![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, de federale overheid zorgt dan ook niet voor onderwijs, onderhoud dan ook de wegen niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() allez Ondernemerken... dat gij die vraagt durft stellen. Op 1400€ is dat 35% net meer verdiend, is dat geen geld voor de werknemer? 1/3 van het beschikbare budget is voor velen al dan niet een lening krijgen bij een bank bijvoorbeeld.
Als ondernemer met een 3K net op zak (ik zeg maar wat), is dat 'maar' 16% natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de inkomens (de echte) van zelfstandigen kan dan ook niets zinnigs gezegd of geschreven worden: die zijn meestal onbekend! En ga dat dan maar eens vergelijken met het inkomen van ambtenaren die wel gekend zijn. Heb zelf een vijftal zelfstandigen in de familie die toevallig (?) hééél goed hun brood verdienen, te zien aan hun levensstijl ...en een klein pensioen mogen verwachten. En ik heb niet het gevoel dat ik "ocharme" moet zeggen... Misschien zijn er teveel "zelfstandigen" die helemaal niet capabel zijn om zelfstandig een zaak te runnen en er dus niets van terecht brengen, en amper of niet rondkomen. Maar wiens schuld is dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met de regeling omtrent uitkeringen creëert de overheid absurde situaties, waardoor het voor permanent invaliden veelal beter is om alleen te blijven wonen dan om bij iemand anders in te trekken. Trouwens, in hoeverre is het idee dat een alleenstaande fatsoenlijk kan leven - met eigen/gehuurde woonst i.p.v kamertje en zonder zich dood te werken - geen decadentie van de voorbije eeuw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zit ik al ver boven dat gemiddelde, maar ik leef nog altijd op dezelfde manier. Ik spaar nu dus gewoon veel meer. Met wat sjans ben ik schuldenvrij tegen mijn 35ste ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk moet het veranderen. Veel te veel belastingen voor zij die willen werken en een te gemakkelijk leven voor zij die dat niet willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoiets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is w�*�*r je al die dikke bakken tegenkomt. Ministers en presidenten rijden daarmee, maar ook drugshandelaars, werklozen, OCMW-trekkers, bewoners van sociale woningen, enz. Bijzonderveel Turken en Marokkanen rijden met dat soort wagens. Ik niet. Ik heb wel een klein maar practisch Mazdatje. Lekker hoge instap, weinig wegentax en verzekering, en goedkoop in onderhoud. Mijn kinderen gaan wél veel op vakantie, maar ze werken dan ook allemaal. Met twee. Ze hebben echter geen énkele van de luxe bakken die je opnoemt. En neen, meer dan 3000 duizend euro per maand verdient zelfs mijn dochter (met hetzelfde diploma als de CEO van B-post) niet. Heel waarschijnlijk wel bruto. Het zou zelfs 4000 euro bruto kunnen zijn. Maar daar krijgt ze maar de helft van uitbetaald. De hoofdbrok rijft vadertje staat binnen. Als mijn dochter dus 2000 euro optrekt betekent dit dat ze de helft meer "verdient" dan asielzoekers die nooit een klop hebben uitgevoerd. In tegenstelling tot dochterlief krijgen asielzoekers wel een sociale woning, en daarbovenop nog een pak andere voordelen.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In uw dromen zelfs niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Voor 30 uur per week te werken krijgt mijn vrouw in een verdeelcentrum van ALDI toch 1350 per maand,met maaltijdcheques er bij is dat een 1480 per maand,niet slecht voor 6 uur per dag werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Weet ik ook wel. Al zeker niet met een partij op te richten en met zo'n standpunten naar buiten komen.
Maar dat is toch waar onze schoen wringt. Als ik aan jou vraag of je daarmee akkoord gaat, met die standpunten die ik hier aangeef... |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat die sector een van de triestigste betalers was. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |