![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() staat ondertussen in zowat alle gazetten...
Blijkbaar zal raadsman Beauthier nog naar cassatie gaan omdat zij geen inzage hebben gekregen in het ingediende reintegratieplan. Voor zover ik weet heeft dat echter geen opschortende werking. Wel kan het parket-generaal binnen de 24uur nog cassatieberoep aantekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Trippel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ze niet mogen vrijkomen? Ze heeft toch meer dan het wettelijk verplichte deel van haar straf gedaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ze loopt gevaar als ze vrijkomt. En terecht. Ik ken er meer dan twee die als ze in een dronken toestand haar zouden tegenkomen op een avond haar gezicht tot een papje zouden slaan, voor de lol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken er ook die in dronken toestand mensen aframmelen, maar dat als reden zien om iedereen dan maar levenslang op te sluiten is niet realistisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb heel die Dutroux-periode bewust meegemaakt maar vraag me af of jij toen al geboren was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() er sterven iedere dag 5000 kinderen aan voedseltekort, en wij zijn medeplichtig door een systeem in stand te houden waar wij ons volvreten en producten verspillen van die landen afkomstig enkel omdat het meer opbrengt ze naar het westen te brengen. het is een misdaad maar om hongersdood zo te dramatiseren is voor wij westerlingen tamelijk hypocriet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of je dergelijke toogpraat ook zou verkopen als jouw dochter of nichtje het slachtoffer was van Michelle Martin. Dan zal ik tegen jou zeggen: maar Jeroentje toch, dat is allemaal zo erg niet, er sterven nog kindjes van de honger hoor. Kijk naar Afrika, daar sterven er dagelijks massaal kinderen, en jij komt hier huilen voor ocharme één kindje ? Flauwerd ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je nu probeert van je verstand te gebruiken in plaats van hysterisch te reageren dan zou je dat misschien begrijpen. Misschien heb je als verwerkingsproces het wel nodig van mij als baarlijke duivel te zien, ga je gang, het is je van harte gegund.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Complexe situatie.
Enerzijds, verdient iedereen een kans en kan het goed zijn dat ze haar leven betert. Blijkbaar werkt ze al geruime tijd en alles wat ze verdient schenkt ze aan de ouders van de slachtoffers. Anderzijds, je moet je maar eens voorstellen dat je kind slachtoffer is geweest van zo'n beul. Zo iemand verdient gewoon een harde bestraffing en dat is op zn minst een levenslange straf.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal het gevolg van de welbewuste keuze die de tradionele politieke partijen de laatste vijftig jaar daarover gemaakt hebben. Als je echt levenslange straffen uitgevoerd wil zien kan ik u alleen maar zeggen dat het VB zowat de enige partij is die daar voorstander van is.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 juli 2012 om 17:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
af en toe is het aan te raden, bvb omwille van geloofwaardigheid, om een straf volledig te laten uitzitten. iemand vd dutrouxaffaire 30j geven om ze dan 8j later al terug los te laten is toch héél bedenkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat die mevrouw vrijkomt, ookal kan dit, vind ik even fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we daar meer aan doen? Zeker weten, maar niet omdat wij verantwoordelijk zijn, maar omdat geen enkel mens en een kansloos leven zou mogen hebben. Dus niet vanuit morele schuld, maar vanuit morele solidariteit. Daar zijn mensen vrij in, ga uw geweten gerust ergens anders schoppen, hier pakken die praatjes niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Dat onmens kan zich best voor de rest van haar leven opsluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werkt zo: de rechter wil u een jaar in de gevangenis, met de wet Lejeune geeft hij u drie jaar, je komt vrij op een derde, je zit dus een jaar. Schaf de Wet Lejeune af, de rechter wil u een jaar in de gevangenis, hij geeft u een jaar, je zit dus een jaar.
![]() |
![]() |