Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2022, 13:55   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik noem alles onder een 1m70 smurfen, ... dat zal ook weer verkeerd zijn, maar ik trek mij daar geen kloten van aan.

Dus Antwerpenaren Sinjoren Mechelaars Maneblussers en Brusselaars kiekenfretters noemen zal ook niet meer mogen.

Ik denk ik gewoon mijn mond ga houden tegen iedereen ik niet heel goed ken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 13:57   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Schoof, de skinhead ??
Mag je het woord kletskop nog gebruiken ? Kop is dat woke ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2022 om 13:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 13:58   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus Antwerpenaren Sinjoren Mechelaars Maneblussers en Brusselaars kiekenfretters noemen zal ook niet meer mogen.

+ de Zaventemse Varkenskoppen, de Vilvoordse Pjeirefretters en de Aalsterse Ajoinen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 14:00   #44
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vermoed dat het occulte Woker-genootschap daar eerst een congres moet over organiseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 14:40   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben in mijn jeugd geweldig gepest omwille van mijn lengte. Ik eis dat het woord "lang" niet meer gebruikt wordt, want dat roept trauma's bij mij op. Wat onderdeurtjes zoals Marc-Marie daarover denken, is van geen belang.
Als dat opgepikt wordt door de media kan dat, en dat is het probleem van de échte wokers: ze slagen erin om van iets dat geen probleem is een probleem te maken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 14:49   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik was goed op weg om het woord neger niet meer te gebruiken, omwille van het feit dat het zo dicht bij het Amerikaanse woord nigger staat, wat wel degelijk opzettelijk-zwaar-beledigend en bla bla ... is.

Maar toen kwam woke er aan, kwam het verbod op zwarte piet er aan ... en nu wring ik tegen.

Ik voel het nu aan als een bijna-persoonlijke belediging als men mezelf, of mensen die op mij gelijken (namelijk niet-arme, blanke, ietwat oudere mannen), als witte mannen i.p.v. als blanke mannen aangeduid worden.

Beledigen is foei, maar betuttelen is dat ook.
Ik ben vb. kaal. Toch vertel ik graag moppen over kale mannen. Maar iemand die ik voor de eerste keer zie en spreek, en die me nogal grove moppen (die mijn vrienden en zelfs vage kennissen wel mogen vertellen) over kale mensen vertelt, vind ik toch maar raar.

Je moet dus wel woke (wakker, bewust) zijn,
maar die wokers van vandaag, die kunnen vierkant mijn kloten kussen.
Ik ga ermee akkoord dat degene die met zwarte piet op de proppen kwam een echte woker is. Ik heb daar ook moeite mee. Maar ondertussen wordt dat geassocieerd met de US ‘blackface’ die verwijst naar de rassensegregatie (net zoals neger/nigger) wat wel degelijk beledigend is en we zijn vertrokken…

En die échte wokers vinden zichzelf waarschijnlijk heel belangrijk als ze er in slagen om zoiets door te drukken. Maar ze zouden zich moeten realiseren dat ze daarmee hun hun zaak geen goed doen.
De normale mensen, zelfs zij die de Mensenrechten een goed hart toedragen, krijgen er hun buik van vol. Zoals dat gelul over dreadlocks en culturele toeëigening. Zelfs de ‘woker’ in de Tafel van Vier zei dat hij daar niks tegen had.
Oud 8 september 2022, 15:10   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schoof, de skinhead ??
In een drukke straat groeit geen gras hé maat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 15:15   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ga ermee akkoord dat degene die met zwarte piet op de proppen kwam een echte woker is. Ik heb daar ook moeite mee. Maar ondertussen wordt dat geassocieerd met de US ‘blackface’ die verwijst naar de rassensegregatie (net zoals neger/nigger) wat wel degelijk beledigend is en we zijn vertrokken…

En die échte wokers vinden zichzelf waarschijnlijk heel belangrijk als ze er in slagen om zoiets door te drukken. Maar ze zouden zich moeten realiseren dat ze daarmee hun hun zaak geen goed doen.
De normale mensen, zelfs zij die de Mensenrechten een goed hart toedragen, krijgen er hun buik van vol. Zoals dat gelul over dreadlocks en culturele toeëigening. Zelfs de ‘woker’ in de Tafel van Vier zei dat hij daar niks tegen had.
De vraag is of dat voor ons een overweging moet zijn, als het concept 'blackface' bij ons totaal niet speelt (toch niet zoals in de VS).

De VS hebben hun gevoeligheden, wij de onze. Als we ook nog eens elkaars gevoeligheden gaan importeren, mag er niets meer.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 15:51   #49
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, omdat u daarmee insinueert dat u iemand kletsen op de kop geeft. Dat is gewelddadig, dus anti-pacifistisch, dus anti-woke.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 16:29   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+ de Zaventemse Varkenskoppen, de Vilvoordse Pjeirefretters en de Aalsterse Ajoinen

En voor de kopvleesfretters van Dendermonde.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 september 2022 om 16:29.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 16:31   #51
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat opgepikt wordt door de media kan dat, en dat is het probleem van de échte wokers: ze slagen erin om van iets dat geen probleem is een probleem te maken.
Voila.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 21:16   #52
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het minste wat je van Gert Verhulst kan zeggen is dat dankzij De Tafel van Vier het debat over de aard en de betekenis van ‘wokeness’ weer volop woedt. Een debat over wokeness is pas zinvol als je eerst een heldere definitie geeft. De meest beknopte definitie die ik ken komt van professor Eric Kaufmann. Hij omschrijft wokeness als ‘het heilig verklaren van bepaalde groepen in de samenleving op basis van hun historische of vermeende onderdrukking’.

Daarmee verwijst hij naar het semi-religieuze, fanatieke aspect dat het woke-activisme typeert. De mens heeft zingeving nodig. Klassiek werd die zingeving gezocht in religie. Door ons geloof in de wetenschap en de vooruitgang boerde het geloof in religie achteruit. Er ontstond zo een lacune en zo kwamen er de afgelopen eeuw drie seculiere religies in de plaats. De eerste seculiere religie was het communisme, de tweede was het fascisme, de derde is het woke-isme. De ‘woke ideologie’ draagt facetten in zich van zowel het marxisme als van het fascisme. Het is een autoritaire ideologie die leidt naar een totalitair regime. Professor Mattias Desmet (UGent) noemt dit het Technocratisch Totalitarisme. Deze ideeën wordt uitgedragen door een kleine maar machtige bureaucratische elite. Het doel van de ideologie is de omverwerping van ons liberaal democratisch pluralisme.

Er bestaat geen ‘onschuldige’ 1.0-versie van woke. Net als er geen onschuldige 1.0-versie van het fascisme bestaat. Ik geloof wel dat er heel veel mensen rondlopen die misleid worden door het bewust dubbelzinnige taalgebruik van deze ideologie. Ik geloof ook dat velen met oprecht goede bedoelingen achter deze ideologie aanlopen. Uiteraard heb ik sympathie voor die mensen, maar ze dwalen. Dat zegt ook professor Eric Kaufman die pleit voor meer duiding over wat deze exact ideologie inhoudt. Daarom schreef ik er een boek over.

Over dat bewust misleidende, dubbelzinnige taalgebruik wil ik het graag even hebben. Een schoolvoorbeeld is de brief die Telenet verspreidde over de inhoud van De Tafel van Vier. De woordenschat die in deze brief gehanteerd wordt komt recht uit Critical Race Theory, een uitermate gecontesteerde, racistische, radicaal-linkse lens op de maatschappij met diepe ideologische wortels in het neomarxisme van de Frankfurter Schule en het postmodernisme van Foucault. Deze twee filosofische stromingen vormen de basis voor een ideologie die het identiteitsdenken en het kruispuntdenken combineert en die we kennen als ‘woke’.

Woke manifesteert zich in bedrijven en instellingen via de afdelingen ‘Diversity, Equity & Inclusion’ en het daarmee gepaard gaande zeer specifieke en tegelijk zeer dubbelzinnige taalgebruik. Telenet vermeldt nadrukkelijk dat ook zij een afdeling ‘Diversiteit, Equity en Inclusie’ (sic) hebben. Naar alle waarschijnlijkheid is het die afdeling die de brief opstelde en circuleerde. De brief weerspiegelt de opinie van deze afdeling en niet die van de aandeelhouders (die niet geconsulteerd werden) noch van de klanten (idem).

In die brief is meteen sprake van de nood aan ‘een veilige omgeving’. Daarmee wordt impliciet gesuggereerd dat woorden gelijk zijn aan geweld. Dat is gevaarlijke nonsens. Met ‘veilig’ bedoelt men niet een omgeving die vrij is van fysieke agressie maar wel een omgeving die vrij is van verbale agressie. Met een ‘veilige omgeving’ of ‘safe space’ bedoelen de woke-aanhangers: een ruimte waar geen andere opinies geformuleerd kunnen worden. Censuur dus. Deze omschrijving sluit nauw aan bij de woke definitie van ‘inclusiviteit’. Met ‘inclusief’ bedoelen de woke niet dat iedereen welkom is. Eerder het tegendeel. Met inclusief wordt bedoeld dat enkel de aanhangers van de ideologie welkom zijn. Inclusief betekent in de praktijk: met de exclusie van alle andere opinies. Die bewuste dubbelzinnigheid is de reden waarom deze ideologie zo snel woekert. Het maakt het zeer lastig om ze te bestrijden.
Genders

‘Diversiteit’ is nog een sleutelbegrip waar de woke aan andere betekenis aan geven dan degene die wij er traditioneel aan toekennen. Met diversiteit bedoelen de woke niet diversiteit van rassen, genders en opinies. Onder diversiteit verstaan zij: aanhangers van de ideologie die zich in het slachtofferschap wentelen en die behoren tot verschillende rassen of genders. Wie van de ideologische lijn afwijkt is niet welkom.

Tot slot het begrip: ‘equity’. Daarmee bedoelt men niét ‘gelijkheid van kansen’ (=equal opportunity) maar wel gelijkheid van uitkomsten (=equal outcomes). Daarom moet er dus actief gediscrimineerd worden tegen blanke mannen door middel van quota. De woke wijzen ons westers liberaal meritocratisch systeem af en hanteren de racistische pejoratieve term ‘witten’ om blanken aan te duiden.

Volgens hun dogma beschikken die ‘witten’ immers over ‘wit privilege’ op basis van hun huidskleur. Een soort erfzonde waar die witten eeuwig moeten voor boeten en die racistische discriminatie tegen blanken goedpraat. De woke-visie op mens en maatschappij is fundamentalistisch en fundamenteel anti-christelijk. Er bestaat in de woke-religie geen berouw en geen vergiffenis.

Dat een quasi monopolistisch bedrijf als Telenet een onverdraagzame, racistische en radicale ideologie aanhangt en uitdraagt is uitermate problematisch en voer voor een parlementair debat. Dat deze tech-oligarch ook nog eens de limieten van onze vrije meningsuiting wil bepalen, is onaanvaardbaar in een democratie en zou door alle democraten en progressieven luid en duidelijk veroordeeld moeten worden. Dat dit niet gebeurt, zegt meteen alles wat je moet weten over de dominantie van deze ideologie in onze culturele en politieke instellingen.

Column - 15/09/2022 Paul Boonefaes
Bron.

Veel duidelijker heb ik het nog niet verwoord gezien.
Oud 16 september 2022, 08:42   #53
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Kortom de tafel van 4 mogen ze voor mijn part afvoeren. Veel gelul en weinig inhoud.
Bij Verhulst thuis kleeft er een grote foto van hem op het tvscherm, dan ziet hij zichzelf een hele dag op tv.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 09:20   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dat programma nog nooit gezien, en zo te lezen zal ik dat ook nooit doen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 09:24   #55
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sinds ze over die culturele toe-eigening zijn begonnen ben ik mij beginnen storen aan zwarten in een jeans. Daarvoor had ik daar nooit een probleem mee.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 09:24   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Kortom de tafel van 4 mogen ze voor mijn part afvoeren. Veel gelul en weinig inhoud.
Bij Verhulst thuis kleeft er een grote foto van hem op het tvscherm, dan ziet hij zichzelf een hele dag op tv.
Och, het is zo’n programma waarnaar ik, als ik er toevallig op zap, wel kan blijven naar kijken.
Oud 16 september 2022, 09:34   #57
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker als ze bruin zijn. Ontwijken. Anders kwets je ze misschien. Ik ben er altijd vriendelijk tegen geweest. Ik vind het erg voor hun, maar ik neem geen enkel risico meer..

Ze oogsten wat ze gezaaid hebben.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 11:06   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan mijn studententijd. Ik was heel even met een meisje uit de psychologie. Die had me verleid met haar slagzin "heb je seksuele problemen, kom bij mij, ik help je er vanaf; heb je er geen, kom bij mij en ik bezorg je er".
Ze vertelde dat wel tegen redelijk veel studenten, zodat haar agenda te vol geraakte voor een langdurige therapie ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 september 2022, 11:08   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Zeker als ze bruin zijn. Ontwijken. Anders kwets je ze misschien. Ik ben er altijd vriendelijk tegen geweest. Ik vind het erg voor hun, maar ik neem geen enkel risico meer..

Ze oogsten wat ze gezaaid hebben.
Veel "bruinen" en andere gekleurden kunnen er veel beter tegen, want wel zin voor humor, dan blanke wokers.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be