Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 12:28   #41
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als je er vannacht bij iedereen 6 % afschaaft zal er geen bankrun zijn. Daar is het morgen dan gewoon te laat voor.
Hoeveel "eenmailge" regularisaties hebben we al gehad?
Oud 29 maart 2013, 12:40   #42
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je er vannacht bij iedereen 6 % afschaaft zal er geen bankrun zijn. Daar is het morgen dan gewoon te laat voor.
Ik verwacht dan ook dat er morgen geen regering meer is want dat al die mannen en vrouwen in hun bed liggen te smeulen van het 'vuurke stook' dat die spaarders wel eens zouden kunnen komen spelen.
Oud 29 maart 2013, 12:43   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het majeure punt blijft overeind. Spaarders dienen gewoon zelf de rekening te betalen voor het feit dat zij willens en nillens een product hebben afgenomen cq hebben geprofiteerd, van een activiteit die economisch onverantwoord was.
Die rekening hoort niet bij de belastingbetaler maar bij de stakeholders van de banken.
Wat jammer dan toch dat diezelfde belastingbetaler zelf stakeholder is, aangezien hij rechtstreeks en onrechtstreeks profiteert van leningen (zowel particulier als aan de bedrijfswereld) om zich een woning te kunnen kopen en zich te kunnen bedienen van de luxe die door diezelfde bedrijfswereld wordt geproduceerd.

Misschien moeten we gewoon eens wat minder jaloers zijn op wat een ander bijeen heeft weten te sparen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 12:47   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Spaarzame mensen zijn dus een slechte zaak? Verbrassen die handel, dat is beter?

100k bij elkaar gespaard krijgen is heus niet zo'n onmogelijke opdracht. Been there, done that (en dat heus niet op een heel even en zonder enige steun van buitenaf)
als manenvrouw 1K sparen per maand, hebben ze na 10 jaar 100K gespaard... inderdaad, als je 40 jaar werkt, is 400k zelfs niet abnormaal, erf je nog 200K van uw ouders, stapel je 600K op uw rekening, en doe je dat nog een keer aan de schoonkanthaal je 800K. Krijg je nog interesten op uw rekening, dan verdubbelt dat getal naargelang de interest om de 10jaar, tot om de 20jaar. Du sdie 800K wordt 1.6M - 3M
en dat is een gewone werkende burger, gezin, met 2 kinderen, met man en vrouw iets boven gemiddeld inkomen, die goed naar het bord kijken en die altijd maar verderwerken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 12:48   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er is een werkgroep opgericht om binnen de begrotingsopmaak aan een volkslening te werken.
Die zou dan mensen met een bepaald bedrag op een depositoboekje de keuze laten om een deel van hun spaargeld fiskaal gunstig te "beleggen" in een volkslening. Daar kan België bijvoorbeeld de dure ambtenarenpensioenen mee financieren. Vanaf 2015 kan België niet meer lenen op de markten (verplichte begrotingsevenwichten) en kan men dit verbod omzeilen.

De titel van deze draad deed me denken aan :

Di Rupo denkt aan Cyprustax - Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of This)

Schpreistand nu, vorr Elio en Belchieu<<<
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 12:51.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:02   #46
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon een bepaald percentage van het spaargeld afschaven.

De spaarders hebben immers jarenlang geprofiteerd van rentepercentages uitgekeerd door banken die dat helemaal niet konden (en mochten) betalen.

.
En zeggen dat het buiten dan nog koud is.
Wat gaat dat worden op de eerste warme dagen ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:07   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Eigenlijk hetzelfde als de Vlaamse regering achter je rug om reeds gedaan heeft door 13,5 miljard door banken leningen te laten verstrekken aan de privé, maar met jou, als belastingbetaler, als garantie bij de banken.

Voor de privé mag, geen probleem.

Voor pensioenen,
De belastingen allerhande van het Vlaams Gewest (milieubelasting, onroerende voorheffing, enz) zijn in ieder geval zeer hoog. Op dat vlak doet Vlaanderen het zeker niet beter.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2013 om 13:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:49   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
m.a.w. iedereen die geld heeft staan op een bank zou het best zo vlug mogelijk afhalen.
- lol -

Al diegenen die het er nu nog hebben staan zijn niet slim genoeg om het nu af te halen.

Ik bedoel maar, als je het nu nog niet begrepen hebt...
Oud 29 maart 2013, 13:52   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De belastingen allerhande van het Vlaams Gewest (milieubelasting, onroerende voorheffing, enz) zijn in ieder geval zeer hoog. Op dat vlak doet Vlaanderen het zeker niet beter.
Dat Vlaamse gewest is dan ook gewoon een afdeling van de Belgische staat, het Vlaamse gewest = Belgie in een andere vorm.

Vlaams gewest=/= Vlaanderen.
Oud 29 maart 2013, 13:52   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Al diegenen die het er nu nog hebben staan zijn niet slim genoeg om het nu af te halen.

Exactly! Maar velen hebben het reeds begrepen hoor...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:56   #51
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar niet de hoogste ter wereld, nietwaar? En die eer hebben de Belgische belastingen dan weer wel opgestreken.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 14:26   #52
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

dat ze beginnen met de pensioenfondsen van de ambtenaren te pluimen
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130329_011
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 14:34   #53
Zieke Jos
Vreemdeling

Standaard

16-3 word reddingsplan Cyprus goedgekeurd. 18-3 "Regering wil databank met alle informatie van spaarders" zogezegd zodat men de roerende voorheffing niet kan ontwijken door zijn geld over meerdere rekeningen te spreiden.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...paarders.dhtml

Puur toeval natuurlijk
Zieke Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 15:36   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een school dient dan ook niet voor de opvoeding van een kind. Daar dienen de ouders voor en jazeker, die hebben een verantwoordelijkheid.
Een school leert kinderen rekenen vanaf ze beginnen, en meer dan dat heb je niet nodig voor die oefening. No excuses...
Ik heb het niet over opvoeding, wel over LEREN omgaan met geld. Zoiets kan op school ook aangeleerd worden want veel ouders bakken daar zelf niks van, wat zouden ze het dan aan hun kinderen kunnen aanleren?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 15:42   #55
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik heb het niet over opvoeding, wel over LEREN omgaan met geld. Zoiets kan op school ook aangeleerd worden want veel ouders bakken daar zelf niks van, wat zouden ze het dan aan hun kinderen kunnen aanleren?
As said: iedereen krijgt rekenen vanaf het eerste moment dat ze een lagere school binnen stappen. Die basis is al wat je nodig hebt om om te gaan met geld. Wat meer heb je dan nog nodig? Gezond verstand? Dat komt vanzelf wel als je een keer met je kop tegen de muur loopt, ipv afgeschermd te worden langs alle kanten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:01   #56
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
- lol -

Je hebt altijd een periode tussen verschillende beleggingen dat zoiets op rekeningen blijft staan dus dat is altijd een groot bedrag, misschien dat er nu meer aandelen gekocht worden wat de economie vooruit zou helpen. We kunnen maar hopen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:33   #57
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JongeGentenaar Bekijk bericht
Ik ben zelf iemand die hard spaart om op termijn een huis of appartement voor me te kunnen kopen. Ik kan van thuis uit op niets daarvoor rekenen van hulp ofzo dus zal het zelf moeten financieren. Wachten op erfenis is ook geen optie, dat is te luguber, duurt nog wel 20�*30 jaar(hopelijk langer) en wordt toch door 4 gedeeld.

Om als alleenstaande een banklening te krijgen heb je al gouw zelf een kleine 100000 euro nodig. (bron, tweede alinea)

Ik wist vroeger al dat ik er zelf voor moet zorgen en werken, dus daarom heb ik een studierichting gekozen met toekomst en daar hard voor geblokt om dat te halen. Toen ik daarna ging gaan werken in een deftige en degelijk betaalde job, heb ik er opzettelijk voor gekozen om maar in een studio te leven en niet iets groter omdat ik zo meer kan sparen en op termijn zelf iets kan kopen. Verder kies ik ervoor om zuinig te zijn qua grote uitgaven(vakanties enzo, heb geen auto want in centrum Gent toch niet nodig) om sneller mijn doel te bereiken.

En nu komen hier wat poco communisten zeggen dat ik een stoute slechte rijke smeerlap ben waar van afgepakt moet worden?

Bankgarantie is er tot 100000 euro en tot 100000 moeten ze er met hun vuile sossenpoten afblijven. Met 15% belasting op interest zou ik geen probleem hebben. Simpel en geen gedoe.

Ik ben voorstander van een solidaire maatschappij zolang de prioriteiten goed liggen: 1 onderwijs (met zeer vroege opsporing van de probleemgevallen zodat ze ondersteuning kunnen krijgen in plaats van het niveau naar beneden te halen), 2 gezondheidszorg, 3deftige pensioenen voor wie ervoor gewerkt en bijgedragen heeft(minstens 40 jaar) en 4 niets meer dan die 3. Al de rest is te duur en vereist een te hoog overheidsbeslag op de actieven.

Soms denk ik dat velen niet beseffen dat rijkdom niet iets is wat er ligt en zomaar kan afgepakt worden. Rijkdom is er maar omdat er hard voor gewerkt wordt. En als men hier te veel afpakt kan ik nog altijd adieu zeggen en naar een niet communistische staat vluchten.
Jong en verstandig - deze jongen kan het ver schoppen.
Oud 29 maart 2013, 19:04   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
- lol -

Wanneer gaat wat gebeuren, Xeno?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 20:09   #59
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar niet de hoogste ter wereld, nietwaar? En die eer hebben de Belgische belastingen dan weer wel opgestreken.
Het zal niet veel schelen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 20:40   #60
Stingray
Banneling

Standaard

Als ze dit overwegen zijn ze goed gek. Ze riskeren heel het financieel systeem in elkaar te laten storten.

Je kan vermogens aanslaan en je kan het afhalen van centen in absolute bedragen verminderen, maar finaal zal al het geld van de rekening verdwijnen, ook al hebben de mensen 10 jaar nodig en moeten ze elke dag 100 € afhalen.
De schade die aan het vertrouwen van de mensen in de regeringen en de banken gesteld wordt, kan je bij deze al helemaal voor de komende generaties vergeten.

Degenen die dit verkondigen zijn volgens mij hard drugs aan het gebruiken of zo.

(Voor het overige maak ik mij daar geen zorgen meer (!) over. Op mijn bankrekening zullen ze geen spaargeld meer vinden)

Laatst gewijzigd door Stingray : 29 maart 2013 om 20:49.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be