Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2018, 20:07   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die mensen mogen en moeten bij voorkeur worden ingelicht over volmachten. Maar de administratie kan dat perfect zonder de handtekening, laat staan de smoel of de folder van meneer de OCMW-voorzitter erbij.
Tuurlijk, de bedoeling van die voorzitter was duidelijk: stemmen ronselen. Maar dat is dan ook zijn job, zowel als mandataris als daarbuiten.
Hij zou dus kunnen het bevel gegeven hebben aan de administratie om gewoon die volmachten op te sturen, en dan nadien kunnen stoefen hebben dat hij een goeie beslissing heeft genomen. Dat was een tactiek in zijn professionele bestaan om stemmen te ronselen. De andere is om foldertjes met zijn smoel op, rond te sturen, gebruik makende van zekere privileges van zijn mandaat. Exact welke tactiek hij gebruikt wordt enkel maar gemeten aan het resultaat he: herkozen worden of niet.

Die sperdinges is dus belachelijk als maatregel. Zoals ik al stelde is de enige manier om ECHT via officiele kanalen geen campagne te voeren, openlijk in de kas graaien, slechte beslissingen nemen, dat goed laten weten, en U andere schandalen op de hals halen.

Want ALLES wat ge "goed" doet is een vorm van electoraal voordeel halen, gewoon door het feit van U een goed bilan op te leveren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 21:15   #42
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tuurlijk, de bedoeling van die voorzitter was duidelijk: stemmen ronselen. Maar dat is dan ook zijn job, zowel als mandataris als daarbuiten.
Hij zou dus kunnen het bevel gegeven hebben aan de administratie om gewoon die volmachten op te sturen, en dan nadien kunnen stoefen hebben dat hij een goeie beslissing heeft genomen. Dat was een tactiek in zijn professionele bestaan om stemmen te ronselen. De andere is om foldertjes met zijn smoel op, rond te sturen, gebruik makende van zekere privileges van zijn mandaat. Exact welke tactiek hij gebruikt wordt enkel maar gemeten aan het resultaat he: herkozen worden of niet.

Die sperdinges is dus belachelijk als maatregel. Zoals ik al stelde is de enige manier om ECHT via officiele kanalen geen campagne te voeren, openlijk in de kas graaien, slechte beslissingen nemen, dat goed laten weten, en U andere schandalen op de hals halen.

Want ALLES wat ge "goed" doet is een vorm van electoraal voordeel halen, gewoon door het feit van U een goed bilan op te leveren.

Och; veel gaat dat ons niet kosten hoor.
Het probleem is dat er niet veel kan verteld worden dat "goed" gedaan werd.
Feitelijk zorgen onze politiekers dus zelf voor besparingen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 04:46   #43
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat denk ik niet nee, elke kiezer mag slechts 1 volmacht uitvoeren ... ik zie daar geen grote aantallen in eigenlijk.
dat stelt toch niks voor op een hele gemeente?
Gemeentelijk kunnen 10 stemmen een groot verschil maken en als iedereen op een lijst van 20 kandidaten 1 volmacht kan bemachtigen zijn het 20 stemmen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 17:36   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Gemeentelijk kunnen 10 stemmen een groot verschil maken en als iedereen op een lijst van 20 kandidaten 1 volmacht kan bemachtigen zijn het 20 stemmen.
Ik ben nog nooit opgeroepen door 'mijn' partij om te gaan stemmen voor een ander, met diens volmacht. (waar ik wel opgeroepen wordt om mee te helpen bussen, plakken, getuige te zijn enz.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2018, 04:56   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben nog nooit opgeroepen door 'mijn' partij om te gaan stemmen voor een ander, met diens volmacht. (waar ik wel opgeroepen wordt om mee te helpen bussen, plakken, getuige te zijn enz.)
Ze zijn misschien niet zeker dat ge ze goed zou gebruiken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be