Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 14:56   #41
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, zonder probleem. met kinderen uiteraard niet, maar dan is er nog wat kinderbijslag bij natuurlijk.
Ah ja, kinderen dat is te duur voor u. Daar begin je liever niet aan, veel geld uitgeven voor nog meer last, je bent zo gek nog niet !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 14:59   #42
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
€1888...
De vaste kosten van "wonen", gas electriciteit en water, met bijhorende taxen, belastingen en bijkomende kosten. Huur of een kleine hypotheek...
Daar dan nog eens de vaste kosten voor het "persoonlijk vervoer", is dat nu een fiets, brommer ,auto of een openbaar vervoersabonnement.

Gaat zo'n alleenstaande veel meer kunnen doen dan eten en drinken, en misschien een goedkope hobby hebben?
Sex kan een goedkope hobby zijn ( tip voor kapitaal-zwakken )
Oud 30 augustus 2013, 14:59   #43
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
te indiscreet

maar ik woon wel samen.
Ah, want dat komt goedkoper uit of wat ?
Oud 30 augustus 2013, 15:09   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Moest het alleen de federale belasting zijn, zou het nog meevallen. Helaas zijn er nu ook gewesten die belastingen heffen...
...om dan van de provincies te zwijgen...
Maar kom, de federale overheid zorgt dan ook niet voor onderwijs, onderhoud dan ook de wegen niet...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:15   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.

En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven.

Het is dan ook algemeen geweten dat Belgen klagers zijn in hart en nieren.

p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet.
Het gaat dan wel over een brutto loon. Verder moet men het plaatje volledig beschouwen, en niet enkel de wedde. Het ter beschikking krijgen van een sociale woning, uitkeringen allerlei... maakt dikwijls het verschil.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:39   #46
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Sex kan een goedkope hobby zijn ( tip voor kapitaal-zwakken )
Dat merk je in ontwikkelingslanden. Daar kweken ze als konijnen. Maar als je weet dat minstens 50% van je kroost het derde levensjaar niet haalt speel je beter veilig en maak j eer een paar meer (niet correct hier, want veilig = met condoom en dan komen er geen kinderen)
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:51   #47
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
488 euro verschil? Gaat dit het dan goed maken?
allez Ondernemerken... dat gij die vraagt durft stellen. Op 1400€ is dat 35% net meer verdiend, is dat geen geld voor de werknemer? 1/3 van het beschikbare budget is voor velen al dan niet een lening krijgen bij een bank bijvoorbeeld.
Als ondernemer met een 3K net op zak (ik zeg maar wat), is dat 'maar' 16% natuurlijk.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:17   #48
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Allez kheb toch meer als dat. Gaf me een goed gevoel toen ik de krant las
Ook dat is typisch Belgisch...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:38   #49
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met €1400 zit je nochtans in een vrij brede basis van de "werkende mens". De €1150 jobkes zijn niet zo legio meer, daar niet van. Maar er zijn nog steeds mensen die voor €950/maand 37u in de week moeten werken.... Waarom die niet op uitkering gaan, is eigenlijk onbegrijpelijk.(samenwonende of gehuwd waarschijnlijk, want dan is de uitkering echt wel idioot laag)

Maar die €1888 is het gemiddelde. Dat wordt wel ferm scheefgetrokken door de "echt grootverdienders", van die kwispels die €30 000 in de maand net binnensleuren. Om maar een idee te geven, een "nieuwe Overheids CEO" gaat naar huis komen met om en nabij de €12000 per maand net. En da's dan niet gedacht aan de trukken die je kan toepassen met dat budget om het helemaal te veranderen.

In alle geval, ik denk dat we het wel eens zijn dat als een werkgever €4000 op tafel moet leggen, om iemand €1500 netto laten over te houden, er iets ferm verkeerd loopt.
Wanneer we dat zo allemaal lezen en naast elkaar leggen is de conclusie... dat met "gemiddelden" rondstrooien over dat onderwerp van nul en generlei waarde is!
Over de inkomens (de echte) van zelfstandigen kan dan ook niets zinnigs gezegd of geschreven worden: die zijn meestal onbekend! En ga dat dan maar eens vergelijken met het inkomen van ambtenaren die wel gekend zijn.
Heb zelf een vijftal zelfstandigen in de familie die toevallig (?) hééél goed hun brood verdienen, te zien aan hun levensstijl ...en een klein pensioen mogen verwachten. En ik heb niet het gevoel dat ik "ocharme" moet zeggen...
Misschien zijn er teveel "zelfstandigen" die helemaal niet capabel zijn om zelfstandig een zaak te runnen en er dus niets van terecht brengen, en amper of niet rondkomen. Maar wiens schuld is dat?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:39   #50
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Dat veranderd wel het hele verhaal nietwaar. Dan kan je de huur/hypotheek al met 2/3de verhogen en nog voordeliger uitkomen.
Gas en electriciteit stijgen niet zoveel bij een koppel. Water wel, maar verdubbeld niet.
Transport, kosten stijgen alleen met gebruik, niet door bezit.

Oftewel, het is beter voor 2 alleenstaanden die werken toch samen een huis te huren, dan alleen te blijven sappelen.
Natuurlijk, vanaf het moment er uitkeringen in't spel komen , veranderd dat het verhaal weer compleet.
Beste tip voor zij die geen relatie wensen, zelfs gezamenlijk kopen kan dan goedkoper uitkomen; zolang men werkt.
Met de regeling omtrent uitkeringen creëert de overheid absurde situaties, waardoor het voor permanent invaliden veelal beter is om alleen te blijven wonen dan om bij iemand anders in te trekken.

Trouwens, in hoeverre is het idee dat een alleenstaande fatsoenlijk kan leven - met eigen/gehuurde woonst i.p.v kamertje en zonder zich dood te werken - geen decadentie van de voorbije eeuw?
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:40   #51
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
€1888...
De vaste kosten van "wonen", gas electriciteit en water, met bijhorende taxen, belastingen en bijkomende kosten. Huur of een kleine hypotheek...
Daar dan nog eens de vaste kosten voor het "persoonlijk vervoer", is dat nu een fiets, brommer ,auto of een openbaar vervoersabonnement.

Gaat zo'n alleenstaande veel meer kunnen doen dan eten en drinken, en misschien een goedkope hobby hebben?
daar kunt ge perfect van leven. In het begin van mijn carriere had ik dat niet eens netto. Ik had niets tekort, ging ieder jaar op reis, deed festivals, ging veel uit en kon nog sparen. Kwestie van slim te zijn en prioriteiten te stellen hé.
Ondertussen zit ik al ver boven dat gemiddelde, maar ik leef nog altijd op dezelfde manier. Ik spaar nu dus gewoon veel meer.
Met wat sjans ben ik schuldenvrij tegen mijn 35ste Voor de meeste van mijn vrienden zal dat ergens rond hun 55 ste zijn.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 18:10   #52
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
daar kunt ge perfect van leven. In het begin van mijn carriere had ik dat niet eens netto. Ik had niets tekort, ging ieder jaar op reis, deed festivals, ging veel uit en kon nog sparen. Kwestie van slim te zijn en prioriteiten te stellen hé.
Ondertussen zit ik al ver boven dat gemiddelde, maar ik leef nog altijd op dezelfde manier. Ik spaar nu dus gewoon veel meer.
Met wat sjans ben ik schuldenvrij tegen mijn 35ste Voor de meeste van mijn vrienden zal dat ergens rond hun 55 ste zijn.
Omdat jij dat kan realiseren wil dat nog niet zeggen dat ons systeem goed ineen zit en dat het niet dient veranderd of eventueel vervangen dient te worden.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 18:12   #53
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Omdat jij dat kan realiseren wil dat nog niet zeggen dat ons systeem goed ineen zit en dat het niet dient veranderd of eventueel vervangen dient te worden.
natuurlijk moet het veranderen. Veel te veel belastingen voor zij die willen werken en een te gemakkelijk leven voor zij die dat niet willen.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 18:15   #54
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
natuurlijk moet het veranderen. Veel te veel belastingen voor zij die willen werken en een te gemakkelijk leven voor zij die dat niet willen.
Loonlasten drastisch omlaag en geen bailouts meer aan banken. Vastgoedsektor afschaffen evenals het notariaat en rente bannen.

Zoiets?
Oud 30 augustus 2013, 18:37   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.

En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven.

Het is dan ook algemeen geweten dat Belgen klagers zijn in hart en nieren.

p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet.

De vraag is w�*�*r je al die dikke bakken tegenkomt. Ministers en presidenten rijden daarmee, maar ook drugshandelaars, werklozen, OCMW-trekkers, bewoners van sociale woningen, enz. Bijzonderveel Turken en Marokkanen rijden met dat soort wagens.

Ik niet. Ik heb wel een klein maar practisch Mazdatje. Lekker hoge instap, weinig wegentax en verzekering, en goedkoop in onderhoud.

Mijn kinderen gaan wél veel op vakantie, maar ze werken dan ook allemaal. Met twee. Ze hebben echter geen énkele van de luxe bakken die je opnoemt.

En neen, meer dan 3000 duizend euro per maand verdient zelfs mijn dochter (met hetzelfde diploma als de CEO van B-post) niet.
Heel waarschijnlijk wel bruto. Het zou zelfs 4000 euro bruto kunnen zijn. Maar daar krijgt ze maar de helft van uitbetaald. De hoofdbrok rijft vadertje staat binnen.
Als mijn dochter dus 2000 euro optrekt betekent dit dat ze de helft meer "verdient" dan asielzoekers die nooit een klop hebben uitgevoerd. In tegenstelling tot dochterlief krijgen asielzoekers wel een sociale woning, en daarbovenop nog een pak andere voordelen.
Oud 30 augustus 2013, 19:11   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Loonlasten drastisch omlaag en geen bailouts meer aan banken. Vastgoedsektor afschaffen evenals het notariaat en rente bannen.

Zoiets?

In uw dromen zelfs niet.
Oud 30 augustus 2013, 19:45   #57
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als alleenstaande?

Laat ons eens overwegen. €1400 netto...

€450 voor een woning appartementje uit de jaren 60, of een iets modern dingetje via de sociale huisvesting.

Vaste kosten omdat U woont. Gas, electriciteit en water. €70, voor een minimaal comfort (en anders is de vaste kost van wonen hoger)

Persoonlijk transport, als U geluk hebt een fiets. Anders, een wagen is snel €200 in de maand.

Dingen zoals ziekenkas, verzekering hier en daar, pak'm beet €100 in de maand.

Moderne communicatie. €30 in de maand (prepay GSM + basis internet), geen digitale TV ofzo.

Eten en drinken. Als U op water en brood kan leven, dan is het nog betaalbaar, €100 per maand. Veel plezier met uw saai dieet.

Da's tesamen €950 in de maand. (of €1150 als u een afbetaalde zuinige wagen hebt).

Dat wil zeggen, dat U niet meer doet dan slapen, werken en op een beeldscherm staart.
Lijkt mij een serieuze onderschatting van een aantal dingen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 19:57   #58
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg mensen die met minder dan €1400 moeten rondkomen. Een doorsnee kassierster van bij een supermarkt bijvoorbeeld, of kuispersoneel. Vandaar het getal.

Voor 30 uur per week te werken krijgt mijn vrouw in een verdeelcentrum van ALDI toch 1350 per maand,met maaltijdcheques er bij is dat een 1480 per maand,niet slecht voor 6 uur per dag werken.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 19:58   #59
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

In uw dromen zelfs niet.
Weet ik ook wel. Al zeker niet met een partij op te richten en met zo'n standpunten naar buiten komen.

Maar dat is toch waar onze schoen wringt.

Als ik aan jou vraag of je daarmee akkoord gaat, met die standpunten die ik hier aangeef...
Oud 30 augustus 2013, 21:19   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Voor 30 uur per week te werken krijgt mijn vrouw in een verdeelcentrum van ALDI toch 1350 per maand,met maaltijdcheques er bij is dat een 1480 per maand,niet slecht voor 6 uur per dag werken.
Daar verschiet ik van.
Ik dacht dat die sector een van de triestigste betalers was.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be