Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Is Covid een griepje en zijn al die maatregelen overbodig?
Ja 13 81,25%
Neen 2 12,50%
Ik ga de debatfiches nog eens bekijken 1 6,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2021, 12:58   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Teten hebben (inside first hand info).
Eigenlijk verbazend hoe de witte woede nu de meegaande witte makke schaapjes geworden zijn na jaren bezuinigen en te moeten werken voor een habbekras...
A die 5 paar schoenen maakt op een dag en 500 euro verdient.
B die 1 paar schoenen maakt op een dag en 300 euro verdient (bvb dankzij minimumloon).
Wie heeft de hoogste loon/prestatieverhouding, A of B?
Wat ik doe is de werkdruk in rekening brengen.
Een lager loon wil niet zeggen slechter betaald he.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 15:28   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Toestanden die er elk jaar opnieuw waren tijdens de griepseizoenen.
Oude dikke zakken met onderliggend lijden lagen jaar na jaar in het ziekenhuis met griep en een longontsteking tot die ene dubbele longontsteking hun einde betekende.

Ik vraag mij nog altijd af waar al die zorgmedewerkers de tijd vonden om dat dansje van buiten te leren en dan nog zo mooi synchroon allemaal.. haja, dat kwam omdat het nog nooit zo rustig geweest tijdens 2020 lockdown, de uitgestelde zorg zal er ook wel voor tussen gezeten hebben (inside first hand info).
Eigenlijk verbazend hoe de witte woede nu de meegaande witte makke schaapjes geworden zijn na jaren bezuinigen en te moeten werken voor een habbekras...
Waarschijnlijk denken ze nog altijd dat ze er voordeel gaan uithalen maar na bijna 2 jaar veel geld te steken in maatregelen behalve in opschaling en deftige vergoedingen van de zorg zijn de enigste die er veel (smeer)geld aan verdiene alleen maar de besturen en de laboratten ...
https://www.solidair.org/artikels/al...ens-ontploffen
U heeft weinig vertrouwen en geeft weinig krediet aan de ziekenhuisartsen en verpleegkundigen?
Dat is echt niet fraai van jou.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 15:28   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Je heksie perfeksie mag haar vooral gelukkig prijzen dat ze niet 500 jaar eerder leefde toen de heksen de schuld kregen en op de brandstapel werden gezet wanneer de oogst weer eens mislukte of er nog eens een uitbraak van de pest was.
Proficiat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 16:03   #44
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja.
Ge moogt doodziek op café gaan zolang je maar een paske hebt.
De rest mag zich onder de terrasverwarmer installeren en niet naar het toilet gaan.
De overheid gaat er gelukkig nog van uit dat het gezond verstand ook nog werkt, en op toilet kunnen niet-pastoonders met mondmasker dacht ik.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 16:18   #45
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Corona is geen griepje, maar zelfs 10 keer een griepje is geen enkel probleem.

Kijk, de referentie is heel eenvoudig: het aantal doden per jaar.

Enkel als een ziekte een veelvoud van het aantal normale doden per jaar veroorzaakt, is er een maatschappelijk probleem. Corona slaagt er nog niet eens in om evenveel doden te veroorzaken als een normaal jaar overlijden. Dan is het geen probleem. Griep - niet pandemische griep maar normale griep - zit daar nog een enorm veelvoud onder, dus heb je tussen "een griepje" en "een probleem waar maatregelen voor nodig zijn" nog een paar ordes van grootte marge.

WAAROM is het aantal doden per jaar de juiste referentie ? Omdat die grootte-orde de "normale gang der dingen" betekent. En dat je pas maatschappij-destructurerende effecten kan verwachten als je een goeie factor (5 of 10) daarboven zit.

Vorig jaar had je 6 keer meer kans om aan niet-covid dood te gaan dan aan covid. Het was dus totaal van de pot gerukt om daar maatregelen voor te nemen, veruit de meeste doden waren niet-covid doden.

Natuurlijk kan je zeggen "jamaar omdat er maatregelen waren". Maar die hebben ten hoogste het aantal doden met een factor 2 of, als we heel hard gaan, 3 verminderd. En waarschijnlijk zelfs niet. Dus ZELFS DAN was er niks ergs aan de hand.
Een moeilijkheid met aantal doden per jaar is dat dat in andere hygiënische omstandigheden gebeurde. De aanpak (maatregelen dus) tegen coronavirus na 2020 geeft een vertekend beeld van het aantal slachtoffers. Je zou al de slachtoffers tijdens de pandemie moeten vergelijken moesten er nooit maatregelen geweest zijn en dat weten we dus niet. Wat we wel kunnen vergelijken is bijvoorbeeld het aantal doden die Influenza in 2021 heeft gemaakt en die naast het aantal doden die SARS-Cov2 heeft gemaakt in 2021. Dat lijkt me meer zinvol.

Je kan ook geen data pre-corona gaan vergelijken met die van tijdens corona (bvb aantal doden in 2018 met die van 2021). Dat geeft ook weer een vertekend beeld denk ik.

EDIT: Ik ga ook niet stemmen op deze poll want ik vind dat mensen die hier volmondig "ja" of "nee" op antwoorden te weinig kritisch inzicht hebben.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 1 november 2021 om 16:20.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 22:33   #46
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wanneer een “wetenschapper” lobbyt om de cijfers bv te manipuleren om een exit strategie van vaccins te blijven volgen; is dat moedwillig dodelijk beleid.
Het is vooral de schuld van degene die corrupte geesten op tv duwen en oprechte en terechte kritiek censureren.
En dat maakt alzo de gehele politiek medeplichtig aan deze misdaden jegens de gehele mensheid. Ze zijn niet onschuldig.

NOOT:
Citaat:
En dat maakt alzo de gehele politiek medeplichtig aan deze misdaden jegens de gehele mensheid. Ze zijn niet onschuldig.

Ja joh CUFI;9803789]
Het is een misdaad tegen gehele mensheid om hele zorg, acute operaties, tandartsen, werksector, scholen, bibliotheken enz helemaal plat te leggen om een kleine epidemie.
Indirect leidde dit toch tot een factor Xmaal meer doden dan de echte corona doden gedurende de lockdown periodes?? Uitgestelde operaties leidden echt tot een heleboel doden erbij. Verlies aan totaal aantal manjaren arbeid leidde tot onherstelbare schade aan economie en dit zal zich nu wreken.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 05:30   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Een moeilijkheid met aantal doden per jaar is dat dat in andere hygiënische omstandigheden gebeurde. De aanpak (maatregelen dus) tegen coronavirus na 2020 geeft een vertekend beeld van het aantal slachtoffers. Je zou al de slachtoffers tijdens de pandemie moeten vergelijken moesten er nooit maatregelen geweest zijn en dat weten we dus niet.
Daar hebben we goeie bovengrenzen voor, namelijk andere landen, die andere maatregelen namen, en de objectief mogelijke maximum grenzen: bijvoorbeeld: als 30% besmet werd, kan men ten hoogste maar 3 keer meer besmetten hebben. En als alle IC opnames niet hadden plaatsgehad, dan hadden we die allemaal als dood kunnen beschouwen.

Als we er nu dus van uit gaan dat zonder IC, alle IC patienten gewoon extra doden zouden zijn (wat een overschatting is, want een flink deel is toch gestorven en is al als dode geteld), en dan het aantal doden maal 3 doen, dan hebben we een bovengrens van wat we hadden kunnen bekomen he.

Om dat heel ruw te schatten: we hebben in totaal 82 000 ziekenhuis opnames gehad (sciensano). Daarvan is grosso modo een vijfde op IC terecht gekomen, dus ongeveer 16000. Laat ons zeggen dat er daarvan toch 6000 gestorven zijn. Zonder IC zouden dat er dus 10 000 meer zijn.

We kunnen dus stellen dat hadden we geen IC gehad, we 10 000 extra doden zouden gehad hebben. Dus 35 000 ipv 25 000. Als 90% van de bevolking het zou opgedaan hebben ipv 30%, dan zouden we dus 3 keer meer doden kunnen gehad hebben, dus 105 000. Dat is dus het cijfer dat we zouden hebben mochten:

1) alle mensen covid hebben opgedaan
2) ze allemaal even zwak zouden zijn als die die nu van covid gestorven zijn
3) er geen enkel IC bed voor covid zou gebruikt zijn.

Op dat moment zou covid bijna even dodelijk geweest zijn als de normale doodsoorzaken. Maar merk op dat nergens ter wereld (behalve in Peru, dat nochtans een streng maatregelen land was) zoiets werd vastgesteld.

Als dusdanig is 105 000 doden niet de SCHATTING van wat er zou gebeurd zijn bij een laat maar waaien aanpak, maar een harde bovengrens waar het onmogelijk is om boven te gaan: iedereen ziek, allemaal even zwak, en geen enkele verzorging.

Citaat:
Wat we wel kunnen vergelijken is bijvoorbeeld het aantal doden die Influenza in 2021 heeft gemaakt en die naast het aantal doden die SARS-Cov2 heeft gemaakt in 2021. Dat lijkt me meer zinvol.
Maar we zouden ook kunnen kijken naar het aantal doden die vallende dakpannen hebben gemaakt he. Influenza als seizoensverschijnsel is een piepkleine doodsoorzaak.

Citaat:
Je kan ook geen data pre-corona gaan vergelijken met die van tijdens corona (bvb aantal doden in 2018 met die van 2021). Dat geeft ook weer een vertekend beeld denk ik.
Waarom niet ? Dat is toch wat men gewoonlijk doet ? Kijken wat men gewoon is ? Wat "normaal" is ? Wat dat jaar niet voor paniek zorgde ?

Citaat:
EDIT: Ik ga ook niet stemmen op deze poll want ik vind dat mensen die hier volmondig "ja" of "nee" op antwoorden te weinig kritisch inzicht hebben.
De vraag is natuurlijk idioot maar zonder op idiote vragen te antwoorden geraken we nergens he, dat zou immers veronderstellen dat de vraagsteller logisch, intelligent en eerlijk is, wat een overdreven stel voorwaarden is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 november 2021 om 05:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be