Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2023, 12:44   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is volgens mij niet echt het probleem bij Netflix.
Als het nog altijd zo is dan heb je in een basispakket 3 accounts. Dus, kind, ouder, grootouder. Geen probleem want je betaalt voor 3 accounts.

Mijn inziens gaat het om het delen van 1 specifieke account. Bijvoorbeeld, we spreken af, ik kijk overdag, en jij belooft enkel 's avonds te kijken op dezelfde account, want met twee kijken op twee verschillende toestellen via dezelfde account op hetzelfde moment gaat niet.
Ik vermoed dat dit gebruik bij de jeugd populair is.
Neen, dat met 1 (basis), 2 of 4 (premium) tegelijk kijken blijft maar dat is slechts geldig op dezelfde locatie.

Men gaat dus kijken waar er ingelogd wordt en indien er teveel van een andere locatie ingelogd wordt gaat men ‘aktie ondernemen’.
Oud 24 mei 2023, 12:46   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Oh ja, dat klopt. Kind betaalt zelfs voor 5 accounts. Dat zal de max zijn zeker?
Gaat dat dan ook niet meer mogen in de toekomst? (haar accounts delen)?

Ik wil toch ook benadrukken dat wij, noch mijn moeder "profiteren" hoor.
Wij vergoeden haar op een andere manier .
Vandaag bv is Albeir aan't werk in haar tuin.
Onkruid uittrekken, gras maaien, de hagen scheren, de koer afspuiten met de hogedrukreiniger....
Een andere keer ga ik een beetje schoonmaken.
Wij hebben een regeling onder elkaar.
4 waarschijnlijk (premium). Je kan nog altijd met 4 tegelijk kijken, maar als dat teveel op een andere locatie gebeurt dan gaat men ‘onderzoeken’.
Oud 24 mei 2023, 12:54   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Oh ja, dat klopt. Kind betaalt zelfs voor 5 accounts. Dat zal de max zijn zeker?
Gaat dat dan ook niet meer mogen in de toekomst? (haar accounts delen)?

Ik wil toch ook benadrukken dat wij, noch mijn moeder "profiteren" hoor.
Wij vergoeden haar op een andere manier .
Vandaag bv is Albeir aan't werk in haar tuin.
Onkruid uittrekken, gras maaien, de hagen scheren, de koer afspuiten met de hogedrukreiniger....
Een andere keer ga ik een beetje schoonmaken.
Wij hebben een regeling onder elkaar.
Dat maakt voor Netflix niks uit he, dat den Albeir aan t werk ik in haar tuin.

Zij heeft een contract met Netflix, premium account dus High quality download en 4 "accounts" dat wil zeggen op de tv in uw living, op uw tablet in uw keuken en uwe vent op zijnen tablet bvb en zoon of dochterlief hun computer. Uw 4 accounts zijn geconsumeerd.

Dat wil niet zeggen dat Tante Janien en Nonkel Frans in het volgende dorp ook met dat account mogen kijken. Nee die moeten zelf hun account betalen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 13:01   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Zij heeft een contract met Netflix, premium account dus High quality download en 4 "accounts" dat wil zeggen op de tv in uw living, op uw tablet in uw keuken en uwe vent op zijnen tablet bvb en zoon of dochterlief hun computer. Uw 4 accounts zijn geconsumeerd.

Dat wil niet zeggen dat Tante Janien en Nonkel Frans in het volgende dorp ook met dat account mogen kijken. Nee die moeten zelf hun account betalen.
Wat mij intrigeert is hoe Netflix technisch kan verifiëren of 1 (één en slechts één) account door meerdere personen wordt gebruikt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 13:08   #45
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij intrigeert is hoe Netflix technisch kan verifiëren of 1 (één en slechts één) account door meerdere personen wordt gebruikt.
Ze zullen wel data uit het apparaat slurpen om vast te stellen hoeveel verschillende er gebruikt worden voor 1 account ?

Voor sommige accounts op internet krijg ik dan een email om te waarschuwen dat er ingelogd wordt op "een nieuw apparaat" en moet dan een code invullen om door te kunnen gaan.
Oud 24 mei 2023, 13:17   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men gaat dus kijken waar er ingelogd wordt en indien er teveel van een andere locatie ingelogd wordt gaat men ‘aktie ondernemen’.
En die "actie ondernemen" is een code sturen naar een e-mail adres. Als de gebruikers op verschillende locaties die e-mail account kunnen bekijken dan tikken ze die code in en klaar he.

En dat is niet "moeilijk". Ge maakt gewoon een e-mail adres, bijvoorbeeld op proton.me dat ENKEL daarvoor dient. De toegang tot die e-mail account kunt ge dus perfect delen met allen waar ge uw netflix account mee deelt. Dat e-mail adres is het "adres van uwe netflix account" en dat kost 3 minuutjes om dat op te zetten.

Het is trouwens een goed idee om aparte e-mail adressen te hebben voor elke van uw dinges die ge doet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 13:21   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ze zullen wel data uit het apparaat slurpen om vast te stellen hoeveel verschillende er gebruikt worden voor 1 account ?

Voor sommige accounts op internet krijg ik dan een email om te waarschuwen dat er ingelogd wordt op "een nieuw apparaat" en moet dan een code invullen om door te kunnen gaan.
Welnee dat is hetzelfde systeem als hier op t forum waarbij ge "ingelogd blijft" he. Bij uw eerste inloggen krijgt ge een token (zeg maar, een cookie). Als ge nadien terug inlogt vanuit diezelfde browser die dat token nog heeft, dan geeft uw browser dat token, en "weet" de server dat het dezelfde browser was (of ene die toch die token gekregen had of gecopieerd). Gaat ge nu vanaf nen anderen browser inloggen, dan heeft diene dat token niet, en moet terug een inlog procedure doen: de server "weet" dan dat ge "van een nieuwe browser" inlogt en gaat een waarschuwing sturen, of een code of zo naar de referentie contacten.

Soms is het verder gezocht, en gebruikt men zoals bij ssh een publieke en geheime sleutel, waarbij het omgekeerd is: de client geeft zijne publieke sleutel aan de server. Hiermee kan de server verifieren of nadien, diene client wel dezelfde is door hem te vragen iets te tekenen met zijne geheime sleutel en dat te verifieren met de publieke sleutel die er bij hoort.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2023 om 13:22.
Oud 24 mei 2023, 13:27   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
elk toestel stuurt zogenaamde meta data mee als het met zo een systeem geconnecteerd is, Dus men weet welk merk, type, os versie, locatie etc... ook het unieke hardware adres. (ah ja want hoe "weet"het systeem anders waar de informatie terug naartoe moet etc... )

Voor de statistieken (Big Data) moeten ze allemaal die dingen weten, dat koppelen ze aan uw account, wat je kijkt, hoe lang je kijkt, op wat voor type toestel

Dat gebruiken ze voor u te zeggen wat je graag ziet.
Dat gebruiken ze om te weten hoe het met software updates zit
Dat gebruiken ze om te weten voor welke meest gebruikte apparaten ze moeten ontwikkelen of testen
Dat gebruiken ze om te weten of de Rudy bvb wel braaf is en zijn account niet met god en klein peerke deelt

enz... enz...
Oud 24 mei 2023, 13:29   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En die "actie ondernemen" is een code sturen naar een e-mail adres. Als de gebruikers op verschillende locaties die e-mail account kunnen bekijken dan tikken ze die code in en klaar he.

En dat is niet "moeilijk". Ge maakt gewoon een e-mail adres, bijvoorbeeld op proton.me dat ENKEL daarvoor dient. De toegang tot die e-mail account kunt ge dus perfect delen met allen waar ge uw netflix account mee deelt. Dat e-mail adres is het "adres van uwe netflix account" en dat kost 3 minuutjes om dat op te zetten.

Het is trouwens een goed idee om aparte e-mail adressen te hebben voor elke van uw dinges die ge doet.
Ja en dan ziet dat algorythme dat account [email protected] quasie tegelijk vanop 3 verschillende geografische locaties inlogt, en dan weten ze zeker dat ge er de kantjes aan het aflopen zijt.
Oud 24 mei 2023, 13:42   #50
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee dat is hetzelfde systeem als hier op t forum waarbij ge "ingelogd blijft" he. Bij uw eerste inloggen krijgt ge een token (zeg maar, een cookie). Als ge nadien terug inlogt vanuit diezelfde browser die dat token nog heeft, dan geeft uw browser dat token, en "weet" de server dat het dezelfde browser was (of ene die toch die token gekregen had of gecopieerd). Gaat ge nu vanaf nen anderen browser inloggen, dan heeft diene dat token niet, en moet terug een inlog procedure doen: de server "weet" dan dat ge "van een nieuwe browser" inlogt en gaat een waarschuwing sturen, of een code of zo naar de referentie contacten.

Soms is het verder gezocht, en gebruikt men zoals bij ssh een publieke en geheime sleutel, waarbij het omgekeerd is: de client geeft zijne publieke sleutel aan de server. Hiermee kan de server verifieren of nadien, diene client wel dezelfde is door hem te vragen iets te tekenen met zijne geheime sleutel en dat te verifieren met de publieke sleutel die er bij hoort.
Dan zou het ook triggeren als ik op dezelfde machine Edge of Firefox gebruik, aangezien die aparte cookies hebben. Dat is niet het geval. Het is wel degelijk gelinkt aan het apparaat.

Laatst gewijzigd door Zucht : 24 mei 2023 om 13:43.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 14:11   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zou het ook triggeren als ik op dezelfde machine Edge of Firefox gebruik, aangezien die aparte cookies hebben.
Dat is wel heel raar als dat niet het geval is.

Je wil zeggen: je logt uit uit je netflix account, zowel op Edge als op Firefox, je logt dan weer in op firefox, en je kan zonder inloggen kijken met Edge ??
Oud 24 mei 2023, 14:14   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
elk toestel stuurt zogenaamde meta data mee als het met zo een systeem geconnecteerd is, Dus men weet welk merk, type, os versie, locatie etc... ook het unieke hardware adres. (ah ja want hoe "weet"het systeem anders waar de informatie terug naartoe moet etc... )

Voor de statistieken (Big Data) moeten ze allemaal die dingen weten, dat koppelen ze aan uw account, wat je kijkt, hoe lang je kijkt, op wat voor type toestel

Dat gebruiken ze voor u te zeggen wat je graag ziet.
Dat gebruiken ze om te weten hoe het met software updates zit
Dat gebruiken ze om te weten voor welke meest gebruikte apparaten ze moeten ontwikkelen of testen
Dat gebruiken ze om te weten of de Rudy bvb wel braaf is en zijn account niet met god en klein peerke deelt

enz... enz...
Ge moet maar eens in Netflix naar ‘Ondersteuning’ gaan. Alle details over uw netwerk en toestel staan daar. Dingen die ge zelf niet weet…
Oud 24 mei 2023, 14:15   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je wil zeggen: je logt uit uit je netflix account, zowel op Edge als op Firefox, je logt dan weer in op firefox, en je kan zonder inloggen kijken met Edge ??
Paswoord onthouden…
Oud 24 mei 2023, 14:15   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
elk toestel stuurt zogenaamde meta data mee als het met zo een systeem geconnecteerd is, Dus men weet welk merk, type, os versie, locatie etc... ook het unieke hardware adres.
Niet echt he. Dat is op LAN niveau waar tussen uwe PC en uwe modem. Maar dat is niet meer waar tussen uwe modem en de buitenwereld.

Het is waar dat men kan gaan "fingerprinten" maar ik zie niet goed in hoe dat werkt tussen edge en firefox.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2023 om 14:17.
Oud 24 mei 2023, 14:17   #55
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb geen netflix account. Ik had het over een andere site die verschillende devices detecteert en dan zo'n mail stuurt.
Ik zou het nog eens systematisch moeten uittesten vanin het begin om alle gevallen na te gaan, maar daar heb ik nu geen zin in. Uit geheugen is het wel zoals gezegd.

aparaat A wordt normaal gebruikt en geeft geen notificatie zowel vanuit FF als Edge.
Ga naar apparaat B en je krijgt een nota.
Gebruik andere browser op apparaat B en je krijgt geen tweede nota.

Laatst gewijzigd door Zucht : 24 mei 2023 om 14:20.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 14:19   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen netflix account. Ik had het over een andere site die verschillende devices detecteert en dan zo'n mail stuurt.
Ja maar dat is normaal. Met uw google account is dat zo bijvoorbeeld. Het punt is dat als ge uitlogt en cookies wist, en ge logt terug in, dat 'em dan WEER waarschuwt dat ge een nieuwe login hebt gedaan.
Oud 24 mei 2023, 14:20   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paswoord onthouden…
Als ge een master paswoord zet op uwe paswoord manager (en ge moet een kieken zijn om dat niet te doen), dan kunt ge altijd beletten dat 'em paswoorden gaat vissen door gewoon uw master paswoord niet in te tikken he.
Oud 24 mei 2023, 14:21   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet maar eens in Netflix naar ‘Ondersteuning’ gaan. Alle details over uw netwerk en toestel staan daar. Dingen die ge zelf niet weet…
Als ge natuurlijk de netflix applicatie installeert is dat iets anders. Maar als ge gewoon netflix in uwen browser bekijkt zou ik denken dat als uwen browser netflix vergeten heeft, er geen manier is voor netflix om te weten dat ge "dezelfde" zijt.
Oud 24 mei 2023, 17:14   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge natuurlijk de netflix applicatie installeert is dat iets anders. Maar als ge gewoon netflix in uwen browser bekijkt zou ik denken dat als uwen browser netflix vergeten heeft, er geen manier is voor netflix om te weten dat ge "dezelfde" zijt.
Inderdaad.
En bij het verlaten van de browser sessie de browsergeschiedenis wissen, wat bij mij automatisch gebeurt (Firefox).
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 21:50   #60
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen; dochter betaalt voor 4 accounts.
Ze heeft geen kinderen.
Mag zij dan niet bepalen dat van die 4 accounts haar ouders + haar grootmoeder mee mogen kijken?

Ik zou het begrijpen mocht ze maar voor 1 account betalen dat Netflix dat 'fraude' zou vinden.

Het mag toch niet uitmaken WIE er betaalt voor die 4 accounts?
Het wordt elke maand netjes betaald.
Ik snap echt het probleem niet.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be