![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Experts van mijn voeten. Hij betaalt niks, punt!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat jou boeit is mijn zaak niet en het interesseert me ook voor geen meter.
Mij boeit het als NVA-lid ten zeerste dat in een week dat perfect legale belastingontwijking ter waarde van ettelijke miljarden middels Luxemburgse banken aan het licht komt, waaronder een bedrijf waarin de Belgische staat een aandeeloverwicht heeft én dat iemand een winst van 1,45 miljard euro opstrijkt zonder daarop belastingen te betalen, onze voorzitter stelt dat er geen andere weg is dan diegene die de regering nu volgt, onze minister van financieën stelt dat hij de zaak Coucke eens van dichter zal bekijken, en vice-premier Decroo stelt verontwaardigd te zijn. Als je weet dat de verdubbeling van de zorgverzekering zo'n 130 miljoen euro in het laatje brengt dat dan nog op een achterbakse manier niet geïnvesteerd wordt in de gezondheidszorg, maar dixit Vandeurzen dient om de gaten te dichten die de prijs van de zorgverzekering de voorbije jaren meer heeft gekost dan begroot, dan zou een belasting van 9 procent op Couckes bonus al volstaan om de voltallige bevolking geen belastingverhoging onder leugenachtige voorwendsels op te dringen. Hoeveel Couckes en Waalse baronnen met geld in Luxemburg zouden ze nodig hebben om de indexsprong te compenseren die "zuurstof aan de bedrijven moet geven"?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 november 2014 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal de fiscus zijn die hierover het laatste woord heeft.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als je ethiek en billijkheid zoekt, laat de NVA dan eerst eens de fiscaliteit ethisch en billijk maken. Citaat:
Ik wil jou en de hele NVA-aanhang graag eens zien pleiten voor een belasting op verkoop van een huis, waarbij de verkopers een hogere verkoopprijs krijgen, dan hun originele aankoopprijs. Zowel ouderen die dat doen om hun rusthuis te betalen, als jongeren die hun huis met winst verkopen om een groter huis te kopen. Kunnen we nog eens lachen. En jazeker, de facto spreek je over identiek hetzelfde. Citaat:
Citaat:
Die zorgverzekering had er in de eerste plaats niet moeten zijn, en die had in de tweede plaats niet meer mogen kosten dan begroot. Welke partij zat mee aan het roer toen die dingen gebeurden? Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als een regering daar nuances kan in leggen, zie ik ondanks jouw onvermogen in die richting geen enkele aanwijsbare reden waarom een overheid geen verschil zou kunnen maken tussen iemand die 100.000 euro winst puurt uit de verkoop van zijn huis en iemand 1.450.000.000 euro winst haalt uit de verkoop van zijn bedrijf. Ik weet het, het zal wel aan mij liggen... Citaat:
Als het in Luxemburg alleen al om ettelijke miljarden gaat aan gemiste belastingen, dan zal eenmalig volstaan. Hoeveel miljard moesten ze vinden? Acht, dacht ik.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 november 2014 om 16:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister
|
![]() Ethiek en eigenbelang zijn hetzelfde. Er is niet zoiets als dé ethiek; ethiek is per definitie subjectief.
Citaat:
![]() Ethiek wordt ingevuld �* la tête du client. Als een regering winst op aandelen gaat belasten, dan is er geen enkele reden waarom ze de toegenomen waarde van een woning ook niet zou belasten. Citaat:
![]() Tuurlijk, België stik van ondernemers die miljardenbedrijven kunnen verkopen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor wel 'uitleg' over mijn vraag waarom Di Rupo de vermogenswinstbelasting niet heeft ingevoerd.
Maar het blijft toch: de PS zit nu te zagen tegen de huidige regering dat ze het niet ingevoerd krijgen, maar hij kreeg het zelf toch ook maar niet ingevoerd. Afijn, ten einde raad is Di Rupo dan maar mee gaan betogen met die auto-omkiepers en auto-brandstichters. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie in deze maatregel zelfs niet de klassieke links rechts tegenstelling. Alleen egoisme van mensen die blijkbaar geen belasting willen betalen op winsten waar ze in feite niks voor hebben moeten doen. De zware lasten op arbeid zijn nefast voor de tewerkstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus die mens heeft initieeel 0 EURO inleg gehad?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een blunder van formaat.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PS wilde niet regeren met fascisten en laarzengestamp in de regeringsgangen ... Ze wilde zelfs niet de afspraak maken: gij regeert in onze keuken, maar met producten uit jouw ijskast, tot 12.30, en ik daarna in onze keuken, maar met producten uit mijn ijskast (confederalisme). Je ziet het, we gaan elk in ons eigen huis met onze eigen keuken gaan moeten onze kookboeken gaan uitproberen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelf zijn we geen haar beter, en trachten bedrijven hier te houden met eveneens gunstige fiscale voorwaarden. Men gaat trouwens nooit iemand kunnen verplichten om ergens te investeren tegen voorwaarden die hem niet aanstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarvoor ze niets moeten doen, hebben ze zich wel eerst blauw moeten betalen om deze nodige middelen in bezit te krijgen. Blijft natuurlijk erfenissen. Nu, voor mij mogen ze daar de erfenisrechten een stuk verhogen. Trouwens het zijn niet de belastingen die weeral moeten stijgen. Het zijn de staatsuitgaven die naar omlaag moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door iedereen. Het tijdperk van de onbegrensde verspilling is definitief voorbij. Terug (een beetje) sober leven, zoals de Chinezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De MR haat nationalisten. Dat weerhoudt hen niet om met N-VA federaal te besturen. Wat in jouw ogen niet echt realistisch lijkt is helemaal niet ondenkbaar.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 november 2014 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |