![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De problemen die ik zou kunnen ervaren door de (mensveroorzaakte) klimaatopwarming verminderen niet door de wetenschap van niet door de mensveroorzaakte klimaatveranderingen in het verleden. (ik denk dat die hollanderopvangreaktie daar op sloeg) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij die 15 Afrikanen en Zandbaknegers die je tegen dan al verplicht hebt onderdak gegeven kan dat gerust nog bij.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 oktober 2021 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door over te zwijgen verdwijnt het niet hoor.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen, dat is net mijn punt.
Citaat:
Een variatie wil per definitie zeggen dat er schommelingen zijn. Die zijn van nature niet altijd perfect gelijk. Toch kan men blijkbaar op de één of andere manier bepalen wat onze invloed daarop is. Ik zeg niet dat het allemaal bullshit is maar ik stel me er toch ernstige vragen bij.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het verleden kijken mag wel als het is om je gelijk te halen. Grafiekjes bovenhalen en roepen "Kijk, de grafiek stijgt nu sneller dan ooit tevoren!". Dat is dagelijkse kost. Maar kijk je naar het verleden om aan te tonen dat ook zonder mensheid het klimaat altijd al geschommeld heeft is het plots "Het verleden is niet relevant, we leven niet in het verleden." Tsja, zo kan je natuurlijk met eender welke gegevens je gelijk aan tonen. ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb nog nergens gelezen dat men dat exact kan bepalen. Er zijn talrijke computermodellen. Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2021 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we op deze manier verder doen gaat onze levensstandaard stilletjes aan verschrompelen terwijl men er in de rest van de wereld (waar men zich geen bal aantrekt van klimaatperikelen) er op onze kosten op vooruit gaat. Maar al bij al maakt het geen bal uit. De planeet ligt echt niet wakker van wat warmere temperaturen. Die past zich wel aan. WIJ daarentegen liggen wel wakker van hogere temperaturen. Daarom vind ik het ook altijd zo ongepast dat men altijd roept dat we "de planeet moeten redden" of dat we "moeder natuur aan't vernietigen zijn". Want dat klopt niet. De planeet of moeder natuur liggen daar echt niet wakker van. Sterven er soorten uit door onze schuld dan komt moeder natuur wel weer met nieuwe soorten. Dat is altijd zo al geweest. En dat zal zonder ons ook zo zijn. Het is dus gewoon puur eigenbelang. En daar is niks mis mee maar laten we dan niet doen alsof we het allemaal doen omdat we wakker liggen over de planeet of moeder natuur. Voor de planeet zou er immers geen grotere zegen bestaan dan dat de mensheid uitsterft. Voor de planeet zijn wij immers een soort van woekerend virus. Niet meer dan dat.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zou nog mankeren!
![]() Maar wat ik jammer vind is dat je op zo'n vragen nooit deftig antwoord krijgt. Meer nog: tegenwoordig word je al raar aangekeken als je sowieso nog maar vragen stelt. En dat is een slecht idee. Door mensen raar aan te kijken drijf je ze alleen nog verder weg. Niemand gaat klimaatactivist worden omdat hij geen antwoord krijgt op zijn vragen en al zeker niet als hij lelijk aangekeken wordt omdat hij een vraag stelt.
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want als men het niet exact kan bepalen betekent dat dat er sowieso een foutenmarge op de berekeningen zit. Wat dan weer betekent dat de invloed die men nu uit allerlei computermodelen haalt niet persé een negatieve invloed hoeft te zijn maar evengoed een positieve kan zijn. Of een onbestaande.
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar CO2-metingen zijn wel ~exact voor zover ik het begrepen heb. En het industrieel tijdperk is door iedereen gekend. Citaat:
Dus volgens jou kan die steile CO2-kurve niet te wijten zijn aan de mens en heeft het industrieel tijdperk en hun extra CO2 mogelijk geen invloed op het klimaat. Ook als je het zo niet bedoelt hebt. ![]() OK, mij eender hé. Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2021 om 11:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2021 om 12:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we zo gaan beginnen houdt het voor mij op hoor.
Dat was een letterlijke quote uit uw post (#31). Als jij dan 1 pagina verder daarover droogweg gaat beweren dat je dat niet geschreven hebt...
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent NIET dat de invloed net zo goed een positieve invloed kan zijn. Als ik zeg dat Oostende ongeveer 100 km van hier ligt, dan heeft die uitspraak een foutenmarge van ettelijke kilometers. Maar het betekent niet dat ik even goed met de fiets op een uurtje kan gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij begon toch over het exacte bepalen van... En dat staat waar? in mijn zin van #31? Of ergens tussen de woorden? Er is een extra opwarming door de hedendaagse mens zijn ecologische afdruk bovenop een natuurlijke variatie. Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2021 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel grotere factoren zijn de verstening van het oppervlak, de vernietiging van de begroeiïng en de omgevingsopwarming. Stop morgen met fossiel verbranding en vervang die door elektrische verbranding en je behoud de omgevingsopwarming. Of er nu ICE's of EV's over de versteende wegen rijden, je blijft de versteende wegen behouden. Door de elektriciteitswinning via zonnepanelen, verdonker je het aardoppervlak, wat dus meer warmte aantrekt, terwijl lichtere kleuren warmte afstoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er aan methaangas (en sowieso CO2) gaat vrijkomen van het niet langer bevroren gebied (permafrost) is men ook al langer aan het monitoren.
Citaat:
Naam Formule CO2-equivalent Koolstofdioxide CO2 1 Methaan CH4 28 Distikstofmonoxide (lachgas) N2O 265 Waterdamp H2O Zie sectie over waterdamp Chloorfluorkoolstofverbindingen CxFyClz 5700 tot 11.900 Zwavelhexafluoride SF6 23.500 Ozon O3 ? Wereldwijde trends Onderstaande grafieken zijn voorzien van de Engelse namen en afkortingen van stoffen. De afkorting CFC (chlorine-fluorine-carbon) vertaalt naar het Nederlands als chloorfluorkoolstofverbindingen, dus: cfk's. Het gaat dan om CFC-12, CFC-11, HCFC-22 en HFC-134a. Wereldwijde trends in de hoeveelheid broeikasgassen ![]() Vergelijking van de CO2-uitstoot per MWh, bij 100% effectiviteit van de verbranding: Steenkool: 709 pounds of 322,27 kilogram Olie: 559 pounds of 254,09 kilogram Aardgas: 399 pounds[12][13] of 181,36 kilogram Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2021 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er steeds meer mensen bijkomen zie ik geen enkele oplossing voor wat dan ook. Sowieso is de menselijke hebzucht niet in te tomen. Alles moet steeds groter hoger breder en langer zijn. Altijd maar meer en meer. Misschien moeten we deze planeet gewoon maar verslijten tot hij op is. Misschien hebben levende wezens dat al voor ons gedaan op nu uitgestorven planeten. Wat we ook doen ooit geraakt deze planeet toch versleten. En je hebt gelijk deze planeet zal geen traan laten mocht de mens hier voorgoed verdwijnen. Integendeel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 oktober 2021 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |