![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Towelie030981: Ik lees met veel interesse uw bedenkingen. Ga vooral door met genuanceerd te denken. Het maakt de thread boeiend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Tegendradigaard]We kennen onze plaats als burger : zwijgen en slikken. Of slikken en zwijgen. in ieder geval : ZWIJG en SLIK ![/QUOTE]
dat zei ik tegen mijn vrouwke ook met valentijn ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alle enquêtes wijzen in die richting ! net als met het migrantenstemrecht !! of de snel-belg-wet !!
de PS krijgt toch haar zin ... zij weten toch wat goed is voor ons ???!!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Het is toch duidelijk dat, in tegenstelling tot de uitbreiding naar Oost-Europa, de mogelijke toetreding van Turkije over heel Europa een pak meer gevoelens losmaakt. Daar zijn heel wat redenen voor aan te halen. Het is dan ook normaal dat de Europese gezagvoerders enige vorm van terughoudendheid aan de dag leggen ivm Turkije, teneinde de legitimiteit van het ganse Europese project bij de burgers van Europa niet in het gedrang te brengen. 3. Binnenlandse aangelegenheden? De keuze om bepaalde bevoegdheden naar Europa over te dragen, de formulering van een Europese grondwet, ... zijn allemaal zaken die zowiezo repercussies hebben op binnenlands gebied. Toetreding tot de monetaire unie, heeft bvb. als gevolg dat de nationale munt en het nationale muntbeleid zullen verdwijnen. Ik zie dan ook niet in waarom dat een argument zou zijn contra een referendum. 4. Hoe meer u (en anderen, zoals Spirit bvb.) de link maakt tussen Turkije en de Europese grondwet, hoe minder het Belang dat moet doen. Meer nog: ik heb het Belang nog maar bitter weinig horen vertellen over die Europese grondwet (net zoals andere partijen trouwens), maar ik heb alle andere partijen wél al horen vertellen hoe een eventueel referendum over die grondwet, meer zal gaan over de toetreding van Turkije dan wat anders. Raar, toch?
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=ancapa]
Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Waarom eventueel wel een referendum over de toetreding van Turkije en niet over eventueel Polen, of Litouwen of Letland .... ?
Laat ons gewoon de kaart van Europa bekijken en we zien al 1 belangrijk argument... Sommigen dromen zelfs van Marokko bij de EU... tja in kilometers gezien ligt dat ook niet ver van europa he.. Ik zou het dus normaal vinden dat de bevolking van Europa zich mag uitspreken over de toetreding van landen die niet in Europa liggen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Trouwens waar heeft men schrik voor ?
Dat het volk neen tegen Turkije zou zeggen ? Tja dan is het zo he. Het volk .. dat is toch het belangrijkste in een democratie zou ik zeggen. En stel dat datzelfde volk ja tegen Turkije zou zeggen. Dan heeft men een brede basis om de toetreding te verdedigen he. Nu zou het de beslissing van enkele "grote" boven onze hoofden regerenden zijn zonder dat het volk daar zijn mening over kan uiten. Mag ik eigenlijk veronderstellen dat U denkt dat het volk neen zou zeggen tegen Turkije ? Verklaart dat uw angst voor een referendum hierover ?
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Het VB zou deze bevraging zeker misbruikt hebben om het item Turkije eraan vast te koppelen.
De VLD wou dit trouwens zelf meer als een promotiestunt gebruiken om te bewijzen hoe democratisch ze toch wel zijn... Uiteindelijk, praktisch bekeken is het onmogelijk om een totale grondwet te beoordelen met ja of neen.. Met bepaalde uitreksels kan je waarschijnlijk akkoord gaan, met andere dan weer niet... Dus volgens mij niet het aangewezen item om een volksraadpleging over te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() De politici hebben gewoon bang dat ze in hun bloot gat gezet zouden worden door de burgers....
Dat en dat vooral (misschien zelfs alleen ..) is de reden dat er geen referendum mag komen in dit land..
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan daarmee akkoord gaan....maar dan mag het parlement dat ook niet doen. Want nu mag men in het parlement kiezen tussen .... ja of neen... voor de hele grondwet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2.75 % van de vlamingen zijn racisten ![]() 3. Stomme Steve en consoorten weten wat goed voor ons is... dat zeiden ze destijds ook in de USSR en CUBA... daar haalde hij de mosterd ! ![]() 4. er zijn al genoeg Turkse migranten, kijk ook maar eens naar Nederland en Duitsland 5. er is al werkloosheid genoeg in west-europa, trouwens Duitsland zit er al met 5.000.000 werklozen 25 % meer dan in 1995 !! 6. Turkije zit in volle ontwikkeling en heeft veel mogelijkheden, maar ja er moet wel veel en hard gewerkt worden... 7. Turkije moet wel zijn burgers respecteren en democratischer worden... 8. enkel eurocraten hebben belang bij al die uitbreidingen... voor minstens 3.000 euro netto per maand ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 18 februari 2005 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegendraadigaard was me blijkbaar voor
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 18 februari 2005 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Voor Turkje:
Citaat:
![]() Dus als de volksvertegenwoordigers door enkel mannen worden gekozen, dan zouden ze (in principe) ook de mening van die mannen verdedigen. Wat hetzelfde resultaat zou moeten opleveren als een volksraadpleging die ook alleen uit mannen zou bestaan. Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2005 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik vind het vreemd dat het juist de "rechtse" partijen zijn die de burger het meeste inspraak willen geven... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- de eventuele toetreding van Turkije heeft inderdaad meer losgemaakt dat deze van andere landen. U zegt hier zijn enkele reden voor, welke redenen? Turkije behoort al ruim 25 jaar officieus tot Europa. - Tegenstemmen op basis van binnenlandse aangelegenheden is geen argument tegen een eventueel referendum. Maar wilde aantonen dat tegenstemmen in dit geval weinig te maken zou hebben met binnenlandse aangelegenheden maar eerder met de toetreding van een bepaald land - Daar heeft u misschien een punt dat men door voortdurend de aandacht te leggen op de toetreding van Turkije men misschien het Vlaams Belang in de kaarten speelt. Heb al gezegd dat ik voorstander ben van een dergelijk referendum. De houding van Spirit zalbij sommige overkomen als een paniekreactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 18 februari 2005 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |