![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lees het nog eens, en geniet van het spektakel : Citaat:
Citaat:
Jan Jambon heeft daar gewoon een flater gemaakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2016 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke andere partij zie jij dan wel mee stemmen met n-va voor een brede lijst met artikels ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Heeft de n-va top het er werkelijk ZO dik durven opleggen op dat fameuze congres dat ze hun leden dergelijke quatsch gaan wijsmaken om toch maar de stemming te overleven ? En zijn die leden dan echt ZO naïef dat ze die onzin dan nog slikken ? Citaat:
Citaat:
De N-VA top k�*n in dit verhaal niet verliezen, ze moeten gewoon in 2019 die meute nog eens met een mooi verhaal kunnen paaien. Enkel een ezel stoot zich geen tweede maal aan dezelfde steen, klapvee dat naar congressen gaat heeft daar geen moeite mee.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2016 om 13:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gewoon de afspraken tussen partijen die wel gemaakt en papier halen, maar niet het regeerakkoord ... die zijn er altijd, ik geloof niet dat ze er nu niet zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de grond van de uitlatingen van 11 juli van M. Bourgeois ( N-VA) - die heeft opgeroepen om de grondwet open te zetten voor herziening voor na 2019 - heeft M. Michel (MR) bevestigd dat hij "waakt" - in hoedanigheid van eerste minister - dat er geen (institutionele) opstart van hervormingen zal zijn vroeger dan 2019, vroeger dan de burgers zich uitgesproken hebben in het kader van verkiezingen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tijdens regeringsonderhandelingen noteert men wat men wil. Het is op basis van de door de formateur gemaakte ontwerpnota dat de finale onderhandelingen gedaan worden. Dat is dus een schraptekst, waar nog wijzigingen kunnen aangebracht worden. Het finale document tekent men en dan is het rond. Wie wat waar en wanneer de onderhandelaars zelf al dan niet iets opgeschreven hebben heeft geen enkel belang meer achteraf omdat het toch geen punt met verbintenis vormt. Maar als ik de schoofzak zijn verhaal lees, dan heeft De Wever op zijn regeringscongres een formidabele blufpoker zitten spelen... En iedereen kent zijn retorisch talent, dat verklaart misschien waarom die leden akkoord gingen om de valies 5 jaar weg te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daden ? Serieus blijven hee ![]() ![]() ![]() Zie je o-vld bij monde van Rutten 'plots' zeggen : "wij willen het confederalisme terug dat ik zelf nog in de vuilbak heb gesmeten" ? Of CD&V bij monde van wouter beke : "wij zijn altijd al confederalisten geweest, daarom hebben we in 2012 de federale toer opgegaan en blokkeerden wij in 2014 n-va haar confederale aspiraties" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t predicaat kunnen we (gelukkig !!!) niet op het Belang plakken. De communisten een eindje meepakken, in ruil voor een lekstok, is dan ook geen risico. In dit geval zegt het meer over de communisten dan over ons. Ofwel beseffen de commies dat wij inderdaad centrum-rechts zijn en niet extreem-rechts. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de teksten van die ringschriftjes belangrijker zouden zijn dan het regeerakkoord waarom vraagt niemand deze op ? Ons land wordt niet bestuurd door een loge die in het duistere geheime afspraken vastlegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de teksten van die ringschriftjes belangrijker zouden zijn dan het regeerakkoord waarom vraagt niemand deze op ? Ons land wordt niet bestuurd door een loge die in het duistere geheime afspraken vastlegt. Bestuursdocumenten zijn openbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die atomaschriften bestaan wel degelijk (volgens mijn info althans).
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik hierna aanduid in het rood, uit het regeerakkoord, is het codewoord voor een vrije keuze voor de kiezer, mogelijk te maken via art. 195:
Citaat:
En voor wie niet weet over welke draak het gaat (of welke draak Di Rupo er van gemaakt heeft), zal ik hier even art. 195 citeren: http://www.senate.be/doc/const_nl.html Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |