Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2019, 08:44   #41
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hou u aan de regels en ge betaald helemaal geen boete.
Het is eerder, blijf thuis en betaal geen boete.
En dat is nu net wat de wereld wel heeft begrepen.
Niet gaan werken, niet op café of restaurant, nergens meer naartoe, ... de oplossing om zonder verassingen het einde van de maand te halen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 08:44   #42
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En Toch,bij het begin van een trajectcontrole met zo een slimme camera,er voorbij vlammen,en halverwege de controle rechts of linksaf moeten gaan...

Of ergens in het midden even stoppen om een krant te kopen...

Of zoals bij ons is,er zich minstens twee verkeerslichten bevinden op het gehele traject...

Ge kunt er dus nog duchtig mee rammelen...
Te snel rijden en dan braaf voor het rood stoppen?

Dat moet ge mij eens uitleggen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 08:45   #43
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGG G niet
We kunnen Jantje niet veranderen hoor. Hij is gewoon zo.
Oud 1 juni 2019, 08:45   #44
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Iedereen met een brommobiel aan 45 km/uur. Geen 'echte' rijbewijzen meer nodig en qua snelheid moet er ook zo goed als niks meer worden ingeboet.
Iedereen ongeveer even snel is ook het veiligste.
Steps - E-bikes - snorfietsen - bromfietsen - brommobieltjes - ...
Men zou best ook een minimum snelheid opleggen. Ik zou pleiten voor 30 km/uur. Haal je die snelheid niet (ook te voet) dan heb je geen toegang meer tot het openbaar verkeersnet, enkel toegang tot zone's waar de minimum en maximum snelheid wordt bepaald door de snelheid die oudjes halen met hun wandelhulp. Ik zou zeggen, zo ergens tussen 2km/uur en 6 km/uur.
Binnenkort heeft iedereen toch een vervoermiddel dat geen chauffeur meer nodig heeft -

Uw oplossing zoals jij oppert zal ons wel niet helpen om van het gezever op dit forum af te geraken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 08:52   #45
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Uw oplossing zoals jij oppert zal ons wel niet helpen om van het gezever op dit forum af te geraken.
Ooit in het HTIKM een leraar technisch tekenen gehad en die overdreef graag om absurditeit van dingen aan te duiden. Ik heb dat steeds een goede manier manier gevonden om een punt te maken.
Dat men eens eerst de 'Jantjes' onder de bevolking een zwarte doos in hun vervoermiddel verplichten die onverbiddelijk alle boetes registreert en instaat voor het snelle innen van de boete. De zever zal rap gedaan zijn.
Oud 1 juni 2019, 08:58   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doordat we constant moeten opletten of er hier of daar geen extra snelheidsbeperking is, gaat je aandacht naar het overige verslappen.

Met de maatregel: "Overal 70" wilde men de wildgroei aan borden beperken.
Veel gemeenten hebben ondertussen snelheidsbeperkingen van 50 en van 30. Wat is de volgende stap?

Overal 30?
Het is enkel wachten tot het vleesgeworden genie Ben Weyts de zone 30 veralgemeent, dat is zoooooveel duidelijker.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 09:00   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik durf met bijna 85% zekerheid schrijven dat er geen enkele trajectcontrole of camera's op de banen werkt.

U denkt waar haal je dat Uni?

Wel ik doe met de regelmaat van de klok het traject Antwerpen kust en dat is op sommige plaatsen een echt racecircuit geworden.

Aan de kust van Calais komende rijden er Engelsen snelheden die boven de 200 km/u grens liggen en dan is allemaal toegelaten?

Krijgen die de boetes ook thuis, I doubt it.

Camera's op de banen kunnen een dankbare hulp zijn maar een gulden regel op dat vlak is eigenlijk: "Laten zien dat je aanwezig bent"

Let maar eens op hoe al die 'racers' stilvallen als er een politiewagen invoegt op de baan. Die kakken het allemaal in hun broek met hun leasingskes.

Maar wat wil je met wagens die meer dan 300 pk's in huis hebben?

Een probleem dat 'nooit' zal opgelost worden of er moeten interventiewagens continue controle doen op de wegen maar laat dat een dure grap en wishful thinking zijn.

'Nooit' in de zin van: "Zeg nooit, nooit"

p.s.

Vroeger stonden er aan de 'brug der zuchten' aan Gent een 8 tal flitscamera's, nu zijn die verdwenen of veranderde men het?

Wel straf dat, je mag daar 90 km/u, er een vrachtwagen u nog leukweg voorbijsteekt onder het luid toeterende om u er op te attenderen dat het naar zijn/haar goesting te traag gaat.

"Learn the rules, listen to the law!"

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 juni 2019 om 09:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 09:05   #48
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is enkel wachten tot het vleesgeworden genie Ben Weyts de zone 30 veralgemeent, dat is zoooooveel duidelijker.
Die man is een zaligheid voor andere partijen. Als ik rondom mij hoor is het meer - maakt niet uit voor wie we stemmen, als het maar niet op Ben Weyts is.
Oud 1 juni 2019, 09:15   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht nochtans dat je dat voor de rechtbank kan beschouwen als één overtreding. Anders wordt het echt goor hé?
Zet 10 flitsers op 10 meter van elkaar en incasseer maar zoveel je wil.
Zou kunnen dat ze aan de 10de boete al gaan spreken van recidivisme - geen teken van verbetering van rijgedrag ....
Dat is wat ze doen.
Oud 1 juni 2019, 09:18   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel fouten maakt u gemiddeld wel als u met uw wagen op de weg komt?
Dat weet ik niet, er zijn heel veel fouten die nooit beboet worden omdat het niet te doen is tot de komst van slimme camera's. Wie rijdt al eens niet iets te vlug, staat midden een kruispunt in een fille, over de witte lijn, niet perfect geparkeerd, iets te lang op het middenvak als er geen auto's achter je zitten, mag je nog naar het middenvak bij een oprit(?), geen lichten aan in de Kennedytunnel, draaien op een straat waar het strikt niet mag.

Ik zoek nog steeds een GPS systeem die me waarschuwd voor bewoners-zones, lage emissie zones, vergunnings-zones, anti old-timer zones, seizoensgebonden autovrije zones, schooluurgebonden autovrije zones, tijdsgebonden anti-sluipweg bewonerszones ... Je gelooft het misschien niet maar dit zijn allemaal bestaande situaties.

We verliezen menselijkheid en rede
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 09:21   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik durf met bijna 85% zekerheid schrijven dat er geen enkele trajectcontrole of camera's op de banen werkt.

U denkt waar haal je dat Uni?

Wel ik doe met de regelmaat van de klok het traject Antwerpen kust en dat is op sommige plaatsen een echt racecircuit geworden.

Aan de kust van Calais komende rijden er Engelsen snelheden die boven de 200 km/u grens liggen en dan is allemaal toegelaten?

Krijgen die de boetes ook thuis, I doubt it.
Voor de automatische boetes geldt de regel "eigen volk eerst", het zijn met enkel de Belgen die effctief alle boetes thuis krijgen en moeten betalen.
Oud 1 juni 2019, 09:30   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel fouten maakt u gemiddeld wel als u met uw wagen op de weg komt?
Verkeerde vraag.
Hoeveel keer is hij al gepakt geweest?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 09:32   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kreeg onlangs ook een bekeuring, ik reed 70 waar ik maar 50 mocht.
Bord stond 90° gedraaid waardoor ik het bord niet gezien had.

Gelukkig stond het bord nog steeds zo toen ik proces in de bus kreeg.
Op advies van de advocaat (rechtsbijstandsverzekering) Fotoke gemaakt en bij mijn antwoord gestoken.
Ik schreef er bij: "Ik dacht dat de politie eerst moest controleren of de zichtbaarheid van de borden oké is."

Is al 6 maand geleden, nog steeds niets gehoord.
U hebt dus gestopt om een selfie te maken ?
Onverantwoord.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2019 om 09:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 09:33   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als het voor de "juiste" (gevaarlijke dus) overtredingen is: no prob.

Dat is het dus niet voor die knips en lez.
Daar hoort volgens mij een barreel en een nummerplaatlezer.
Mag je door: barreel gaat omhoog
mag je niet door: barreel blijft beneden.
Wil je toch door: op het knopje duwen en bespreken met de centrale.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 09:44   #55
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt dus gestopt om een selfie te maken ?
Onverantwoord.
Een selfie van een verkeersbord? Trololo.
Je laat weer eens zien hoe goed je berichten leest en beschouwd, en hoe overdacht je antwoorden zijn...

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 1 juni 2019 om 09:55.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 10:05   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik las het net in de krant dat die camera's volledig zelfstandig het boetesysteem gaan beheren.
Alles komt in aanmerking voor een ticketje.

Controleren op je signaal is er " nog" niet bij. Maar dat komt dus ook.

Ah ja dat zijn Chinese Google toestanden. We zitten er In, het is zover.
Oud 1 juni 2019, 10:06   #57
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik probeer me perfect aan de regels te houden maar het wordt extreem, als elke fout gepakt wordt dan wordt dit een onmenselijk systeem erger dan China.

En dan maar klagen van Gele Hesjes die het allemaal beu zijn

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~af92956c/

"De slimme camera’s langs onze wegen mogen vanaf deze zomer extra overtredingen vaststellen, zoals het blokkeren van kruispunten, inhalende vrachtwagens bij regenweer, enz."
Wait, there is more! Die dingen zien ook wat er in de wagen gebeurt dus binnenkort ook bellen, drinken & eten in de auto == boete.

Alles met dank Proximus en Trafiroad. Trafiroad is eigendom van Glenn Janssens en corrupt.

Citaat:
Op onze snelwegen hangen binnenkort duizend camera’s die nummerplaten kunnen herkennen. De overheid heeft het contract daarvoor toegewezen aan Proximus en Trafiroad. Dat laatste bedrijf is eigendom van Glenn Janssens, die als ‘keizer van de wegwijzer’ vervolgd werd in een corruptiezaak, maar drie jaar geleden met een minnelijke schikking van een half miljoen euro zijn onschuld kocht.
https://www.hln.be/showbizz/nu-ook-k...llen~a91da984/
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 10:09   #58
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verkeerde vraag.
Goede katholieken weten dat, wie zonder fouten is, die werpe de eerste steen.
Uit de hoop stenen die de goede katholiek werpt kan je er vanuit gaan dat hijzelf geen fouten maakt.
Respecteren van de verkeersregels is belangrijk, blijkbaar zitten mensen meer met de straffen in die ze kunnen krijgen als ze de regels niet respecteren, dan met de functie veiligheid daarvan.
Verkeersborden moeten natuurlijk zodanig geplaatst worden dat ze ondubbelzinnig gerespecteerd kunnen worden en ze mekaar niet tegenspreken. Dat is zeker niet overal zo, en creëren ze dus vaak een eerder gevaarlijker toestand.
Oud 1 juni 2019, 10:26   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is eerder, blijf thuis en betaal geen boete.
En dat is nu net wat de wereld wel heeft begrepen.
Niet gaan werken, niet op café of restaurant, nergens meer naartoe, ... de oplossing om zonder verassingen het einde van de maand te halen.
Dan liefst ook geen auto hebben, door een klein evenement kan je openbare parkeerplaats plotseling parkeervrij worden en wordt je auto weggesleept voor 300 euro. Zelf zien gebeuren.
Oud 1 juni 2019, 10:41   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verkeerde vraag.
Gemiddeld 1 boete per jaar (parkeerboetes inbegrepen), maar ik doe extreem m'n best met een wagen die niet snel optrekt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be