![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een soort Revenge of the Nerds, met Benneke Weyts in een hoofdrol... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 december 2012 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reden : waanzinnige loonlasten, gemeentetaxen (10 miljoen Euro/jaar), exuberante energiekosten, etc. Dit alles om een zootje vastbenoemden een riant inkomen te GEVEN en een dubbel pensioen. Daarbij heb ik 20 jaar lang 7/7 gewerkt (weekend bakken laden/lossen bij DHL op Zaventem, om dezelfde redenen (loonkost) weggegaan). Alles wat ik verdiend heb aan 60% belast en een pensioen op mijn 65ste wat minder dan de helft van een ambtenaar bedraagt terwijl die nooit bijgedragen heeft en mijn bijdrages gestolen zijn. Reden genoeg!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen Mondeo's... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 redenen voor die te hoge prijs. 1) De idioot hoge lasten in België. 2) Hebzucht van aandeelhouders . BMW, Audi en VW hebben een voordeeltje ten opzichte van Ford. Merknaam en de bekaktheid van de doorsnee burgerman die €30 000+ voor een gezinswagen wil ophoesten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 december 2012 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ze nu antwoord: had hij ook maar ambtenaar moeten worden: op dit moment zijn er ongeveer 40-50 kandidaten voor plekken bij lokale overheden en zelfs veel meer bij de federale en vlaamse overheid. Mensen willen absoluut ambtenaar worden omdat het gewoon een goed salaris, bovengemiddeld pensioen, veel verlof en vaste uren oplevert. En absolute werkzekerheid. En dit contrast met de private industrie zorgt ervoor dat men daar moeite heeft om talent aan te trekken. Als ik moet kiezen tussen een job als docent aan een unief of een managersrol in een bedrijf (wat ik nu heb), dan kies ik voor de docentenrol. Dusja, ik wacht af op een open positie binnen mijn vakgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een kwestie van imago waar alle parvenu's wel iets dieper voor in de geldbeugel willen tasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 19 december 2012 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() en? is de fabriek van genk verhuisd naar duitsland? Ik dacht het niet hé Tommmetje. Ze gaat naar Spanje. Hoeveel de Duitse lonen dus doorwegen in de assemblagefabriek doet dus geen zak ter zake.
Want in Spanje gaan ze wel een stukkie lager liggen dan hier hé Tommy, zeker nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Milieutaxen, gemeentetaxen, grondlasten, toeslagen op electriciteit en water, enzoverderenzoverder... Hoeveel % telt dat op bij een wagen? Trouwens, 5% per auto... gemiddelde Mondeo= €25000. 5% daarvan is €1250 Da's een maandloon voor een cashiere bij een supermarkt ofzo. En gevoegelijk vergeet U de hebberigheid van aandeelhouders....
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Alleen de overheid zou mogen investeren.
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Neutr-On wil een 35 urenweek. Dat is de beste manier om het werk te verdelen en de hoge werkloosheid op te lossen. Zowel ouderen als jongeren profiteren ervan. Wie gaat dat betalen: = herverdeling van de vermogens. Bijna 160.000 Belgen bezitten een roerend vermogen, onroerend goed niet meegerekend, van meer dan 300.000 euro. Dat heeft het studiebureau Datamonitor becijferd op basis van gegevens van enkele grote vermogensbanken. De groep superrijken, de particulieren met 'high net value' in bankiersjargon, kunnen rekenen op een opgeteld fortuin van maar liefst 130 miljard euro. Dat komt neer op een vijfde van het financiële vermogen van alle Belgische gezinnen samen. En dat zijn cijfers van 2005, nu worden de rijken nog rijker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |