Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2012, 18:34   #41
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dit leidt nergens toe.

Ik wil je gerust het bewijs leveren, maar ik heb simpelweg geen toegang tot het bestand. Jij –als N-VA-lid?– kan daar waarschijnlijk wel aan. Link ons allen naar het bestand en ik zeg waar, op welke pagina, iedereen het kan zien staan.

Als geen van de forum-N-VA'ers me een link naar het bestand wilt geven, dan staat er duidelijk wat in dat verborgen moet blijven, he. Of het is luiheid. Kan ook.

Maar, goed, als ik een N-VA'er was, zou ik ook niemand informatie bezorgen waarmee die kan aantonen dat de partij de regering bekritiseerd omwille van o.a. fraudebestrijding, hoor. Want als ik een N-VA'er was, dan was ik waarschijnlijk intellectueel oneerlijk.
Toevallig herinnerde ik mij dit ook. Het heeft wat zoekwerk gekost, maar je kan het vinden op :

http://www.standaard.be/extra/pdf/pcdewever07072011.doc

In het antwoord van Bart De Wever van 07/07/2011 op de nota-Di Rupo viel het volgende te lezen onnder hoofdstuk "middenstuk" titel "bugettair" :

"De nota treft ook de gezinnen in het hart, met een belastingsverhoging van 4,3 miljard euro (= 10% van de opbrengst van de personenbelasting)."

En in de tabel eronder die een overzicht geeft van de verschillende "belastingsverhogingen" vind je - jawel- :

"Andere (fraude, grote vermogens…) : 1 090 miljoen euro"

Besluit : N-VA rekent fraudebestrijdfing wel degelijk bij de belastingsverhogingen.

Er viel nog meer te lezen (op bladzijde 6) :

"(...)
Voorts bevat de nota voor ondernemingen ook een hele reeks pestmaatregelen:
o Is het aan de overheid om te bepalen dat beursgenoteerde bedrijven slechts 30% van het loon variabel mag maken?
o Is het aan de overheid om te bepalen dat beursgenoteerde bedrijven de kloof tussen de hoogste en de laagste lonen moeten verminderen?
(...)"

Met andere woorden : N-VA verdedigt de bonussenkultuur van het Angelsaksische model, waarbij toplui in tijden van krisis en afslankingen hun eigen loon met 45% verhogen terwijl ze duizenden werknemers laten inleveren of afdanken.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111028_133

OpenVLD-ers zeggen dat de meeste fraudeurs nu niet meer bij hen maar bij de centennationalisten van N-VA zitten. Misschien hebben ze wel gelijk?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 24 december 2012 om 18:36.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 19:38   #42
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Toevallig herinnerde ik mij dit ook. Het heeft wat zoekwerk gekost, maar je kan het vinden op :

http://www.standaard.be/extra/pdf/pcdewever07072011.doc
En nu is het stil.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 19:48   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dus ik moet je bewering op je woord nemen omdat je meent iets te herinneren uit een document? Sorry, maar zo werkt het niet. Je moet je beweringen staven met feiten en als je die feiten niet hebt moet je dat ook durven toegeven.

Gezien de enige relatie die ik heb met N-VA mijn stemgedrag is zit ge tegen de verkeerde te zagen.
En ik zal geen toegang geven tot de N-VA site
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 19:54   #44
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En ik zal geen toegang geven tot de N-VA site
Het bewijs is geleverd, dus nu moet je er niet meer belachelijk over doen dat er eerst geen bewijs was.

N-VA telde dus wel degelijk fraudebestrijding mee bij belastingen wanneer ze berekenden hoeveel procent belastingen en hoeveel besparingen er kwamen.

En op basis van dat cijfer leverden ze kritiek. Een deel van de kritiek was dus dat de regering fraude wilde aanpakken. Moet fraude dan echt beschermd worden?
Oud 25 december 2012, 20:06   #45
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bewijs is geleverd, dus nu moet je er niet meer belachelijk over doen dat er eerst geen bewijs was.

N-VA telde dus wel degelijk fraudebestrijding mee bij belastingen wanneer ze berekenden hoeveel procent belastingen en hoeveel besparingen er kwamen.

En op basis van dat cijfer leverden ze kritiek. Een deel van de kritiek was dus dat de regering fraude wilde aanpakken. Moet fraude dan echt beschermd worden?
Ik heb geen bewijs gezien, maar dat is niet nodig, want geld dat uit belasting komt, meer dan dat voorheen het geval was, kan men zien als een belastingsverhoging.
Neemt niet weg dat ik tegen fraude ben, maar ik ben ook voor een eerlijke en billijke belastingsvoet.

En hoeveel belastingen heeft u al betaald ? Ik denk niet al te veel.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 december 2012 om 20:07.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 20:46   #46
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb geen bewijs gezien, maar dat is niet nodig, want geld dat uit belasting komt, meer dan dat voorheen het geval was, kan men zien als een belastingsverhoging.
Neemt niet weg dat ik tegen fraude ben, maar ik ben ook voor een eerlijke en billijke belastingsvoet.
Ik schreef "Maar jij betwist dus dat de N-VA fraudebestrijding als belastingen meetelde en vervolgens dat cijfer aanhaalde in hun bewering dat de regering te veel zocht bij belastingen?"

Amon Re schreef "Ik betwist dat inderdaad."

Als N-VA'er heb jij de opdracht N-VA te beschermen en mag jij vanwege de publieke opinie niet toegeven dat de N-VA de nieuwe partij van de fraudeurs is, maar Amon Re is hierbij alleszins afgegaan door blijkbaar minder dan de politieke tegenstanders te weten over de partij van zijn voorkeur.

Citaat:
En hoeveel belastingen heeft u al betaald ? Ik denk niet al te veel.
Nee. Als student betaal ik geen belastingen. Jij mag betalen voor mijn studies.

Na mijn studies betaal ik waarschijnlijk meer belastingen dan jou. En met plezier. Als ik niets tekortkom, zie ik geen reden om verzuurd te zijn over belastingen.
Oud 25 december 2012, 20:58   #47
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schreef "Maar jij betwist dus dat de N-VA fraudebestrijding als belastingen meetelde en vervolgens dat cijfer aanhaalde in hun bewering dat de regering te veel zocht bij belastingen?"

Amon Re schreef "Ik betwist dat inderdaad."

Als N-VA'er heb jij de opdracht N-VA te beschermen en mag jij vanwege de publieke opinie niet toegeven dat de N-VA de nieuwe partij van de fraudeurs is, maar Amon Re is hierbij alleszins afgegaan door blijkbaar minder dan de politieke tegenstanders te weten over de partij van zijn voorkeur.

Nee. Als student betaal ik geen belastingen. Jij mag betalen voor mijn studies.

Na mijn studies betaal ik waarschijnlijk meer belastingen dan jou. En met plezier. Als ik niets tekortkom, zie ik geen reden om verzuurd te zijn over belastingen.
Tegen dat je op pensioen gaat zal er niets meer in de kas zitten, dankzij onze rode vrienden. Spijtig genoeg besef je dat nog niet..
Oud 25 december 2012, 21:14   #48
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Tegen dat je op pensioen gaat zal er niets meer in de kas zitten, dankzij onze rode vrienden. Spijtig genoeg besef je dat nog niet..
Hoezo niet? Ik lever een goede bijdrage en steun de studenten die na mij komen. Zolang onderwijs gefinancierd blijft worden, krijgen we steeds meer mensen die veel bijdragen om ook pensioenen betaalbaar te houden.

De 'rode vrienden' zijn net de grootste voorvechters van betaalbaar onderwijs geweest en één van de weinigen die begrijpen dat de rijkdom van een land niet afhangt van enkele percenten elite (ook op het vlak van onderwijs). Zij die de kansen op onderwijs willen laten afhangen van de rijkdom van de ouders (door besparingen allerlei), dat zijn diegenen die alles naar de kloten laten gaan en meer goede (en sociale) oplossingen blokkeren voor het eigen voordeel op de korte termijn, zonder interesse in de toekomstige pensioenen van de massa, aangezien pensioenen voor henzelf meer een kost dan een inkomen zijn.

De 'rode vrienden' zijn inderdaad mijn vrienden. Ik had ook op mijn veertiende in een fabriek kunnen staan. Ik ben hen dankbaar en hoop de generaties na mij ook dankbaar te kunnen maken.
Oud 25 december 2012, 21:19   #49
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Er zit nu al niet veel meer in de kassen ,dankzij de blauwe vrienden!
Waar is de pot van de regering Dehaene?
of ga je nu beweren dat de crisis niet kapitalistisch en neo liberalistisch is,bekijk de regeling maar eens van de croo junior,wie spaart men hier,wie spaart men niet,en wie heeft er baat bij?
de zelfstandigen bijdrage is altijd veel lager geweest dan bij prive,en wat doet hij? Wel hij schakelt het gelijk als ze op pensioen gaan,en als je dan als werknemer de tegenslag hebt om ontslagen te worden en geen werk meer vind en aan den dop moet riskeer je minder pensioen!
Oud 25 december 2012, 21:24   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan mag je al aardig uit de hoek gaan komen mijn beste. Hoeveel jaar na uw afstuderen denk je zo nodig te hebben om mijn belastingen te evenaren ?

Uw opmerking is in feite laatdunkend aan mijn adres. Met andere woorden u heeft last van een superioriteitsgevoel omdat u denkt dat uw studies u een beter persoon maken dan iemand die die studies niet heeft gedaan.

Voor iemand die meer belastingen gaat betalen doe je alvast menig domme uitspraak hier op het forum. Ik kan alleen maar hopen dat de maturiteit nog wel komt. Tesamen met het neerwaarts bijstellen van uw salaris verwachtingen, die voor de meeste studenten veel en veel te hoog is. Een diploma geeft u namelijk geen recht op een dikke pree, maar het werk dat je op dat moment verzet des te meer. Dat diploma helpt je daarmee, maar is geen garantie.
Oud 25 december 2012, 21:27   #51
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had ook op mijn veertiende in een fabriek kunnen staan. Ik ben hen dankbaar en hoop de generaties na mij ook dankbaar te kunnen maken.
En dat had erg geweest ?
U beseft niet wat u hier eigenlijk allemaal zegt.
Oud 25 december 2012, 21:28   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Er zit nu al niet veel meer in de kassen ,dankzij de blauwe vrienden!
Waar is de pot van de regering Dehaene?
of ga je nu beweren dat de crisis niet kapitalistisch en neo liberalistisch is,bekijk de regeling maar eens van de croo junior,wie spaart men hier,wie spaart men niet,en wie heeft er baat bij?
de zelfstandigen bijdrage is altijd veel lager geweest dan bij prive,en wat doet hij? Wel hij schakelt het gelijk als ze op pensioen gaan,en als je dan als werknemer de tegenslag hebt om ontslagen te worden en geen werk meer vind en aan den dop moet riskeer je minder pensioen!
En Decroo is een liberaal ?
En het zilverfonds van wie was dat ook alweer ?
Laat me aub niet lachen.
Oud 25 december 2012, 21:32   #53
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan mag je al aardig uit de hoek gaan komen mijn beste. Hoeveel jaar na uw afstuderen denk je zo nodig te hebben om mijn belastingen te evenaren ?

Uw opmerking is in feite laatdunkend aan mijn adres. Met andere woorden u heeft last van een superioriteitsgevoel omdat u denkt dat uw studies u een beter persoon maken dan iemand die die studies niet heeft gedaan.

Voor iemand die meer belastingen gaat betalen doe je alvast menig domme uitspraak hier op het forum. Ik kan alleen maar hopen dat de maturiteit nog wel komt. Tesamen met het neerwaarts bijstellen van uw salaris verwachtingen, die voor de meeste studenten veel en veel te hoog is. Een diploma geeft u namelijk geen recht op een dikke pree, maar het werk dat je op dat moment verzet des te meer. Dat diploma helpt je daarmee, maar is geen garantie.
Ik weet helemaal niet waar je het haalt dat ingenieurs volgens mij betere personen zijn dan anderen.
En misschien ga ik toch niet zoveel verdienen. Kan zijn. Een hoog loon is niet de prioriteit voor mij.

Dat het werk dat je verricht meer en meer het loon bepaalt eerder dan het diploma dat je hebt, dat kan ik enkel maar aanmoedigen.

Voor de rest verwar je 'domme mening' en 'niet de eigen mening' met elkaar.
Oud 25 december 2012, 21:35   #54
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet helemaal niet waar je het haalt dat ingenieurs volgens mij betere personen zijn dan anderen.
En misschien ga ik toch niet zoveel verdienen. Kan zijn. Een hoog loon is niet de prioriteit voor mij.

Dat het werk dat je verricht meer en meer het loon bepaalt eerder dan het diploma dat je hebt, dat kan ik enkel maar aanmoedigen.

Voor de rest verwar je 'domme mening' en 'niet de eigen mening' met elkaar.
Ik verwar niks.
Hoe je als ingenieur meer gaat verdienen, en belastingen gaat betalen, dan deze ingenieur ontgaat me.
Maar u heeft wel degelijk last van een superioriteitsgevoel. Dat blijkt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 december 2012 om 21:36.
Oud 25 december 2012, 21:41   #55
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En Decroo is een liberaal ?
En het zilverfonds van wie was dat ook alweer ?
Laat me aub niet lachen.
De VLD is de meest liberale partij van België. De N-VA is economisch nog rechtser en hardvochtiger, maar liberaal zijn zij absoluut niet.

De complete afwijzing en demonisering van druggebruik is niet liberaal. (Het is altijd illegaal geweest, maar er werd tot nu toe niet overdreven veel aandacht besteed aan het straffen van gebruikers.)

Ook aan Walen meer belasten / Walen in moeilijkheden minder steun gunnen dan Vlamingen in dezelfde situatie is absoluut niets liberaal.

Niet dat ik de VLD wil verdedigen, maar het liberalisme heeft enkele mooie punten. En een autoritaire partij moet geen liberaal imago krijgen. Dat bestrijd ik.
Oud 25 december 2012, 21:48   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De VLD is de meest liberale partij van België. De N-VA is economisch nog rechtser en hardvochtiger, maar liberaal zijn zij absoluut niet.

De complete afwijzing en demonisering van druggebruik is niet liberaal. (Het is altijd illegaal geweest, maar er werd tot nu toe niet overdreven veel aandacht besteed aan het straffen van gebruikers.)

Ook aan Walen meer belasten / Walen in moeilijkheden minder steun gunnen dan Vlamingen in dezelfde situatie is absoluut niets liberaal.

Niet dat ik de VLD wil verdedigen, maar het liberalisme heeft enkele mooie punten. En een autoritaire partij moet geen liberaal imago krijgen. Dat bestrijd ik.
Ik hoor precies De Gucht. En dat is prietpraat. De kiezer zal wel bepalen welke partij liberaal is. En dat is niet open vld die heult met de PS. ik beoordeel op wat ze doet en niet op wat ze zegt.
Oud 25 december 2012, 21:50   #57
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik verwar niks.
Hoe je als ingenieur meer gaat verdienen, en belastingen gaat betalen, dan deze ingenieur ontgaat me.
Maar u heeft wel degelijk last van een superioriteitsgevoel. Dat blijkt.
Dat kan van jou ook gezegd worden, dat je een superioriteitsgevoel hebt, zoals jij direct op je teentjes getrapt bent als iemand beweert waarschijnlijk meer dan jou te zullen verdienen. En zoals jij het tijdens een discussie relevant vindt hoeveel belastingen iemand betaalt, ook dat wijst op een superioriteitsgevoel. En dat jij het erg vindt dat je belastingen moet betalen zodat anderen geholpen kunnen worden om iets aan welvaart te kunnen ervaren, zeker dat wijst op een superioriteitsgevoel, alsof de anderen minder belangrijk zouden zijn en jij het daarom zou verdienen om veel rijker te zijn.

Maar ik geloof dat we nog veel progressie zullen maken, zoals dat al doorheen zowat de hele geschiedenis gebeurde, en dat de ingenieurs van de toekomst dan ook een groter reëel inkomen zullen hebben dan de ingenieurs van nu. Dus ook als jij een ingenieur bent, zal ik meer verdienen, geloof ik.
Oud 25 december 2012, 21:55   #58
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoor precies De Gucht. En dat is prietpraat. De kiezer zal wel bepalen welke partij liberaal is. En dat is niet open vld die heult met de PS. ik beoordeel op wat ze doet en niet op wat ze zegt.
Nogmaals, je verwart liberaal en economisch rechts met elkaar. Ook de sociaaldemocraten zijn ethisch liberaal en voor een redelijk vrije markt. De N-VA is autoritair en economisch voor de rijken, niet liberaal.

En kiezers kunnen beslissen wie een beleid mag verdedigen, niet mogen ze de eeuwenoude definitie van liberalisme zomaar verkrachten.
Oud 25 december 2012, 22:33   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, je verwart liberaal en economisch rechts met elkaar. Ook de sociaaldemocraten zijn ethisch liberaal en voor een redelijk vrije markt. De N-VA is autoritair en economisch voor de rijken, niet liberaal.

En kiezers kunnen beslissen wie een beleid mag verdedigen, niet mogen ze de eeuwenoude definitie van liberalisme zomaar verkrachten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme
Je weet niet wat je allemaal uit uw nek slaat.
Oud 25 december 2012, 22:39   #60
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan van jou ook gezegd worden, dat je een superioriteitsgevoel hebt, zoals jij direct op je teentjes getrapt bent als iemand beweert waarschijnlijk meer dan jou te zullen verdienen. En zoals jij het tijdens een discussie relevant vindt hoeveel belastingen iemand betaalt, ook dat wijst op een superioriteitsgevoel. En dat jij het erg vindt dat je belastingen moet betalen zodat anderen geholpen kunnen worden om iets aan welvaart te kunnen ervaren, zeker dat wijst op een superioriteitsgevoel, alsof de anderen minder belangrijk zouden zijn en jij het daarom zou verdienen om veel rijker te zijn.

Maar ik geloof dat we nog veel progressie zullen maken, zoals dat al doorheen zowat de hele geschiedenis gebeurde, en dat de ingenieurs van de toekomst dan ook een groter reëel inkomen zullen hebben dan de ingenieurs van nu. Dus ook als jij een ingenieur bent, zal ik meer verdienen, geloof ik.
tututut. Je moet uw eigen gebreken niet op mij projecteren.
Ik weet uiteraard dat je een student bent en dat je nog geen belastingen hebt betaald. En als je uw centjes ziet verdwijnen naar de staat, dan zal je hopelijk wel anders piepen. Want de belastingen zijn in Belgie veel te hoog.
Wegens de inflatie zal je in absolute cijfers meer verdienen, alleen dat klopt. Wat je met dat geld kan doen, het valt te betwijfelen of je er evenveel mee gaat kunnen doen. Ik stel nu al vast dat jonge ingenieurs niet zonder meer een huis kunnen kopen, laat staan kunnen bouwen zoals mijn generatie nog net wel heeft kunnen doen. Met andere woorden, ik zie het allemaal achteruit gaan. Tijd om uw roze bril af te zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be