte hebben aan een identiteit als je het mij vraagt.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 16:24   #44
TheChosenOne
Burger

Standaard

Het is zo'n beetje als Nietzsche schreef 'blijf trouw aan de aarde'. Niet geloven in een god, vogel met wie en waar je wil, en als iemand je slaat keer je de andere wang niet maar sla je terug.

Ik hoef me geen satanist te noemen of bij een of andere club te behoren om te vogelen wanneer en met wie ik wil. Ik moet trouwens niet terugslaan, ik ben van mening dat de aanval de beste verdediging is als de tegenpartij gelijk of minder sterk is. Hij noemde zich satanist maar liet zijn rondborstige vriendin wel haar ding botvieren met de zweep en handboeien op hem. Ik had nogal vlug de zweep overgenomen en ze rond de keukentafel doen kruipen.

Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 18 mei 2012 om 16:25.
Oud 18 mei 2012, 18:24   #45
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
dus jij bent echt overtuigd dat de onzin die ze uitkramen iets te maken heeft met een filosofische benadering/overtuiging?
Welke onzin? " Doe wat ge wilt maar val anderen er niet mee lastig" of " als iemand na het u na herhaaldelijk aandringen toch lastig blijft maken...vernietig hem (niet letterlijk te nemen, eerder iets in de trant van 'actie' ondernemen om hem/haar te doen stoppen)" of "heb diegenen lief die dat verdienen" of " hoed u voor conformiteit" of "domheid is een zonde" etc....

Lijken mij eerlijk gezegd best wijze leefregels, dingen waarin ik me voor de volle 100% in kan terugvinden.

Het is een feit dat bijna alle mensen zich blijkbaar geroepen voelen om zich met jouw zaken te bemoeien, kritiek te uiten en je het leven zuur te maken
Wel ik ben iemand die IEDEREEN zijn ding laat doen zolang ze er mij maar geen last mee bezorgen...de ideale buurman als het ware. MAAR WAAG HET NIET OM MIJ HET LEVEN ZUUR TE MAKEN OF GE ZULT DE GEVOLGEN KENNEN
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 18:32   #46
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
Ik heb toevallig wat meer 'inside-info' over de 'Church of Satan'. Iemand waar ik al enkele jaren mee bevriend was vertelde me dat hij lid was (ondertussen een zekere status binnen de organisatie zelf, ben de term vergeten en even te lui om het op te zoeken). Snapte ik eindelijk waarom hij altijd in het zwart was gekleed. Hij gaf me info en suggereerde mij verder te informeren, daarna stelde hij voor om lid te worden. Ben ik niet op ingegaan, ik heb geen clubs nodig.

Het is een internationale vereniging, ik weet dat hij soms grote afstanden aflegt voor samenkomsten. Wat occulte toestanden ... De filosofie van de stichter is echter niet veel meer dan een flauw aftreksel van de filosofie van Nietzsche. Lees trouwens hun morele code maar eens, er is weinig of niets 'duivels' aan, de naam COS is louter gekozen om te provoceren.

Doetjes die behoefte hebben aan een identiteit als je het mij vraagt.
Die naam is zeker gekozen om te provoceren, maar er zijn altijd wel enkele boerenkinkel die zich blindstaren op het woordje CHURCH

Ik zie dat u ook het 'profiel' heeft van een lid van de COS, maar verder niets daarmee wil te maken hebben. Dat is inderdaad geen noodzaak (ook ik voel me niet geroepen om bij één of andere club te gaan).

