![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Loog ze niet over de noodzaak van mondkapjes omdat ze dacht dat er te weinig waren voor medisch personeel? Zelfs al zou van Ranst haar aangeraden hebben te liegen, dan nog is het HAAR leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de woonzorgcentra zetten deze om naar individuele beslissingen. Zij beslissen of bepaalde afdelingen geisoleerd blijven en of bezoek al dan niet toegelaten is. (zo begrijp ik het toch, als ik fout ben, mea culpa) In deze situatie (en dat heeft niks meer met het geval Van Ranst/Bracke te maken) kan ik het best begrijpen dat men geen ‘reizen’ tussen woonzorgcentra toelaat.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 februari 2021 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Ik denk niet dat er toen gelogen is. Er zijn veel studies die aantonen dat mondmaskers bijna niets afdoen. Er zijn weinig studies die aantonen dat mondmasker wel zouden werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zelfs nog erger, want experts in deze context betekent eigenlijk virologen. Die paar tegenstemmen die er initieel nog waren zijn zorgvuldig weggewerkt. Je kan moeilijk ontkennen dat MVR in deze een bijzonder dominante figuur is die een gigantische impact heeft op de adviezen en dus automatisch ook het beleid. In deze hebben de politiek en de experts zich dus gevonden, ze dekken elkaar in. - De politiek: we volgen de adviezen van de experts, zij weten het immers beter, wie zijn wij om dat niet te volgen. - De experts: wij geven enkel advies, wij zijn niet politiek verantwoordelijk. Dit alles gebaseerd op een wet die een heel ander doel had. Ik vind de huidige situatie een democratie onwaardig. Net op een moment dat de democratische mechanismen in werking zouden moeten komen schieten ze te kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zorgt er inderdaad voor dat *toekomstige* politici hieraan zullen denken, en dus niet meer, zoals ik nu beweer, denken dat ze vrijuit gaan omdat ze het advies volgen van experten. Je moet het ophangen van politici eerder zien als het breken van een eierschaal om aan een eierkoek te geraken. Een collateral damage, maar alles bij elkaar is de netto kosten-baten analyse, als je ze zou rekenen in verloren feestjaren en zo, positief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ik ben geneigd het door mij ervaren amateurisme in deze crisis te veralgemenen naar andere domeinen en te concluderen dat onze politieke kaste het vooral goed kan 'uitleggen'. In hoeverre zijn in staat zijn te regeren of worden ze ook maar geregeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, zijn geen kwakzalvers: - dokters die een remedie voorschrijven die niet altijd werkt (zolang ze eerlijk zijn en zeggen dat die niet altijd werkt) - dokters die een remedie proberen die niet werkt (zolang ze eerlijk zijn, en zeggen dat ze een experiment doen) - dokters die een remedie voorschrijven die normaal gezien werkt, maar waarbij ze fouten maken Zijn wel kwakzalvers: - mensen (dokters of niet) die beweren dat een remedie goed zal werken en die dat niet blijkt te doen - mensen (dokters of niet) die een deels werkende remedie voorschrijven, en daarvan beweren dat ze prima werkt in alle gevallen De kwakzalver is met andere woorden iemand die pretendeert een beter werkende remedie te kennen dan in werkelijkheid blijkt het geval te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) onmenselijk 2) contraproductief als men het welzijn van burgers nastreeft 3) een inbreuk op fundamentele rechten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zegt niet dat 50% van de WZC bewoners aan corona gestorven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Van Ranst is een links extremist-communist. En het is algemeen geweten dat die geen kritiek aankunnen. Voorbeelden genoeg.
In China, bijvoorbeeld, zitten alle Corona- critici in den bak of zijn dood. Als voorbeeld, de natte droom van (extreem) links tegenover kritiek van rechts.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bracke heeft niks beters te doen, Van Ranst zou geen tijd mogen hebben voor dat social media theater... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden we vanaf nu bij griep (dan moeten de maatregelen wel ooit eens gelost worden of er komt nooit geen griep meer) ook die cijfers krijgen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is eigenlijk nooit "in staat om te regeren", omdat dat een veel te complexe zaak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben dus helemaal akkoord met jou dat extremistische communisten en fascisten niet tegen kritiek kunnen.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De vraag of Van Ranst een goede viroloog/pandemie adviseur is, is bijzaak geworden, die man heeft zich onuitstaanbaar gemaakt bij een groot deel van de bevolking en beleidsmakers en is derhalve ongeschikt om nog advies te geven Laatst gewijzigd door edwinp : 19 februari 2021 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Vaneigens dat ne 'linkse' gelijk heeft ... alé nu.. kan het nog doorzichtiger?
![]() In wat voor onmenselijke samenleving zijn we terechtgekomen als mensen (jong en oud) hun geliefden niet meer mogen zien? De man en vrouw in dit verhaal leven ochot ocheire misschien nog maar een paar weken... zet ze verdorie in eenzelfde zorgcentrum.. of laat ze mekaar ontmoeten in een steriele omgeving.. Ik sterf liever samen met mijn vriendin aan corona dan elk apart aan eender wat. Anderzijds... wat een sissie is die vent van 91.. en dat heeft dan den oorlog nog meegemaakt.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer moet je daar niet achter zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bracke is een lul, maar hij heeft gelijk in deze.
![]() |
![]() |