![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mezquita van Cordoba is geen moskee maar een kathedraal. Oorspronkelijk was het wel een moskee, maar Karel V heeft die deels omgebouwd tot kathedraal. Vandaar dat er geen verplichting voor vrouwen om hun hoofd te bedekken als ze de mezquita binnengaan.
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn overleden vrouw en ik hebben dat gebouw, meer dan 10 jaar geleden, ook bezocht zonder dat zij een hoofddoek moest dragen. Wel had ik de indruk dat dit gebouw nog als moskee gebruikt werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik interesse hebben of ze een VU nonkel heeft ? Of dat ze een opa heeft die in de oorlog bla bla bla... ?
Het gaat hier over moslim hoofddoeken. edit : uiterst trage verbinding hier. Foto kwam eerst niet door. Ik dacht dat je refereerde naar #28 waarin Schoof het had over die VU nonkel. Om je vraag te beantwoorden : als politicus zou ik mij NOOIT met een keppeltje laten fotograferen. Ze staan er dan ook als uilskuikens te greinzen met hun eigen domheid. Als ik naar een kerk ga (begrafenis) dan hou ik mij kalm en rustig, sta recht als ze dat vragen enz. Geen enkele reden om die plaats niet met respect te betreden. Maar ik zal NOOIT als een komediant een kruisteken maken of een gebed mee prevelen. Mensen die dat wel doen, en atheïst zijn, zijn absoluut te wantrouwen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 april 2015 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voelde toen niets dan plaatsvervangende schaamte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb er nog een paar leuke foto's aan over gehouden in mijn kleedje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat ons eerlijk zijn : dat heeft niets te zien met de hoofddoek. Het is niet zo dat ze je in die kathedralen een kruis om je nek hangen toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus: een dikke 0 / 10 voor NVA-ster Van Weerde!! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 april 2015 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zij dat uit respect heeft gedaan, geef ik haar 100% gelijk.
Als zij er niet eens over nagedacht heeft, zijn dat mijn zaken niet. Als zij Moslima is, idem ditto. Als zij een hoofddoek draagt om zieltjes te winnen, zeg ik "boeeeeeee". Voor het overige, so what?
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrouw zou zich moeten bedekken omdat zij een verleiding zou kunnen zijn voor de man. Maar een man met een mooie baard of een mooie haardos kan ook een verleiding zijn voor de vrouw. Hij echter moet zijn hoofd niet bedekken. En dus, kom me niet meer af met die 'kwatsch' van: 'ik bedek als vrouw mijn hoofd uit respect voor de islam-gebruiken'. Voor onzinnige en discriminerende gebruiken van godsdiensten hoeft men geen 'respect' te hebben. Integendeel! Men moet ze ostentatief bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Joods keppeltje is eveneens een "symbool van onderdrukking", maar als ik een Joodse Tempel binnenga, draag ik er eentje. Uit respect voor de Joden die mij ontvangen. En als een kerk binnenga, dan zal ik mijn tatoeages bedekken, weer eens uit respect voor de priester en de aanwezige gelovigen. Niks zegt dat mevrouw Van Weerde niet hetzelfde heeft gedaan, en noch jij, noch ik, hebben daar dan ook zaken mee. Respect, toch wel een waarde die steeds minder aanwezig is in onze maatschappij... ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als NVA-ster Van Weerde zich leent tot het bevestigen van die discriminerende moslimgebruiken, dan krijgt zij van mij (nogmaals) een dikke 0 / 10. Met de NVA wordt het anders?? Ga toch door. Nie zwaanse. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 april 2015 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook 0 op 10?
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(uiteraard zal ik mijn woorden intrekken indien blijkt dat de kledij van Mathilde protocolair opgelegd werd en/of om een privé-audiëntie ging)
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge moogt alleen punten geven aan uw eigen politici; die van andere partijen krijgen vanzelfsprekend maar één keer per jaar een 1 of 2 op 10, en dat is niet eerlijk. Laat de kiezer maar oordelen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Gij zult uwen tatoeages bedekken ende verstoppen voor de ogen van God en de gelovigen." Je moet dat niet opvolgen, die wetten tellen niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij leven in 2015, maar ook wij hebben ons aangepast. Niet alleen de tijd dat priester zwarte habijten en bruine pijen droegen in het dagelijkse leven is voorbij. De tijd dat mijn grootmoeder een sjaal om haar hoofd sloeg als ze naar de kerk ging, of mijn grootvader zijn klak afzette als hij binnenging, is ook voorbij. Evenals de tijd dat vrouwen niet de kerk in mochten in een mouwloze jurk. In Italië en Spanje is dat laatste wél nog het geval. Het ligt in grote mate aan onszelf dat moslims zich niet aanpassen. Mag je niet zonder hoofddoek in een moskee ook al zeg je waar het op staat, blijf er dan weg. Je kan dat vergelijken met Vlamingen die meteen naar het Frans overschakelen als ze in die taal worden aangesproken. Niet alleen in Brussel, maar ook in Vlaanderen. Die Vlamingen moeten niet klagen dat Vlaanderen wordt verfranst. Ze dragen er zelf toe bij. Wij hebben evenveel zoveel recht om, in eigen land, zonder hoofddoek of keppel andermans moskee of tempel te betreden als een kerk. WIJ moeten moslims verplichten om dat te aanvaarden als ze willen dat wij hun heiligdommen betreden. In hun land moeten wij ons aan hun gewoontes aanpassen, maar niet in ons eigen land. Hier is het andersom. Ik ben geschrapt uit het doopregister, maar wordt daarom niet uit de kerk geweerd. Als ik nog een kerk betreed is dat voor de begrafenis van een geliefd persoon. Ik hou mijn fatsoen in de kerk, meer niet. De hypocriet uithangen en doen alsof een goede katholiek ben is er niet bij. Al bid niet mee, zing niet mee, en blijf zitten als iedereen rechtstaat. Ook als de communie wordt uitgedeeld en ik de enige in de rij ben die "niet volgt". Niemand heeft mij daar ooit over aangesproken. En zo hoort het in een vrij land.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 april 2015 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |