Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2015, 15:36   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk eerder dat jij in de categorie; "beroofde" valt.
Wel integendeel, ik ben ambtenaar.
Oud 30 januari 2015, 15:36   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kom, kom , wees nu eens moedig en zeg het gewoon.
Wat moet ik zeggen?
Oud 30 januari 2015, 21:23   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
In Antwerpen kan het OCMW het grondrecht niet meer garanderen op een menswaardig bestaan. Als u dus in ernstige moeilijkheden verkeerd, hebt u kans dat u niet geholpen wordt in Antwerpen. U wordt dan vriendelijk weggestuurd met uw problemen. Leef maar van de bedelarij (die verboden is bij wet op straffe van boete, dacht ik) of schuim maar elke Christelijke caritasvereniging af in de hoop dat men u iets toesteekt om achter uw rottende kiezen te steken.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ger-garanderen

Ik vraag me af of Antwerpen hiermee de grondwet niet tegen heeft.
Men zou kunnen bekijken of men naar de Raad van State en/of het Grondwettelijk Hof kan stappen tegen deze maatregel.
Kon het Onderlijfke dat wel garanderen?
Neen meneer, het bleef daar bij praatjes.

26 jaar sossen in de regering, en nog steeds zoveel armoede.

Hoog tijd om het eens over een andere boeg te gooien.

Maar die andere boeg gaan we niet vernemen in jouw link. Want die is nogal links.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 22:17   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wel integendeel, ik ben ambtenaar.
En als ambtenaar wordt gij niet beroofd door de overheid, nee, gij moogt anderen beroven?

Droom maar verder hoor.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 23:28   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Bij deze beëindig ik deze discussie met volgende foto:

Oud 31 januari 2015, 12:37   #46
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Als 't budget van 't OCMW op is, dan is het toch simpel (enfin, toch volgens de nog simpelderen van geest dan ondergetekende) : verhoog dat budget. Voil�*.
(dat er dan serieus zal moeten worden geknipt in andere budgetten waardoor dan andere problemen ontstaan waar dezelfde klagers van nu dan over zullen gaan zagen, da's nu niet aan de orde, hé)
Oud 31 januari 2015, 13:32   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me in feite afvraag is hoe mensen die niet werken en niet doppen en dus van het OCMW leven in feite aan die gigantische sommen komen om toch maar eventjes via Turkije naar Syrie te trekken, terug naar huis te komen en nog even te vertrekken; Hoe komt het dat die vrouw van één van die mannen OCMW steun krijgt? Krijgen alle vrouwen die gehuwd zijn en niet werken OCMW steun dan? Waar haalt Belkacem zijn geld vandaan? Natuurlijk zijn het niet mijn zaken, maar heu.... betalen ze dan wèl belastingen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 13:32   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me in feite afvraag is hoe mensen die niet werken en niet doppen en dus van het OCMW leven in feite aan die gigantische sommen komen om toch maar eventjes via Turkije naar Syrie te trekken, terug naar huis te komen en nog even te vertrekken; Hoe komt het dat die vrouw van één van die mannen OCMW steun krijgt? Krijgen alle vrouwen die gehuwd zijn en niet werken OCMW steun dan? Waar haalt Belkacem zijn geld vandaan? Natuurlijk zijn het niet mijn zaken, maar heu.... betalen ze dan wèl belastingen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 14:09   #49
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als een voorbeeld van desinformatie kan dit tellen.
Draadopener en steller van het artikel "vergeten" het belangrijkste van de verklaring.
Er staat :

Het bestuur verklaart niet langer de sociale grondrechten duurzaam te willen garanderen, maar eraan te willen bijdragen omdat er vandaag meer sociale partners zijn.

Vervolgens :
Daarnaast schrijft het bestuur te streven naar een verhoogde sociale mobiliteit waarbij actieve deelname van het individu vooropstaat.

Wie kan daar iets op tegen hebben !
Jamaar, zo kan het ook niet hé.
Van sommigen is het de bedoeling dat als je geen zin hebt om wat dan ook bij te dragen aan deze maatschappij je naar het OCMW achter centen kon.
Dat zou wel eens kunnen anders worden, dat is juist en is maar juist ook.
Oud 2 februari 2015, 08:50   #50
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En als ambtenaar wordt gij niet beroofd door de overheid, nee, gij moogt anderen beroven?

Droom maar verder hoor.
Inderdaad.
Oud 2 februari 2015, 11:38   #51
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
Dat zinnetje...wie heeft dit ooit verzonnen ? Best grappig.
Het is nochtans een evidente waarheid. Als morgen iedereen in Belgie zijn job opgeeft heeft iedereen 'recht' op een werkloosheidsuitkering, maar dat is op dat moment een zinledig begrip geworden.

Elk recht creeert een plicht, en er is dus sprake van een sociaal contract. Solidariteit staat tegenover een eerlijke poging om deel te nemen aan de maatschappij en de arbeidsmarkt.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 15:40   #52
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Missieteksten wijzigen van instellingen die men gaat afschaffen. Volgens mij hebben we veel te veel politici, zijn ze veel te duur betaald en vervelen ze zich dood of zijn ze vooral goed in doen alsof ze bezig zijn en zichzelf opblazen.
Ik volg je in veel te veel politici maar niet in veel te duur betaald. Wel wordt er overdreven in bijkomende voordelen zoals vergoeding na niet meer herverkozen te zijn of km vergoeding ( EU) en zo zullen er nog wel heel veel zijn.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 15:41   #53
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bij deze beëindig ik deze discussie met volgende foto:

Daaag.
Oud 2 februari 2015, 15:43   #54
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wie gaat hierop antwoorden?
Oud 5 februari 2015, 16:42   #55
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in wetgeving en het OCMW enzo Circe. Als je dan nog vragen hebt kan je ze gerust stellen aan hetOCMW zelf.
(je vindt de gegevens van OCMW's op hun websites). Veel succes.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 23:35   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
In Antwerpen kan het OCMW het grondrecht niet meer garanderen op een menswaardig bestaan. Als u dus in ernstige moeilijkheden verkeerd, hebt u kans dat u niet geholpen wordt in Antwerpen. U wordt dan vriendelijk weggestuurd met uw problemen. Leef maar van de bedelarij (die verboden is bij wet op straffe van boete, dacht ik) of schuim maar elke Christelijke caritasvereniging af in de hoop dat men u iets toesteekt om achter uw rottende kiezen te steken.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ger-garanderen

Ik vraag me af of Antwerpen hiermee de grondwet niet tegen heeft.
Men zou kunnen bekijken of men naar de Raad van State en/of het Grondwettelijk Hof kan stappen tegen deze maatregel.
Dat komt er van hé wanneer je alles hebt uitgedeeld aan eender wie die hier zijn handje komt open houden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be