Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 16 oktober 2012, 14:01   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

In plaats van dat leeghoofdig "boenka-boenka" gedoe hadden ze beter iets met zwier, iets smaakvol uitgevoerd. Bijvoorbeeld Freudig begrüßen wir die edle Halle uit de tweede acte van Tannhäuser.

Hier sè!!! Zet dit maar eens goed luid.

http://www.youtube.com/watch?v=INjsLrzqwyE
Oud 16 oktober 2012, 14:02   #42
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk is zo een gedrag niet erg. Als iemand zich als een idioot gedraagt dan mag dat benoemd worden. Fluwelen linkie winkie handschoentjes zijn nergens voor nodig. We zien waar geitenwollensokken en fluwelen handschoentjes toe leiden.
Je kan mensen perfect op hun fouten wijzen zonder hen de grond in te boren. En het is ook nergens voor nodig om snel te oordelen. Indien dat voor jou getuigt van "geitenwollensokken en fluwelen handschoentjes", dan identificeer ik mij daar graag mee.

(komaan zeg, die man is een idioot omdat het plaatje niet snel genoeg gestopt werd naar De Wever's zin? Misschien wist die dj niet eens dat ze live in het journaal waren... )

Citaat:
Ik voel me ook niet geroepen om achter partijleiders aan te hollen. Ik voel me echter wel geroepen om achter mijn eigen standpunten aan te hollen. Als die in grote lijnen overeenkomen met wat anderen zeggen dan is dat een reden voor mij om er op te gaan stemmen ja. Raar hé die democratie.
Waarom doe je het dan voortdurend? Elk slecht woord over De Wever wordt gediend van een repliek van jou. Stem op wie je wil, maar vereenzelvig je er toch niet zo mee! Een beetje afstand nemen is gezond hoor!
Edina is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:05   #43
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mot Bekijk bericht
Denk jij echt dat de rest van de politieke wereld zich niet tegen hem keert?

En waarom denk jij dat tegenwoordig het VB op ELK debat door de VRT wordt uitgenodigd?
Waar is dat cordon nu?
Hebben die dan niet aan de verkiezingen deelgenomen?
Is de PvdA uitgenodigd?
Zitten die nu terug in het media cordon?
subocaj is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:12   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wat 'n storm in 'n glas water!

Die DJ was geen DJ, maar geluidstechnicus, hem werd de opdracht gegeven om op 't moment dat De Wever de zaal betrad d�*t muziekje te spelen, uitgekozen door Bart zèlf, hij kreeg 'n 'start' signaal, maar op 't moment dat De Wever op 't podium verscheen had hij 'n 'stop' signaal moeten krijgen, maar in de grote chaos die er op dat moment heerste, die geluidstechnicus bovendien 't podium niet kon zien, en geen signaal kreeg om de muziek te stoppen...

De Wever stond op dat podium, 1 en al chaos en toejuichingen in de zaal, vermoeid na 'n slopende campagne...en verliest even z'n cool...moet hij daarvoor aan 't kruis genageld?

Achteraf probeert hij 't met 'n kwinkslag en wat ironie recht te zetten, maar daarvan wordt gemaakt dat hij iedereen 'n idioot noemt.

Hij had er totaal geen aandacht aan moeten schenken, aan al die idioten die daar 'n staatszaak van maken.

Reken hem af op competentie, op verwezenlijkingen, op de politiek die hij gaat voeren...�*ls daar reden toe is!
SDX is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:15   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je kan mensen perfect op hun fouten wijzen zonder hen de grond in te boren. En het is ook nergens voor nodig om snel te oordelen. Indien dat voor jou getuigt van "geitenwollensokken en fluwelen handschoentjes", dan identificeer ik mij daar graag mee.

(komaan zeg, die man is een idioot omdat het plaatje niet snel genoeg gestopt werd naar De Wever's zin? Misschien wist die dj niet eens dat ze live in het journaal waren... )
Goed voor u. Er zijn nu eenmaal mensen die zich graag als deurmat laten gebruiken. Of het nu de schuld is van de DJ of whatever, iemand is in de fout gegaan. De muziek speelde nog terwijl ze in het journaal zaten. Iemand was dus de idioot van dienst. De Wever spreekt die frustratie uit. BIG DEAL. Maar goed, het is normaal dat dergelijke zaken uitvergroot worden bij iemand als De Wever. Als je niks hebt om over te zagen, klamp je je maar vast aan strohalmpjes hé en dan doe je daar wat pathetisch over en zeg je dat het je rillingen bezorgt. Doe wat geitenwollensokjes aan. Overgevoeligheid het is toch iets hé.

Citaat:
Waarom doe je het dan voortdurend? Elk slecht woord over De Wever wordt gediend van een repliek van jou. Stem op wie je wil, maar vereenzelvig je er toch niet zo mee! Een beetje afstand nemen is gezond hoor!
Lol, omdat elk slecht woord over De Wever dat hier zowat verschijnt te lachwekkend is voor woorden. Kom eens af met kritiek die ergens op slaat. Dat is ook de reden waarom De Wever zelf zo gemakkelijk de kritiek op zijn persoon kan pareren. Omdat hij nu eenmaal nergens op slaat. Er wordt enkel en alleen op de man gespeeld en inhoudelijk wordt er nooit iets gemeld. Alé kom zeg, als je nu al moet beginnen lullen over het feit dat De Wever iemand een idioot noemt dan is het al ver gekomen. Maar doe gerust verder met uw "kritiek". Verwacht echter niet dat iedereen meegaat in uw onzin.

Trouwens, als je wat minder selectief zou lezen had je al lang gezien dat ik ook al kritiek op De Wever heb gehad, maar ik begrijp dat je dergelijke zaken negeert, het past niet echt in uw kraam.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:16   #46
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
"IDIOOT!" (Idioot daarentegen in deze context, is geen belediging, dat is een vaststelling, en een terechte btw.)
serieus ... een DJ die het moment supreme van de partijvoorzitter op zijn grootste recente verkiezingsoverwinning bijna verknoeit verdient bijna een idioot/klungel genoemd te worden. T is gewoon ook in de heat of the moment, de helft van vlaanderen staat naar je te kijken als een DJ de boel in het honderd laat draaien: dat je dan na en minuut wachten tijdens live televisieopname nogal ge-irriteerd uit de hoek komt lijkt mij dan niet onmenselijk.

Ja Politici worden geacht perfecte mensen te zijn en ten allen tijde beleefd te zijn, maar for fuck sake: t is ook mr nen mens e

En zonder zijn menselijke verspreking hadden we nu niet die grappige filmpjes en cartoons, ik ben blij dat we niet allemaal zure peren zijn zoals sommigen hier op het forum

En als der een ding is waar k t schijt v krijg is t wel politieke correctheid, hij heeft zich laten gaan en die kerel per ongelijk verstaanbaar voor de micro een idioot genoemd. So what?

Als het niet door de micro was geschald en gewoon was gehoord door een journalist was het niet eens een issue geweest, de flater is gewoon dat dit zinnetje live erdoor kwam. En t was een grappige flater voor al wie em niet leuk vindt (en ook voor zij die em wel leuk vinden), laten we t daarbij houden en niet de zure peer gaan spelen?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 16 oktober 2012 om 14:20.
Europese Vlaming is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:17   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Die DJ was geen DJ, maar geluidstechnicus, hem werd de opdracht gegeven om op 't moment dat De Wever de zaal betrad d�*t muziekje te spelen, uitgekozen door Bart zèlf, hij kreeg 'n 'start' signaal, maar op 't moment dat De Wever op 't podium verscheen had hij 'n 'stop' signaal moeten krijgen, maar in de grote chaos die er op dat moment heerste, die geluidstechnicus bovendien 't podium niet kon zien, en geen signaal kreeg om de muziek te stoppen...

De Wever stond op dat podium, 1 en al chaos en toejuichingen in de zaal, vermoeid na 'n slopende campagne...en verliest even z'n cool...moet hij daarvoor aan 't kruis genageld?

Achteraf probeert hij 't met 'n kwinkslag en wat ironie recht te zetten, maar daarvan wordt gemaakt dat hij iedereen 'n idioot noemt.

Hij had er totaal geen aandacht aan moeten schenken, aan al die idioten die daar 'n staatszaak van maken.

Reken hem af op competentie, op verwezenlijkingen, op de politiek die hij gaat voeren...�*ls daar reden toe is!
Het is eigenlijk te hallucinant voor woorden. Maar eigenlijk is dit een goed teken. Als zich al van dergelijke fait divers moeten bedienen is het ver gekomen. Nochtans van fait divers kennen Moureaux en de linkie winkie knuffelaartjes nochtans alles.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:18   #48
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/v...es-praten.aspx

ik kan u verzekeren dat ALLE limburgers Ivo Beletje bij de volgende verkiezingen ook een rekenening gaan presenteren....
Alle is toch moeilijk of denk je dat ze allemaal op die goudzoeker gestemd hebben?
subocaj is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:20   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hebben die dan niet aan de verkiezingen deelgenomen?
Is de PvdA uitgenodigd?
Zitten die nu terug in het media cordon?
Àls er al iemand in 'n cordon hoort, is 't wel die massamoordenaar-Cheliefhebber-commie-totalitaire-dictatoriale PvdA!

...en voor alle zekerheid groen er maar meteen bij...

Gevaar voor de mensheid, verontrustende scores, wel degelijk om bezorgd om te zijn!
SDX is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:22   #50
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is eigenlijk te hallucinant voor woorden. Maar eigenlijk is dit een goed teken. Als zich al van dergelijke fait divers moeten bedienen is het ver gekomen. Nochtans van fait divers kennen Moureaux en de linkie winkie knuffelaartjes nochtans alles.
Tja, buiten de beunhazerij van Muyters in de Vlaamse regering kunnen we ze ook niet afrekenen op iets anders... Ze doen namelijk niets.
Oud 16 oktober 2012, 14:22   #51
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Àls er al iemand in 'n cordon hoort, is 't wel die massamoordenaar-Cheliefhebber-commie-totalitaire-dictatoriale PvdA!

...en voor alle zekerheid groen er maar meteen bij...

Gevaar voor de mensheid, verontrustende scores, wel degelijk om bezorgd om te zijn!
Waarom precies?
Oud 16 oktober 2012, 14:22   #52
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd: wij hadden hier thuis al verschillende malen gezegd: Waarom stopt die muziek niet? Eventjes dachten wij zelfs aan sabotage)

Het was irritant en ik snap ook niet dat die DJ dat niet opmerkte. De andere aanwezigen hadden dit echter ook wel moeten opmerken en een seintje geven!!

Het was in ieder geval gênant en potsierlijk voor de kijkers en dat Bart uitermate zenuwachtig en gepikeerd reageerde was voor mij niet abnormaal. Hij stond voor miljoenen kijkers om zijn overwinning te claimen en kon niet eens spreken door de muziek.

Zijn uiteindelijk reactie was misschien niet echt gepast , maar o zo menselijk! ( Ikzelf had er een GVD achtergeplaatst)
omaplop is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:25   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tja, buiten de beunhazerij van Muyters in de Vlaamse regering kunnen we ze ook niet afrekenen op iets anders... Ze doen namelijk niets.
Zet die plaat af gast. Het wordt genant en potsierlijk dat jij enkel die stropopargumentering kan gebruiken.
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:28   #54
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Waarom precies?
't Antwoord daarop staat reeds in m'n eerste zin.
SDX is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:29   #55
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"IDIOOT!" (Idioot daarentegen in deze context, is geen belediging, dat is een vaststelling, en een terechte btw.)
Neen, dat is dan weer fout. Ik zal een voorbeeld geven:

Een idioot is iemand die verwijst naar context, als er geen is. Makkelijk te herkennen door het gebrek aan woorden in de zin.

Een idioot is iemand die een vaststelling poneert, maar wel een uitroepingsteken achter die vaststelling plaatst, waardoor het een uitroep wordt.

Misschien is het nu wat duidelijker
Oud 16 oktober 2012, 14:32   #56
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Eerlijk gezegd: wij hadden hier thuis al verschillende malen gezegd: Waarom stopt die muziek niet? Eventjes dachten wij zelfs aan sabotage)

Het was irritant en ik snap ook niet dat die DJ dat niet opmerkte. De andere aanwezigen hadden dit echter ook wel moeten opmerken en een seintje geven!!

Het was in ieder geval gênant en potsierlijk voor de kijkers en dat Bart uitermate zenuwachtig en gepikeerd reageerde was voor mij niet abnormaal. Hij stond voor miljoenen kijkers om zijn overwinning te claimen en kon niet eens spreken door de muziek.

Zijn uiteindelijk reactie was misschien niet echt gepast , maar o zo menselijk! ( Ikzelf had er een GVD achtergeplaatst)
Die DJ was gewoon nog groen achter zijn oren.
3 miljoen vlamingen zitten voor TV te wachten op de overwinningspeech. Vriend (en vijand, getuige deze thread) wil weten wat BDW te zeggen heeft. Hij stond er met zijn neus bovenop en had het niet eens in de gaten. Dan ben je niet geinteresseerd.
En dat op zo'n moment.
Oud 16 oktober 2012, 14:39   #57
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Bartje geeft echter als excuus dat hij de partijleden ALTIJD zo aanspreekt, en dat ze het ondertussen van hem gewend zijn!
Heeft Bart Dewever dit echt verklaard???
Kunt U aantonen wat U suggereert?
Oud 16 oktober 2012, 14:40   #58
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
't Antwoord daarop staat reeds in m'n eerste zin.
Dat is een uitspraak, geen verklaring.
Stef007 is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:42   #59
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
...

En als der een ding is waar k t schijt v krijg is t wel politieke correctheid, hij heeft zich laten gaan en die kerel per ongelijk verstaanbaar voor de micro een idioot genoemd. So what?
...
Daar heb ik ook geen problemen mee.

Hoewel ik niet voor Bart gestemd heb, had ik wel verwacht dat hij zou winnen en dat op voorhand niet zo erg gevonden. Zijn overwinning is voor mij geen ramp, omdat ik hem op tv heb horen zeggen dat hij de voorkeur geeft aan RESPECT VOOR A. Antwerpen is volgens hem enkel van wie respect voor anderen heeft.
Die slogan werd bedacht door een gewone Antwerpenaar, en is naast de vele andere slogans als één van de beste bevonden.

Die mooie slogan heeft hij dus op voorhand mooi verpest door toe te geven dat hij iedereen op die manier aanspreekt, en dat ze het al van hem gewend zijn.

Laatst gewijzigd door nickb : 16 oktober 2012 om 14:44.
nickb is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:50   #60
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Diegene die van dit voorval een staatszaak maken zijn de echte idioten met kwade intenties.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be