![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
1. Paar weken terug nog gezien wat de "Club"spelers over hun supporters denken. 2. Ondertussen reageerde NVA bij monde van Geert Bourgois Heeft die niks nuttigers te doen? In elk geval heeft hij zijn familienaam niet mee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Het is Bourgeois en wat is daar verkeerd mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit moge illustreren dat ik niets, maar dan ook niets, in op de rekening van wie dan ook wil schuiven, die daar niet verantwoordelijk voor is. Niet aan de "Walen", maar ook, wat betreft kennis van het Nederlands, niet aan mijn poetsvrouw of loodgieter, die nota bene beter Nederlands spreken dan mijn veearts. Maar 't is een heel goede veearts. (mijn hond kan daar anders over denken, dat weet ik niet ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gisteren was er de topper tussen het Waalse Mons en het Franstalige Courtrai in 1é klasse.De troepen van Hein lievrepantalon verloren met 1-0.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inmiddels gaat de oorlog in de selectie door: Voor de wedstrijd van vorige week op AA Gent werden Alassane També en Blanstel Koussalouka al niet in de selectie opgenomen, deze week was het de beurt aan Jimmy Kamghain. "Zelfs als we driehonderd meter moeten stappen, zijn ze al drie minuten achterop", verklaart Vanhaezebrouck. "Ik verwacht meer inzet, zowel qua training als qua houding. Hij kan ze geen Nederlands leren, maar wel sneller laten lopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Dit heeft natuurlijk louter met praktische en economische redenen te maken.
Bij club Brugge is engels de voertaal, ook uit praktische overwegingen. Voetbalclubs zijn nu eenmaal een internationaal stelletje ongeregeld geworden, de tijd dat er vlaamse boerenzonen naar brussel trokken om die dikkenekken van anderlecht een lesje te leren is al lang voorbij |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De politiek gaat de verfransing niet tegenhouden. Dat heeft ze nooit gekund en zal ze ook nooit kunnen. Hoogstens zullen er politici garen spinnen bij het uitspelen van de communautaire kaart, die voor hen altijd een godsgeschenk is geweest. Alle fouten en vergissingen kunnen weggemoffeld en verdoezeld worden door te leuteren over de andere kant van de taalgrens. Als we de verfransing willen tegenhouden, moeten we gewoon durven onze eigen taal te spreken en op onze strepen durven te staan. De Franstaligen hebben daar geen probleem mee, maar als je als Vlaming erop staat dat er Nederlands wordt gesproken, word je maar al te vaak als een wereldvreemd creatuur beschouwd. Of erger, als een neo-nazi. Vaak, of misschien zelfs meestal, dan nog door andere Vlamingen. Wat is er in godsnaam verkeerd met je eigen taal? Wat bezielt zoveel Vlamingen toch om het "fout" te vinden als een Vlaming er op staat dat Nederlands de voertaal is? Wat is er abnormaal of bekrompen aan verlangen dat er op jouw grondgebied Nederlands wordt gesproken? Vanwaar die zelfhaat? Hoe debiel, naïef en achterlijk kunt ge eigenlijk zijn? Laatst gewijzigd door Sammael : 2 november 2012 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg het maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Muyters wil zelf over het gebruik van het Nederlands overleggen met de Vlaamse sportsector. "Ik zou graag in de bestuurskamers van onze clubs in Vlaanderen een mentaliteit zien groeien waarbij het gebruik van Nederlands een evidentie is. We moeten samen eens nagaan hoe we dat kunnen doen, zonder de clubs met nieuwe regeltjes en verplichtingen te overladen".
Nix meer van gehoord. Blijkbaar is er geen haast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kruipers van Kortrijk hebben lik op stuk gekregen van de Franstalige spelers:
Eerst dwong de trainer Hein Vanhaezebrouck zijn anderstalige spelers Frans te leren ipv Nederlands, nu moeten de premies omhoog. De Franstalige spelers, incl de ''nieuwe'' Franstaligen staken al 4 dagen en weigeren te trainen. Grappig : De Vlamingen - Matton, Capon, Wijns, De Mets en Dejaeghere - trainden wel de afgelopen dagen. (zou die training ook in het Frans zijn gegeven?) "Het klopt dat er dinsdag en woensdag maar vijf spelers trainden", gaf coach Hein Vanhaezebrouck toe. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 december 2012 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamsgezindheid was veeleer terug te vinden op het West-Vlaamse platteland evenals in de West-Vlaamse colleges. |
|
![]() |
![]() |