Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2023, 18:12   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik wil gerust geassocieerd worden met dat Israëlisch geweld na de crapuleuze 7de october inval van Hamas. Ik hoop dat de Hamas smeerlappen allemaal vergast worden of verstikken of in stukken gereten in hun tunnels. Van die 500km tunnels mag geen meter overblijven. Tenzij een paar honderd meter als herinnering om te bezoeken voor de komende generaties Israelieten.
Volledig mee eens. Dit moet definitief gestopt worden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 18:16   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er is 1 belangrijk verschil. Mannelijke joden in "klassieke kledij" worden zelden verkracht door bontkraagjes.
OK, maar je zou al een heeel erge sexuele deviant zijn moest je zin hebben om zo een vieze pijpekruller te buttfucken toch ? Zelfs bontkraagjes gaan daarvoor terugdeinzen denk ik...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 18:39   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OK, maar je zou al een heeel erge sexuele deviant zijn moest je zin hebben om zo een vieze pijpekruller te buttfucken toch ? Zelfs bontkraagjes gaan daarvoor terugdeinzen denk ik...
Bij gebrek aan geiten misschien?
Oud 5 november 2023, 18:44   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen hun kledij is netjes hoor. Nooit in een luchthaven een groep orthodoxe Joden eens wat meer van dichtbij bekeken?
Hou uw vestimentair antisemitisme wat beter onder controle.

Laatst gewijzigd door quercus : 5 november 2023 om 18:47.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 18:47   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die mensen hun kledij is netjes hoor. Nooit in een luchthaven een groep orthodoxe Joden eens wat meer van dichtbij bekeken?
Zelfs in de meest gore lompen moet niemand agressief bejegend worden.

Net zoals een meisje in minirok niet vraagt om verkracht te worden.
Oud 5 november 2023, 18:51   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs in de meest gore lompen moet niemand agressief bejegend worden.

Net zoals een meisje in minirok niet vraagt om verkracht te worden.
Bij momenten is Panda op een lompe wijze zeer eng conservatief en provinciaal. Maar ja, wat wil je… Ronse.
Oud 6 november 2023, 11:18   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom al die heisa. Hamas heeft nooit aangegeven aanslagen te willen plegen in het ‘buitenland’.
En dat Joden momenteel ‘scheef bekeken worden’, zeker de ultra-orthodoxen? Tsja daar is een reden voor hé.
Ahja ??? Die pijpekrullers doen nochtans geen vlieg kwaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 11:24   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom al die heisa. Hamas heeft nooit aangegeven aanslagen te willen plegen in het ‘buitenland’.
En dat Joden momenteel ‘scheef bekeken worden’, zeker de ultra-orthodoxen? Tsja daar is een reden voor hé.
Hallo?

Fathi Hamad, Gaza's Hamas interior minister in 2019: "Seven million Palestinians outside, enough warming up, you have Jews with you in every place.
You should attack every Jew possible in all the world and kill them."

https://www.voanews.com/a/middle-eas...s/6171870.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 11:31   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ieder diertje zijn pleziertje, ik kan mij best voorstellen dat er gasten zijn die helemaal wild worden van die krullekes, ... ik niet, maar ...

anyway, als ik bontkragen ne jood zie aanvallen, draai ik hun guchi sjakosjh 37 keer rond hunne nek.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 11:32   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hallo?

Fathi Hamad, Gaza's Hamas interior minister in 2019: "Seven million Palestinians outside, enough warming up, you have Jews with you in every place.
You should attack every Jew possible in all the world and kill them."

https://www.voanews.com/a/middle-eas...s/6171870.html
Het staat trouwens onverbloemd in het Charter van Hamas: het vernietigen van de Joodse staat Israël. Een moderne, industriële en hoogtechnologische Westerse democratie wordt in het Nabije Oosten niet geduld.
Oud 6 november 2023, 11:45   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Quercuske, de gebeurtenissen dewelke zich voordeden op 7 oktober 2023 krijgen voldoende aandacht. Maar wij moeten erover discussiëren als Europeanen, en de context moet aan bod komen, een context van 75 jaar etnische zuivering.
Een Joodse staat op de plaats waar ze nu ligt heeft 100% recht van bestaan. Het zogezegde "Palestina" is het historisch Joodse Israël en bijgevolg de plaats voor het Joodse vaderland Israël. Het was de antisemitische Romeinse keizer Hadrianus die de Joden dermate haatte dat hij besloot de naam Israël te verbieden evenals de naam Jerushalaïm. Op de Joden te pesten eiste hij dat het land voortaan Filistea (later in de uitspraak vervormd tot Palestina) heette en Jerushalaïm moest Aeolia Capitolina genoemd worden.
Oud 6 november 2023, 12:38   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Quercuske, de gebeurtenissen dewelke zich voordeden op 7 oktober 2023 krijgen voldoende aandacht. Maar wij moeten erover discussiëren als Europeanen, en de context moet aan bod komen, een context van 75 jaar etnische zuivering.
Ook een miljoen Joden werden etnisch gezuiverd in het MO sinds de jaren 30, dat is evenveel dan dat er Palestijnen waren.

Christenen kregen geen eigen land en zijn verdreven door moslims, idem voor islamitische groepen die nu bijna onbestaande zijn geworden. Palestijnen bestonden ook uit verschillende groepen waaronder Joden, die hebben allemaal geen rechten volgens jou.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 13:20   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ieder diertje zijn pleziertje, ik kan mij best voorstellen dat er gasten zijn die helemaal wild worden van die krullekes, ... ik niet, maar ...

anyway, als ik bontkragen ne jood zie aanvallen, draai ik hun guchi sjakosjh 37 keer rond hunne nek.

Ik hem nog geen moslim bontkraag met een design sacoche gezien, niet van Gucci en nog minder van Hermès. Dat soort luxe is geen “must have” voor die kerels.
Oud 6 november 2023, 13:37   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ook een miljoen Joden werden etnisch gezuiverd in het MO sinds de jaren 30, dat is evenveel dan dat er Palestijnen waren.

Christenen kregen geen eigen land en zijn verdreven door moslims, idem voor islamitische groepen die nu bijna onbestaande zijn geworden. Palestijnen bestonden ook uit verschillende groepen waaronder Joden, die hebben allemaal geen rechten volgens jou.
Druzen? Hebben geen slecht plekje binnen Israël...
Oud 6 november 2023, 13:41   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Druzen? Hebben geen slecht plekje binnen Israël...
Er zijn ook Druzen in het IDF.
Oud 6 november 2023, 15:04   #56
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een Joodse staat op de plaats waar ze nu ligt heeft 100% recht van bestaan. Het zogezegde "Palestina" is het historisch Joodse Israël en bijgevolg de plaats voor het Joodse vaderland Israël. Het was de antisemitische Romeinse keizer Hadrianus die de Joden dermate haatte dat hij besloot de naam Israël te verbieden evenals de naam Jerushalaïm. Op de Joden te pesten eiste hij dat het land voortaan Filistea (later in de uitspraak vervormd tot Palestina) heette en Jerushalaïm moest Aeolia Capitolina genoemd worden.
Het was geloof ik Ben Goerion die zegde: "Je mag op korte termijn onrecht doen om het onrecht dat op lange temijn gebeurde, weer goed te maken."
Ik vind het een dubieuze uitspraak. Zowel onrecht als termijn zijn niet duidelijk gedefinieerd. Het doden van duizende mensen om op goedkope wijze meer grondgebied te krijgen blijft een walgelijke zaak. Het Zionisme mag dit goedkeuren maar vele Joden en ook Israeliërs vinden het verkeerd.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 15:16   #57
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.gva.be/cnt/dmf20231102_97795885

Joden in België nemen verregaande veiligheidsmaatregelen: “Als m’n moeder belt, antwoord ik niet meer in het Hebreeuws”

Ze verbergen hun afkomst, veranderen hun Joodse naam, slapen met de slaapkamerdeur op slot en spreken niet langer Hebreeuws. Joden in ons land nemen verregaande veiligheidsmaatregelen, uit vrees voor een opflakkerend antisemitisme.

Ik vind dat Bart De Wever ipv te smeken om legerbewaking de Joden die hun besloten gemeenschap ontvluchten kan aanmoedigen.

Niemand wenst geassocieerd te worden met het Israëlisch geweld. Onze maatschappij mag niet opdraaien voor beschermingsmaatregelen voor personen die uiterlijk zich vereenzelvigen met de Zionistisch strijd.
Is dat wel legaal dat die hun gele ster af doen?

Man man man, als ge denkt dat ge alles gehoord hebt.
Oud 6 november 2023, 15:26   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ook Druzen in het IDF.
Geen slecht plekje in Israël om te mogen zijn.
Oud 6 november 2023, 15:33   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nog verder terug gaat kan je in de Bijbel lezen dat de Arabieren, waar de Joden van voortkomen, afstammen van Abraham. De European zijn Jefieten en volgens de Joden anti-semieten.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 15:53   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je nog verder terug gaat kan je in de Bijbel lezen dat de Arabieren, waar de Joden van voortkomen, afstammen van Abraham. De European zijn Jefieten en volgens de Joden anti-semieten.
Ik lees liever de originele sprookjes van de gebroeders Grim.
En nu? Mag ik nu Hansje en Grietje opeten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be