![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ook af of ze haar (en die van Dutroux) kinderen nog ziet. Ondertussen zullen die toch wel al meerderjarig zijn neem ik aan?
Gelukkig hebben ze die kinderen buiten de mediahetze kunnen houden, maar ik meen ooit een interview met de oudste zoon te hebben gelezen. Ik vraag het me dus gewoon af, vermits ze haar kinderen als excuus gebruikte om Julie en Melissa te laten verhongeren ....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dus dat er strenger moet worden opgetreden tegenover moeders en ex-leraressen als het om kinderen gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en in bepaalde gevallen moet ge gewoon kunnen zeggen. "U zit uw straf VOLLEDIG uit". en of de rechter dan 1, 3, 5 of 10j geeft doet er niet toe nu worden straffen onder 3j niet uitgevoerd en na grosso modo de maximumstraf staat ge na 8j al terug op straat. dat is er een tik over mi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar moet ge toch op z'n minst een objectieve reden voor hebben. De publieke opinie bespeeld door de media is geen objectief argument. Er bestaan nu eenmaal wetten, en het liefst zou ik hebben dat iedereen gelijk is voor de wet. Een nobele gedachte of niet soms ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() google eens.
kijk: Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 augustus 2012 om 11:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat niet beseft, dan begrijp je niets van Belgische rechtspraak, wat ik eigenlijk al een beetje vrees omdat je schijnt te denken dat straffen onder drie jaar niet uitgevoerd worden wat volledig bezijden de waarheid is. Straffen tot zes maand worden niet uitgevoerd, dat is enigszins anders dan wat jij komt zeggen hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straffen onder de zes maanden worden niet uitgevoerd en tot drie jaar moet ge niet naar het gevang.
Dat bedoel je toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ge pleit dat ge misshcien u straf helemaal moet uitzitten dan verwerpt ge het principe iedereen gelijk voor de wet ![]() er zijn bvb al een handvol criminelen die ter beschikking staan vd regering. ongeacht wat de rechter zegt, die mensen komen NOOIT meer vrij. ook niet "gelijk voor de wet mi" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van de straffen worden uitgevoerd met een bandje en een deel wordt opgesloten in de gevangenis. Natuurlijk diegenen met een bandje zijn de gelukkigen, die zitten niet opgesloten in de stinkende varkensstal.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite geloof ik totaal niet dat Martin zo onder de macht van Dutroux zat dat ze tot een willoos wezen was vervormd. Ik denk eerder dat ze een volledige geslepen persoon is. En dit leid ik nu weer even af uit volgend artikeltje:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110509_066 om te beginnen bij het laten verhongeren van de twee kindjes: Dutroux zat twee tot drie maanden in de gevangenis. Ze kon gerust de kinderen vrijlaten waarbij ze WIST dat Dutroux haar nooit meer zou kunnen bedreigen; Waarom deed ze het niet? - waarom gaf ze hen geen eten? - waarom liet ze hen verhongeren? ===> omdat beide meisjes exact konden getuigen wat h�*�*r rol was in heel het gebeuren (iets wat ze trouwens nog steeds niet wenst te vertellen!!!) - ze wist dus ook dat indien de meisjes niet zouden verdwijnen, dit voor haar kwalijke gevolgen zou hebben (zoals ze voordien reeds was veroordeeld voor de ontvoering van twee meisjes). ----------- en dan nu: ze is toch o zo religieus geworden! ze heeft toch zoveel spijt! - de bewoonsters van het klooster zijn van plan binnenkort te verhuizen - ze werkt slechts VIER UURTJES per dag - ze krijgt bovendien nog OCMW geld (waarmee ze dan de slachtoffers afbetaalt!!!!) - ze is zeker niet van plan om vast in te treden! lijkt me niet bepaald te getuigen van enige boetedoening! Voor vier uur per dag werken en dan gebruik kunnen maken van alle faciliteiten en een aantal gastenkamers te verkrijgen, met voor de rest van de dag alle vrijheid om zich vrij te kunnen bewegen. Verder wordt de afbetaling dus gedaan met uw en mijn belastingsgeld, want meer dan vier uurtjes (voor kost en inwoon) gaat ze niet werken (onder begeleiding pampers verversen van bejaarde personen lijkt me een zeer aangewezen job voor haar, niet vier uurtjes tuinieren of in de keuken helpen bij de arme klaren. Ze mag van mij ook bij demente personen (zodat de mensen er zelf geen last van hebben) driemaal daags helpen bij het eten geven, met zoveel mogelijk geduld tot de mensen toch iets binnenhebben! lijkt me een goede loutering). Maar nee dus... volgend jaar verhuizen de bejaarde oude zusters en is mevrouw Martin vrij om te doen en laten wat ze wil. Ook om op zoek te gaan naar een nieuwe Dutroux. Waarom kreeg Monique Olivier - die zelf géén moorden had begaan - wèl levenslang? Citaat:
-------------------- neen, bij de veroordeling van Michèle Martin is weldegelijk iets fundamenteels fout gelopen! ben benieuwd hoe het er volgend jaar zal uitzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik besef dat straffen ifv lejeune worden uitgesproken en dat is op zich al verkeerd. een straf moet in relatie staan tot de misdaad, mij lijkt het dat er iets aan die wet moet veranderen. mensen na 8j loslaten voor een straf van 30j is toch niet vertrouwenwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en neen, ik hou nu ff geen rekening met alle mogelijk verworven en gratis verkregen rechten/mechanismen/principes waardoor men blijkbaar verplicht is criminelen vroeger buiten te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() AMPER en NET 50% tsja, gelukkig hebben de rechters met lejeune en andere vrijlatingprivileges rekening gehouden want anders hadden ze Martin voor die kindermoorden amper 8j kunnen gegeven. mja, stel je voor dat de rechter in 2004 haar amper 8j had gegeven voor die kindermoorden Laatst gewijzigd door 1207 : 1 augustus 2012 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |