Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2014, 14:52   #41
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht

Daarbij: over het feit dat de orthodoxe joden weigeren te gaan stemmen als de verkiezingen tijdens een religieus feest vallen, omdat hun god hen verbiedt te schrijven (god is blijkbaar niet op de hoogte van de moderne technologie), valt blijkbaar niemand. En dan gaat het niet over een enkeling, maar over zo'n 3000 tot 5000 man.
Logisch eigenlijk, in de vloedgolf aan negatief islam gerelateerd nieuws vallen die paar joden niet op.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 15:28   #42
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarbij: over het feit dat de orthodoxe joden weigeren te gaan stemmen als de verkiezingen tijdens een religieus feest vallen, omdat hun god hen verbiedt te schrijven (god is blijkbaar niet op de hoogte van de moderne technologie), valt blijkbaar niemand. En dan gaat het niet over een enkeling, maar over zo'n 3000 tot 5000 man.
stop eens met je Jodengebash het gaat hiet over mo de pedofeetaanhangers, ga je Jodenhaat ergens anders etaleren
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 16:01   #43
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je mag je gewoon niet druk maken in zulke dingens...
Wat nut heeft het je hart in overdrive te brengen om een domme affiche?
Wat erger is hoe ze heiligen tot hoeren maken en manhoeren tot heiligen.
Persoonlijk maak ik me niet druk om die affiche maar ik kan de emotionele reacties van Dutch wel begrijpen.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 17:35   #44
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Persoonlijk maak ik me niet druk om die affiche maar ik kan de emotionele reacties van Dutch wel begrijpen.
Als het haar buskot is, wat hield haar tegen de affiche eraf te sleuren?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 19:06   #45
Klein Licht
Minister-President

Standaard

De enige juiste reactie voor de goedbedoelende mens is natuurlijk deze te vervangen door hetzelfde pamflet, mits enkele subtiele wijzigingen.

Kan er niemand eentje aftrekken en inscannen? Dan kunnen de photoshop-krijgers hun taak doen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 20:35   #46
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik stond vandaag op perron 13 op de Rooseveltplaats te wachten op mijn bus en raadt eens wat er hangt? Een papierken dat moslims oproept om 'echte' moslims te zijn, en dus niet te gaan stemmen, want dat is tegen Allah's wil. Democratie is dus blijkbaar niet aan onze moslimmekes besteed, want die fucking illusie die ergens achter een wolkje drijft, is voor hen belangrijker. Ziek word ik ervan. Mijn eigen perron, dan nog wel. Aan allen die het lef hebben: scheur dat papier eraf, beklad het, maakt niet uit. Ik ben al dat moslimgedoe in onze samenleving SPUUGZAT. En ja, ik geef eerlijk toe: ik had zelf niet de moed om dat papier eraf te trekken, maar het deed wél mijn bloed koken. Zielig, ik weet het.
Wat maakt dat nu uit?

De meeste moslims stemmen toch voor PVDA of Groen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 08:06   #47
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och ja, want iemand anoniem vanachter een computerschermpje zitten beschimpen is toch zoveel stoerder.
Ik herhaal samengevat wat jezelf schrijft. Je beschimpt jezelf.

En daarbij: voor sommigen, van rechts tot links, op dit forum ben ik niet anoniem. Ik ben al meerdere keren op forummeetings geweest.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 08:08   #48
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
De fascistische nepturk heeft gesproken, en de wereld schaterlacht.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  omslag2.jpg‎
Bekeken: 77
Grootte:  431,9 KB
ID: 94125  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 09:58   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar wel al veel oproepen gelezen van Vlaamse kiezers tot burgerlijke ongehoorzaamheid en dus niet te gaan stemmen. Het zou me niet verwonderen als er meer niet-moslims aan hun opkomstplicht zullen verzaken dan moslims.

En verder: ik weet niet of het echt zo is dat de Koran verbiedt om aan verkiezingen deel te nemen. Ik vermoed van niet, vermits democratische verkiezingen in Mohammed's tijd nog niet bestonden. Maar ok, één of andere fundamentalistische moslimpipo gelooft dat blijkbaar wel en voelt zich geroepen om moslims op te roepen om niet tegen Allah's wil in te gaan. Dat zo'n idioot zo'n affiche hangt kan me weinig schelen, wat me meer interesseert is hoeveel moslims gevolg gaan geven aan zijn oproep......

Roepen Orthodoxe Joden andere Joden op om niet te gaan stemmen, omdat hun God boven door mensen gemaakte wetten staat? Nee, nochtans is dit wel wat in de Koran staat, Allah staat boven alle door mensen gemaakte wetten en er wordt opgeroepen door moslims die de Koran letterlijk nemen, om dus niet te gaan stemmen.

Zijn wie dit ophangt idioten? Wellicht voor wie geen gelovige moslim is maar voor gelovige moslims zijn dit juist mensen waarvoor je respect moet hebben, omdat ze de leer strikt toepassen.

Nee, nergens zag ik een oproep van Vlamingen hangen op openbaar domein, om burgelijk ongehoorzaam te zijn en niet te gaan stemmen omdat God boven de wet staat. U ook niet. Dus zijn uw argumenten niet relevant.

Misschien moet u de Koran eens lezen, dat kunt u wat beter volgen wat de maatschappelijk druk is vanuit islam als ideologie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 11:04   #50
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Roepen Orthodoxe Joden andere Joden op om niet te gaan stemmen, omdat hun God boven door mensen gemaakte wetten staat? Nee, nochtans is dit wel wat in de Koran staat, Allah staat boven alle door mensen gemaakte wetten en er wordt opgeroepen door moslims die de Koran letterlijk nemen, om dus niet te gaan stemmen.

Zijn wie dit ophangt idioten? Wellicht voor wie geen gelovige moslim is maar voor gelovige moslims zijn dit juist mensen waarvoor je respect moet hebben, omdat ze de leer strikt toepassen.

Nee, nergens zag ik een oproep van Vlamingen hangen op openbaar domein, om burgelijk ongehoorzaam te zijn en niet te gaan stemmen omdat God boven de wet staat. U ook niet. Dus zijn uw argumenten niet relevant.

Misschien moet u de Koran eens lezen, dat kunt u wat beter volgen wat de maatschappelijk druk is vanuit islam als ideologie.
En toch is de hoeksteen van de monotheïstische God dat hij de opperste rechter en wetgever is. Alleen kende het jodendom en het christendom een ander historisch verloop dan de islam. De joden en de eerste christenen stonden onder Romeins gezag en onder de Romeinse wetgeving. Vandaar die uitspraak " geef aan de keizer wat de keizer toekomt en aan God wat God toekomt." God blijft de opperste wetgever en rechter maar dan in het hiernamaals. De Grieken hadden een heel ander Godenconcept. Daar moeide de Goden zich nauwelijks met die onbenullige mensheid. In zo'n wereldbeeld zijn de mensen zelf verplicht om na te denken wat de beste wetten en structuren zijn voor een samenleving.

Laatst gewijzigd door koppijn : 16 mei 2014 om 11:13.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 12:19   #51
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Neen mijnheer, dat zijn de aanhangers van de sharia die dat zeggen. Dus de echte moslims.
Dus de meerderheid van moslims in Europa (en in "moderne" moslimlanden) zijn géén echte moslims?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 12:42   #52
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Roepen Orthodoxe Joden andere Joden op om niet te gaan stemmen, omdat hun God boven door mensen gemaakte wetten staat? Nee
Enkele jaren geleden viel het joodse Loofhuttenfeest op een verkiezingsdag. Omdat de Thora op zo'n dag het gebruik van schrijfgerief of computers verbiedt, mochten de orthodoxe joden niet stemmen en kwamen de orthodoxe joden die waren opgeroepen als bijzitters niet opdagen (en werden daarvoor beboet).

Luister, mij kan dat absoluut niet schelen, en dit heeft natuurlijk niets met "Jodenbashen" te maken! (Ik heb het hier trouwens enkel over de orthodoxen). Als zij denken dat hun god hun verbiedt te gaan stemmen tijdens hun feesten, dan is dat hun goed recht, evenals dat het goed recht is van fundamentalistische moslims. Ook al vind ik het persoonlijk wreed belachelijk.

Waar het mij om ging: sommige mensen storen zich aan halal, maar niet aan koosjer, aan rituele slachtingen bij de moslims, maar niet bij de joden, aan de kleding van moslims, maar niet aan de kleding van joden, ze klagen dat moslimvrouwen onderdrukt worden maar zeggen niets over het feit dat orthodox-joodse meisjes niet mogen verderstuderen of gaan werken, enz. Vanwaar die 2 maten 2 gewichten? Waarom niet consequent zijn in het veroordelen van "rare gewoontes" van de fundamentalisten van andere godsdiensten? Waarom trouwens ook niet de rare en soms gevaarlijke gewoontes en regeltjes veroordelen van Jehovah's Getuigen, de Charismatische Beweging, enz.?
Oud 16 mei 2014, 12:54   #53
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

De meesten op dit forum zouden er niet geweest zijn als hun ouders niet zo in hun broek gescheten hadden voor mijnheer pastoor en een condoom hadden gebruikt. Nog een goede reden om het bestaan van religie te betreuren.

En dan moet ik nog afdragen om die klojo's hun (brug)pensioen en rusthuisfactuur te betalen.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 12:55   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkele jaren geleden viel het joodse Loofhuttenfeest op een verkiezingsdag. Omdat de Thora op zo'n dag het gebruik van schrijfgerief of computers verbiedt, mochten de orthodoxe joden niet stemmen en kwamen de orthodoxe joden die waren opgeroepen als bijzitters niet opdagen (en werden daarvoor beboet).

Luister, mij kan dat absoluut niet schelen, en dit heeft natuurlijk niets met "Jodenbashen" te maken! (Ik heb het hier trouwens enkel over de orthodoxen). Als zij denken dat hun god hun verbiedt te gaan stemmen tijdens hun feesten, dan is dat hun goed recht, evenals dat het goed recht is van fundamentalistische moslims. Ook al vind ik het persoonlijk wreed belachelijk.

Waar het mij om ging: sommige mensen storen zich aan halal, maar niet aan koosjer, aan rituele slachtingen bij de moslims, maar niet bij de joden, aan de kleding van moslims, maar niet aan de kleding van joden, ze klagen dat moslimvrouwen onderdrukt worden maar zeggen niets over het feit dat orthodox-joodse meisjes niet mogen verderstuderen of gaan werken, enz. Vanwaar die 2 maten 2 gewichten? Waarom niet consequent zijn in het veroordelen van "rare gewoontes" van de fundamentalisten van andere godsdiensten? Waarom trouwens ook niet de rare en soms gevaarlijke gewoontes en regeltjes veroordelen van Jehovah's Getuigen, de Charismatische Beweging, enz.?
Waar het u dan om gaat klopt niet. Er is een verschil tussen een orthodoxe Jood die omdat het toevallig feest is, die keer niet stemt en accepteert dat hij daarvoor beboet wordt.
Dat is niet gelijk aan gelovigen die oproepen om de democratie niet te erkennen, omdat de Koran boven alle door mensen gemaakte wetten staat.

Natuurlijk stoort de samenleving zich aan halal, want kosher voedsel werd nooit gevraagd of opgedrongen an wie geen jood is.

De meeste orthodoxe Joden dragen wat ouderwets aandoende kleding, vrouwen dragen pruiken maar hun kleding is niet van op afstand te onderscheiden van anderen. Moslima's bedekken hoofd, hals en schouders en dragen ruime en lange kleding die nergens hun vrouwelijke vormen mag benadrukken, wat moeten ze zelf eten, maar niet wanneer dit als eis wordt gesteld tegenover scholen en werkgevers.

Al ooit orthodoxse Joden gezien die rel schoppen omdat zij bepalen dat ze met hun bonthoed achter het loket moeten?
Nee, uw vergelijking klopt niet.
Oud 16 mei 2014, 13:26   #55
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus de meerderheid van moslims in Europa (en in "moderne" moslimlanden) zijn géén echte moslims?
Inderdaad, deze mensen twijfelen tussen de sharia en het goede, goddeloze leven in het Westen. Zij willen van de twee walletjes eten, maar dat lukt niet zo goed. De hoofddoek is daarbij het toppunt van hypocrisie, waarbij zij willen laten uitschijnen dat zij toch een goede moslim zijn. Figuren als Belkacem zullen hen ten gepaste tijden wel terug op het juiste pad brengen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 mei 2014 om 13:36.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 13:39   #56
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stond vandaag op perron 13 op de Rooseveltplaats te wachten op mijn bus en raadt eens wat er hangt? Een papierken dat moslims oproept om 'echte' moslims te zijn, en dus niet te gaan stemmen, want dat is tegen Allah's wil. Democratie is dus blijkbaar niet aan onze moslimmekes besteed, want die fucking illusie die ergens achter een wolkje drijft, is voor hen belangrijker. Ziek word ik ervan. Mijn eigen perron, dan nog wel. Aan allen die het lef hebben: scheur dat papier eraf, beklad het, maakt niet uit. Ik ben al dat moslimgedoe in onze samenleving SPUUGZAT. En ja, ik geef eerlijk toe: ik had zelf niet de moed om dat papier eraf te trekken, maar het deed wél mijn bloed koken. Zielig, ik weet het.
In bijna alle landen van de wereld ben je vrij om niet te gaan stemmen. De kern van het probleem is dus die onnozele stemplicht, een onvrijheid die zo snel mogelijk moet worden afgeschaft.
Oud 16 mei 2014, 14:56   #57
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
In bijna alle landen van de wereld ben je vrij om niet te gaan stemmen. De kern van het probleem is dus die onnozele stemplicht, een onvrijheid die zo snel mogelijk moet worden afgeschaft.
Oftewel, strenger controleren en bestraffen. Degenen die niet akkoord zijn kunnen in bijna alle andere landen terecht.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 15:13   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Onnozelheid is inderdaad de kern van het probleem, maar mij lijkt het onnozel om het probleem van mensen die Allah boven iedere wet stellen,op te lossen door de stemplicht af te schaffen.
Oud 16 mei 2014, 15:25   #59
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, er is geen dwang in de islam, de sluier is niet islamitisch, clitorissen afsnijden is niet islamitisch, dierenwelzijn is belangrijk in de islam, je mag vrouwen niet mishandelen, in een land van ongeloof moet je je niet houden aan de islamitische regels, iedereen die zichzelf moslim noemt moet je hierin respecteren, Jezus is een profeet en onderdeel van de Islam, het Jodendom is de basis van de Islam, Mohammed mag je niet aanbidden, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

De meeste moslims zijn gewoon achterlijk door de vele generaties inteelt, ze kiezen de islam regeltjes die hen op dat moment het best passen en denken niet meer voor zichzelf.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 16:00   #60
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar het u dan om gaat klopt niet. Er is een verschil tussen een orthodoxe Jood die omdat het toevallig feest is, die keer niet stemt en accepteert dat hij daarvoor beboet wordt.
Dat is niet gelijk aan gelovigen die oproepen om de democratie niet te erkennen, omdat de Koran boven alle door mensen gemaakte wetten staat.
Het gaat er niet om dat hij "die keer niet stemt": het gaat erom dat ze echt GELOVEN dat god dat verboden heeft, net zoals die afficheplakker blijkbaar echt gelooft dat Allah dat verbiedt. Het is krek hetzelfde! En orthodoxen moeten niet "oproepen" om niet te stemmen op een feestdag, omdat niemand het sowieso in zijn hoofd zou halen om dat wél te doen.

Citaat:
Natuurlijk stoort de samenleving zich aan halal, want kosher voedsel werd nooit gevraagd of opgedrongen an wie geen jood is.
Dat komt omdat moslims met en onder ons leven, en joden in hun eigen gemeenschap blijven. Maar ik ben het ermee eens dat men op scholen bv. geen halal-voedsel mag opdringen. Hoewel je het verschil écht niet proeft, dus erover vallen zou ik nu ook weer niet doen.

Citaat:
De meeste orthodoxe Joden dragen wat ouderwets aandoende kleding, vrouwen dragen pruiken maar hun kleding is niet van op afstand te onderscheiden van anderen.
Zwarte kleren, zwarte kousen, platte zwarte schoenen... ik vind ze vrij makkelijk te herkennen, hoor! En wederom: waarom fulmineren over het feit dat moslima's een hoofddoek "moeten" dragen, maar niet over het feit dat joods-orthodoxe vrouwen hun hoofd moeten kaalscheren?
Citaat:
Moslima's bedekken hoofd, hals en schouders en dragen ruime en lange kleding die nergens hun vrouwelijke vormen mag benadrukken
Sommigen doen dat, maar heb je werkelijk nog nooit een moslima in een jeans en een topje gezien? Nog nooit een moslima in badpak of bikini gezien?

Citaat:
Al ooit orthodoxse Joden gezien die rel schoppen omdat zij bepalen dat ze met hun bonthoed achter het loket moeten?
Natuurlijk niet, want die zitten niet achter het loket, die werken sowieso niet in "onze" winkels, bedrijven, scholen of overheid. En ben je het "keppeltjesincident" in Antwerpen al vergeten? Het kot was te klein toen, en het haalde zelfs de Amerikaanse pers!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 mei 2014 om 16:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be