![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Files lossen zich vanzelf op ... | |||
Ja dat klopt, want ... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Nee, dat klopt niet want ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 54,55% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een populair stukje autostrade file-vrij wordt door een extra rijstrook, dan trekt dat nieuw verkeer aan, zodat er weer een file gevormd wordt. Ik wil nog toegeven voor experimenten als een spitsstrook, vb. in Antwerpen. Maar je moet zeer goed kijken waarover het gaat. Daar gaat het over het verlaten van de stad, in een richting waar het verkeer uit mekaar gaat in diverse richtingen. Omgekeerd, als het verkeer 's ochtends zich concentreert naar de stad, dan bots je even verder alweer op een bottle neck .... Verder wou ik iets zeggen over dat verhuizen. Ik vind het best aangenaam om lang in eenzelfde dorp/stadsgemeenschap te wonen. Je wordt er deel van het sociale weefsel. Ik ben zelf ver verhuisd door te trouwen met een schoon meiske dat veel verder woonde. Ik zie mijn achtergebleven familieleden nog contacten hebben met hun oude schoolmakkers en andere soortgelijke zaken, terwijl ik een beetje zonder roots in mijn nieuwe omgeving zit (zelfs al zit ik hier al merkelijk langer dan 30 jaar ...) Tsja, dan moet er gependeld worden. Of gelijk in vb. Frankrijk, waar het veel meer gedaan wordt dat iemand een ganse week weg is van huis, en overnacht in een hotelletje dichtbij het werk, of waar hij (niet vaak zij ..) passeert voor het werk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Oja, de keerzijde van de bouwwoede: Spanje heeft zijn snelwegennet verdrievoudigd en bijna niemand gebruikt ze; shit Spaanse snelwegen trekken toch geen verkeer aan, dat is enkel uniek in Vlaanderen . ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2012 om 10:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hun tolwegen dreigen failliet te gaan. Maar enfin de basis is gelegd voor de toekomst. Mobiliteit in spanje is niet dichtgeslibd zoals belgie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En trouwens waarom zou het aanzuigeffect een reden zijn om geen vak bij te leggen. Je kunt netzogoed een supperring aals mechelen leuven bouwen net als de mecano in antwerpen ,et de nodig shortcuts
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aanzuigeffect bestaat niet, verkeer laat zich niet aanzuigen.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen rijdt met filewaarschuwing, al 20% vermijdt die route. Dus die 80% resterende hebben gewoon geen andere keus Eerste vraag: als die 80% de capaciteit van die autostrade overtreft. Waarom kun je daar niets aan doen ? Tenzij dat je vierkant toegeeft dat je als overheid geen 'zak' bezig bent met investeren in de maatschappij en in efficientie Tweede vraag: als je dat vak bijlegt, komt inderdaad dat aanzuigeffect op de proppen, dus die 20% extra zullen daar dan ook in file gaan staan. Dus het enige dat die theorie bewijst is dat je niet 1 vak maar 2 vakken moet bijleggen; En punt gedaan. Derde vraag: is er een shortcut mogelijk tussen die drie autostrades oostende-brussel :: antwerpen- brussel :: hasselt - brussel :: luik - brussel waarom bouwen we geen 'netwerk - driehoekstructuur' zodat je de pas kunt afsnijden tussen die autostrades Iemand die gewoon naar luik wil rijden en zijn GPS meldt dat er file is op de ring zal zijn GPS hem omleiden langs de buitenring, en dit voor alle alternatieve routings die ontstaan als gevolg van de bottleneck en de 2de buitenring die dan ontstaat... Bovendien heb je een shortcut tussen aalst -mechelen, mechelen- leuven die een pleiade aan 'shortcuts mogelijk maakt waarom mensen de ring als aanzuiggeheel niet meer gebruiken. Die twee vakken rijden dus langs die buitenring, en de binnenring wordt ontlast. Een beetje simuleren (op basis van die GSM gegevens en mobilitietsanalyse) en studeren daarop( trouwens er is al een student met die thesis eens op de proppen gekomen) en je zult zien dat voor 2miljard je een lange wapper bouwt, maar voor 2 miljard kun je netzogoed twee mecano's doen. Een rond brussel en een rond antwerpen |
|
![]() |
![]() |