Maar waarom u ze dan 'doetjes' gaat noemen, vind ik eerlijk gezegd maar wat flauw. Het staat eenieder vrij om zich met geestesgenoten te verenigen, daar is helemaal niks verkeerd mee. Volgens die logica zijn voetbalclubs dan ook een bende onnozelaars die elk weekend samen trainen???
Oud 18 mei 2012, 18:36   #47
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
de naam is net gekozen om de volgzame schapen buiten te houden.
Zij die u aanvallen louter op basis van een naam enzoverder, die geen moeite ondernemen om dingen waarlijk te leren kennen/onderzoeken, zij die liever hebben dat hen gezegd wordt hoe ze moeten denken.
Ja onnozelaars (de meerderheid dus) blijven beter thuis
Oud 18 mei 2012, 18:36   #48
TheChosenOne
Burger

Standaard

Citaat:
Welke onzin? " Doe wat ge wilt maar val anderen er niet mee lastig" of " als iemand na het u na herhaaldelijk aandringen toch lastig blijft maken...vernietig hem (niet letterlijk te nemen, eerder iets in de trant van 'actie' ondernemen om hem/haar te doen stoppen)" of "heb diegenen lief die dat verdienen" of " hoed u voor conformiteit" of "domheid is een zonde" etc....

Lijken mij eerlijk gezegd best wijze leefregels, dingen waarin ik me voor de volle 100% in kan terugvinden.

Het is een feit dat bijna alle mensen zich blijkbaar geroepen voelen om zich met jouw zaken te bemoeien, kritiek te uiten en je het leven zuur te maken
Wel ik ben iemand die IEDEREEN zijn ding laat doen zolang ze er mij maar geen last mee bezorgen...de ideale buurman als het ware. MAAR WAAG HET NIET OM MIJ HET LEVEN ZUUR TE MAKEN OF GE ZULT DE GEVOLGEN KENNEN
Daar heb je toch de filosofie van de COS niet voor nodig. Iedere 'werkelijke' vrijdenker kan zelf tot dergelijke conclusies komen (en dan heb ik het niet over de schare conformistische humanisten). Ik zou nooit lid worden van een club (tenzij ik er voordeel zou kunnen uit halen). COS lijkt me trouwens voor softies die identiteit en een 'exclusieve' badge zoeken. Zoals je trouwens zelf schrijft zijn ze vrij 'soft'. Het moet wel gezegd dat ze tamelijk wat prominenten onder hun leden hebben, voornamelijk in de VS.
Oud 18 mei 2012, 18:41   #49
TheChosenOne
Burger

Standaard

Doetjes is er misschien over, maar er is niks gedurfd of vernieuwend aan hun filosofie, ze kan hoogstens ruimdenkend worden genoemd in vergelijking met de gedachtengang van de meute. Ik twijfel wel niet dat dergelijke organisaties interessant kunnen zijn om contacten te leggen (zoals de loge), ik persoonlijk heb hier geen behoefte aan.

Ik vind ze toch nogal braafjes en voorzichtig als het op 'revenge' aankomt. Geen spaander heel laten had ik beter gevonden
Oud 18 mei 2012, 18:42   #50
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb je toch de filosofie van de COS niet voor nodig. Iedere 'werkelijke' vrijdenker kan zelf tot dergelijke conclusies komen (en dan heb ik het niet over de schare conformistische humanisten). Ik zou nooit lid worden van een club (tenzij ik er voordeel zou kunnen uit halen). COS lijkt me trouwens voor softies die identiteit en een 'exclusieve' badge zoeken. Zoals je trouwens zelf schrijft zijn ze vrij 'soft'. Het moet wel gezegd dat ze tamelijk wat prominenten onder hun leden hebben, voornamelijk in de VS.
Hun filosofie is voor mij dan ook geen 'openbaring', maar eerder zoiets van 'tiens zo denk ik er nu krek hetzelfde over'...Voor de rest vind ik er de rituelen en verkleedpartijtjes echt wel te veel aan....maar ja, ieder zijn ding niewaar?

Laatst gewijzigd door Illuminatus : 18 mei 2012 om 18:43.
Oud 18 mei 2012, 18:44   #51
TheChosenOne
Burger

Standaard

Zijn status was trouwens 'magister' of zoiets, ik weet het niet meer precies. Ze hebben trouwens al afvalligen gehad die foto's van allerlei evenementen hebben gelekt. Je zal maar gelinkt worden aan de 'church of satan', geen één op twintig zielen die de moeite zal doen om eens op te zoeken wat het precies inhoudt, je zal onmiddellijk gelinkt worden aan het slachten van baby's en dergelijke onzin.
Oud 18 mei 2012, 18:48   #52
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn status was trouwens 'magister' of zoiets, ik weet het niet meer precies. Ze hebben trouwens al afvalligen gehad die foto's van allerlei evenementen hebben gelekt. Je zal maar gelinkt worden aan de 'church of satan', geen één op twintig zielen die de moeite zal doen om eens op te zoeken wat het precies inhoudt, je zal onmiddellijk gelinkt worden aan het slachten van baby's en dergelijke onzin.
Mja, lijkt me inderdaad verstandiger om die stempel te vermijden....maar niets belet ons om zulke ideeën in het dagelijks leven toe te passen...
Oud 18 mei 2012, 21:25   #53
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, lijkt me inderdaad verstandiger om die stempel te vermijden....maar niets belet ons om zulke ideeën in het dagelijks leven toe te passen...
Groot gelijk. Het grote publiek denkt nog altijd dat satanisten één of ander creatuur met bokkepoten aanbidden maar de COS is atheïstisch. LaVey geloofde niet meer in God en al evenmin in de Duivel. Dit wordt met zoveel woorden gesteld als LaVey het over offers heeft: er bestaat niks dus offeren heeft geen zin.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 06:45   #54
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar moet je 200 dollar betalen vooraleer je actief lid wordt. Dat alleen al is voldoende om er eens goed mee te lachen.

De hiërarchie en de bombastische benamingen zijn ook hilarisch: "Fourth degree: Magister"j "Warlock.", "Priest".

Ik dacht even dat ik op de website van World of Warcraft zat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 06:52   #55
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die naam is zeker gekozen om te provoceren, maar er zijn altijd wel enkele boerenkinkel die zich blindstaren op het woordje CHURCH
Ja inderdaad, typisch iets voor een boerenkinkel, bij de woorden "Church of Satan" aan een religie denken, de gedachte alleen al... !

De zgn. Church of Satan is gewoon een zeer slecht gekozen naam.
Oud 19 mei 2012, 10:30   #56
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Blijkbaar moet je 200 dollar betalen vooraleer je actief lid wordt. Dat alleen al is voldoende om er eens goed mee te lachen.

De hiërarchie en de bombastische benamingen zijn ook hilarisch: "Fourth degree: Magister"j "Warlock.", "Priest".

Ik dacht even dat ik op de website van World of Warcraft zat.
Ja wat dat betreft moeten ze niet onderdoen voor die andere circusartiesten : kardinaal (kardANAAL lijkt me meer gepast), Kapelaan, Moefti, Ayatollah, Guru, Sjamaan, Rabbi etc....
Oud 19 mei 2012, 10:33   #57
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja inderdaad, typisch iets voor een boerenkinkel, bij de woorden "Church of Satan" aan een religie denken, de gedachte alleen al... !

De zgn. Church of Satan is gewoon een zeer slecht gekozen naam.
Ik vind die naam ook erg ongelukkig gekozen omdat men meteen denkt aan een rood aangelopen mannetje met een geitesik en bokkenpoten, terwijl het daar geen bal mee te maken heeft...waarschijnlijk om de nieuwsgierigen mee af te schrikken
Oud 19 mei 2012, 13:19   #58
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die naam ook erg ongelukkig gekozen omdat men meteen denkt aan een rood aangelopen mannetje met een geitesik en bokkenpoten, terwijl het daar geen bal mee te maken heeft...waarschijnlijk om de nieuwsgierigen mee af te schrikken
Integendeel, om nieuwsgierigen aan te trekken.
Oud 20 mei 2012, 00:32   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens LaVey word je geboren als satanist en al wie niet volkomen aan zijn beeld van satanist voldoet, is volgens hem geen satanist. Dit is mijn voornaamste bezwaar tegen de COS. Satanisme kan je een volledig individuele invulling geven. Misschien ook eens uw licht opsteken bij de Temple of Set?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 07:20   #60
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be