![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wanneer kinderen naar de crèche gaan moet er 1 begeleider per 7 of 8 kinderen zijn. De veiligheidsnormen zijn zeer streng en er is voortdurend controle van Kind&Gezin. Wanneer er dan toch eens iets misgaat, wordt iedereen hysterisch en moet het nog strenger. Wanneer zo'n kind dan 2,5 of 3 wordt en naar de kleuterklas gaat, komt het terecht in een klas met 25 of 30 kleuters, met één kleuterjuf (die, als ze geluk heeft, 1 halve dag per week eens hulp krijgt van een kinderverzorgster) en in gebouwen die soms in lamentable staat verkeren. En daar kraait dan geen haan naar? Plots is dat allemaal goed voor die kinderen? En wat de debilisering van het onderwijs betreft: niet enkel het onderwijs, maar heel de samenleving debiliseert. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 28 augustus 2013 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 28 augustus 2013 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan van u hetzelfde zeggen. U keurt altijd alles af, wat deze regering ook doet. Ik zou u eens willen zien als Minister van Onderwijs de dag van vandaag. Het zou nogal een puinhoop worden, heb ik zo de indruk. Smet roeit met de riemen die hij heeft. En u roeit met riemen die u niet heeft en nooit zult hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Doet er niet toe, als het tekort aan leerkrachten nog nijpender wordt, hebben we binnenkort klassen van 40 man. En intussen houdt Smet zich bezig met het watervalsysteem. Als hij dat watervalsysteem wil wijzigen, moet er een mentaliteitswijziging komen. Niet enkel in de scholen en bij de ouders, maar in de hele samenleving. Handenarbeid moet worden opgewaardeerd en de mensen die het doen, moeten meer respect krijgen. Hij moet niet dit en dat afschaffen, hij moet gewoon proberen het aan ieders verstand te brengen dat lasser, metser, schrijnwerker, loodgieter etc. eerbare beroepen zijn. Maar dat is niet enkel de taak van het onderwijs; iedere burger moet in eigen boezem kijken. Citaat:
Behoorde u tot bij de zwakke leerlingen, de middelmaat of was u eerder bij de beteren in de klas? Heeft u ASO gedaan of technisch/beroeps? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Denk er maar eens over na.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edit: laat maar.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 28 augustus 2013 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soortgelijke opmerkingen hoort men bijna elke keer over elke Minister van Onderwijs. En wat die grote klasjes betreft: vroeger waren ze nog véél groter in het kleuteronderwijs. En kleine klasjes is allemaal goed en wel... als men centen heeft. Indien deze Vlaamse regering niet zoveel geld weggesmeten had in het subsidiëren van een Ford-Genk (die al lang besloten had hier zijn schup te kuisen), dan waren er misschien kleinere klasjes gekomen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2013 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanaf Dag 1 was zijn methode van "communicatie" het oplaten van de ene na de andere proefballon, die dan natuurlijk werden afgeschoten. Na een paar maanden werd in de leraarskamer niet meer gereageerd op die proefballonnen: "Heb je het nu al gehoord van minister Smet - Neen, en het interesseert me eigenlijk niet" is een conversatie die ik regelmatig gehad heb met mensen uit het onderwijs.
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() spabert - mode on -
Smet is een integere minister die het beste voorheeft met onze kinderen en onze samenleving een warm hart toedraagt zo moesten er meer zijn spabert - mode off - |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In een tijd waar 290 000 euro voor sommigen niet genoeg is om licht, voornamelijk zittend werk te verrichten, In een tijd waar voor dergelijke jobs door sommigen minstens een miljoen per jaar verwacht wordt, In een tijd waar andere mensen zware fysieke arbeid verrichten om op het einde van de maand geconfronteerd te worden met een lege rekening terwijl er nog een stuk maand overblijft, Awel, in zó'n tijd wordt het interessant om eens een boompje op te zetten over de herwaardering van BSO en TSO, en de bijhorende carrières die erop aansluiten. Ik ben zelf een ASO-product, maar eerlijk waar : een metselaar die 's winters bij vriestemperaturen stenen naar boven sleurt om de villa van meneer de CEO te bouwen, en daarbij zijn rug kapot 'klauwiert' terwijl meneer de CEO in een of andere vergadering aan zijn koffietje nipt of een zakendineetje heeft met zijn bankier, wel, die metselaar verdient in mijn ogen een veel hoger loon dan al die CEO's, bankiers, overheidsmanagers, enz... Ik ontken niet dat leidinggevende functies ook stress kunnen hebben. Maar die mentale stress a.g.v. prestratiedrang kan bij fysieke beroepen ook aanwezig zijn, n�*�*st de fysieke stress. En de grote dooddoener : verantwoordelijkheid ? Een CEO is inderdaad verantwoordelijkheid voor de baan van zijn werknemers (al liggen ze daar volgens mij niet erg wakker van zolang de winst binnenrolt). Maar een onderhoudstechnicus op een luchthaven of een garagist is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het leven van de passagiers van de voertuigen die ze onderhouden. Is dat dan minder waard ? Als persoon X sterft omdat zijn remmen het begeven op de autosnelweg heeft hij geen baan meer nódig. Niet gelijk dus, maar in mijn ogen zeker gelijkwaardig. De verloning zou dan óók gelijkwaardig mogen opgebouwd worden, wat mij betreft. Wedden dat het watervalsysteem dan binnen de kortste keren ophoudt met een probleem te zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal jij.
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn er niet veel mensen die CEO willen worden en het ook nog eens goed doen. Metselaars zijn blijkbaar gemakkelijker te vinden. wat niet wil zeggen dat er zéér veel CEO's en andere directeuren die véél te véél verdienen tov hun werknemers.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cijfers van PISA geven wél aan dat het Vlaamse onderwijs waar Smet aan knoeit van het beste van Europa IS. Dankzij de "verbeteringen" van Smet WAS het Vlaamse onderwijs binnen afzienbare tijd misschien het beste van Europa. In mijn tijd was het meer regel dan uitzondering om met 30 leerlingen in de klas te zitten. Om aan zoveel leerlingen per klas te geraken werd ik zelfs gedwongen om het zesde leerjaar over te slaan. In het zesde leerjaar zaten teveel leerlingen terwijl er in het zevende tekort waren. Leerlingen die van plan waren om verder te studeren begonnen na het zesde leerjaar aan het middelbaar onderwijs. Daarvoor moesten ze naar een andere school. Vandaar. Ik slaagde in het zevende studiejaar met grote onderscheiding maar moest het zevende jaar toch overdoen. De vijf andere leerlingen die geen zesde studiejaar gegund was moesten dat jaar met recht en reden overdoen. Dat stond in de sterren geschreven gezien zij ook vroeger al van de minst intelligente leerlingen van de klas waren. De reden waarom mij hetzelfde lot beschoren was als deze kinderen was dat ik uit een groot en vooral, ARM gezin kwam. En met "arm" bedoel ik niet alleen arm wegens geldgebrek. In een té groot gezin met slechts één kostwinner is er in de regel tekort aan AANDACHT voor de kinderen. Alles draaide dus om het leerlingenaantal inplaats van om de leerlingen. Dat leerlingenaantal MOEST toendertijd groot genoeg zijn anders verloren er leerkrachten hun baan. Daar werd op deze manier een mouw aangepast in de nonnenschool uit mijn tijd. En neen, kwaad heeft mij die handelswijze, of het grote aantal leerlingen per klas, niet gedaan. Ik was de oudste dochter van negen kinderen en was voorbestemd als hulp in het huishouden. Na de schoolplicht tot 14 jaar was het dus hoe dan ook afgelopen met studeren voor mij. Voor al wat ik sindsdien leerde waren er geen scholen nodig. Ik leerde niet alleen uit de praktijk maar vooral noodgedwongen, omdat er nergens het nodige geld voor was. Het enige dat mij gegund was waren de boeken die ik, tegen 1 frank per boek, kon lenen in de plaatselijke bibliotheek. Ik kreeg nooit zakgeld, kon dus nergens naartoe, maar las wel tussen de vijf en tien boeken per week. Een hoop mensen zijn stikjaloers op wat ik, ook zonder scholing, allemaal kan en ken. Dus nogmaals, een klas delen met 30 leerlingen is geen drama. Andere factoren zijn dat wél. Het in verhouding veel te hoge aantal taalonkundige leerlingen in "zwarte" scholen bijvoorbeeld. Om maar één voorbeeld te noemen. Er speelden in mijn tijd andere factoren een rol dan klassen van 30 leerlingen. Er was toen geen sprake van zwarte scholen, en dus ook niet van de gevolgen daarvan. Als er een nieuwe, taalonkundige leerlingen bij kwamen haalden die hun taal-én andere achterstand op vrij korte tijd in. Ook noodgedwongen want ze WISTEN dat ze op geen extra aandacht hoefden te rekenen. Aan kinderen waarvoor vandaag bijzonder onderwijs bestaat werd evenmin extra aandacht besteed. Zij waren aanwezig, dat was het enige dat telde. Noch hun aanwezigheid, noch die van taalonkundige nieuwkomers, noch het grote aantal leerlingen per klas haalden de kwaliteit van het onderwijs dus naar beneden.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg de zaken zoals ze zijn. Als er geen centen zijn, is er ook geen ruimte voor ontdubbeling van klassen; of voor scholenbouw, of voor sneeuwklassen, of... of... . Men moet roeien met de riemen die men heeft. En dat is wat Smet probeert te doen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2013 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, het grote Oosterse masturbatiemantra. Weeral effe geleden datr ik die hier nog heb zien opduiken.
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om CEO te worden volstaan het juiste diploma en jaren ervaring niet. Het enige dat daarvoor onmisbaar is, is de juiste partijkaart. Mijn oudste dochter is aan dezelfde hogeschool afgestudeerd als de CEO van B-post. Ze heeft er identiek hetzelfde diploma behaald, mét bedrijfsinformatica, en ze heeft j�*ren ervaring. Het loon waar de CEO van B-Post zijn neus voor ophaalt zal ze echter nooit verdienen. Reden? Ze heeft nooit een partijkaart van eender welke partij gehad, en maakt bijgevolg geen énkele kans op een politieke benoeming.
![]() |