Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 18:57   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Antwerps PVDA+ raadslid legt eed af met hoofddoek
http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Ve...erpelijk.dhtml

In mijn tijd toen ik nog links was en PVDA/communistisch stemde was uiterst links tegen de godsdienst omdat het de bevolking dom en gewillig maakte. ook hun gratis geneeskunde (evenwel betaald door de staat) werd ondersteund door vrijzinnige dokters. Vrijheid van informatie, geen leugens etc waren belangrijke punten.

De laatste tijd laten ze zich net zoals centrum links compleet neuken door de moslims, onder het mom van gelijkheid is godsdienst opeens geen probleem meer zolang het de kerk maar niet is. Een grote bende hypocrieten ja.

Groen is al lang geneukt maar dat zijn dan ook katholieken, wat dat allemaal nog met milieu te maken heeft vraag ik me wel af, ik stemde op agalef voor het milieu beleid, niet om kaloten te helpen sexkampen te organiseren voor paters.

Ik voel me zelf gepakt, ik moet me verdorie naar huidig rechts keren om anti-godsdienstig te kunnen stemmen, tegen de leugens van de linkse elite (het volk kan niet denken voor zichzelf), en voor de bescherming van m'n vrijheden.

Het kan keren.
Godsdienst opium voor het volk: moet je hiervoor persé links zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 18:59   #42
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het blijft niettemin verbazing wekken dat sommige 'linkse' politiekers zo kritiekloos staan tegenover een godsdienst waarbinnen niet alleen 'vrouwenrechten' of 'journalistieke (en artistieke) vrijheid' tot ernstige problemen aanleiding geven, maar mensen ook vrij rigoureus worden verdeeld in 'gelovigen' en 'ongelovigen', én die verdeling tamelijk ingrijpende gevolgen blijkt te hebben.
Klopt uiteraard.

Een voortdurende bron van ergernis. Een verkwanseling van alles waar men voor stond.

Ik begrijp het niet meer. Echt niet.
Oud 13 januari 2013, 21:13   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Klopt uiteraard.

Een voortdurende bron van ergernis. Een verkwanseling van alles waar men voor stond.

Ik begrijp het niet meer. Echt niet.
De énige verklaring die ik tot nu toe voor dat fenomeen wist te vinden - en dat is noch de énig mogelijke, noch noodzakelijkerwijze een correcte verklaring - is het bestaan van een 'gemeenschappelijke vijand', te weten 'het kapitalisme'.

Nu is voor élke strijder een bondgenoot wellicht altijd mooi meegenomen, maar in sommige gevallen heeft men 'dank zij' sommige vrienden zelfs geen vijand meer nodig.

De kans dat dit 'monsterverbond' daadwerkelijk iets positiefs oplevert, schat ik in elk geval niet erg hoog in.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 21:35   #44
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je weet het misschien niet, maar heb je nu niet alle standpunten waar rechts gebruik van maakt, om mensen te verdelen opgenoemd.
Verdelen? Dit waren vroeger linkse standpunten, rechts was godsdienstig, koningsgezind, vrouw was minderwaardig, racistisch, geen dierenrechten, tegen provocerende kunst, tegen belediging van de kerk. Nu lijkt het allemaal omgekeerd, zelfs bij uiterst links die geen duidelijke standpunten meer durft in te nemen wegens bang om hun nieuw kiesvee te schofferen.

Dierenmishandeling heb ik niet eens besproken, dat breng je zelf op, dat blijft overal nog een probleem. Mijn verwijzing naar Halal vlees was dat wij als ongelovigen niet mogen kiezen voor niet-halal vlees, het kan en mag gewoon niet. Halal vlees wordt gewoon vermengd met het gewoon vlees zonder dat we daarin een keuze hebben, racisme dus.

Voor de rest nergens duidelijke standpunten in je betoog, wazigheid ten top om de moslims maar niet te beledigen, een beschamende vertoning.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vrouwenrechten? Vrouwen verdienen nog steeds minder dan mannen. Zie je ook maar ergens in een rechts beleid verbetering?
Journalistieke vrijheid?
Ze mogen hier in België 3 bladzijden spenderen aan de lingerie van Madonna of het nieuwe lief van een sporter, maar meer dan 2 zinnen over hoe men de gewone man iedere dag in zijn zakken zit mag niet, want dat kan betrokken journalist zijn job kosten.

Maak eerst een definitie van kunst.
Is een plak ham tegen een pilaar plakken kunst?
Vind je getatoeëerde varkens of een kak machine kunst?
Het mag van mij, maar kunst is voor mij iets anders. Niet de media en marketing aandacht die iemand krijgt.
Waar zit het provoceren?
Ieder levend wezen is een kunstiger kak machine, als het vehikel dat als kunst aanzien werd.
Ik slacht mijn eigen kippen en konijnen en voor ik ziek werd mijn eigen varken, gelijk mijn eigen vader het me geleerd heeft.
Bij een kip, kop afhakken, een konijn met één harde slag de nek breken en een varken met een veerpistool een pin in de hersenen slaan.
Noem mij dan het verschil van hoe het 30 jaar geleden op de boerenbuiten overal gedaan werd, hier in België, met bijvoorbeeld het op een religie gebaseerde overgeleverde slachtmethode.
Voor de Christelijken onder de forumgebruikers,
dacht je dat Abraham zijn geofferd schaap eerst verdoofde of elektrocuteerde?
Al het vlees dat in de warenhuizen ligt word omgebracht en ziet soms meer af door het vetmesten en transport, dan door het slachten zelf, dus stop met de hypocrisie van ik ben een dierenliefhebber.
Ik zelf ben in mijn jonge tijd een echte provo, hippie geweest en zoals je weet stonden die voor volledige vrijheid in alles en dat is in de loop der jaren niet veel veranderd.
Laat het me zo stellen, de haren begin ik te verliezen, maar de streken nooit.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 21:38   #45
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
dus je gaat je voor de zoveelste keer laten verneuken
Zolang ze niet opeens 180 graden van standpunt verdraaien voel ik me niet zo, momenteel blijven ze duidelijk wat ik wel waardeer. Links is tegenwoordig wazig en draait met de wind.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be