Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 19:12   #41
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In jan. 2013 kon ik een upgrade kopen (vanaf Vista Business) W8 Pro voor 30 euro bij arvato distribution GmbH. Ik moest wel een iso-image van ze downloaden om op DVD te zetten. het is echt officieel MS spul.
En ik kon de MS media player gratis krijgen na activatie.
En nu kan ik gratis upgraden naar 8.1 maar nog niet gedaan.

Een paar maanden later heb ik in ons land nog een W8Pro update van XP SP3 gekocht voor 46 euro (in doos met disk)
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 08:38   #42
skaldis
Banneling

Standaard

Help. Ik geraak met irc7 voor windowsphone niet met de servers geconnecteerd. Iemand enig idee hoe dat moet. Zelfs onbeveiligd lukt het niet. Dbv.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 11:32   #43
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is niet meer dan een kwestie van wennen aan de nieuwe interface. Een veel groter probleem is dat Windows 8 afschuwelijk instabiel is en dat de update 8.1, die gelanceerd werd om het probleem te verhelpen, de zaak nog instabieler maakte...
Dat is wel te beamen, heb zowat dagelijks een freeze en dan is het weer hard reboot .. nie gezond lijkt me
Oud 5 juni 2014, 14:11   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat is wel te beamen, heb zowat dagelijks een freeze en dan is het weer hard reboot .. nie gezond lijkt me
Zoals gezegd: absoluut geen last van. Nog nooit moeten rebooten, of freezes gehad. In Xp veel meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:19   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik zit zo'n drie maand op W8, heb nog geen enkele freeze meegemaakt.

Wel moest ik een fabrieksreset doen toen ik probeerde opgraden naar 8.1, want dat lukte gewoon niet.

Eens dat ik begreep dat er geen startknop voorzien was in W8 leerde ik hem beter kennen/gebruiken, uiteindelijk vind ik het niet zo slecht.
Oud 5 juni 2014, 14:19   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals gezegd: absoluut geen last van. Nog nooit moeten rebooten, of freezes gehad. In Xp veel meer.
Mensen die hun computer voor wat meer gebruiken dan om eens een mailtje te lezen of de uren van de cinema op te zoeken, hebben daar wel degelijk last van. Zowat de hele IT-wereld is het erover eens dat de instabiliteit van Windows 8(.1) het grootste probleem van het besturingssysteem is. Een probleem dat overigens bij XP zo goed als onbestaande was...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:32   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die hun computer voor wat meer gebruiken dan om eens een mailtje te lezen of de uren van de cinema op te zoeken, hebben daar wel degelijk last van. Zowat de hele IT-wereld is het erover eens dat de instabiliteit van Windows 8(.1) het grootste probleem van het besturingssysteem is. Een probleem dat overigens bij XP zo goed als onbestaande was...
Computer wordt gebruikt voor (zwaar) simulatiewerk, office, boekhouding en ja ook (zware) games.

Het ding kan zonder problemen 8uur lang 8 threads voldraaien. Het gebruik van swap files heb ik wel vermeden door gewoon goed wat RAM te steken. Ik ga waarschijnlijk nog 2 latjes van 8 gig dual channel bijsteken. Kost toch niks meer ivg met vroeger.

Tja, dan ben ik een gelukkige zeker ? Mijn console crasht meer als mijn pc...en dat zegt al genoeg zeker.
Oud 5 juni 2014, 14:42   #48
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draai windows 8.1, heb er toch wel wat professionele software op (sqlserver, office, visual studio) en dat loopt allemaal vlotjes.
Geen enkele crash.

De meeste consultants die bij ons over de vloer komen: allemaal WIN8.1 zonder noemenswaardige problemen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:46   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Denk dat veel van die freezes en hard reboots worden veroorzaakt door de specificaties van de computer zelf. Op een bak uit het xp tijdperk moet je geen windows 8.1 draaien. Werkt dat eigenlijk wel, op een 32 bit systeem ?
Oud 7 juni 2014, 12:21   #50
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Laat je je bevindingen weten?
gisteren linux mint maya geïnstalleerd. eerste bevindingen.
  • dit gaat niet zo snel als ubuntu (zeker niet in de lubuntu smaak), maar het is toch een pak vlotter dan windows.
  • de grafische interface lijkt heel erg op die van windows. dit is een pluspunt wanneer ik mijn computer uitleen aan een vriend. die kan dan ogewoon onder linux blijven werken. als hij niet te veel schrikt van de snelheid en de efficiëntie natuurlijk.
  • opstarten als windows gaat heel makkelijk, ik heb dit nu een keer of vijf gedaan, bij ubuntu gaf dat soms problemen. voorlopig bij mint nog niet.

verdere bevindingen volgen incha'allah.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be