![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht trouwens op een illustratie van Bracke zijn gepest op dat debat. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2013 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Speciale meerderheden waarbij een meerderheid in beide taalgroepen nodig is mogen wat mij betreft ook afgeschaft worden. Voor grondwetswijzigingen vind ik meer dan zomaar 50% (zonder onderscheid tussen taalgroepen) wel terecht. Maar daar gaat het niet over. Het gaat erover dat er opgeroepen wordt democratisch te beslissen de democratie te verminderen. Maar, soit, het gaat toch niet lukken om 5 miljoen Vlamingen te overtuigen democratisch te beslissen dat enkel de mening van 6 miljoen telt. Of is de democratie toch niet zo heilig en wil je het met minder dan een meerderheid doen? Laatst gewijzigd door Robinus V : 19 oktober 2013 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat niet enkel over dat debat. Het gaat over de N-VA die constant vier miljoen landgenoten pest en dat pesten in wetten vast wilt leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet nog altijd waarover je het hebt als je het over die 5 miljoen Vlamingen hebt en de link met die 6 miljoen is al helemaal duister. En weerom, waar was Bracke aan het pesten om dat debat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enne, het ging wel over dat debat. Waar is Bracke juist aan het pesten ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2013 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga je ontkennen dat de N-VA oproept de Walen een ander beleid en dus een andere behandeling te geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn al redelijk veel gemeenten waar de N-VA democratie aan het licht komt en dat is op het laagste echelon. Bart roept x terug, Bart zet y uit de partij. Geweldig democratisch, de democratie druipt er van af. Je zult nog wel merken welke rechtse rakkers de dictatuur aanbidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wallonië zegt zelf dat elke regio een aparte behandeling verdient om dat de economie in beide landsdelen niet hetzelfde is. Verschillende problemen en dus ook verschillende oplossingen. Maar helaas voor u, als het over de behandeling van werklozen gaat en dies meer, wensen we wel degelijk dezelfde behandeling. Nergens zijn er daar discriminatorische regels die expliciet voor Walen aparte regels zouden opleggen. Daar staat tegenover dat de grendels de meerderheid wel degelijk blokkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mijn weten roept de N-VA de Walen en de Vlamingen op om elk zelf hun eigen beleid te kiezen - en daar hun verantwoordelijkheid te nemen. Dat is dus absoluut niet wat u ervan maakt. Als iemand de kans geven om zelf zijn toekomst te kiezen volgens u onder 'pesten' valt, dan ben ik een pestkop, ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens als het zo perfect mogelijk is om dat de berekenen, laat dan eens de berekening zien van 2012. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2013 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kan de N-VA dan echt alleen op leugens overleven? En hoezo werkt het cordon minder goed? De N-VA is het Vlaams Belang toch niet en gaat het cordon toch niet opheffen? Of wel? Dan werkt het cordon toch nog perfect? Citaat:
Staan we dan toch op dezelfde lijn? Ik vind het helemaal niet helaas als werklozen aan beide kanten van de taalgrens hetzelfde behandeld worden. Dat is net wat ik wens. Als jij als Vlaams-nationalist me daarin steunt, des te beter. Laatst gewijzigd door Robinus V : 19 oktober 2013 om 16:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En... zoals steeds... schitterde De Wever weer door zijn afwezigheid. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2013 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[ Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 19 oktober 2013 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heeft Danny Pieters er in godsnaam mee te maken. Zwaktebod hoor Robinus. We spreken er toch niet over om die transferts van dag op dag te laten verdwijnen ? Neen dat moet geleidelijk gebeuren zodat de regio die in de problemen is zich kan herstellen. Maar nu gebruiken ze steunmaatregelen om een sportcentrum te bouwen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Wallonië en Brussel beschouwen die transferts als een verworven recht, dat is het probleem. Ze willen niet op hun eigen benen staan ze willen aan het infuus blijven hangen en die mentaliteit moet veranderen. Natuurlijk dat het cordon niet meer werkt. Als het VB verder krimpt en al die stemmen gaan naar N-VA dan gaat links iets nieuws moeten uitvinden op rechts te isoleren. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2013 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
punt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het Vlaams Belang volledig verdwijnt, dan vind ik dat een goede zaak, zonder meer. Je hoeft geen complottheorieën te bedenken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel is: als een (erfelijke) monarchie vervangen wordt door een republiek, dan is dat meer democratisch. Als een land in twee landen splitst, dan is dat van geen invloed op het gehalte aan democratie. Al de rest is lulkoek. In deze draad ten overvloede aanwezig. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |