Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 10:58   #41
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja!
Nog meer administratie, paperasserij, belastingen!
'twas maar een grapken hé...
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 11:43   #42
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ze rijden langs mij" is tegenwoordig ook al een gevaarlijke toestand.

Maar eigenlijk heb je gelijk, betuttelen, reglementeren en bestraffen.
Altijd en overal.
Mischien is dat de enige taal die de Vlamingen begrijpen.
Ze roepen er blijkbaar alsmaar harder om....
Lang geleden dat je nog eens met een klein kind gaan wandelen bent ? Anders zou je weten dat zo'n kind door 't voorbijzoeven van zo'n bende oelewappers van de schrik niet weet wat gedaan en voor 't zelfde geld vlak onder hun wielen loopt.... Maar dan zal 't waarschijnlijk de schuld van de (groot)ouders zijn want die moesten dat kind maar stevig vastgehouden hebben....
Ik heb hier enkele maanden geleden nog verteld hoe ik zo'n klein kind heb zien vallen van haar fiets toen zo'n zotten haar aan weerszijden voorbijvlogen. Maar dat zal ook wel haar schuld geweest zijn....'ze rijden langs mij'...

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 juli 2013 om 11:43.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 11:47   #43
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Daar bestaan geen manieren voor. Er is nu eenmaal een kleine minderheid die steeds zijn voeten aan alle regels zal vegen.
Men moet dat eerst leren aanvaarden, dan pas kunnen we verder.
Nee, men moet dat NIET leren aanvaarden. Die kleine minderheid moet ZELF leren aanvaarden dat zij niet welkom zijn in onze maatschappij. ZIJ moeten zich aanpassen, niet omgekeerd....
Of moeten we ook moordenaars leren aanvaarden ? 't Is nochtans ook maar een kleine minderheid, hoor ?
Oud 15 juli 2013, 12:09   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nee, men moet dat NIET leren aanvaarden. Die kleine minderheid moet ZELF leren aanvaarden dat zij niet welkom zijn in onze maatschappij. ZIJ moeten zich aanpassen, niet omgekeerd....
Of moeten we ook moordenaars leren aanvaarden ? 't Is nochtans ook maar een kleine minderheid, hoor ?
ZIJ tonen hun middenvinger.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:55   #45
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een geluk dat er weinig franstalige moslims op de Vlaamse wegen fietsen.
Het forum zou tilt slaan....
nog een geluk dat er geen smurfen op die wegen fietsen,dat zou pas iets zijn!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 15:27   #46
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
ZIJ tonen hun middenvinger.
Als ZIJ enkele keren serieus bij hun nekvel zouden gepakt worden, dan zouden ZIJ hun middenvinger wel eens kunnen kwijtspelen.....
Vergelijk het gewoon met dat flitspalengedoe.....ik vermoed dat het aantal laagvliegers toch wel wat gedaald is ? En nu met die trajectcontrole zal dat nog wat verder dalen ? Als de kans op een boete stijgt zal dat middenvingergedoe wel verminderen.....
Oud 15 juli 2013, 15:48   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Voor mij mogen die ribstroken gerust blijven liggen zo kunnen anderen ook eens fietsen of wandelen langs de waterkant.
De ribbelstroken lossen het probleem geenszins op. Wielertoeristen rijden er met grote snelheid over (waardoor je de impact verlaagt - net zoals ze doen bij kasseien) of gaan gescheiden langs de stroken. Dat is nu al vastgesteld.

Wie wel het slachtoffer is, is de gewone recreant. Zeker mensen met kinderen, al dan niet in een fietskar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 15:50   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
nog een geluk dat er geen smurfen op die wegen fietsen,dat zou pas iets zijn!!
Op zou er waarschijnlijk los op trappen.
Oud 15 juli 2013, 15:52   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
1. De baan is helemaal vrij. He-le-maal. Komt er een troepke van achter mij aangereden. Ik hoor de eerste bellen, alsof ik, wandelend aan de kant, hen de weg zou versperren. Ik heb die idioten toegeroepen dat ze godverdomme een hele baan hebben om hun weg te gaan, toch plaats genoeg zeker.
Uw eigen negatieve gevoelen spelen u parten. Ik bel ook meestal als ik op het punt sta een voetganger voorbij te rijden. Gewoon uit hoffelijkheid en waarschuwing, zodanig dat hij niet schrikt of plotseling geen onverwachte beweging maakt naar links.

Net zo zijn er automobilisten die op jaagpaden even kort claxonneren wanneer ze een fietser inhalen.

Daar moet u allemaal niets negatief achter zoeken. Dat u dat wel doet, verraadt eerder wat u zelf denkt dan wat de werkelijkheid eigenlijk is.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 juli 2013 om 15:53.
Oud 15 juli 2013, 15:54   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ZIJ enkele keren serieus bij hun nekvel zouden gepakt worden, dan zouden ZIJ hun middenvinger wel eens kunnen kwijtspelen.....
Vergelijk het gewoon met dat flitspalengedoe.....ik vermoed dat het aantal laagvliegers toch wel wat gedaald is ? En nu met die trajectcontrole zal dat nog wat verder dalen ? Als de kans op een boete stijgt zal dat middenvingergedoe wel verminderen.....
Waar ga je ze juist op pakken?
Oud 15 juli 2013, 15:54   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeer eenvoudig: een jaagpad langs een waterloop is geen testbaan en geen piste. Het is een openbare weg waarvan het gebruik aan iedereen toebehoort. En daar horen die fanatici rekening mee te houden.

Wat mij betreft mag er gerust een serieuze controle worden op uitgeoefend. Of die ribbelstroken nu de meest aangewezen oplossing zijn, daar heb ik evenzeer mijn twijfels over. Want uiteindelijk zijn dergelijke dingen hinderlijk voor iedereen.
Neen, het is geen openbare weg die iedereen toebehoort. Wel is het een dienstweg die werd opgesteld voor ander verkeer dan dienstverkeer.
Oud 15 juli 2013, 15:59   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Op jaagpaden langs waterwegen is de maximale toegelaten snelheid 30km/u. Wielertoeristen moeten 2 aan 2 naast elkaar rijden en niet in peloton over de volledige breedte. Elke gebruiker van de openbare weg moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden: indien er wandelaars lopen, of indien er veel trager fietsend verkeer is, dan moeten ze daar rekening mee houden.
U dwaalt. Er is in het reglement geen enkele vermelding over dat twee aan twee rijden. Er staat ook nergens dat men niet over de hele breedte mag rijden als de situatie het mogelijk maakt.

Voor het overige is het inderdaad dat de maximumsnelheid 30 is, maar dat is een historische erfenis.

Voor het overige ben ik het natuurlijk met u eens dat wielertoeristen hun rijgedrag moeten aanpassen aan de omstandigheden en andere weggebruikers, iets wat door sommigen (heus niet allemaal - dus laten we die negatieve veralgemeningen maar achterwege) niet gedaan wordt. De rotte appels moeten verwijderd. Niet alle appels.
Oud 15 juli 2013, 16:01   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Die maximale snelheid is er niet voor niets. Als wielertoeristen tegen 50km/u in peloton langs een jaagpad rijden, daarbij zeer gevaarlijke situaties creërend voor wandelende of fietsende kinderen en volwassenen door een zware overtreding van de maximale snelheden, mag je hen niet bestraffen?
Vijftig? Ik ben zelf gepassioneerd fietser, maar vijftig km als normale kruissnelheid halen de meesten echt niet. Meestal rijdt men ergens rond 35 km/u.
Oud 15 juli 2013, 16:03   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij vindt het perfect normaal dat pelotons van 30 tot 50 man in groep tegen 50km/u op jaagpaden rijden, ...
De meeste groepen rijden heus geen vijftig. Wel rond vijfendertig. Met een piek van hoogstens veertig, maar dat is meestal heel tijdelijk.

Slechts profrenners weten er meer uit te persen. Die trainen langs jaagpaden evenwel bijna steeds in de week. Niet in het weekeinde.
Oud 15 juli 2013, 16:09   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De meeste groepen rijden heus geen vijftig. Wel rond vijfendertig. Met een piek van hoogstens veertig, maar dat is meestal heel tijdelijk.

Slechts profrenners weten er meer uit te persen. Die trainen langs jaagpaden evenwel bijna steeds in de week. Niet in het weekeinde.
als je ziet hoeveel gemeenschapsmiddelen er geinvesteerd worden in bvb voetbal ... kan je niet anders dan besluiten dat er een grote discrepantie is tov bvb wielrennen

ik zie niet goed in waarom niet een aantal van die jaagpaden ed kunnen ingericht worden voor wielerliefhebbers ...

ik heb het geluk op een paar km van de NL grens te wonen. (en train in mijn eentje, nooit in peleton, dat scheelt ook) ... in NL is de fietsinfrastructuur zo uitmuntend dat er daar geen enkel probleem is eigenlijk ...

mja, Vlaanderen spendeert haar middelen liever aan noord-zuid solidariteit blijkbaar ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:49   #56
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vijftig? Ik ben zelf gepassioneerd fietser, maar vijftig km als normale kruissnelheid halen de meesten echt niet. Meestal rijdt men ergens rond 35 km/u.
60 met het correcte spul.
Oud 15 juli 2013, 18:40   #57
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Waar ga je ze juist op pakken?
Het in gevaar brengen van anderen (voetgangers, fietsers) ?
Oud 15 juli 2013, 18:43   #58
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Sorry, maar wat zit je hier dan de ganse tijd te klagen over die 30 km maximum ? Is iets minder hard dan zoveel gevraagd ? Als ze toch constant zo'n snelheden willen halen dat ze dan op de gewone wegen gaan crossen, dan moeten ze niet afremmen voor die ambetante voetgangers en zondagsfietsers....voor auto's, rode lichten en dergelijke, ja, da's dan weer wat anders.....
Voor mij is het minpunt van al die fanatiekelingen hun asociaal gedrag tegenover de rest van de gebruikers van de jaagpaden...zij hebben voorrang en de rest moet maar maken dat ze uit de weg zijn...... Dat ze waar er niemand anders te zien is boven die 30 rijden, het kan me geen kl... schelen, maar laat de anderen met rust als die er wèl zijn.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 juli 2013 om 18:46.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 18:52   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het in gevaar brengen van anderen (voetgangers, fietsers) ?
Dat is toch zever.
"Hij reed langs mij, meneer de agent!!"
Oud 15 juli 2013, 19:01   #60
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Dat is toch zever.
"Hij reed langs mij, meneer de agent!!"
Nee, 'Ze scheerden rakelings langs mijn dochtertje zodat die van de schrik onder hun wielen terechtkwam'-achtigs...... Kan je je nog meer van de onnozele houden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be