Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2014, 15:10   #41
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wel als De Wever benadrukt dat de moslimgemeenschap 'zich duidelijker moet afzetten tegen extremisten'. (Wat ze al meermaals gedaan heeft.) Als hij rechtstreeks de moslimgemeenschap toespreekt, dan ben jij verwonderd dat moslims zich aangesproken voelen?
Wie anders moet hij toespreken dan?
De boeddhisten?

Wat uw laatste zin betreft; ...

Een groep supporters van een voetbalploeg, gaat bij elke wedstrijd op een zodanige manier over de schreef, dat na verloop van tijd de voorzitter van die voetbalclub, de supporters toespreekt en vraagt om met wat meer respect voor de tegenstrever de wedstrijden bij te wonen.

Denkt u, dat elke supporter zich zal aangesproken voelen, of enkel diegene die het schoentje past?
Oud 7 januari 2014, 15:13   #42
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
opmerkelijk dat kritiek op moslimextremisme ... 'gematigde' moslims boos maakt ...
Dat is er boenk op!!!! Hoofddoeken zijn in mijn ogen ook al radicaal.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:13   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ook naar de filmpkes kijken, hé Xeno. Daarin zegt Bart De Wever letterlijk:

En wat zegt één van de boze moslims, met name Selahattin Koçak:
Oproepen om afstand te nemen van extremisten, ik zie daar niets verkeerd in.

Als ik tegen u zeg, neem afstand van extremistische communisten, en jij begint te roepen dat ik zeg dat jij extremistisch communist bent, dan kan ik alleen maar zeggen, je schijnt me niet te begrijpen.

De vraag is dan, wil je me niet begrijpen, of kan je me niet begrijpen?
Oud 7 januari 2014, 15:14   #44
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nationalisten zijn zoals apen. Als iemand hun zichtbaar heilig manneke beledigt, of er maar een spaander kritiek op heeft, springen ze recht, trommelen op hun borst, beginnen wild in groep te krijsen en met stenen te smijten. Hoe komt het toch dat wij dat volk hier moeten blijven verdragen?
...

Moslims zijn zoals apen. Als iemand hun zichtbaar heilige profeet beledigt, of er maar een spaander kritiek op heeft, springen ze recht, trommelen op hun borst, beginnen wild in groep te krijsen en met stenen te smijten. Hoe komt het toch dat wij dat volk hier moeten blijven verdragen?

Maar mijn tekst is puur rascisme zeker?

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 7 januari 2014 om 15:14.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:15   #45
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij blind voor tegenargumenten? Die moslims zijn niet kwaad omdat moslimextremisten als het allergrootste kwaad worden voorgesteld, maar wel omdat De Wever in datzelfde interview zei dat de andere moslims duidelijker afstand van hen moeten nemen. Dat terwijl zij er al meermaals afstand van hebben genomen.
Ziehier, Robinus de alomwetende moslimkenner. Geef eerst eens een bron om die laatste zin te staven. Oh ja, en voor alle duidelijkheid: ik ben geen nationalist. Ik wil mijn land enkel beschermen tegen religieuze achetrgestelde fanaten. Ik zou de tekst uit mijn vorige bericht ook kunnen aanpassen door het woordje 'moslims' (in uw geval 'nationalisten') te vervangen door 'linkse moslimknuffelaars' en dat 'heilig manneke' te vervangen door 'multiculimportkiesvee'. Maar ik ga dat spelletje niet meespelen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:16   #46
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Wie anders moet hij toespreken dan?
De boeddhisten?
Dit toont weer perfect aan dat jij die moslimextremisten en de rest van de moslims op één dezelfde hoop gooit. Moslims zijn even weinig schuldig aan de extremisten dan alle andere mensen dat zijn, maar als er verantwoordelijken aangeduid moeten worden, dan zijn het de moslims. Schandalig.

Citaat:
Wat uw laatste zin betreft; ...

Een groep supporters van een voetbalploeg, gaat bij elke wedstrijd op een zodanige manier over de schreef, dat na verloop van tijd de voorzitter van die voetbalclub, de supporters toespreekt en vraagt om met wat meer respect voor de tegenstrever de wedstrijden bij te wonen.

Denkt u, dat elke supporter zich zal aangesproken voelen, of enkel diegene die het schoentje past?
Gaat die voorzitter tegen zijn brave supporters zeggen dat zij zich meer moeten afzetten tegen de gevaarlijke hooligans die voor dezelfde ploeg supporteren?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:18   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit toont weer perfect aan dat jij die moslimextremisten en de rest van de moslims op één dezelfde hoop gooit. Moslims zijn even weinig schuldig aan de extremisten dan alle andere mensen dat zijn, maar als er verantwoordelijken aangeduid moeten worden, dan zijn het de moslims. Schandalig.

Gaat die voorzitter tegen zijn brave supporters zeggen dat zij zich meer moeten afzetten tegen de gevaarlijke hooligans die voor dezelfde ploeg supporteren?
Hij zou dat gerust mogen, daar doet hij niets verkeerd mee.
Oud 7 januari 2014, 15:18   #48
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
...

Moslims zijn zoals apen. Als iemand hun zichtbaar heilige profeet beledigt, of er maar een spaander kritiek op heeft, springen ze recht, trommelen op hun borst, beginnen wild in groep te krijsen en met stenen te smijten. Hoe komt het toch dat wij dat volk hier moeten blijven verdragen?

Maar mijn tekst is puur rascisme zeker?
Allez, ik zal er niet meer op wijzen dat jullie eigen uitspraken op jullie zelf geprojecteerd kunnen worden. Het ligt nogal gevoelig, blijkbaar.
Oud 7 januari 2014, 15:19   #49
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sjans dat gij weet waarom ze dat doen, want nu dacht ik toch dat ze kritiek op moslimextremisme storend vinden ... oops, just, ze vonden dat ook storend ...
Nee echt, ik heb nog geen enkele gematigde moslim horen zeggen dat ze met kritiek op moslimextremisme een probleem hebben (denk je nu echt dat ze dat moslimextremisme niet zelf als een probleem ervaren?). Het gaat hem vooral over het feit dat ze er zich steeds weer voor moeten verantwoorden.

En natuurlijk ook over zijn belachelijke vergelijking, die - zoals ik al schreef - getuigt van ongelooflijk westers centrisme en daarmee behoorlijk beschamend voor een historicus is (serieus: "de grootste gesel voor de wereld sinds Hitler en Stalin"?!?).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:19   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij zou dat gerust mogen, daar doet hij niets verkeerd mee. Laat de schurken weten dat we met hen niet gediend zijn.
Oud 7 januari 2014, 15:19   #51
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U heeft mijn voorbeeld met betrekking tot het voetbal en haar supporters helemaal niet begrepen.

Citaat:
Correctie, u wenst het niet te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 7 januari 2014 om 15:19.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:21   #52
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Allez, ik zal er niet meer op wijzen dat jullie eigen uitspraken op jullie zelf geprojecteerd kunnen worden. Het ligt nogal gevoelig, blijkbaar.
U zou beter wat meer nadenken alvorens onzin te posten.
Oud 7 januari 2014, 15:21   #53
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ziehier, Robinus de alomwetende moslimkenner. Geef eerst eens een bron om die laatste zin te staven. Oh ja, en voor alle duidelijkheid: ik ben geen nationalist. Ik wil mijn land enkel beschermen tegen religieuze achetrgestelde fanaten. Ik zou de tekst uit mijn vorige bericht ook kunnen aanpassen door het woordje 'moslims' (in uw geval 'nationalisten') te vervangen door 'linkse moslimknuffelaars' en dat 'heilig manneke' te vervangen door 'multiculimportkiesvee'. Maar ik ga dat spelletje niet meespelen.
Lees het veertigste bericht in deze discussie nog eens. Daar staat allang uitgelegd, met citaat en al, wat moslims nu net dwarszit bij de uitspraken van De Wever, en het is niet de kritiek op moslimextremisme...
Oud 7 januari 2014, 15:23   #54
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oproepen om afstand te nemen van extremisten, ik zie daar niets verkeerd in.

Als ik tegen u zeg, neem afstand van extremistische communisten, en jij begint te roepen dat ik zeg dat jij extremistisch communist bent, dan kan ik alleen maar zeggen, je schijnt me niet te begrijpen.

De vraag is dan, wil je me niet begrijpen, of kan je me niet begrijpen?
Ik vrees dat jij het niet kan of wil begrijpen. Ze nemen al afstand van moslimextremisten, maar het zal nooit voldoende zijn. Ze moeten dat telkens opnieuw en in krachtiger termen doen, want anders worden ze op dezelfde hoop gegooid. En het bewijs daarvan is te vinden in 3 kwart van de berichten in deze draad.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 januari 2014 om 15:23.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:23   #55
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee echt, ik heb nog geen enkele gematigde moslim horen zeggen dat ze met kritiek op moslimextremisme een probleem hebben (denk je nu echt dat ze dat moslimextremisme niet zelf als een probleem ervaren?). Het gaat hem vooral over het feit dat ze er zich steeds weer voor moeten verantwoorden.

En natuurlijk ook over zijn belachelijke vergelijking, die - zoals ik al schreef - getuigt van ongelooflijk westers centrisme en daarmee behoorlijk beschamend voor een historicus is (serieus: "de grootste gesel voor de wereld sinds Hitler en Stalin"?!?).
Welke religie heeft in de laatste decennia het meeste miserie veroorzaakt? Moet ik daarbij zelfs voorbeelden als de aanslagen op het World Trade Center, de aanslagen in Londen en Madrid, Al Qaeda en Osama Bin Laden vernoemen?
Oud 7 januari 2014, 15:25   #56
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Elke vorm van moslimextremisme, is maar een fait-divers; is het niet Edna?
Oud 7 januari 2014, 15:25   #57
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat jij het niet kan of wil begrijpen. Ze nemen al afstand van moslimextremisten, maar het zal nooit voldoende zijn. Ze moeten dat telkens opnieuw en in krachtiger termen doen, want anders worden ze op dezelfde hoop gegooid. En het bewijs daarvan is te vinden in 3 kwart van de berichten in deze draad.
Tiens, ik heb nog geen enkele protestactie van die zogenaamde 'gematigde' moslims tegen Sharia4Belgium gezien. Ze houden zich vooral nogal stil.
Oud 7 januari 2014, 15:27   #58
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U heeft mijn voorbeeld met betrekking tot het voetbal en haar supporters helemaal niet begrepen.
Het ging dan ook over jouw uitspraak over moslims en boeddhisten. 'Wie anders moet hij toespreken dan? De boeddhisten?' is wat jij letterlijk zei. Besef je zelf hoe stigmatiserend die uitspraak is? Besef je zelf dat je gematigde moslims zo in dezelfde categorie plaatst als de moslimextremisten?
Oud 7 januari 2014, 15:27   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

er is toch niemand die gematigde moslims voor dat extremisme verantwoordelijk stelt ??? waarom zou je daar ondubbelzinnig van distanciëren dan een probleem vormen ???

ik denk ook dat je de verkeerde partij viseert ... het is logisch dat verwacht wordt dat gematigde moslims zich elke keer distanciëren van elk geval van nieuw moslimgeweld. dat is niet de schuld van nieuwe verwachtingen van niet moslims, dat is de schuld van nieuw extremistisch geweld.

maar laat mij er hier maar een punt achter zetten ... die 'apen' was er voor mij ook over, ik wil ni echt in dezelfde hoek belanden.

toch nog één (theoretisch) puntje ... een geloof aanhangen dat 'liegen' in bepaalde gevallen toelaat en goedpraat helpt de zaak ook niet echt vooruit natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 januari 2014 om 15:28.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:28   #60
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Elke vorm van moslimextremisme, is maar een fait-divers; is het niet Edna?
Wanneer heb jij voor het laatst afstand genomen van Blood and Honour?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be