![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets uit ijzer maakt, dan maakt een kilo meer of minder niets uit. Bij goud is dat iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een auto is "betaalbaar" omdat het een massaproduct is. Ga naar ne fabrikant en stel daar voor dat hij u ne auto moet maken naar uw wensen, die auto (als de fabrikant het al kan) zal een pak duurder zijn, zelfs als ie vertrekt van een basismodel. Op Ford Genk had men een SVO afdeling, daar werden standaard auto's aangepast aan de noden van de klant, ik herinner me dat er ooit gevraagd werd om een aantal auto's roze te spuiten. Dit werd onder het verlof gedaan, er moesten tal van aanpassingen gedaan worden, dit kostte uiteraard veel geld. https://www.demorgen.be/nieuws/ford-...m_content=free |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men wil blijkbaar dat je een kat in een zak koopt, en dan haak ik af
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het een standaard industrieel gemaakt dingetje dat van een rol op de lopende meter komt, het toch 20, misschien zelfs 21 gram kan worden. Maar, dat zijn, als het alleen ketting is, verdomd lompe of lange versies. Je gaat er dan bijlopen als de een of andere Bling gangsta crapper.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in de aankoop van het ruwe materiaal, maar in de gevolgen van bewegende delen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 november 2020 om 04:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je het totale gewicht van die ketting weet, weet je ook de hoeveelheid goud. Bij mijn weten kan je ook 'gouden' juwelen maken met een kern van ander, goedkoper materiaal waarop een 'goudlaag' gelegd wordt. Volgens het procédé dat gebruikt werd om die laag daarop aan te brengen kan de productieprijs verschillen. Een plaqué (elektrolyse) heeft een lager kwaliteit dan een laminée (walsgoud). Voor een leek lijkt het mij dus dus héél moeilijk, zo niet onmogelijk om 'op het zicht' prijzen te vergelijken. Zelfs al weet je hoeveel zuiver goud er in je juweel verwerkt zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je zeker zijn gebruik je XRF om samenstelling te bepalen. Ik heb zo ooit zilveren bestek en gouden juwelen in de SEM geduwd (EDX), waarna bleek dat de eigenaar in kwestie "chinees goud" had gekocht voor de prijs van 18 karaat: 90 % koper 10 % goud ipv 75 % goud.... Laatst gewijzigd door Tavek : 17 november 2020 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een ketting van 100 gram zit 75 gram goud bij 18 karaat, bij 8 karaat is dat iets meer dan 33 gram.
|
![]() |
![]() |