![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De onvrede over EU en politiek gaan nu toch materiele vormen aannemen. De eerste weerstand tegen EU en hun maffia politiek wordt ingeluid door de truckers.`
Op 7 maart a.s. gaat het gebeuren. Een algemeen protest dat wellicht niet bij de truckers alleen zal blijven maar mogelijkerwijze een upgrade zal krijgen. Het protest is gericht tegen EU, de ziek makende regelgeving vanuit Brussel, de waanzinnige belastingen en hopenlijk zal hiermee het begin van het einde voor de monsters in Brussel worden ingeluid. Wanneer de makke mietjes van Nederland wakker worden, worden ze goed wakker! Waarschijnlijk zullen andere landen volgen. Het zal tijd worden!
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. De EU heft geen belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Dat doet ze wel. Alleen niet aan de EU burger persoonlijk. (Maar ook daaraan wordt gewerkt) Voorlopig betaalt de lidstaat die. En die belasting wordt integraal op de burgers verhaald.
Waarom er een massale actie op touw wordt gezet? De mensen willen er simpelweg van af, van de EU dus. Daarom! Ook al gooien de politieke partijen alles in de strijd om een referendum te boycotten, hebben ze een probleem. Dat referendum gaat er zeker komen. Als ik alle idiote regelgevingen en richtlijnen van Brussel moet gaan opvoeren, ben ik dagen bezig. Ik geef het aan, meer niet. Als je het dagelijkse nieuws bijhoudt, hoef je dit soort vragen niet te stellen.
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U hoeft niet alle idiote regelgevingen op te voeren hoor. Gewoon een paar concrete voorbeelden. Als ik u zo bezig hoor hebt u vooral van 'horen zeggen' dat er idiote regelgeving is en u neemt dat zomaar aan, zonder dit zelf na te gaan. Zo is het inderdaad gemakkelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Dat is een drogreden. Er zijn talloze andere factoren die hier een grote rol spelen. En hoe groot de begroting van de EU daadwerkelijk is weet niemand.
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ondanks al die onzinnige regelgeving slaagt u er niet in mij nog maar één voorbeeld te geven. Veelzeggend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Laten we dan maar eens beginnen bij de laatste blunder R1234yf. Achtelijk, dom en door de autoindustrie vierkant afgewezen.
De navolgende onderwerpen wordenn door Brussel bepaald en een aantal NL politici wil dat bij Brussel weghalen: Zwangerschapsverlof Vrouwenquotum voor bedrijven Apk-keuring voor auto's Nitraatrichtlijn Fijnstofrichtlijn Bodemrichtlijn Energielabel voor huizen Persvrijheid, waaronder nationale mediaraad Pensioenrichtlijn Inkomensgrens voor sociale huurwoningen Gezinshereniging migranten op punten Cookiewetgeving Aanbestedingen van kleine (bouw)projecten ER zijn nog meer van dit soort onderwerpen waar het Maffiaconglomeraat in Brussel mee op hol slaat. Ooit gehoord van het Kafka-aandoende Rapport Koning inzake ESF? Dieven en belastingontduikers. Nog een goeie: http://www.neurope.eu/article/eurozo...ession-threats http://www.currentconcerns.ch/index.php?id=1156 Man er is zoveel mis in dat Belgische hondenhok en dat weet jezelf maar al te goed.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 25 januari 2014 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw tweede link gaat over de relaties EU zwitserland? Ik zie niet in hoe dit in deze discussie past. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() We hebben het over blunders, daar kan je bv Kroatië ook nog aan toevoegen, waar weer eens ernstig gesjoemeld werd met de voorwaarden tot toetredeing.
Het rapport Koning gaat over zwendel met het ESF, door de EU zelf gepleegd. Google is uw beste vriend.
![]() |
#50 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Elke lidstaat had hierin ook een vetorecht. Waarom heeft Nederland dat niet gebruikt? Even nagelezen wat het rapport Koning inhoudt. Dat past weer niet in uw kraam. Nederland volgt de EU regels inzake subsidies in het kader van het Europees Sociaal Fonds niet goed op en moet dat geld, conform de regels, terugstorten. Nederland is hier niet mee akkoord en probeert dat aan te tonen in het rapport Koning. Pleit u er hier nu voor dat lidstaten niet meer gecontroleerd worden door de Commissie wanneer zij EU subsidies beheren? Pleit u voor een afschaffing of EU geld wel goed besteed wordt? Ik denk dat u hier de blunders begaat. Laatst gewijzigd door Ja_an : 25 januari 2014 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik heb iets anders gelezen, in een andere context. Maar ik kom nu zoveel 'belastend' meteriaal tegen dat ik dingen ga verwarren.
Tussen haakjes, het blijkt nu dat de EU in geen 13 jaar een begroting heeft ingediend, dus dat niemand weet hoe die eruit ziet is dus wel duidelijk. Ik zal in ieder geval dat rapport Koning boven water zien te halen.
![]() |
#52 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enquêtes: "Laissez-faire kapitalisme" - Criminaliteit en geweld - Eigenbelang. Governments will use whatever technology is available to combat their primary enemy – their own population. -- Noam Chomsky In a time of deceit telling the truth is a revolutionary act. -- George Orwell |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het idee dat een internationale organisatie dertien jaar lang zou functioneren zonder een begroting op te maken is grotesk. Het idee dat iemand oprecht zou kunnen geloven dat de EU geen begroting heeft opgemaakt voor de laatste dertien jaar is nog grotesker en een schrijnend voorbeeld van hoe weinig mensen weten over de EU. Opmerkelijk genoeg lijkt dat u niet tegen te houden uw (ongeïnformeerde) mening te spuien over de EU. |
|
![]() |
![]() |