Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2016, 14:30   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is ten eerste al een vertaling van het artikel, ten tweede we weten sowieso niet wat ze echt gezegd heeft.

Nu zoek je toch echt wel spijkers op zeer laag water hoor.
Waarom?
Mijn argumentatie is gebaseert op de concrete inhoud van dat artikel.
De uwe op veronderstellingen die nergens te lezen zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 18:40   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik vraag me af of men net hetzelfde zou gereageerd hebben als zij haar benen kwijt zou zijn gespeeld nadat ze in het ziekenhuis terecht was gekomen omdat ze bv een drenkeling achterna was gesprongen.
Nee, dan was ze natuurlijk de held geweest en had ze de beste zorgen verdiend.
Dat valt nog te bezien...
Als ze een islamiet uit het sop haalde, dan kan ze wat mij betreft die heldenstatus vergeten.
Oud 1 juni 2016, 19:12   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ooit al van 'bezoek' gehoord?
Of van een logboek ofzo waar in genoteerd staat wie er langs is geweest en wat die gedaan heeft?
Zomaar in het wilde weg roepen dat iemand die uit coma komt geen recht heeft van spreken (Want hij/zij weet van niks, hij/zij lag in coma!) is wel heel kort door de bocht.
Ik heb een naast familielid ooit een jaar in coma weten liggen en geloof me: wat er met zo iemand gebeurt is best goed op te volgen, ook al is er niet altijd iemand aanwezig.
Wat jij er van maakt staat er niet.

En toch heeft ze sowieso geen poot meer om op te staan, wel veel kinderen, dat scheelt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 05:22   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En toch heeft ze sowieso geen poot meer om op te staan, wel veel kinderen, dat scheelt.
Oud 2 juni 2016, 05:55   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat valt nog te bezien...
Als ze een islamiet uit het sop haalde, dan kan ze wat mij betreft die heldenstatus vergeten.
In dat geval had men beter (preventief) haar hoofd geamputeerd.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 09:53   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb daar een andere mening over.
U vindt dus dat men 2 mensen met downsyndroom zomaar met elkaar moet laten fokken, zonder sterilisatie of spiraal enz... , terwijl op voorhand vaststaat dat ze :
1: nooit voor hun nageslacht kunnen zorgen.
2 : de maatschappij er maar moet voor opdraaien

Ook in dit geval : dokters zeggen na 2 keizersneden is het gevaar onverantwoord groot maar ze fokt daarna nog 5 keer via keizersnede verder tegen alle adviezen en gezond verstand in.
Dit is geen randgeval meer er zijn grenzen in wat de maatschappij moet dragen .
De maatschappij is in deze zaak in de fout gegaan men had haar na 2 keer verplicht moeten steriliseren en al zeker na de derde keer, wegens zot.
Pericles heeft gelijk.
Goed er bestaat een mogelijkheid dat er geen controle per uur is geweest, dat weten wij inderdaad niet.
Maar deze vrouw gedraagt zich al jaren lang zonder meer dom en achterlijk, ze kost handenvol geld aan de maatschappij en heeft duidelijk geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel voor haar eigen toestand of voor de toekomst van haar kinderen. Zo iemand zou bij herhaalde risico-zwangerschap psychisch moeten geëvalueerd worden en een voogd moeten toegewezen krijgen. En die voogd zou dan mogen beslissen om haar te laten steriliseren.
Oud 2 juni 2016, 10:02   #47
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dat artikel nog eens gelezen en er valt me in de laatste paragraaf iets op dat naar ik meen hier nog niet ter sprake is gekomen :
"Vrouwen krijgen de raad om in hun leven niet meer dan drie of vier keizersneden te ondergaan. Omdat de eerste (natuurlijke) bevalling een trauma met zich meebracht, is Ella sindsdien toch voor die optie blijven gaan. De laatste keer was er echter ook een medische noodzaak mee gemoeid, ... "
Wat ik hieruit opmaak, is dat bij deze vrouw al die keizersneden eigenlijk niet noodzakelijk waren maar door haar gevraagd werden! Als een vrouw schrik heeft om kinderen te krijgen, kan ze er beter geen krijgen. Dit is werkelijk grof : 7 keer 9 maanden extra aandacht krijgen en dan in plaats van door te bijten zich in slaap laten doen en wakker worden met een vers kindje zonder iets gevoeld te hebben.
Maar o wee als er dan toch iets mis gaat! Dan is het kot te klein ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be