Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2022, 18:19   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zegt dat met enige regelmaat, maar ik zie dat nooit gebeuren. Hoe precies voeren ze die strijd dan?
Je hebt het nog maar net geschreven, en een geloofsgenoot geeft al bevestiging dat het klopt als een bus. Waarom de evidentie in vraag stellen ? Het heeft toch nog nooit over iets anders gegaan sinds PhDW dat éénmanspartijtje van Dillen indertijd over heeft genomen ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:19   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Men kan zoveel zagen en smeken als men wil, met dit beleid stem ik Vlaams Belang.
Het eeuwige "met hen zal het nog slechter zijn" of "ze gaan toch in het cordon terechtkomen" overtuigt voor geen meter.

* Als ze toch niet mogen meedoen, dan kan het ook geen kwaad om ervoor te stemmen, want dan betekent het dat mijn stem er toch niet toe doet, want wat ik ook stem, ik krijg toch meer van hetzelfde.
* Als ze werkelijk geloven dat het met hen slechter zal gaan, dan moeten ze ze zeker eens laten meedoen, dan zijn ze er voor lange tijd vanaf.
We hebben inderdaad geen keuze, wie Vlaams is kan alleen maar VB stemmen. Al de rest is Belgie eerst, Vlaanderen laatst.
Oud 3 februari 2022, 18:21   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Strijd ??? Zelfverdediging zal je bedoelen ?? Nog een geluk dat er toch één partij is die oog heeft voor dat probleem.
Ga eens babbelen met Xenophon, die ziet die strijd of noem het voor mijn part zelfverdediging blijkbaar helemaal niet.

Rare jongens, die Blokkers...
Oud 3 februari 2022, 18:22   #44
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ze zijn nog altijd en met grote voorsprong de grootste van de traditionele partijen. De facto incontournable bij de regionale formatie '24 en het lijkt me ook geen gevaarlijke voorspelling om nu al te zeggen dat ze ook de kingmaker gaan zijn bij de volgende lokale verkiezingen en de formatieronde.

BDW heeft de luxe dat hij kan kiezen/beslissen welk van de andere Trado's er mag mee onderhandelen voor de opvolger van Jambon I. Net zoals hij bv in Anwerpen voor het stadsbestuur de facto beslist wie er 'mag' mee onderhandelen.

En elke keer opnieuw zal het Blok daar niet bij zijn.

Tenzij je natuurlijk écht wil geloven dat NVA 'plots' in 2024 gaat ineen zakken.
Lijkt mij een heel terechte bijdrage.
Niets wijst erop dat de N-VA een electorale implosie te wachten staat (maar er kan nog van alles gebeuren in de volgende 2 jaar)
En BDW heeft daar de touwtjes stevig in handen en omringt zich met mensen die samenwerken met VB niet zien zitten.

Maar op een politiek forum mogen persoonlijke verzuchtingen een prominente plaats krijgen, vind ik.
Dus ja, ondanks bovenstaande, hoop ik ook op een electorale implosie van de N-VA. Het zou niet meer dan terecht zijn.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:22   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het nog maar net geschreven, en een geloofsgenoot geeft al bevestiging dat het klopt als een bus. Waarom de evidentie in vraag stellen ? Het heeft toch nog nooit over iets anders gegaan sinds PhDW dat éénmanspartijtje van Dillen indertijd over heeft genomen ?
Maar het ging nu over het gegeven dat ik het niet zie gebeuren. Net zoals de balk het zien van de splinter niet verhinderd had ik gedacht dat je me een lijst ging geven van de VB-strijd tegen vreemdelingen.
Wanneer 99% van hun tijd daar ingestoken wordt dan moet er toch wel een lijst- al dan niet volledig, van kunnen gemaakt worden?
Oud 3 februari 2022, 18:27   #46
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Maar het ging nu over het gegeven dat ik het niet zie gebeuren. Net zoals de balk het zien van de splinter niet verhinderd had ik gedacht dat je me een lijst ging geven van de VB-strijd tegen vreemdelingen.
Wanneer 99% van hun tijd daar ingestoken wordt dan moet er toch wel een lijst- al dan niet volledig, van kunnen gemaakt worden?
Dat is het nu net.
Het VB doet niets, buiten wat hetzelfde filmpje posten op internet media.
Oh ja...oproepen tot het installeren van kliklijnen (voor mensen met andere meningen) en op het kinder-dans-platform orakelen over presenteren van rekeningen. Dat is 99% van hun tijd ! Voor de rest strijken ze een zeer mooi door België betaald salaris op.

Dat in tegenstelling tot die andere extreme partij die ten minste toch al het maatschappelijk zeer relevante "geneeskunde voor het volk" heeft opgericht.

Oud 3 februari 2022, 18:29   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Lijkt mij een heel terechte bijdrage.
Niets wijst erop dat de N-VA een electorale implosie te wachten staat (maar er kan nog van alles gebeuren in de volgende 2 jaar)
En BDW heeft daar de touwtjes stevig in handen en omringt zich met mensen die samenwerken met VB niet zien zitten.

Maar op een politiek forum mogen persoonlijke verzuchtingen een prominente plaats krijgen, vind ik.
Dus ja, ondanks bovenstaande, hoop ik ook op een electorale implosie van de N-VA. Het zou niet meer dan terecht zijn.

We hebben dezelfde leeftijd, ik kan me dus voorstellen dat jij ook aan 18 jaar het gevoel kunt gehad hebben dat je volwassen aan het worden waart in een land dat 'Tsjevië' noemde, de oude CVP-staat... Ik weet dat ik toen dacht : hoe geraken we in hemelsnaam ooit van deze shit af... ? Dat leek toen onmogelijk...

Als jonge Panda naar het stemhokje, om buiten te komen en de tsjeven weer eens als dominante kracht te zien...

Anno 2022 moet ik enkel 'CVP' vervangen door 'NVA' om dezelfde sentimenten, zorgen & butthurt te beschrijven.
Oud 3 februari 2022, 18:30   #48
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het nu net.
Altijd weer die contradicties : ze zijn supergevaarlijk, de nieuwe nazi's, en dan 2 minuten later: maar ze doen niets.
Ik vind als je de mensen blaasjes wilt wijsmaken, dat jullie dan toch beter eens afspreken welke blaasjes je precies gaat wijsmaken, kwestie van elkaar niet voortdurend tegen te spreken.
Oud 3 februari 2022, 18:31   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals van het VB dan toch, want die concentreren zich voor de volle 99% op de strijd tegen de vreemdeling.
dat valt natuurlijk extra op, omdat geen enkele andere partij daar ook maar de minste aandacht voor heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:32   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee xeno, het privilege om 'huiswerk' en 'taken' uit te delen aan de rest v/d leden komt een ander forumlid toe, die heeft daar patent op.
Oud 3 februari 2022, 18:36   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan zoveel zagen en smeken als men wil, met dit beleid stem ik Vlaams Belang.
Het eeuwige "met hen zal het nog slechter zijn" of "ze gaan toch in het cordon terechtkomen" overtuigt voor geen meter.

* Als ze toch niet mogen meedoen, dan kan het ook geen kwaad om ervoor te stemmen, want dan betekent het dat mijn stem er toch niet toe doet, want wat ik ook stem, ik krijg toch meer van hetzelfde.
* Als ze werkelijk geloven dat het met hen slechter zal gaan, dan moeten ze ze zeker eens laten meedoen, dan zijn ze er voor lange tijd vanaf.
Iedere stem meer voor het Vlaams Belang doet de traditionele partijen (waartoe nu ook de N-VA is gaan behoren) pijn. Alleen al daarvoor moeten we blijven stemmen voor die enige, echte oppositiepartij. Er is geen alternatief en zeker niet die nieuwlichters van Vrijheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:37   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het nu net.
Oh ja...oproepen tot het installeren van kliklijnen (voor mensen met andere meningen) en op het kinder-dans-platform orakelen over presenteren van rekeningen. Dat is 99% van hun tijd ! Voor de rest strijken ze een zeer mooi door België betaald salaris op.

Dat in tegenstelling tot die andere extreme partij die ten minste toch al het maatschappelijk zeer relevante "geneeskunde voor het volk" heeft opgericht.
Waarom heeft Belgie dan zulke schrik van het VB, ze doen niets verkeerd.

Neem de kliklijnen, de Belgische wet verplicht u van wetsovertredingen die u ter ore komen of waar u getuige van bent onmiddellijk te klikken bij de politie.
Het ene vindt u slecht, over het andere horen we u niet.

U begrijpt dat je op deze wijze twijfel in het hart van de rechtschapen Vlaming zaait.
Oud 3 februari 2022, 18:38   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het nu net.

Stem gerust voor de PvdA. Als het maar de traditionele partijen pijn doet. De enige manier om hen te verlossen van die arrogantie die tot in het diepste van hun partijvezels is doorgedrongen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:39   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stem gerust voor de PvdA. Als het maar de traditionele partijen pijn doet. De enige manier om hen te verlossen van die arrogantie die tot in het diepste van hun partijvezels is doorgedrongen.
Als het de traditio's pijn doet dan doet het Belgie pijn.
Oud 3 februari 2022, 18:40   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het nu net.

Eigenlijk logisch, voor een partij die net zoals PVDA als enige concurrent overal in België lijsten indient : wallonië brengt hen kiezers op en DUS partijfinanciering. Kassa-kassa.

Wallonië heeft geen extreem-rechtse partij meer, dus kan het Blok daar stemmen ronselen, poen mee verdienen, en dan stijgt het bruto nationaal geluk van hun club kassa.

Zonder verder ook maar één gram sympathie voor pvda te hebben : ja, hun initiatief van geneeskunde voor het volk is lovenswaardig. Politiek vind ik ze totaal irrelevant verder, maar die pluim mogen ze -met recht- op hun hoed steken.
Oud 3 februari 2022, 18:40   #56
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Iedere stem meer voor het Vlaams Belang doet de traditionele partijen (waartoe nu ook de N-VA is gaan behoren) pijn. Alleen al daarvoor moeten we blijven stemmen voor die enige, echte oppositiepartij. Er is geen alternatief en zeker niet die nieuwlichters van Vrijheid.
Klopt, zal ik ook doen.
Dat "VRIJHEID" initiatief lijkt mij een truuk van de klassieke partijen om stemmen weg te zuigen van Vlaams Belang naar een partijtje dat nadien de kiesdrempel niet gaat halen, met als enige bedoeling dus, om VB stemmen te laten verloren gaan.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 februari 2022 om 18:41.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:44   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk logisch, voor een partij die net zoals PVDA als enige concurrent overal in België lijsten indient : wallonië brengt hen kiezers op en DUS partijfinanciering. Kassa-kassa.

Wallonië heeft geen extreem-rechtse partij meer, dus kan het Blok daar stemmen ronselen, poen mee verdienen, en dan stijgt het bruto nationaal geluk van hun club kassa.

Zonder verder ook maar één gram sympathie voor pvda te hebben : ja, hun initiatief van geneeskunde voor het volk is lovenswaardig. Politiek vind ik ze totaal irrelevant verder, maar die pluim mogen ze -met recht- op hun hoed steken.
Nu ook niet overdrijven he, hun geneeskunde voor het volk is een propaganda en ronselmachinatie.

Van communisten die het 'goed voor hebben' met het volk, verlos ons Heer.
Oud 3 februari 2022, 18:45   #58
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Altijd weer die contradicties : ze zijn supergevaarlijk, de nieuwe nazi's, en dan 2 minuten later: maar ze doen niets.
Ik vind als je de mensen blaasjes wilt wijsmaken, dat jullie dan toch beter eens afspreken welke blaasjes je precies gaat wijsmaken, kwestie van elkaar niet voortdurend tegen te spreken.
U kunt niet ontkennen dat het oproepen tot kliklijnen en over "rekeningen" presenteren echt wel doet denken aan totalitaire regimes. Als dat hun manier van doen zou worden bij het uitoefenen van de macht is dat weldegelijk gevaarlijk.

U kunt ook niet ontkennen dat het VB aantrekkingskracht uitoefent op mensen met neo-nazi sympthiën. Ik ben opgegroeid in de omgeving van cafe Uylenhoeve (ik ben er zelfs nog meermaals binnen geweest in die tijd), dus u hoeft mij niets te vertellen. Blaasjes erken je van verre, zeker als je erin bent geweest.

En neen, het VB heeft maatschappelijk nog niets bijgebracht. Buiten een politieke concurrent tot de Marakkesh wanhoops-vlucht bewogen die ze een ferme -8% heeft opgebracht.

Oud 3 februari 2022, 18:47   #59
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
In maart 2019 enkele maanden voor de verkiezing dacht ik, misschien komt er een Vlaamse regering met N-va, Open VLD en het Vlaams Belang. Een paar dagen later vernam ik dat Bart Somers een nieuw wit konijn had binnengehaald, de Marokkaanse Sihame EK, toen niet zo bekend nu des te meer, toen dacht ik het Cordon tegen het Belang zal blijven.

Een week later had ook Bart De Wever zijn wit konijn, de Jood Michael Freilich, toen dacht ik zelfs een monsterzege N-VA, VB zal het cordon niet doorbreken.

Na de verkiezing kwam er na de monsterzege van het VB uiteraard geen rechtse meerderheid.

Nu denk ik als rechtse libertarier, laat alle fatsoenlijke rechtse mensen zich verenigen in de nieuwe partij VRIJHEID. Red wat er nog te redden valt.
In politiek beteken je meer als je krachten bundelt. Maar krachten bundelen betekent dat je minder compleet je eigen gedacht kan doen. En daar lijkt het bij je vooral om te doen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 18:49   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kunt niet ontkennen dat het oproepen tot kliklijnen en over "rekeningen" presenteren echt wel doet denken aan totalitaire regimes. Als dat hun manier van doen zou worden bij het uitoefenen van de macht is dat weldegelijk gevaarlijk.

U kunt ook niet ontkennen dat het VB aantrekkingskracht uitoefent op mensen met neo-nazi sympthiën. Ik ben opgegroeid in de omgeving van cafe Uylenhoeve (ik ben er zelfs nog meermaals binnen geweest in die tijd), dus u hoeft mij niets te vertellen. Blaasjes erken je van verre, zeker als je erin bent geweest.

En neen, het VB heeft maatschappelijk nog niets bijgebracht. Buiten een politieke concurrent tot de Marakkesh wanhoops-vlucht bewogen die ze een ferme -8% heeft opgebracht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be