Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Gaat U De Standaard boycotten na de oproep van N-VA ?
1. Ja. Mijn abonnement wordt opgezegd en/of ik (laat) geen advertenties meer plaatsen. 5 19,23%
2. Neen. 7 26,92%
3. Ik was sowieso geen klant bij De Standaard. 13 50,00%
4. Annick De Ridder spreekt niet in naam van N-VA. 4 15,38%
5. Prins Laurent for president. 3 11,54%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2014, 10:57   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is erg omdat de meningen van links gewoon neerkomen op het verwoorden van hatelijke kritiek omdat de huidige Vlaamse en Federale regering eindelijk eens willen duidelijk maken dat dit land het zich niet kan permitteren een sociaal systeem in stand te houden dat, in vergelijking met de overige Europese staten, gewoon niet te justifiëren valt en ons daardoor economisch de das omdoet. La Belgique is geen verschijnsel dat helemaal alleen rondzweeft in het heelal. We moeten kunnen optornen tegen een bikkelharde Europese concurrentie. Onze loonkosten mogen bijgevolg niet uit de band springen door excessieve sociale lasten.
Wat stel jij dan voor, dat De Standaard een propagandakrant wordt om tot meer civisme te komen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 11:02   #42
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is erg omdat de meningen van links gewoon neerkomen op het verwoorden van hatelijke kritiek omdat de huidige Vlaamse en Federale regering eindelijk eens willen duidelijk maken dat dit land het zich niet kan permitteren een sociaal systeem in stand te houden dat, in vergelijking met de overige Europese staten, gewoon niet te justifiëren valt en ons daardoor economisch de das omdoet. La Belgique is geen verschijnsel dat helemaal alleen rondzweeft in het heelal. We moeten kunnen optornen tegen een bikkelharde Europese concurrentie. Onze loonkosten mogen bijgevolg niet uit de band springen door excessieve sociale lasten.
In De Standaard komt die opvatting over onze loonkost wel degelijk aan bod. En de krant was net zo goed kritisch voor de vorige regeringen. Wat echter even goed aan bod komt zijn nog andere meningen, ook over onder meer de manier waarop je de loonkost best verlaagt? Verlaging patronale bijdragen, loonmatiging via indexsprong, afschaffing index, ... Ik heb net de indruk dat velen op zoek zijn naar een kritiekloze regimekrant. Lees dan de partijbladen.

Overigens: ik koop DS zelf niet, maar ruil ze al eens met een collega.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 11:44   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar dat is het net. Peter Mertens roept niet op om de Tijd niet te kopen. En als hij dat zou doen, dan is het kot op dit forum te klein.

Uw voorbeeld van de choco is zo bizar! Hebt u een vriend die zou overschakelen van Kwatta naar Nutella op uw advies? Wat voor vrienden hebt u? Hebben die geen eigen mening? kan u geen voorbeeld verzinnen dat iets realistischer is?
En ten gronde uw argument: U roept toch niet op om Kwatta niet meer te kopen. Uw zegt gewoon dat Kwatta lekkerder is. Dat is iets heel anders om op Facebook op te roepen om Kwatta niet meer te kopen met de bedoeling Kwatta failliet te laten gaan.
Want dat is de bedoeling van De Ridder. De Standaard moet failliet. Zij weet heel goed dat kranten en tijdschriften al een lange tijd onder druk staan door dalende verkoopcijfers.

En waarom wil mevrouw De Ridder dat doen? Omdat De Standaard een opinie publiceert waar zij het niet mee eens is. Wat een belachelijke reden. En dat voor een liberaal.
Kalmeer nu toch eens. Dat je het kennelijk niet begrijpt, is niet mijn schuld. Doe nog wat moeite.
Oud 26 oktober 2014, 12:53   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Ik ben bij De Standaard gebleven in de gedachte dat dit het minste kwaad was. Deze positie is jammer genoeg niet houdbaar. De laatste weken neem ik af en toe Het Pallieterke mee uit de winkel, en heb daar veel meer genot van gehad, hoewel ik geen Vlaams-Separatist ben. Dit is echter geen dagblad.

Weet iemand misschien waar ik online, Engelstalig dan maar, een alternatieve dagelijkse nieuwsbron kan vinden?
De Tijd blijkt ondertussen de enige Vlaamse kwaliteitskrant te zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 14:46   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kalmeer nu toch eens. Dat je het kennelijk niet begrijpt, is niet mijn schuld. Doe nog wat moeite.
Ik ben heel kalm, hoor. Waarom wil u plots stoppen met discussiëren? Ik stel toch geen moeilijke vragen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 14:49   #46
geertvdb

Standaard

Citaat:
Huh? Wat? Is dat het antwoord op mijn post? Of op een andere post?
Oud 26 oktober 2014, 15:29   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat de nieuwe meerderheid haar gigantische subsidiestromen richting noord-belgische regimemedia stopzet. Waarom moeten wij betalen voor het gratis ronddelen van haatzaaiende kranten door bPost? Waarom betalen we allemaal mee aan subsidies voor de "kwaliteitsverhogiing en onafhankelijkheid" van de pers terwijl die subsidies net het omgekeerde resultaat hebben? De geschreven pers heeft afgedaan, laat ze rustig tenondergaan in haar zelfgeschapen irrelevantie.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 10:57   #48
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boycot de boekenbeurs! Dyab Abou Jahjah komt naar de boekenbeurs. En uitgeverij Pelckmans dat zijn boek heeft uitgegeven hoort uiteraard ook op de zwarte lijst. Gaan Annickske!
Oud 27 oktober 2014, 11:10   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Tijd blijkt ondertussen de enige Vlaamse kwaliteitskrant te zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 11:22   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Boycot de boekenbeurs! Dyab Abou Jahjah komt naar de boekenbeurs. En uitgeverij Pelckmans dat zijn boek heeft uitgegeven hoort uiteraard ook op de zwarte lijst. Gaan Annickske!
Op dit moment vinden 118 personen Annick De Ridder's de oproep tot boycot van De Standaard leuk. Hier een lijst van de personen die niet meer adverteren in De Standaard of hun abonnement hebben opgezegd:

Johan Verelst
Kim Entbrouxk
Jeoffrey De Roeck
Brigitte Melon
Marc De Witte
Stephan Bogaert
Celine Claeys
Wim Peeters
Myriam Warson
Joeri Vandendriessche
Jack T Junior
Patrick Thys
Peter Van Dijck
Johan Soetaert
Lieven Van Mele
Lauri De Wever
Filip Ritzen
Jan Meuris
Frederik Van Wauwe
Filip Roeckens
Rudi Roth
Guy Poortmans
Ronny Goudvis
Edwin s'Heeren
Jonas De Jaeger
Franky Verlackt
Alain Herremans
Michaël Devoldere
Jos De Waele
Jeroen Kinget
Ilse Rogmans
Luc Mattens
Joris Van Den Ouweland
Thomas de Coster
Koenraad Elst
Henk De Metsenaere
Eric Behiels
Tom De Ridder
Lucas Vervoort
Kurt Vanovelen
Désirée De Poot
Bram Broeckx
Wim Van Roy
Nicole Van der Voort
Patrick Senior Demey
Fathi Maatala
Jan De Schryver
Lukas Vdbreghe
Vloemans Cedric
Hugo Hendrickx
Lawrence Urbain
Olivier Michils
Ampoorter Hans
Baeten Geolfried
Ben Loots
Daniel Brauwers
Koen Deleu
Jan Vogeleer
Pieter Verkeyn
Moniek Pauwels
Jola Sikora
Roeland De Keulenaer
Stefan Soutaer
Kris Van Echelpoel
Philippe de Schutter
Kris Batsleer
Iderisse Claes
Philippe Ehlinger
Anja Depotter
Christophe Philippart
Stefan Vanderlinden
Danny Van Hirtum
Michel Everaert
Mark Heylen
Ief Van de Moortele
Gil Michaux
Thomas Verhasselt
Geert Van Bogaert
Yannis Cleymans
Dirk Jacobs
Patrick Jacquemyn
Philippe Nauwelaers
Tim De Clercq
Kris Van Spitael
Isabelle Buurman
Frederik Vranken
Joris De Leeuw
Hugo Meeussen
Filip Schamp
Helmut Haelterman
Luc Hillen
Jan De Grave
Jef Sneyers
Tom De Gent
Frieda Lagage
Philippe de Ridder
Brieuc Suys
Nashki Barnes
Bart Claes
Veerle Verlent

Patrick Van Hamme
Jos Van de Velde
Theo De Bock
Wilfried Reynaerts
Stefaan Wouters
Wim Jochems
Joris Joyhauser Cielen
Nadine De Cnodder
David Sterckx
Harold Vanheel
Wilfried Loontiens
Pat Bronson
Willy Geenen
Dirk Voorspoels
Eliane Demey
Wilson Vanlerberghe
Rik Lambrecht
Arnold Van Dierdonck

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 27 oktober 2014, 12:39   #51
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hopla, zwier die mensen hun namen maar in het openbaar.
Oud 27 oktober 2014, 12:54   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af vanwaar hij die namen haalt.
Oud 27 oktober 2014, 12:58   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze zelf gedaan. Als je "Vind ik leuk" aanvinkt op Facebook doe je een publieke kennisgeving.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 oktober 2014 om 13:09.
Oud 27 oktober 2014, 13:08   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik vraag me af vanwaar hij die namen haalt.
Van de Facebook Account van Annick De Ridder. Nog een paar reacties op haar Facebook account over haar oproep tot boycot van De Standaard:

Dimitri Cools Ik heb mijn abonnement op dS vorige week opgezegd, exact om deze reden. Dat heb ik ook expliciet gemeld aan de klantendienst.
13 · 24 oktober om 11:34
Lukas Vdbreghe Ik heb twee weken geleden mijn abonnement op DS opgezegd, ik surf zelfs niet meer naar hun website. Trop is teveel!!
Nina Pagan Wij hebben ons Standaard abonnement 3 maand geleden opgezegd om dezelfde reden. Nu is ons probleem dat er geen alternatief is... De Morgen is even erg, nieuwsblad en laatste nieuws te veel entertainment naar mijn zin en de tijd dan weer iets te zwaar voor mij...
Nina Pagan Wij hebben ons Standaard abonnement 3 maand geleden opgezegd om dezelfde reden. Nu is ons probleem dat er geen alternatief is... De Morgen is even erg, nieuwsblad en laatste nieuws te veel entertainment naar mijn zin en de tijd dan weer iets te zwaar voor mij...
Sven Vanderwegen Wij hadden 2 abonnementen. DS werd opgezegd in 2003 en DM in 2005. België heeft welgeteld nog 1 kwaliteitskrant en dat is De Tijd.
4 · 24 oktober om 12:42Donat De Praeter Ik zei mijn abonnement op DS ook een viertal maand geleden ook op om uitdrukkelijk dezelfde reden.
25 oktober om 0:04
Toon Pans Mijn abonnement op die zelfbenoemde kwaliteitsgazet heb ik al jaren geleden opgezegd. Ik lees nu de enige krant die enigszins objectief is, De Tijd.
2 · 25 oktober om 4:24 · Bewerkt
Mark Sebille ik ben niet geabonneerd op DS, maar om een gelijkaardige reden heb ik de Knack een jaar geleden opgezegd.
11 minuten geleden
Ronny Goudvis @ Annick De Ridder : Je hebt gelijk. Maar het is niet alleen De Standaard die Abou Jah Jah met open armen onthaalt. Ook in andere media wordt hij bij manier van spreken als een nationale held voorgedragen : ATV, VRT, enz.. In Libanon waren ze hem liever kwijt dan rijk. En waar kan men beter de boel op stelten komen zetten dan in België ? Waar kunnen deze figuren beter terecht zonder gestraft te worden ?
2 uur geleden
Myriam En Bert Annick is op haar teentjes getrapt , denkt ze nu echt dat de media enkel voor de fascisten van de NVA is voorbehouden ?
25 oktober om 10:42

Bron: Facebook dd 27.10.2014 uit de publiek toegankelijke sectie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 oktober 2014 om 13:35.
Oud 27 oktober 2014, 13:18   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Annick "u mag me neuken in ruil voor een mandaat" De Ridder?

Na de Zeeuwse mossel is het nu aan de Standaard om de woede van astrante annick over zich heen te krijgen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 13:22   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Sindsdien koop ik De Standaard regelmatiger.
DS klopt momenteel DM voluit op vlak van kwalitatieve politieke verslaggeving, wat vroeger zeker het geval niet was.
Oud 27 oktober 2014, 13:25   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mevrouw De Ridder heeft een beetje last met het begrip vrijheid van meningsuiting.
En vreemd genoeg wil ze de Standaard straffen. Ik zou denken, als ze toch zo geschokt is over de opinies van Abou Jahjah, dat ze haar pijlen richt op Abou Jahjah zelve.
Maar nee, ze neemt het medium dat Abou Jahjah gebruikt in het vizier. Alsof de redactie van de Standaard het eens is met alle opinies die het publiceert, en daar ook rekenschap voor moet afleggen bij mevrouw De Ridder.
Ik denk dat ze vooral veel last heeft van haar aanvallen van monumentale zelfoverschatting.
Oud 27 oktober 2014, 13:34   #58
geertvdb

Standaard

Ik moet zeggen, ik heb ooit ook mijn abonnement op DS opgezegd. Dat was omdat de distributie firma mijn adres moeilijk kon vinden en mijn krant regelmatig in een verkeerde bus stak. Dat is een geldige reden om een krant op te zeggen.
het niet eens zijn met een opinie artikel en daarom een krant opzeggen is kleingeestig. In het Engels zeggen ze 'narrow minded' , dat zegt het eigenlijk beter.
Oud 29 oktober 2014, 22:26   #59
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig erger ik mij in toenemende mate aan De Standaard. Ze zijn steeds meer de Belgicistische richting uitgegaan. De regeringsvijandige redactiecommentaren van de laatste maanden liegen er niet om.
Ik vind het geen slechte krant. Zeker niet. Maar De Morgen vind ik beter.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 oktober 2014 om 22:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 22:29   #60
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vind het geen slechte krant. Zeker niet. Maar De Morgen vind ik beter.
Maar aan De Tijd kunnen ze toch niet tippen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be