![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wel op 31/12/2014. 830.000 € maakt je dollarmiljonair. Vandaag zijn er dus weeral 8% miljonairs minder in Belgie door de gedaalde euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het aantal dagen verschilde aanmerkelijk per landsdeel. Duitstalige ambtenaren namen gemiddeld 9,22 ziektedagen, Franstalige ambtenaren 19,86 en Nederlandstalige collega's 15,79 dagen. http://www.knack.be/nieuws/belgie/am...al-580347.html Ik heb niets tegen ambtenaren maar ik moet vaststellen dat onderwijzers niet 4 maar 5 maanden thuis zitten en de overige 7 maanden slechts 20 uren/week werken. Dit is toch complete waanzin, niet? Denkt U dat hun loon gratis is of op de bomen groeit? Ik vraag mij alleen af hoe België 2.000.000 een loon uit de schatkist kan betalen. Dat doen de beleggers ook tav Griekenland en wij zijn het volgende land dat door de beleggers aangevallen wordt : 2.000.000 mensen die een loon vd Staat krijgen uitgestelde lonen die niet betaalbaar zijn geen pensioenreserves hoogste belastingdruk deïndustrialisatie aan ongezien tempo ... U ziet geen problemen? Laatst gewijzigd door demonen : 20 juni 2015 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Alles gaat slecht en toch zijn er 7000 miljonairs bijgekomen...
Straf verhaal, demonen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben een gewone "werkman", en ik heb daar tot dusver niks van ondervonden. Wie is toch die geheimzinnige werkman die hier elk gelag lijkt te betalen? Kunnen ze daar eens gedegen onderzoek naar doen? Dat ze ook maar meteen bovenstaande quote van Henri eens tegen het licht houden. Die paar duizend miljonairs die er bij zijn gekomen zijn allemaal miljonair geworden door als zaakvoerder de werkmens, die hier stilaan als een bedreigde diersoort overkomt, uit te persen. En da's allemaal de schuld van het NVA-beleid, de enige partij in Vlaanderen, Wallonië (daar zijn vast en zeker geen miljonairs bijgekomen, wegens nog te veel PS-beleid) en België.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De euro is intussen al een tijdje ingevoerd, het zal al wel iets meer zijn intussen. Zo ver zal demonen er vermoedelijk niet naast zitten. Nu ja, moest hij ook maar leraar geworden zijn hé. Soit, mijn ouders hebben niks meegekregen van thuis uit, écht niks. Vader alleen gaan werken, (storingstechnieker bij Belgacom) moeder zorgde voor 3 kinderen. Vader al thuis van 51 of 52 (weet het niet van buiten) omdat ze er teveel hadden bij Belgacom. Hij heeft getekend als één van de allerjongsten die mochten gaan, mét premie, en toch nog een jaar bijgedaan aan fantastische voorwaarden omdat er teveel weg wilden, en ze te veel ervaring verloren om jonge gasten op te leiden. Daarna thuis gebleven, Belgacom legde op tot zijn volle loon tot hij op pensioen mocht, ergens begin de zestig. Zijn pensioen hangt net onder de 2000 euro, als, jawel, gewone werkman, zoals Henri het zou stellen. Hun vermogen, huis inbegrepen, zal rond de 750.000 euro hangen. Ze hebben hun huis vorig jaar laten schatten omdat ze er aan denken binnenkort naar een appartement te verhuizen, dus ik kan er een goeie schatting van maken hoeveel ze in totaal waard zijn. Als een éénverdienende arbeider, (toegegeven: die zich nooit aan buitenissigheden heeft te buiten gegaan) dit kan bij elkaar schrapen met indertijd 4 mensen ten laste, wat zitten ze hier dan toch allemaal te klagen? Men mag mij er gerust van verdenken wat uit mijn nek te kletsen betreffende de situatie van de werkmens die ik het best van allemaal ken, blijf dan maar verongelijkt en misnoegd jullie grote gelijk uitschreeuwen. Feit is dat Francken gelijk heeft met zijn quote die Scherven A. Mok hier in de groep gooit. Reken alles samen, en er zouden er veel verschieten hoe goed de doorsnee Vlaming het heeft. Ik begrijp dat niet iedereen dit wil/kan vatten. Ik heb hier ooit eens van Drosophilia zaliger het verwijt gekregen dat mijn vader een smerige kapitalist was omdat ik beweerde dat mijn vader wel meer dan 75.000 euro had bijeengespaard als werkmens, wat volgens haar niet kon. Sindsdien besef ik dat er veel zieke mensen rondlopen met een door afgunst zwaar verstoord wereldbeeld.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 juni 2015 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van armen kun je niks erven, en ze zullen over het algemeen ook niet meteen een grote stimulans vormen voor hun kinderen om ergens te raken. Nieuwkomers behoren automatisch tot de armere klasse, vluchtelingen brengen meestal niet veel mee en moeten van nul beginnen of hangen meteen asn het infuus doordat ze de taal niet kennen etc... Aan de andere kant geldt: geld maakt geld. Als je er hebt en je gebruikt je verstand, dan krijg je er bij. Maar om écht te zien hoe het er in een maatschappij aan toe gaat, moet je de middenklasse onder de loep nemen. En aangezien die nog steeds op zomervakantie én wintersportvakantie gaat, met twee wagens rijdt en regelmatig op weekend en restaurantbezoek blijft gaan, vermoed ik dat het allemaal nog wel meevalt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Huil maar lekker mee met de wolven en ga er automatisch maar van uit dat ik uit mijn nek klets.
Het omgekeerde zou een ramp betekenen voor de meeste ramp-en teloorgangtoeristen hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn schoonvader zit in een soortgelijke sitautie (alleen werkt hij nog steeds). Hij kreeg twintig jaar lang meer in het zwart dan in het wit betaald van zijn baas, en hij verdiende in het wit al meer als het pensioenplafond. Dus ja, zo geraak je aan grotere vermogens. Je kan zwart leven en al je inkomsten in het wit opsparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon mijn twijfels dat een arbeider zomaar uit het niets 750.000 bijeen spaart... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze hadden ook een hospitalisatieverzekering bij Belgacom die ook voor mijn moeder telde. Bepaalde zaken trokken ze op die manier soms dubbel terug waardoor je er uiteindelijk aan over kon hebben en nu rijden ze nog steeds gratis met de trein in België. Je begrijpt, zo moet je wel stinkend rijk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net niet de helft van die 750.000 euro is kapitaal. Maar Francken bedoelde het ook op die manier: huis inbegrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien was het 20 jaar geleden ook al zo hoor, maar bleef het in mijn herinnering hangen alsof je ze allemaal mocht overhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, 7000 armen minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval zou ik vermoeden dat uw pa een hoge functie bekleed heeft binnen de illegaliteit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat je er aan twijfelt, is je goed recht. Hetgeen je hier echter weer insinueert, is nog wat anders dan er aan twijfelen. Ik besef dat niveau niet aan iedereen besteedt is, en jij bent een schoolvoorbeeld dienaangaande, dus hou je vooral niet in om dat ontstellend gebrek te etaleren.
|
![]() |
![]() |