![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie echt een low budget keuken wenst kan vaak gratis een keuken krijgen van mensen wie verbouwen.
In vele gevallen zelfs eiken keuken. Meestal wat uit de mode maar vaak een zeer dure geweest. Dat is wel wat extra moeite natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 augustus 2019 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wegwerpmaatschappij waarin we nu zitten, is de grondstoffen in een razendsnel tempo aan het opgebruiken. We moeten gaan naar duurzame producten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eiken keukens van vroeger, die vind je wel nog zelden (of ze kosten stukken van mensen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze eerste keuken was een afgelaste bestelling: de koper was failliet gegaan.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En misschien ook nog een nieuwe vrouw
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle fabrikanten gebruiken dat voor de corpus hoor, al is daar natuurlijk ook wel kwaliteitsverschil in. Niet voor de fronten, die zijn normaal van MDF.
Leuk draadje overigens, staan heel wat goede tips in. Ben volledig akkoord met jou : Ikea prijzen kun je gewoon niet verslaan. Als men niet de fout maakt van hun goedkoopste gamma te kopen, zijn ze heus niet slecht. En inderdaad : de beste kwaliteit van beslag en geleiders kopen. Daarop besparen = toekomstige miserie kopen. Het enige wat jammer is, is de ronduit teleurstellende kwaliteit van hun werkbladen. (hout, eik imitatie) Drie jaar geleden samen met familielid zo een keuken gekocht en geplaatst. Zeer tevreden van, enkel de kwaliteit van het werkblad valt tegen. Moest ik kunnen herbeginnen, dan zou ik dezelfde keuken bestellen, met kunststof werkblad. Voor de zelfplaatsers : hun systeem met beugels is zeer degelijk, wel de tijd nemen om alles perfect te passen op de muur, als die beugels echt waterpas staan is het monteren daarna relatief eenvoudig. De toestellen : ook daar is keuze in. Zeker niet de fout maken om de goedkoopste te nemen, je bespaart dan pakweg 100 euro op een vaatwasser maar koopt een onding dat veel lawaai maakt en energie vreet. Koop hun duurste toestel, dat is nog maar zoveel als een promo bij krëfel of Vandenborre. Eigen keuken : mijn madam wou een keuken in stroken eik, ze weet nogal wat ze wil. Zelf het plan gemaakt dat ze aan de schrijnwerker heeft gegeven, en die heeft dat perfect op maat gemaakt. Ik wou enkel beslag van duitse kwaliteit. Alle ladegeleiders van Blum, dat is onverslijtbaar en werkt perfect. De lades wou ik niet in MDF maar wel in garantplaat-multiplex. Granieten blad op maat gemaakt bij een steenkapper uit Ellezelles. Als je dat laat maken bij een eenmanszaak, is dat echt betaalbaar. Wel tijdig bestellen, want een schrijnwerker zonder personeel moet je niet vragen om een keuken te maken en te plaatsen binnen de 3 weken. Idem zo bij de steenkapper. In totaal betaalde ik evenveel als voor een Dovy keuken (30+) maar de kwaliteit is onvergelijkbaar. Dat laatste zou ik iedereen afraden : dat is een gigantische marketing machine, met veel te hoge prijzen voor een keuken die er echt niet bovenuit steekt... Hun zever over 'frontlaminaat' en 'extra dikke deuren' is puur boerenbedrog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je bedoelt Unalit platen. daar moet je alleen in t oog houden dat je 22mm hebt voor de kasten en dat ze die ook niet in 18mm beginnen maken, die hou je voor de ruggen, daar miskomt dan nooit meer iets aan. en ja voor een blad idd best kunststof. natuurhouten bladen dat blijft zachthout en vraagt onderhoud en respect, voordeel is dan weer wel dat je daar een schuurmachine kan opzetten en dat je dan een nieuw hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Ik ga toch eens een offerte bij Ikea laten maken. Met de hoekruimte die ik heb zou een kwalitatieve keuken van 3000€ mogelijk zijn (zonder hun plaatsing). Zal dan wel ingebouwde koelkast en vaatwas moeten laten vallen maar dat hoefde toch niet per se voor mij. Ik wil een moderne, strakke halfopen keuken, Ikea here I come...soon!
Alleen de kleuren twijfel ik nog. De vloertegels zijn grijs en muurtegels wit, en die wil ik nog niet vervangen, dus het zal moeten matchen. PS. Vind hun Keukenplanner ook wel tof. Ik ga dat eens uitproberen als ik wat tijd heb. Alhoewel de muurtegels kunnen natuurlijk ook vervangen worden zonder al teveel kosten. Maakt het hele proces wat gemakkelijker. Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 augustus 2019 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is wel ambetant om te bewerken. Ik heb er een cirkelzaag op stukgedaan. ![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() whatever?? da's wel een hemelsbreed verschil hé... geen gesukkel met de gsm.
Laatst gewijzigd door Anna List : 7 augustus 2019 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet geen enkele keukenboer. Veel te zwaar. Ik maak al meer dan 25 jaar kastjes uit 18mm met 10mm achterwanden en ben er nog nooit ergens eentje moeten gaan vervangen. Je moet mij eens vertellen hoe je een 10mm achterkant kapot denkt te krijgen? Door er met een kookpot tegen te stoten? Bovendien: de dikte van het materiaal zegt lang niet alles hoor. De dichtheid van het materiaal is wat telt. Draai eens een vijs in een Ikea-kast en eentje in een plaat die je bij de lokale schrijnwerker haalt. Je zal het verschil snel merken. Maar al bij al is het niet het materiaal van de kastjes dat de kwaliteit van je keuken bepaalt. Die binnen- en achterkant van je kastjes lijden praktisch niks. Als je kast goed gemonteerd is (stevig op de sokkel, alle kastjes goed aan elkaar en stevig aan het blad) en de randen degelijk afgeplakt zijn gaat er met het binnenwerk niet snel iets gebeuren. Al maak je het uit 15mm materiaal. Het zijn vooral de fronten, het werkblad en het beslag die de kwaliteit van je keuken bepalen want die krijgen alle klappen te verduren. Citaat:
Want daar een nieuw van maken door er eens met de schuurmachine over te gaan is ook maar heel beperkt mogelijk he? Een lichte kras oke, maar een brandplek van een hete pan of een diepe kras van een keukenmes ga je daar met een schuurmachientje echt niet uitkrijgen.
![]() |