Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u te vinden voor dit uitzicht???
Weg met de multicultuur, houdt het tegen! 15 71,43%
Lang leve de multicultuur, bevorder het! 3 14,29%
Wat maakt het uit??? 3 14,29%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2014, 14:10   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Is dat nu niet net wat ik bedoelde? Beide religies hebben nl. de vrijheid en het recht om hun godsdienst te beoefenen volgens de regels van hun godsdienst (en binnen de grenzen van de wet), een recht dat sommigen benoemen als "eisen stellen". Enkel valt het van de Joodse gemeenschap veel minder op omdat zij verkiezen niét met ons samen te leven en zelfs eigen scholen te hebben (wat je ook als een "eis" kan interpreteren). Wat is dan de oplossing ? Ook de moslims in een getto, ook met eigen scholen, en ook niet met ons op éénzelfde werkvloer? Dan zouden "we" er inderdaad geen "last" van hebben, maar integratiebevorderend is het niet.
We hebben hier vrijheid van onderwijs. dwz. dat de joodse gemeenschap zèlf eigen scholen kan oprichten, net zoals het katholiek net eigen scholen heeft opgericht. Indien zij dan voldoen aan de eindtermen, krijgen deze scholen subsidies om hun werking te financieren; Ook islamitische organizaties hebben EXACT dezelfde rechten.

Wat moslims echter doen is de staatscholen inpalmen en in de verplicht neutrale niet-religieus geinspireerde STAATSCHOLEN of GEMEENSCHAPSSCHOLEN hun islamitische eisen gaan stellen. Het eisen van halal-voeding tijdens bos of zeeklassen is daarvan een klein voorbeeldje.

Heeft U dat ooit gehoord van de joodse gemeenschap? ik niet.

Het gemekker van "anders KUNNEN hun kinderen niet mee" is uitgemolken. Het is: anders WILLEN ze hun kinderen niet meegeven. Dan blijven ze maar thuis.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 14:19   #42
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We hebben hier vrijheid van onderwijs. dwz. dat de joodse gemeenschap zèlf eigen scholen kan oprichten, net zoals het katholiek net eigen scholen heeft opgericht. Indien zij dan voldoen aan de eindtermen, krijgen deze scholen subsidies om hun werking te financieren; Ook islamitische organizaties hebben EXACT dezelfde rechten.

Wat moslims echter doen is de staatscholen inpalmen en in de verplicht neutrale niet-religieus geinspireerde STAATSCHOLEN of GEMEENSCHAPSSCHOLEN hun islamitische eisen gaan stellen. Het eisen van halal-voeding tijdens bos of zeeklassen is daarvan een klein voorbeeldje.

Het gemekker van "anders KUNNEN hun kinderen niet mee" is uitgemolken. Het is: anders WILLEN ze hun kinderen niet meegeven. Dan blijven ze maar thuis.
Ik begrijp je punt, maar wil je dan dat die islamitische kinderen niet-halal vlees eten?
Oud 17 juni 2014, 14:23   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
bwa, persoonlijk ben ik daar niet mee akkoord. Ik geloof niet in culturen die streekgebonden zijn. Alles zou in elkaar moeten vloeien. De tijd dat elke plaats een eigen cultuur heeft is gedaan. Zeker in een tijd waar je op enkele uren tijd op elke plaats in de wereld kan staan, en waarin je in enkele luttele seconden met elkaar kan communiceren met iemand van de andere kant van de wereld.
Leg me dan eens uit waarom onze hoogwaardigheidsbekleedsters die op bezoek gaan naar een islamitische paradijselijke cultuur, zich ginds als karnavalszotten moeten verkleden, terwijl als die mensen naar hier komen ze gewoon hun karnavalskledij aanhouden wegens "multicultuur".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 juni 2014, 14:26   #44
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben hier vrijheid van onderwijs. dwz. dat de joodse gemeenschap zèlf eigen scholen kan oprichten, net zoals het katholiek net eigen scholen heeft opgericht. Indien zij dan voldoen aan de eindtermen, krijgen deze scholen subsidies om hun werking te financieren;
Tja, maar dat is het nu net: ze krijgen subsidies zonder dat ze aan de eindtermen voldoen. Minister Smet wou dit aanpakken, maar durfde zich hier uiteindelijk niet aan te verbranden, en NVA heeft al gezegd dat de volgende Vlaamse regering gehoor moet geven aan de eis van Joodse privéscholen om te worden vrijgesteld van de eindtermen. Kan je je indenken hoe op een dergelijke eis van moslims zou worden gereageerd?

Citaat:
Ook islamitische organizaties hebben EXACT dezelfde rechten.
Inderdaad, maar het kot zou te klein zijn als ze van dit recht gebruik zouden maken. Dan zou men het weer beschouwen als "eisen stellen".

Citaat:
Tja, dan is het aan de school om daar al of niet op in te gaan, niet? Ik kan wel begrijpen dat scholen dan voor de grootste gemene deler kiezen.

Citaat:
Nee, omdat die sowieso kosher voeding serveren in hun eigen scholen.

Citaat:
Ja, daar ben ik het in principe mee eens: dit is een vorm van chantage, waar uiteindelijk hun kinderen het slachtoffer van zijn. Anderzijds kan ik wel begrijpen dat het voor sommige devote moslims moeilijk moet zijn om regels en principes te laten varen die er sinds generaties ingestampt zijn. Maar omwille van hun kinderen zouden ze dat toch moeten proberen. Maar onder het juk van een religie uitkruipen is nu eenmaal iets dat niet in één keer gebeurt. Ik voelde mij ook nog "schuldig" toen ik vroeger tijdens de Vasten een stuk chocola at, hoor! En mijn vriendin mocht van haar streng-katholieke ouders "Het stenen bruidsbed" van Harry Mülisch niet lezen, nochtans verplichte schoollectuur. Waarop zij "gestraft" werd door de leerkracht Nederlands met een saai boek dat viermaal zo dik was.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 14:30   #45
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens uit waarom onze hoogwaardigheidsbekleedsters die op bezoek gaan naar een islamitische paradijselijke cultuur, zich ginds als karnavalszotten moeten verkleden, terwijl als die mensen naar hier komen ze gewoon hun karnavalskledij aanhouden wegens "multicultuur".

Dat heet "respect voor andermans cultuur" en geldt voor iedereen en overal. Of je nu een islamitisch, boeddhistisch, hindoeïstisch, joods of christelijk heiligdom betreedt: daar heb je je aan de regels te houden, staatshoofd of niet.
Oud 17 juni 2014, 14:42   #46
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heet "respect voor andermans cultuur" en geldt voor iedereen en overal. Of je nu een islamitisch, boeddhistisch, hindoeïstisch, joods of christelijk heiligdom betreedt: daar heb je je aan de regels te houden, staatshoofd of niet.
Ja? Wees eens serieus en eerlijk, snijdt dat mes langs de 2 kanten?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 14:51   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en andersom geldt dat dus niet, want d�*�*r ging het over hoor poeske.

WIJ passen ons automatisch aan in het buitenland (tenzij men geen opvoeding heeft gehad), waarom kan het andersom niet? D�*t was mijn vraag.

Ik zie hier trouwens geen chinezen rondlopen in grauwe mao-pakjes, noch in kimono, noch in de meest gangbare chinese modetrends. Waarom kunnen chinezen in het westen zich doodgewoon westers kleden maar moslims niet?

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2014 om 14:53.
Oud 17 juni 2014, 15:10   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Je moet toegeven dat samenleven met joden en chinezen een pak aangenamer is dan met marokkanen.

Het feit dat de gemiddelde belg geen problemen heeft met de aanwezigheid van joden en chinezen toont duidelijk aan dat ons uitmaken voor racisten een makkelijke manier is om hun eigen onaangepast gedrag in de maatschappij proberen te rechtvaardigen.
Ga je nu beweren dat er geen Chinezen of joden zijn die "onaangepast gedrag" vertonen??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 15:31   #49
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dank voor het bestand
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 15:44   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga je nu beweren dat er geen Chinezen of joden zijn die "onaangepast gedrag" vertonen??
in ieder geval zitten de gevangenissen niet voor 80% vol met chinezen of joden. Dat zegt toch wel al heel veel. (voor mensen die kunnen lezen én nadenken alvast).

Oud 17 juni 2014, 15:55   #51
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik begrijp je punt, maar wil je dan dat die islamitische kinderen niet-halal vlees eten?
Hoeveel islamitische kinderen zouden daar ziek van worden denk je?
Hoeveel kinderen, indien daar geen gezever rond zou zijn, zouden daar last van hebben?
Wie zelfs dat niet kan aanpassen in zijn levensgewoontes hoeft beter naar een ander land uit te kijken! Wie in ons land wil komen en blijven moet weten dat hij/zij zich voor een aantal zaken zal moeten aanpassen en niet dat wij ons moeten aanpassen aan hen!
Kun je gemakkelijk niet-halal vlees eisen in de "moslimrestaurants"?
Moslims staan steeds klaar om voor zich zelf van alles te eisen, maar niets toe te geven aan anderen, niet-moslims!
Multiculariteit heeft tot hiertoe slechts bewezen dat dat niet werkbaar is en een bron van miserie en ontevredenheid!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 21:31   #52
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en andersom geldt dat dus niet, want d�*�*r ging het over hoor poeske.

WIJ passen ons automatisch aan in het buitenland (tenzij men geen opvoeding heeft gehad), waarom kan het andersom niet? D�*t was mijn vraag.

Ik zie hier trouwens geen chinezen rondlopen in grauwe mao-pakjes, noch in kimono, noch in de meest gangbare chinese modetrends. Waarom kunnen chinezen in het westen zich doodgewoon westers kleden maar moslims niet?
Wie zegt dat dat andersom niet geldt? Of je nu katholiek, moslim, boeddhist, of weet ik wat bent, als je in een kerk in Rome binnengaat, moet je ook je schouders bedekken en mag je niet in minirok of shorts rondlopen. Idem dito voor een synagoge. In een moskee bedek je je hoofd, en in een boeddhistische tempel doe je je schoenen uit.

Wat die kleding betreft: niet alle Chinezen lopen in China in mao-pakjes en de meeste westerse moslims lopen niet in djellabah's.
Oud 18 juni 2014, 00:55   #53
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Dank voor het bestand
Ik ben zelf niet zo'n goeie schrijver , maar ....
de citaten in dat bestand vormen zo'n beetje mijn mening
aangaande multicultuur & de samenleving

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 11:32   #54
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Veel kleurrijker. Meer dan ooit belichaamt de Belgische selectie voor het wereldkampioenschap in Rio onze multiculturele maatschappij. Bijna de helft van de spelers heeft ouders van buitenlandse afkomst.

(De Standaard)

Ik geloof niet dat dit teruggedraaid kan worden - hoe ga je anti-multiculturalisme verwezenlijken ?

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 11:43   #55
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
multicultuur kan nooit gedijen. Dan krijgt men (wat nu reeds zichtbaar wordt) een naast-elkaar-leving.

Dyab Abou Jahjah pleitte bij de oprichting van AEL reeds voor verschillende getto's in de steden: uiteraard de overheersende islamitische getto's, de christelijke, de joodse en hier misschien dan nog de hindoe en atheistische wijken, waar iedereen naar eigen keuze dan kon leven in hun eigen mono-culturele niche.
Onuitvoerbaar natuurlijk.

Nochtans wil hij toch streven naar zo'n Libanees voorbeeld....
De meest negatieve vorm van apartheid dus.
Totale verdeling, geen algemeen rechtstelsel...
Resultaat, aan alle grenzen strijd.
Jahjah wil dus het Midden-Oosten met al zijn problemen hier hercreëren.
Waarom is hij er eigenlijk gaan lopen?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 12:36   #56
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Chinezen pico bello ingeburgerd??
Waar dan wel??

Ik ken geen gemeenschap (of het moet de joodse zijn) die zo hermetisch afgesloten is tov de buitenwereld.

Ik wil hieraan wel toevoegen dat dit mij totaal niet stoort.
Je kent ook niks.

Ik heb aan een project gewerkt in Turkmenistan met joden uit Antwerpen - als leader - , een internationale bank, een Belgisch bedrijf. Hermetisch? Yeah right.
Altijd dat gezeik van degenen die niks weten, hoe hou je het vol jack?

Herinner me nog discussies met de eerste minister van Turkmenistan - in Antwerpen. In verband met de leveringen door een Amerikaans bedrijf. En een bartertrade Turkmenistan-textielindustrie.
Yeah right, hermetische boel.

De jood in the lead was toen eigenaar van een grote belgische voetbalclub.

Volgens mij is jouw leven hermetisch, en komt er geen kat in. Hetzelfde geldt uiteraard voor de jodenhaters uit zandbakistan. Met hun ingebeelde verhalen.

Laatst gewijzigd door Conscience : 18 juni 2014 om 12:40.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 13:52   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Veel kleurrijker. Meer dan ooit belichaamt de Belgische selectie voor het wereldkampioenschap in Rio onze multiculturele maatschappij. Bijna de helft van de spelers heeft ouders van buitenlandse afkomst.

(De Standaard)

Ik geloof niet dat dit teruggedraaid kan worden - hoe ga je anti-multiculturalisme verwezenlijken ?
Ik wist niet dat we ondertussen al met bijna 50% allochtonen waren. En ja, waar waren de Chinezen en de Turken? Heeft Wilmots zitten discrimineren?

Laatst gewijzigd door circe : 18 juni 2014 om 13:53.
Oud 19 juni 2014, 11:15   #58
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht

(De Standaard)
Onze met belastingsgeld betaalde rooie VRT tuttebel Annelies Beck kon het niet laten in een vorige TERZAKE dit op tafel te gooien. die WK voetbalzever loopt al de spuigaten uit, en dan doet die tuttebel er nog een multiculturele saus over. De VRT wordt echt schadelijk voor de gezondheid!
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 11:37   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Onze met belastingsgeld betaalde rooie VRT tuttebel Annelies Beck kon het niet laten in een vorige TERZAKE dit op tafel te gooien. die WK voetbalzever loopt al de spuigaten uit, en dan doet die tuttebel er nog een multiculturele saus over. De VRT wordt echt schadelijk voor de gezondheid!
Natuurlijk, als je persé de realiteit wil vermijden en toegeven dat West-Afrikanen een pak sneller kunnen lopen en bijgevolg ook voetballen, dan moet je rare kronkels beginnen maken.
Want uiteraard kan dat niet omdat er geen "ras" bestaat. OK.

Dan zou ik vanaf nu ook graag Afrikaanse zwemmers zien, en Afrikaanse turners. want daar worden ze wel drastisch gediscrimineerd hoor! oekandana?

Het is zo'n beetje als "Scandinaviers zijn groter dan Spanjaarden".... wat een racistische opmerking! Dus gooien ze bij die Scandinaviers en paar hordes minimarokkaantjes binnen, en kijk: de gemiddelde Scandinavier is helemaal niet groter dan de gemiddelde spanjool.... ziedewel!

Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2014 om 11:39.
Oud 19 juni 2014, 11:55   #60
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Om nog niet te spreken over de discriminatie van Afrikaanse wielrenners! En biljarters!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juni 2014 om 11:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be