![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2.Van Hool en De Lijn zijn zowat getrouwd, dus af en toe een andere leverancier kan geen kwaad. 3.Van Hool verkoopt wereldwijd en zit bij mijn weten niet in de problemen, dus ontslagen gaan er niet vallen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 15 oktober 2012 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Daar zou ik toch zo zeker niet van zijn. De orderboeken zitten nu niet bepaald vol bij Van Hool, en men had er hoog ingezet op deze order. Of er echt ontslagen gaan vallen durf ik niet direct zeggen, maar tijdelijke economische werkloosheid (doppen), da's quasi een garantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() De goedkoopste krijgt het contract, daarom vragen ze toch meerdere offertes aan.
Maar we zullen zien of er echt "verandering" komt en of dat onze vlaamse regering doet wat ze moeten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens : meestal is de "goed"koopste later de slecht'koopste. Hopelijk onderzoeken ze de staat van verdienste van de reeds rijdende bussen van het merk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() de goedkoopste laten wegvallen? Alleen als er criteria voor zijn die in de openbare aanbesteding stonden. Als dat niet het geval is, mag je op je hoofd dansen, dat contract is het enige wettelijke.
En eerlijk gezegd, de pachters kopen zelden bij VanHool, dat zou toch ook een indicatie moeten geven. Zo goed zijn de bussen van VanHool nu ook niet (met een regelrechte hetze tegen de "VanHell"bussen in Amerika, bijvoorbeeld). De meeste bussen van pachters zijn MAN, Mercedes en Volvo.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gewoon - 1 000 man geen ontslagpremie >>anders gaat de Staat met meer dan de helft lopen! Die 1 000 man geven maandelijks geen geld meer van hun loon !!!!!!!!!!!!!! Die 1 000 man kosten ineens om het simpel te maken 1 000 Euro per persoon per maand dus 1 000 000 per maand dus 12 000 000 per jaar want die ga je niet onmiddellijk aan het werk zetten want er is bijna geen werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
edit: quotetags ingevoegd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 15 oktober 2012 om 20:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een aanbesteding moet de laagste regelmatige offerte gekozen worden, bij een offerteaanvraag de meest voordelige. Anders gezegd: bij een aanbesteding wordt er enkel naar de prijs gekeken, bij een offerteaanvraag ook naar andere criteria.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 15 oktober 2012 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Bij een aanbesteding wordt naar de prijs gekeken van de leveranciers die voldoen aan de voorwaarden (en daar kunnen ook betrouwbaarheidseisen bij zitten). Zoveel verschil zit er dus niet op.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Eens beniewd welk liedje je zingt als je kleinkinderen op straat vliegen omwille van importproductie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat Volvo's betreft: echte Volvo's rijden er een stuk of vijf rond in Vlaanderen, allemaal geledes. De laatste daarvan heeft twee jaar als stockwagen op de parking van de dealer gestaan voor iemand 'm wou kopen. De koper (die reeds enkele andere van de paar Volvo's had) wou'm enkel kopen nadat Volvo eerst een paar dingen veranderde, én dat ook deed bij hun bestaande Volvo's. Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=V6RrWmIed_A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo allen
even verduidelijken dat Irisbus niet Frans, maar Italiaans is. Het is volledig eigendom van Iveco, en dus Fiat. In alle landen worden trouwens Irisbus en Iveco gefuseerd tot Irisbus-Iveco. Zie ook de officiële website www.irisbus.com Irisbus is in 1999 wel als joint-venture begonnen tussen Renault en Iveco (elk voor 50%) en was toen volledig onafhankelijk. Ondertussen heeft Renault zich rond 2003 teruggetrokken en is Irisbus-Iveco volledig eigendom van Fiat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Vreemdeling
|
![]() Beste Scorpio
Als ik uitspraken lees zoals die van u, kan ik het niet laten om te reageren. Citaat:
Het is dus totaal ongepast om die prijzen hier te vergelijken. Als u de prijs van 156.000 euro per bus wilt vergelijken, doe dit dan aub met een andere order over LowEntry’s aub. Ik heb hier een copie van een offerte vanuit VDL Jonckheere uit 2004, gericht aan een Vlaamse pachter, voor de LowEntry bus Transit2000 op Volvo chassis: 154.000 euro! Geef u mij een faxnummer, en ik fax die even door ![]() OK, er is 8 jaar inflatie tussen gegaan, maar toen verkocht Iribus geen lijnbussen uit Tsjechië maar probeerde de Agora uit Frankrijk tevergeefs te verkopen. De Van Hool NewA360 en Jonckheere Transit2000 waren zo goedkoop dat het niet lukte. Daarom dat Irisbus ook recent is begonnen met de Crossway LowEntry uit Tsjechië. De eerste busfabrikant om bussen uit het oosten in België te verkopen was trouwens Mercedes, met de O345 later Conecto uit Turkije… Nu moet ik wel toegeven dat ik 156.000 zelf wel laag vind, maar dumping zou ik het zeker niet noemen, ik ben er zeker van dat ze er nog aan verdienen ook nog! U kunt aan de gemeente Maasmechelen eens vragen hoeveel hun Crossway LE heeft gekost, en aan enkele Waalse pachter die deze bus al eventjes hebben. Citaat:
Irisbus heeft trouwens onlangs een bestelling gekregen van een Waalse pachter dat al meer dan 20 jaar heel trouwe Mercedes klant is. Dus zo slecht zullen die bussen niet zijn ![]() Citaat:
En wellicht hebt u nooit als reiziger in een gelede Jonckheere Transit 2000 gezeten. Ik wel, en vaak ook nog. Op goede wegen, niets aan de hand. Maar op slechte wegen is dat pas rammelen. Waarom is dit model, ondanks de pogingen van de VDL groep, nooit in het buitenland verkocht??? En eens in de nieuwe VDL Jonckheere Citea van TEC gezeten, op de slechte banen van Luik en Charleroi? Ik ben er zeker van van niet. Prachtige design die Citea, maar dat zijn minstens even grote rammelbakken waarvan de chauffeurs klagen ![]() Laatst gewijzigd door LAGPanoramic : 15 oktober 2012 om 23:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En opgelet, het Poolse Solaris heeft sinds kort een invoerder voor België en Luxemburg! Laatst gewijzigd door LAGPanoramic : 15 oktober 2012 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoe noemt de eigenaar van groep Waaslandie weer? Even denken??? Juist, Frank Van Hool ![]() En één van de De Decker's is getrouwd met een... Van Hool ![]() Haal die twee uit de statistieken, en men krijgt een totaal ander beeld. Ik heb de privilege dat ik met alle bussen (behalve VDL Citea) die nu op de pachtersmarkt beschikbaar zijn, zelf een testrit heb kunnen doen de laatste jaren. Op de Scania Omnilink na, vind ik ze allen evenwaardig. ![]() Grtz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn, zolang de koopbeslissing op objectieve criteria gebeurt, en die criteria op voorhand bekend zijn.
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Montreux rijden Van Hool troleybussen. Van Hool verkoopt dus ook in het buitenland, en dat is goed voor Van Hool. Maar als je wil dat dit blijft duren moet Vlaanderen dus het spel eerlijk spelen, en dan mogen buitenlandse bedrijven dus op gelijke voorwaarden mee kunnen dingen naar opdrachten van De Lijn.
![]() |