![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* omdat iedereen probeert te besparen op kosten om meer te kunnen consumeren * zodat kuisvrouwen kunnen scheiden van hun mannen wanneer ze worden afgerammeld of de chemie het laat afweten. Er werd teveel in het zwart gewerkt wat geen recht geeft op uitkeringen wat als een financiële ketting werkt. * zodat de economie op papier groeit waardoor de overheid meer kan lenen en uitgeven * om 'ondernemingskansen' en administratieve bullshitjobs te creëren voor het kiesvee * ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 5 januari 2025 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nooit begrepen waarom er btw op een uurloon dient betaald te worden.
Belasting op arbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld van ontwikkelingssamenwerking komt nooit waar het zou moeten komen, maar verdwijnt in bepaalde zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me erg kort door de bocht om zwartwerk te herleiden tot een verschijnsel dat bij buitenlanders hoort.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het maakt niet uit waar het geld van ontwikkelingssamenwerking terechtkomt. Helpen doet het nooit. Daar is zo onderhand iedereen het ondertussen over eens.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 5 januari 2025 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bv heel mijn leven lang mijn auto's laten onderhouden en herstellen bij vrienden mecaniciens die dat na hun dagtaak thuis wat in het zwart deden. Nu mag je nog bijna niet meer zelf uw eigen auto poetsen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 januari 2025 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de persoon in kwestie een stentrekker is, dan is dat er ver over, want hij gaat de concurrentie aan met de regulaire werkgevers en hij teert ook nog eens op die werkgevers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al 3-4 jaar dezelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kan een poetsvrouw haar dienstencheque werk niet cumuleren met een andere job? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kuisvrouw laat ons toe voltijds te werken. De belasting op mijn uurloon is hoger dan wat de overheid bijdraagt aan de dienstencheque. Dus: 1) wij houden er netto meer aan over 2) de overheid houdt er netto meer aan over (belastinginkomsten die extra bij ons worden geïnd overstijgen de overheidskost van de dienstencheque) 3) de poetsvrouw heeft een regulier loon, waardoor ze ook pensioenrechten opbouwt, verzekerd is (dat vind ik zelf echt wel een heel belangrijke),... Waar zit de schade? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2025 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Zwartwerken en tegelijk steun trekken = geen belasting betalen + intussen ook nog eens belastinggeld krijgen. Scenario 2 brengt dus tweemaal zoveel schade toe aan de financiën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder kuisvrouw kunnen ze niet met twee gaan werken?
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 22 januari 2025 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oma. ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik aan extra belastingen betaal (omdat het me in staat stelt voltijds te werken) is meer dan wat de dienstencheques aan de belastingbetaler kosten. Ik zal het even concreet maken: De overheid zou ongeveer € 18 per uur bijleggen per uur voor dienstencheques. Per uur dat ik een poetsvrouw inschakel, kost ik dus 18 euro aan de staat. Het inschakelen van een poetsvrouw ervoor dat ik die uren extra kan werken. Stel dat ik per gewerkt uur € 25 aan belastingen betaal. Dat levert de staat € 7 per uur op (€ 25 - € 18). De belastingbetaler gaat er dus op vooruit. Er zouden minder belastinginkomsten zijn moest ik geen poetsvrouw inschakelen en zelf een uur poetsen in plaats van mijn reguliere job te doen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2025 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |