Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2022, 13:01   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Mja, de Russen gaan niet winnen zoals het nu loopt, wij gaan oekraïne mogen oplappen en financieren. Opnemen in de EU en later ook Navo, uiteraard.

Zoniet gaan er 10 miljoen naar hier komen, hoe dan ook komt Oekraine naar de EU.

.
weet ge wel wat een economische groei dat geeft.

Elke kapotte brug en building moet opgebouwd worden he. Ge moet dat zien als een investering zo een oorlog.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 13:04   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien dienen we het onderscheid te maken tussen 'willen' en 'zouden willen'? Zou Rusland willen Europa controleren? Mia, waarom niet. Net zoals de VS dat willen. Of net zoals Europa Rusland zou willen controleren? Maar het is niet realistisch voor Rusland om Europa binnen te vallen. Die optie naar voren schuiven dient voornamelijk de wapenhandelaars.

We zitten in een MAD tijdperk maar sommigen lijken nog met een WO2 logica de realiteit te benaderen.

Wat ik Rusland wel zie doen is een antwoord geven op de inmenging van de Angelsaxen en anderen in deze oorlog. Bv door satelieten tot doelwit te verklaren, huurlingen, trainingscentra of wapendepots in het buitenland.
Ik weet niet of ge het al door hebt, maar als de Vlad om vergelding te kunnen plegen een kinderspeelplaats aan gort moet schieten dan vrees ik dat m een beetje op zijn tandvlees zit.

Ja hij zou een nucleaire torpedo op een carier groep kunnen afschieten of een satteliet uit de ruimte kunnnen knallen. Maar ik wil dan wel eens de reactie van sleepy joe zien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 13:14   #43
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Iemand die spreekt over Oekraïense crisis ipv Oekraïense oorlog moet ge niet vertrouwen, dat is een handpop van de Russen.
Oud 11 oktober 2022, 13:38   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik weet niet of ge het al door hebt, maar als de Vlad om vergelding te kunnen plegen een kinderspeelplaats aan gort moet schieten dan vrees ik dat m een beetje op zijn tandvlees zit.

Ja hij zou een nucleaire torpedo op een carier groep kunnen afschieten of een satteliet uit de ruimte kunnnen knallen. Maar ik wil dan wel eens de reactie van sleepy joe zien.
Het heeft ook voordelen. Achteraf kan men er nog zo makkelijk een zandbak maken, de put is al "gegraven".
Oud 11 oktober 2022, 14:49   #45
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het verschil is dat de VS dat doet op basis van vrijwilligheid, en de Russen met tanks. Dat is het verschil tussen partner zijn en bezet gebied zijn.
Vrijwillig.

https://www.zerohedge.com/economics/...orld-recession

The dollar is our (us) currency and your (rest of world) problem.

De reserve-status van een munt is de reden waarom ALLE oorlogen van de "moderne tijd" ooit gevochten zijn, en nu is het niet anders.

"Let me control the money of a nation, and I do not care about it's laws."

De intellectueel minderbedeelden denken nog steeds dat zijn die de dollar in handen (het politiek/economisch/sociologisch/cultureel bestel dat wij "het westen" noemen) hebben, onze "vrienden" zijn.

Zij hebben slechts 1 vriend, en dat is het geld. WIJ zijn het kanonnenvlees, en daar is NIETS vrijwilligs aan.
Oud 11 oktober 2022, 16:14   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook de conclusie van het hoofd van de Britse geheime dienst, dat de russen al enorm veel van hun militair materiaal kwijt zijn en daardoor tegen een flessehals aanlopen.

Het feit dat ze ouwe T62's uit de opslagplaatsen halen en op de trein zetten naar het front spreekt boekdelen.
Mijn theorie dat het echte Russische leger ergens in een hangaar opgeslagen ligt waarvan Vladimir de sleutel even zoek is, blijft toch nog geldig...
En ondertussen stuurt hij zijne rommel, want het is een manier om zijn oud gerief te recycleren, trouwens ook door de Oekrainers.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 16:15   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vrijwillig.

https://www.zerohedge.com/economics/...orld-recession

The dollar is our (us) currency and your (rest of world) problem.

De reserve-status van een munt is de reden waarom ALLE oorlogen van de "moderne tijd" ooit gevochten zijn, en nu is het niet anders.

"Let me control the money of a nation, and I do not care about it's laws."

De intellectueel minderbedeelden denken nog steeds dat zijn die de dollar in handen (het politiek/economisch/sociologisch/cultureel bestel dat wij "het westen" noemen) hebben, onze "vrienden" zijn.

Zij hebben slechts 1 vriend, en dat is het geld. WIJ zijn het kanonnenvlees, en daar is NIETS vrijwilligs aan.
Het is juist dat vrijwillig meedoen met uw eigen volk dat destijds een nieuwe natie is gaan stichten, of gewoon bommen en tanks op uw bakkes krijgen, exact hetzelfde is.
Oud 11 oktober 2022, 16:24   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zou grappig zijn dat als reactie de Amerikanen dan gewoon gans die brug komen bombarderen he zodat er geen spaander meer van heel is. Eens ge aan 't gerief van de Amerikanen komt, denk ik dat de vrijgeleide er is om voluit te gaan.
Oud 11 oktober 2022, 16:28   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat ik Rusland wel zie doen is een antwoord geven op de inmenging van de Angelsaxen en anderen in deze oorlog. Bv door satelieten tot doelwit te verklaren, huurlingen, trainingscentra of wapendepots in het buitenland.
Je begrijpt toch dat de "Angelsaxen" zitten te popelen om er zelf in te vliegen he. Het zou fantastisch zijn mochten Russische acties ergens in de UK of zo iets doen. Dan blijft er van hun Krim brugske geen spaander meer over he.

En eens de Krim afgesloten is, kan het dan naar hartelust aan diggelen geschoten worden. Het volstaat dan dat een paar westerse vliegdekschepen en hun vloot de Zwarte zee opkomen gevaren. Voorlopig doet men dat niet omdat het voorlopig prima gaat met Rusland dat zijn leger naar de Oekrainse vleesmolen stuurt. Maar mochten de Russen het wagen iets gaan te doen op westers territorium, dan is het excuus er om erin te vliegen he.

De Krim is trouwens niet ver van alle luchtbasissen in Turkije he. Wat tapijt bombardementen op steden in de Krim zou ook prima gaan eens dat afgesloten is van Rusland.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2022 om 16:30.
Oud 11 oktober 2022, 17:07   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt toch dat de "Angelsaxen" zitten te popelen om er zelf in te vliegen he. Het zou fantastisch zijn mochten Russische acties ergens in de UK of zo iets doen. Dan blijft er van hun Krim brugske geen spaander meer over he.

En eens de Krim afgesloten is, kan het dan naar hartelust aan diggelen geschoten worden. Het volstaat dan dat een paar westerse vliegdekschepen en hun vloot de Zwarte zee opkomen gevaren. Voorlopig doet men dat niet omdat het voorlopig prima gaat met Rusland dat zijn leger naar de Oekrainse vleesmolen stuurt. Maar mochten de Russen het wagen iets gaan te doen op westers territorium, dan is het excuus er om erin te vliegen he.

De Krim is trouwens niet ver van alle luchtbasissen in Turkije he. Wat tapijt bombardementen op steden in de Krim zou ook prima gaan eens dat afgesloten is van Rusland.
dat heb je natuurlijk met een blinde europa: zitten ze onze northstream op te blazen en niemand die reageert... hoe ver moet je gaan om uit uw kot gelokt te worden...
Vliegen ze met raketten en migs boven uw grondgebied om oekraine aan te vallen, niemand die reageert...

sluiten ze uw gasleiding dicht en duwen ze de prijs tot ongeziene hoogtes, niemand die reageert

knallens ze duizend raketten op burgers in oekraine, niemand die reageert

schieten ze met raketten uit buurland wit rusland: niemand die reageert

schieten ze met raketten naar legerbasis waar ze denken dat er westerse militairen zitten op 10km van de poolse grens, niemand die reageert

blazen ze op een haar na een kerncentrale op, niemand die reageert

gebruiken ze eens een fosforbommeke, niemand die reageert

we zijn toch wel heel geduldig aan het spelen met rusland

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 oktober 2022 om 17:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 17:26   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
[i]
... ...
...

Dit Parlement zou zich moeten schamen voor dit debat. Woorden worden verdraaid, betekenissen worden ondermijnd en de waarheid wordt op zijn kop gezet.
Het is niet anti-Europees, het is niet anti-Oekraïens, het is niet pro-Russisch: het is gezond verstand. De arbeidersklasse van Europa heeft niets te winnen bij deze oorlog en alles te verliezen.

En ik vind het lachwekkend dat degenen die om wapens roepen naar Oekraïne nooit om wapens vragen voor het volk van Jemen. In tegenstelling tot jou ben ik tegen elke oorlog. Ik wil dat het stopt. Ik verontschuldig me daar niet voor. En ik ga er ook niet voor worden veroordeeld en geëtiketteerd.

-----

Clare Daly (° Ierland, 1968) is één van de weinigen die zich openlijk uitspreekt over het conflict in Oekraïne en aandringt op vredesonderhandelingen ipv Oekraïne ongelimiteerd te bewapenen. Daly is Europarlementslid voor de Ierse linkse politieke partij Independents 4 Change, onderdeel van The Left in the European Parliament – ??GUE/NGL.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 17:48   #52
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die linkse trut heeft hier de vrijheid haar onnozelheid te verkopen Wat niet zou lukken in Rusland als het niet in het kraam van de overheid past.
Voor de rest is het belachelijk van Oekraïne met Jemen te vergelijken bovendien kan het me feitelijk weinig schelen wat er in Jemen gebeurt.
Oekraïne grenst aan de EU en de Oekraïners passen beter bij onze levenswijze.

De Russen of de nieuwe Sovjets daarentegen moeten zoveel mogelijk worden tegengewerkt vooral in hun expansieplannen. Als het in Oekraïne gemakkelijk gaat wordt het gevaarlijker voor de EU. Het is al een grote stap als Finland en Zweden tot de Nato toetreden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 20:48   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Russia not to blame for EU households stockpiling firewood – Putin
The country is ready to supply its energy to the bloc’s member states, including this fall and winter, the president pointed out
Russia not to blame for EU households stockpiling firewood – Putin
© Getty Images / Per Magnus Persson

The EU authorities are wrong to blame Russia for energy shortages, President Vladimir Putin said on Wednesday, speaking at the Russian Energy Week forum.

“Ordinary Europeans suffer. Their electricity and gas bills have more than tripled in one year. The population, just like in the Middle Ages, has begun to stockpile firewood for the winter. What does this have to do with Russia? They are constantly trying to blame their own mistakes on someone else, in this case Russia. It’s their own fault, I want to stress that,” Putin said.

He noted that the energy crisis does not stem from the after-effects of Russia’s military operation in Ukraine, but is “the result of an erroneous policy in the field of energy for a number of previous years.” For instance, he criticized the spot pricing mechanism which is used in the EU. According to Putin, the bloc may lose up to 300 billion euro on spot pricing this year alone, or about 2% of the Eurozone’s GDP, which could have been avoided if Brussels chose long-term oil-linked contracts for gas imports instead.

The President stressed that Russia is ready to supply energy to the region, including this fall and winter, via the surviving string of the Nord Stream 2 pipeline. Its capacity is 27.5 billion cubic meters per year, which is about 8% of all the EU’s gas imports. The pipeline has been ready for usage since last year, but bureaucratic setbacks and anti-Russia sanctions have so far prevented it from starting gas deliveries.
US taking advantage of EU energy crisis – Paris READ MORE: US taking advantage of EU energy crisis – Paris

“Russia is ready to start delivering these supplies. The ball is on the side of the EU, as they say. If they want it – let them just open a tap, that’s all. We do not limit anything, we are ready to supply additional volumes in the autumn-winter period,” the president said.
Putin warned again, however, that Russia will not act against its own interests and supply energy to countries that set a price cap on its produce.

“I would like to tell those who prefer using tricks and unscrupulous blackmail instead of business partnerships and market mechanisms… that we will not act to our disadvantage. Keep that in mind,” the president said.

https://www.rt.com/business/564530-r...energy-supply/

Nieuws van RT dat niet wordt weergegeven door VRT.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 20:56   #54
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Rusland wil enkel Oekraïne hebben.

De Verenigde Staten willen heel West- en Oost-Europa hebben (dat ze op enkele staten na ook al hebben).
en jij vindt dat okee, dat een land beslist een ander land tot slaaf te verwerpen.
omdat alle dieren gelijk zijn, maar sommige toch meer untermensch dan anderen ? Zoiets?

ik beslis dat ik morgen het huis wil van mijn buurman. Zal hem leren de vuile navo-fascist-khokol-whatever, maakt niet uit, zijn huis is van mij nu.
Oud 12 oktober 2022, 21:31   #55
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn theorie dat het echte Russische leger ergens in een hangaar opgeslagen ligt waarvan Vladimir de sleutel even zoek is, blijft toch nog geldig...
En ondertussen stuurt hij zijne rommel, want het is een manier om zijn oud gerief te recycleren, trouwens ook door de Oekrainers.
Putin is een genie.

Al zijn oud ijzer afzetten bij de buur en tegelijk ook het minderwaardig opgetrommeld volk uit zijn verre gebieden erbij lappen.

Zo kan hij in de volgende mei optocht zijn skoon hoogtechnologisch materiaal showen en enkel rasechte russen ernaast in ganzepas laten lopen, met blonde haren.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 22:21   #56
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet ge wel wat een economische groei dat geeft.

Elke kapotte brug en building moet opgebouwd worden he. Ge moet dat zien als een investering zo een oorlog.
En pensioen dat ons dat gaat opleveren, t'is enorm.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 22:39   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hier is de geheime hangar, ze krijgen een makeover, vers laagje verf, een gsm met google maps op het dashboard, en een witte Z op de zijkant.
Zebeweren nachtvisie , alhoewel dat amerikaanse FLIR technologie is, maar goed ze zullen wel een chinees equivalent hebben veronderstel ik

https://www.thedrive.com/the-war-zon...-losses-report

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2022 om 22:44.
Oud 12 oktober 2022, 22:51   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

staan ze nu allemaal klaar om hun raketschild te testen in Oekraine

FR,IT

DE
https://nypost.com/2022/10/12/defens...ussia-strikes/

en uiteraard VS
Oud 13 oktober 2022, 07:15   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
staan ze nu allemaal klaar om hun raketschild te testen in Oekraine

FR,IT

DE
https://nypost.com/2022/10/12/defens...ussia-strikes/

en uiteraard VS
Inclusief personeel, anders werken die dingen niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be