![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() voor de jeugd in Vlaanderen is het leren van Frans hetzelfde als het leren van een dode taal als Latijn
ze komen met die taal nooit in contact onder normale omstandigheden ... een taal leren die niet gebruikt wordt is alleen voor diegene die uit zichzelf geinteresseerd zijn interessant, voor alle anderen is dat zinloos. laat die jonge Vlamingen vrij kiezen (net zoals de Walen vrij mogen kiezen) , en je zal zowel voor Frans als voor Engels betere resultaten krijgen. gelukkig hebben we de N-VA in de Vlaamse regering die hiervoor kan pleiten, da's immers zelfs geen communautair dossier, dat is gewoon 100 % eigen, volle bevoegdheid van de Vlaamse regering. ![]() ![]() aaah nostalgie, waar is den tijd ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je in juristiek, financiën of consultancy werkt, is Frans is ons land nog steeds een belangrijke meerwaarde.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
juridisch in BE heb je een punt (omdat t parlement reteslecht vertaalt, nog steeds, en je bij die foute vertalingen eerder t originele Frans begrijpt. en nog steeds de code Napoleon gevolgd wordt) ... maar is het feit dat er slecht vertaald wetgevend werk afgeleverd wordt door het BE parlement echt een argument ??? of gewoon een Belgische schande ? consultancy draait mondiaal én Belgisch eerder op Engels dan op Frans en je quote mij zeer toevallig slechts heel gedeeltelijk omdat ik je erop wees dat de Waalse jongeren wèl de vrije keuze hebben voor die tweede taal. laat jongeren zelf en vrij kiezen en je krijgt gemotiveerdere klassen in beide talen, waardoor je een hoger niveau kan bereiken met die klassen, in FR én in ENG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een letter Frans nodig gehad.
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoiets mss : ![]() Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht Complete bullshit: Als je in juristiek, financiën of consultancy werkt, is Frans is ons land nog steeds een belangrijke meerwaarde. en voor alle zekerheid : [\undo\ ironie modus] ... Laatst gewijzigd door Anna List : 19 januari 2016 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaming is het uiterst interessant om meerdere vreemde talen te beheersen.
Het is daarbij niet zo erg belangrijk dat de kennis van het Engels op wereldniveau excelleert. Vermoedelijk zouden we wel op de eerste plaats staan, indien de "punten" van het Engels en het Frans (plus Duits, Spaans ...) samen geteld zouden worden. De enige kritiek die ik heb, is dat het onderwijs wat te slap geworden is. Onderwijzenden mogen zelfs niet meer eisen dat er een beetje geblokt moet worden om voldoende woordenschat en spraakleer onder de knie te krijgen. Tenminste toch voor die leerlingen die wat meer moeten kunnen dan vakantie-trek-uwe-plan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is dat de partijrichtlijn tegenwoordig mss Schoof ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() --------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat jonge mensen zelf kiezen, en ze leren de talen die ze zelf kozen beter en bereiken een hoger niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen noemen mij hier wel eens de forum-woordvoerder van de nva, en vinden dat de joke van het jaar. Ik heb al duusd keers gezegd dat ik mijn politieke overtuiging en ideeën heb, en dat ik die zeer vaak alleen maar terug vind in het programma van de nva. Wat mij een trouwe en actieve fan van de nva maakt. Ikzelf heb dus geen probleem dat de gemiddelde jonge schoolganger niet kan kiezen uit 36 verschillende types van middelbaar onderwijs, met desgevallend voor ieder type nog eens 12 modules. Als er eentje tussenloopt die liever Spaans leert dan fysica, dan moet hij maar naar de avondschool. (en pak dat niet letterlijk, zo slim zijt ge wellicht wel om dat niet te doen ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een regeling van vrije keuze die zelfs al bestaan heeft in t Vlaamse onderwijs begin zeventig tot ergens begin jaren tachtig (als ik me niet vergis over de jaartallen) ... ondoenbaar is dat dus niet, in Wallonië kunnen ze dat zelfs organiseren! ... Laatst gewijzigd door Anna List : 19 januari 2016 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het onderwijs heeft nog meer progressieve experimentjes en nog meer vervrouwelijking nodig, denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich maakt het niet echt uit. De boodschap van de 'mop' blijft dezelfde, ongeacht of deze gemaakt is door topicstarter of de schrijver van het artikel. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 januari 2016 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |