![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, niet te vergeten, STEELT de overheid teveel van wie wel gaat werken.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zoek op de eerste de beste immosite (Zimmo) een appartement of huis te huur voor max €900/maand en vind in Antwerpen en deelgemeenten 78 resultaten... Onder de €700 zijn er dat ook nog steeds 11. Als niemand iets aan hem wil verhuren ligt het probleem eerder bij de onwil van de verhuurders dan bij de prijs van de appartementen volgens mij.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zijn er pechvogels die door omstandigheden zo ver buiten hun vakgebied gedreven zijn (zoals mijn voorbeeld marktkramer) dat een herscholing noodzakelijk is. Het kostte de VDAB maar 16 maand om een vrachtwagenchauffeur opleidingsplaats vrij te maken voor die marktkramer. Maar het is dan een Nederlandstalige witneus. Ook daar krijgen die geen voorrang , zo'n maand of 6 kreeg die te horen "als ge dan toch zo graag ADR transport wil gaan doen, volg die opleiding op eigen kosten". Waarop het gevat antwoord kwam: er zijn 3 redenen. Jullie willen dat ik een paar dozijn sollicitaties per week doe, wanneer zou ik de tijd hebben? Ik wil die E en dat ADR certificaat bij mijn oude C van 25 jaar geleden erbij hebben om beter in de jobmarkt te liggen. Iemand met alleen een C is een instapper bij de vuilkar ofzo, geen internationaal transport. Hoe moet ik het betalen van een minimum leefloon?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 december 2024 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de (R)overheid dreigt met het afpakken van alles. Inclusief vrijheid en enige vorm van onafhankelijkheid.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw grote leider is anders ook niet vies van meer belastingen
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke politici zijn niet vies van een berg geld waar ze alleen maar leugens voor hebben moeten uitkramen?
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet een referentie adres zoals België dat kent, je moet er wel echt reeds 3 maand wonen en blijven wonen. Verder blijf je alle rechten hebben zoals iedereen. Pour demander une carte d'identité ou un passeport, il faut fournir un justificatif de domicile de moins d'un an ?* la date de dépôt de la demande. Le document ?* fournir dépend de votre situation : Vous habitez chez un proche (parent, ami...) Il faut présenter les 3 documents suivants : Pièce d'identité de la personne qui vous héberge (photocopie uniquement) Lettre de l’hébergeant signée certifiant que vous habitez chez elle de manière stable ou depuis plus de 3 mois (original) Justificatif de domicile de moins d'un an au nom de l'hébergeant (original). https://www.service-public.fr/partic...sdroits/F14807
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 december 2024 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Voor het merendeel van de geschiedenis vrozen nietsnutten dood in de winter in Germaanse gebieden. En niemand had daar een probleem mee. Immers, het was al lastig genoeg voor hardwerkende mensen om de winter te overleven. Nu is er welvaart, en met die welvaart komt ook parasitisme. Enfin, op naar de "Weak men create hard times" fase van de cycle.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U loopt echt achter. Maar de N-VA bashen is toch o zo fijn, zelfs als er geen grond voor is. AM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt er wel problemen door krijgen als die persoon schulden maakt of ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gerefereerde mag schulden maken zoveel die wil, het referentieadres heeft daar niks mee te maken. Maar het moet wel aanvaard worden door de instanties.
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Daar zou ik ook niet vies van zijn, daar niet van.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben er jaarlijks een stuk of tien die daar gebruik van maken. Meestal volstaan de drie maanden om zich in orde te stellen, dit jaar hadden we er twee tussen die een verlenging van drie maanden nodig hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En da's toch zo'n 10 jaar, voor zover ik het me nog kan herinneren. Pas in 1976 toen hij een keuze moest maken tussen zijn Vlaamse echtgenote, zijn zoon en zijn job, dat dit veranderde. En tot aan zijn dood huurde hij van de sociale huisvesting. En zoals ik schreef, de marktkramer die 3 jaar zijn ding deed met zijn markt/woonwagen met referentieadres heeft van midden 2017 tot juli 2020 nooit vragen gekregen over dat referentieadres. Het was pas toen bij het OCMW )-in volle Covid periode- om een beetje hulp ging vragen, dat het volledig naar de kloten ging. Heeft uit ellende zijn markt/woonwagen moeten verkopen om de in vergelijking torenhoge huur van het kamertje waarin hij gedwongen werd door de overname en verlies van het referentieadres (hij had prima in zijn markt/woonwagen kunnen blijven wonen) te kunnen betalen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 december 2024 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een probleem met het uitkramen van leugens en valse beloftes.
![]() |
#60 |
|
![]() Dus niet hé. In België kunnen ze uw inboedel verkopen om schulden van een ander af te betalen. De persoon die je wil helpen gaat zijn financiële toestand niet aan je neus hangen.