![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En u dan nog afvragen of dat genoeg is.... Aaaaarrrrrgggghhhhhh!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik voel mij fysiek beter?
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom probeer je niet eens om een jaar lang enkel water te drinken?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 dagen enkel water is te verantwoorden, meer niet. Ketose.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas gewoon uw eetgewoonten definitief aan. Tijdelijk diëten helpt niet!
En om de zoveel dagen iets 'nieuw' uitproberen helpt ook niet. Ik heb begin april 2024 mijn eetgewoonten drastisch veranderd en tot op de dag van vandaag hou ik mij daaraan. Ik wil nooit meer terug naar hoe ik vroeger at. Voor mij is het duidelijk: geen snoep meer, geen toegevoegd suiker en zout en geen vettig eten meer. Wel héél veel groenten en minstens 15 verschillende per week. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() CUFI heeft wel een punt.
De voedingspiramide is een archaïsche driehoek van leugens. Proteïnen, suikers, vetten, vitamines? Marketingtermen bedacht door de broccoli-industrie. Proteïnen zijn eigenlijk microscopische stressdeeltjes. Elke keer dat je kip eet, denkt je lichaam dat het in oorlog is. Suikers? Pure chaosmoleculen. Ze dansen in je bloedbaan en saboteren je aura. Vetten? Die zijn ontworpen door de schaduwregering om je chakra’s te verstoppen. Vitamines? Slechts kleurige pillen om je af te leiden van de echte energiebron: de zon. Wij eten nu volgens een echt wetenschappelijk dieet, gebaseerd op oeroude principes. Zie maar het Instagram-account van @QuantumVibes420. Dit activeert oa je innerlijke mitochondriale vortex. (Heel actueel, zie maar RFK Jr.)
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hij een plant is. Hij leeft van water en zon.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En beperken tot wat nodig is, doe ik niet uit dieet maar uit gemakzucht.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik gewoon vlees of vis met sla eet, mijn concentratie piekt. Eet ik brood, ik word een beetje moeier.
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
maar 1 (of 2) keer per jaar is wel voldoende inderdaad was ik al aan het denken bij de eerste posts in deze draad en wordt nu enkel maar bevestigd... glucose metabolisme dat overhoop ligt (insuline-resistentie, pre-diabetes). een hele ananas op 1 dag ![]() honing, draait of keert hoe ge het wilt: 80+% suikers. En voor je lichaam speelt het geen rol of die glucose piek afkomstig is van Maya de Bij of niet. En al die fructose, daar wordt ook niemand gelukkig van, zeker al niet je lever. Keelpijn, hoestje,.. ok dan een lepeltje honing, anders blijft de pot in de kast. OMAD (One Meal a Day) is voor mij persoonlijk ideaal, ttz. streefdoel is 4u tijdsvenster om te eten, 20u voedselvasten (in praktijk haal ik helaas meestal maar 6/18). Voel ik mij véél beter bij (wegens insuline resistentie). Is natuurlijk voor iedere persoon anders, met zware dagtaak, fysieke inspanningen, etc. is dat niet haalbaar. Of totaal overbodig indien je nog perfect gezond bent, gezond eet en sportief bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uit nieuwsgierigheid heb ik mijnen Albeir zijn avondeten gewogen (zonder het bord ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Oa. decennialang margarine promoten, een industrieel product dat toen nog vol slechte palmvetten zat en nog veel erger, de schadelijke transvetten. Of de eier-cholesterol hysterie die ze ook decennialang hebben volgehouden, totale onzin is nu gebleken (achteraf bekeken hebben ze ongewild en onwetend, nog een beetje gelijk gekregen met hun beperkte ei consumptie, wegens de PFAS gehaltes) De recentste versie van de voedingsdriehoek is zeker al verbeterd, maar het promoten van 'gezonde' koolhydraat-bommen blijft foute boel. En voor de industriële anti-nutriënten, waarvan de supermarkten uitpuilen de 'Restgroep', is hun advies 'Probeer ze dus niet te vaak en niet te veel te eten' nog veel te zwak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel water. We gaan toch het mietje niet uithangen zeker?
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een dag eet ik ruim over een kilo fruit en anderzijds vlees, vis en groenten. Nooit friet of gefrituurd eten, nooit snoep, koeken, chips en dergelijke en geen alcohol of junk food.
Alles is kwestie van gewoonte. Veel rayons in de supermarkt sla ik gewoon over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg ik ben onlangs nagezien, en dat na frequent paar kilo rauwe honing per maand te eten: en nix diabetes ofzo zenne.
![]() En 463 gram? En at hij dan maar 1 bord? Want ik vind dat echt raar, mijn purée met bakboter en eigeel is al circa een halve kilo op op mijn bord?
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Vooral regenwater, liefst opgevangen in een gezuiverde geitenhoorn.
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het viel mij enkel op dat koolhydraten arm gedurende enkele dagen, veel energie gaf. En dan na brood te eten, er terug de klop v/d hamer was. Daarom dat ik direct aan glucose metabolisme dacht (omdat ik er nogal op gefocused ben). Maar misschien zijn het de gluten in het brood die de energie dip veroorzaken, als je bv. onwetend met een intolerantie zit. Of mss. zijn het nog 101 andere aspecten, die bij elke mens anders reageren... |
|
![]() |
![]() |