![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 20 januari 2005 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen: beter is het om elk bedrijf te laten vertrekken vanuit hetzelfde uitgangspunt, en dat zijn de competenties van zijn werknemers.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we zijn wel aan het afwijken van onze HIV testen, waar de vraag was, ofwel voor iedereen of enkel voor de risicogroepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat uwe pa ne slimme was dat ge ook ne slimme bent, maar, of ge het nu graag hebt of niet, de kans dat ge ne slimme bent, is wel groter als uwe pa ook ne slimme was, dan dat uwe pa ne lompe was. En zo is het ook met veel ziektes. Dus waarom het ene verdedigen, en walgen van het andere ? Tenzij ge natuurlijk zegt, we maken van dat tweede een kansspel. Maar het is mijn inziens toch logischer dat, als men dan toch selecteert, dat men het dan ineens goed doet. En niet alleen op deze zaken die mij goed uitkomen, of die ik graag heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel is het zo dat als uwen pa nen slimme was, daar ook zijn leven naar geschikt heeft, er veel kans zal zijn dat ge in zo'n omgeving ook dat pad opgaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lustige lezer : 20 januari 2005 om 17:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Werkgever: "Bent u homoseksueel?" Sollicitant: "Daar heeft u geen zaken mee!" Werkgever: "Dank u wel en tot ziens!" ...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lijkt me erg kortzichtig van die wergever iemand die HIV-positief is kan eventueel nog jaaaaaaaren doordraaien alvorens aids doorbreekt indien het doorbreekt betekent dit hoogstwaarschijnlijk een zeer langdurige afwezigheid en vaak 't einde van zijn loopbaan dan zou je beter testen op chronische migraine, hardnekkige maandstonden, depressies, psychische stoornissen etc... ( even in de veronderstelling dat zulks te testen zou vallen ) want deze groep gaat veel hinderlijker zijn omdat het kortstondig en frequent ziekteverzuim betreft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laat ons zeggen dat de werkgever dan tussen alle ingenieurs de meest geschikte zoekt. En op dat moment zullen faktoren als intelligentie, ziektes... mee ne rol gaan spelen. En heb uw standpunt hier zeer duidelijk begrepen. De werkgever heeft (volgens u) niet het recht om dit volledig te onderzoeken (toch niet wat HIV betreft - wat de intelligentie betreft waarschijnlijk wel, maar dan is mijn opmerking weer, waarom intelligentie wel en HIV niet). Het gaat er alleen om. Hoeveel onderzoek mag ne werkgever uitvoeren in zijn selectieprocedure, en met welke criteria mag hij rekening houden ? En voor mij mag hij meer onderzoeken, dan voor u, en mag hij dit zelfs selectief doen indien er argumenten zijn om dit selectief te doen. |
|
![]() |
![]() |