Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2022, 07:01   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je als huurder de investering van de eigenaars moet betalen ontgaat mij het voordeel.
De eigenaars hebben idd een voordeel. Fiscaal voordeel, premie voordeel, hoger inkomsten voordeel en uiteindelijk waardevermeerdering voordeel.

Als huurder is iedere extra uitgave wel een nadeel. Tenzij het handelswoningen betreft heeft een huurder meestal geen fiscaal voordeel op de hogere uitgaven, zonnepanelen, isolatie, afschrijving etc...

Het moet gewoon stoppen de huurlasten continu buiten de marge van het inkomen te blijven verhogen.

U ziet het zelf in het artikel van 2011, tot 900% verhoging op 25 jaar.

Dit is misdaad geworden.
Nog eens, NIEMAND verplicht u van een woning te huren.
Oud 8 september 2022, 08:08   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
grondige renovatie, tussen de 100 en 200 k als je het niet te zot wil doen. Wie doet dat om elke maand 100 euro meer te mogen vragen ?

Enkel ene die zijn zwette jiejiepen wil witten. en dat gaat ook al niet meer want alles staat op faktuur.
Plus het feit dat een grondige renovatie anno 2022-2023 minstens 12 maanden duurt. Tijdens de werken kan je het enkel verhuren als de huurder hier mee akkoord gaat.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 september 2022 om 08:10.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 08:13   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Plus het feit dat een grondige renovatie anno 2022-2023 minstens 12 maanden duurt. Tijdens de werken kan je het enkel verhuren als de huurder hier mee akkoord gaat.
Dat komt er inderdaad op neer.

strippen van de volledige woning, voor je eraan kunt beginnen, anders moet je er trouwens niet aan beginnen. Al die brave mensen wijsmaken dat zo een warmtepomp tussen de 25 en 50k kost...

ja die pomp op zich wel ja.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 08:15   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Klopt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 08:16   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je als huurder de investering van de eigenaars moet betalen ontgaat mij het voordeel.
De eigenaars hebben idd een voordeel. Fiscaal voordeel, premie voordeel, hoger inkomsten voordeel en uiteindelijk waardevermeerdering voordeel.

Als huurder is iedere extra uitgave wel een nadeel. Tenzij het handelswoningen betreft heeft een huurder meestal geen fiscaal voordeel op de hogere uitgaven, zonnepanelen, isolatie, afschrijving etc...

Het moet gewoon stoppen de huurlasten continu buiten de marge van het inkomen te blijven verhogen.

U ziet het zelf in het artikel van 2011, tot 900% verhoging op 25 jaar.

Dit is misdaad geworden.
Wat kostte een woning 25 jaar geleden (bouwgrond en bouw)?
Wat kost een woning nu?

Juist ja.
Oud 8 september 2022, 08:18   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
of leeg laten staan.
Oud 8 september 2022, 08:18   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

BTW: Een sociale verhuurmaatschappij slaat de huur ook op na een renovatie.
En wie betaald de renovatie?
Juist ja.
Oud 8 september 2022, 09:59   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er zijn tal van redenen waarom wel.
Om te beginnen moet je een domicilie hebben.

Daarna volgen nog redenen zoals kapitaal, leeftijd werk, waarborg, schulden, bank akkoorden of weigeringen, scheiding, gezondheid, etc...

Kortom meer redenen om niet te kopen dan wel te kopen
Oud 8 september 2022, 11:09   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
grondige renovatie, tussen de 100 en 200 k als je het niet te zot wil doen. Wie doet dat om elke maand 100 euro meer te mogen vragen ?

Enkel ene die zijn zwette jiejiepen wil witten. en dat gaat ook al niet meer want alles staat op faktuur.
Pak nu eens 100K investering. Als je 3% dividend wil dan moet je 3K per jaar extra vragen zijnde 250 euro per maand. Aan de huidige energieprijzen ga je met je 100K investering niet veraf zitten van een besparing van 250 euro per maand en vergeet ook niet dat uw vastgoed gewoon in waarde gestegen is hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 11:25   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Pak nu eens 100K investering. Als je 3% dividend wil dan moet je 3K per jaar extra vragen zijnde 250 euro per maand. Aan de huidige energieprijzen ga je met je 100K investering niet veraf zitten van een besparing van 250 euro per maand en vergeet ook niet dat uw vastgoed gewoon in waarde gestegen is hé.
Ik ken iemand die over de hele wereld vastgoed bezit en verhuurt/verkoopt.

In zijn huurpanden investeert hij niets. Het plafond mag een halve meter doorhangen en lek zijn en dan nog niet.
Hij melk dat uit tot de laatste dag en verkoopt dan.
In geval er toch een onoverkomelijke reparatie echt moet dan is het op de allergoedkoopste manier en mag het nooit meer dan 10% kosten van de jaarlijkse huuropbrengst.

Ook zijn nieuwbouw gebouwen. Altijd gezet door buitenlandse firma's, goedkoop tot op het bot. En dan snel verkopen aan maximum prijs.

Anderen die ik weet welke nieuwbouw appartementen zetten houden dat in bezit circa 15 jaar. Dan komen reparaties en op dat moment verkopen ze.
Oud 8 september 2022, 11:37   #51
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
BTW: Een sociale verhuurmaatschappij slaat de huur ook op na een renovatie.
En wie betaald de renovatie?
Juist ja.
De belastingbetalers betalen dat via subsidies, dus ook de huurders.
Voor renovaties door sociale woonmaatschappijen worden huurders verhuisd voor 6 maanden per groep naar verspreide woningen die daarvoor niet verhuurd worden maar permanent leegstaan.
En renovatie betekent niet altijd verbetering (bij sommigen vochtproblemen en een ware bakoven in de zomer) maar de subsidies zijn binnen.
Oud 8 september 2022, 11:45   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar dan moeten die 100K er ook wel liggen. Het blijft ook een risico dat je neemt.

Ik persoonlijk wil al dat gezeik niet. Ik ken mijn eigen ik zou geen minuut geduld hebben, met zo ene die begint van niet te betalen en een maand of 2 later wel, en dan weer niet.
Oud 8 september 2022, 11:47   #53
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In zijn huurpanden investeert hij niets. Het plafond mag een halve meter doorhangen en lek zijn en dan nog niet.
In geval er toch een onoverkomelijke reparatie echt moet dan is het op de allergoedkoopste manier en mag het nooit meer dan 10% kosten van de jaarlijkse huuropbrengst.

Ook zijn nieuwbouw gebouwen. Altijd gezet door buitenlandse firma's, goedkoop tot op het bot. En dan snel verkopen aan maximum prijs.

Anderen die ik weet welke nieuwbouw appartementen zetten houden dat in bezit circa 15 jaar. Dan komen reparaties en op dat moment verkopen ze.
business is business he, als ge nen boot wil aan de cote d azure en een Bentley onder uw gat, moogt ge niet teveel last hebben van wat andere mensen van u vinden.
Oud 8 september 2022, 11:47   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet even goed dat sommige mensen niet de middelen hebben om te kopen. Dat u de huurprijs niet indexeert is nobel van u, maar er moet toch ook een tussenweg mogelijk zijn.

Kijk, ik ben ook verhuurder. Ik moet de kost van de energie van dat huis niet dragen, dus ik wens die component op zich ook niet door te rekenen. Mijn eigen gestegen energiekosten worden gedekt door de indexatie van mijn inkomsten uit arbeid.

Verder heb ik ook gezorgd dat dat huis weinig energie verbruikt. Ik zie niet in waarom ik die investering niet zou doen. De waarde van mijn huis is hoger en huurder betaalt 800 huur + 200 energie ipv 600 huur + 400 energie.
Ik denk dat dit het eerste gebalanceerde antwoord en stellingname is in dit vraagstuk.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 11:57   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan huur je van de verkeerde, in een categorie waar bijna niemand wil huren behalve aangespoelden en marginalen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be