Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: 'hitler...
...was een toneelspeler, leugenaar, charlatan' 1 1,49%
...was een duivel, een monster' 8 11,94%
...was een seksueel gefrustreerde psychopaat' 20 29,85%
...geloofde oprecht dat hij deed wat goed was' 26 38,81%
...bezat een hypnotiserend talent' 7 10,45%
iets anders. 5 7,46%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2005, 20:38   #41
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Iemand die miljoenen mensen achter zich kon krijgen, vergelijken met een seksueel gefrustreerde psychopaat.

Zielig vertoon van de linksen. Ik heb er alvast geen moeite mee om het genie in pakweg bv. Stalin te erkennen.
Dutroux en Fourniret zijn ergens ook genies hé. Blijven psychopaten.
Psychopaten zijn niet perse dom. Ze hebben gewoon een gebrek aan schuldgevoel en zijn heel impulsief. Je hebt ze in extreme en minder extreme maten.
Hoewel ze zelf een psychische ramp zijn kunnen ze anderen vaak gemakkelijk psychologisch manipuleren.

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 27 april 2005 om 20:40.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:41   #42
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
De enige fout die Hitler maakte was dat hij te gulzig was; men gunde hem zijn snelle successen niet.
Naar mijn inzien heeft Hitler voor zijn moedig ingrijpen in Europa toch heel wat geduld gehad met het Westen en de joden.

Maar waarom spreekt u dan over gulzigheid ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:46   #43
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Hitler wilde gewoon 60 jaar eerder dan ze nu uit alle macht proberen één groot Europa te realiseren.
Dat iemand in z'n eentje iets wil bereiken wat men 60 jaar later met z'n allen krampachtig probeert noemt men nu eenmaal GENIALITEIT en VOORUITSTREVEND.
Een dictatuur die zich zo ver mogelijk uitbreid over Europa...zeer vooruitstrevend.
Citaat:
De cowboy's hebben hetzelfde gedaan door alle aparte staten in Amerika te verenigen tot de VS blablabla.
hitler de cowboy, jiehaah! (uw talent om verbanden te leggen verbaast me keer op keer meester)
Citaat:
De enige fout die Hitler maakte was dat hij te gulzig was; men gunde hem zijn snelle successen niet.
De enige fout die hitler maakte was dat hij zijn kop er geen 10 jaar eerder heeft afgeschoten.

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 27 april 2005 om 20:47.
Oud 27 april 2005, 20:49   #44
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Idem. Het is niet omdat het hitlergeval het meest indrukwekkend, recent(hier in onze buurt toch) en het dichtst bij ons is, dat andere ideologieën niet gevaarlijk zijn.

Zonder de omstandigheden van toen zou hitler trouwens nooit iets betekend kunnen hebben. Juiste moment, juiste persoon, 'juiste' plaats zeker?
Mijn inziens enkel het juiste moment (socio-economische context). Was het Hitler niet, ging het wel en ander figuur geweest zijn (zo uitzonderlijk zijn die figuren niet). De kudde was rijp om naar 'nieuwe' grasvlakten geleid te worden. Soms weet een ideologie een kudde te leiden (met alle gevolgen vandien). Soms beweegt de kudde 'uit zichzelf' en komt het op eigen kracht terecht op nieuwe vlakten.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:54   #45
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

als er iets is dat je hitler niet kan verwijten, dat is dat hij "seksueel gefrustreerd" was. Integenstelling tot elke andere dictator, was hij geen vrouwengek/verkrachter.

De profeet mohammad was, geschiedkundig gezien, elk van de bovenstaande poll-opties. In mijn ogen nog veel sterkere persoonlijkheid, dan het reeds sterke hitler. (weliswaar vanuit academisch standpunt, ik keur de daden van Hitler zeker niet goed)

Weliswaar bizar dat Mohammad voor de meer emotionele mede-mensen niet zo bekend staat voor z'n geschiedkundige daden, alswel voor z'n theologische/evolutionele bijdrage aan de mensheid.
Oud 27 april 2005, 20:55   #46
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Mijn inziens enkel het juiste moment (socio-economische context). Was het Hitler niet, ging het wel en ander figuur geweest zijn (zo uitzonderlijk zijn die figuren niet). De kudde was rijp om naar 'nieuwe' grasvlakten geleid te worden. Soms weet een ideologie een kudde te leiden (met alle gevolgen vandien). Soms beweegt de kudde 'uit zichzelf' en komt het op eigen kracht terecht op nieuwe vlakten.
Ik vraag me af hoe de wereld er uitgezien zou hebben mocht hitler nooit geboren zijn. Waarschijnlijk was er idd wel nen andere pippo geweest.
Antisemitisme is trouwens ook niet bepaald een uitvinding van den adolf.
Het zou hoe dan ook er geweest zijn, maar toch niet zó erg?
Oud 27 april 2005, 20:56   #47
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Hitler wilde gewoon 60 jaar eerder dan ze nu uit alle macht proberen één groot Europa te realiseren.
Dat iemand in z'n eentje iets wil bereiken wat men 60 jaar later met z'n allen krampachtig probeert noemt men nu eenmaal GENIALITEIT en VOORUITSTREVEND.
Napoleon een goe 100 jaar ervoor niet vergeten he, Meester.
Oud 27 april 2005, 20:56   #48
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
als er iets is dat je hitler niet kan verwijten, dat is dat hij "seksueel gefrustreerd" was. Integenstelling tot elke andere dictator, was hij geen vrouwengek/verkrachter.

De profeet mohammad was, geschiedkundig gezien, elk van de bovenstaande poll-opties. In mijn ogen nog veel sterkere persoonlijkheid, dan het reeds sterke hitler. (weliswaar vanuit academisch standpunt, ik keur de daden van Hitler zeker niet goed)

Weliswaar bizar dat Mohammad voor de meer emotionele mede-mensen niet zo bekend staat voor z'n geschiedkundige daden, alswel voor z'n theologische/evolutionele bijdrage aan de mensheid.
Wat heeft de Moh hier nu weer mee te maken?

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 27 april 2005 om 20:56.
Oud 27 april 2005, 20:56   #49
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn inzien heeft Hitler voor zijn moedig ingrijpen in Europa toch heel wat geduld gehad met het Westen en de joden.

Maar waarom spreekt u dan over gulzigheid ?
Natuurlijk; ik bedoel dit niet oneerbiedig! Maar de buitenlandse "heersers" aan de zijlijn waren natuurlijk stikjaloers op 's mans successen. Was ik Hitler geweest dan zou ik nooit de overmoed hebben gehad om een tweefrontenoorlog te voeren: vermorzel je vijanden bv. één voor één: dat bedoel ik met "gulzigheid".
Hij was zelfverzekerd, hij mocht dat ook zijn vanwege zijn genialiteit maar hield gen rekening met de "club der afgunstigen".

Als u mijn politieke bezigheden op dit forum een beetje volgt dan zou u ontdekken dat ik mijn extreme krachten niet verspeel door verschillende vijanden tegelijk te viseren: voor mij zijn de holebi's vijand nummer een, topprioriteit!

Holebi's zijn doorgaans onproductief qua bevolkingsaanwas en verzwakken dus een volk. Homo's zijn bovendien een slecht spiegelbeeld voor de opgroeiende tieners van het mannelijke geslacht: als zij geen echt mannelijke mannen meer zien als voorbeeldfunctie nemen zij automatisch iets of wat van de zwakke geaardheid van de toenemende homogemeenschap over en verslappen zij als krijgers. Daarom hebben de meeste dictators uit de geschiedenis altijd eerst schoon schip gemaakt met dit deel van de bevolking dat bovendien een schandvlek is qua internationale uitstraling.

Pas door eerst het homo-probleem finaal op te lossen (in de eerste plaats heropvoedinskampen) kunnen wij de werkelijk grote problemen van deze Aarde aanpakken. Ik zou geen dictator willen zijn van een land of leger in de wetenschap dat 10% van dat land of leger jeanetten zijn. Misschien dat er continenten zijn die alle Europese homo's willen gastvrijheid bieden om economische redenen? Mijn hoogste ideaal is immers een holebi-vrij, sterk Europa, gebaseerd op het Katholieke dogma.
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:57   #50
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dutroux en Fourniret zijn ergens ook genies hé. Blijven psychopaten.
Psychopaten zijn niet perse dom. Ze hebben gewoon een gebrek aan schuldgevoel en zijn heel impulsief. Je hebt ze in extreme en minder extreme maten.
Hoewel ze zelf een psychische ramp zijn kunnen ze anderen vaak gemakkelijk psychologisch manipuleren.
Ik zie nog niet gauw Dutroux een boodschap brengen in het leven van millioenen mannen en vrouwen.

Hitler heeft de mensen, vriend en vijand, iets gegeven om in te geloven met hart en ziel.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:59   #51
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Hitler heeft de mensen, vriend en vijand, iets gegeven om in te geloven met hart en ziel.
Bedoel je walging?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 21:02   #52
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie nog niet gauw Dutroux een boodschap brengen in het leven van millioenen mannen en vrouwen.
Dutroux krijgt liefdesbrieven in het gevang.
Oud 27 april 2005, 21:02   #53
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Bedoel je walging?
die zit
Oud 27 april 2005, 21:02   #54
sinan123
Banneling

Standaard

Maar Radicaal, wat heeft Hitler jou gegeven?
Oud 27 april 2005, 21:04   #55
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
die zit
>90% van de mensen heeft dit gevoel als ze de naam Hitler horen.
Het enige wat Hitler heeft achtergelaten is miljoenen slachtoffers en een kapot Europa.
Oud 27 april 2005, 21:04   #56
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Antisemitisme is trouwens ook niet bepaald een uitvinding van den adolf.
Het zou hoe dan ook er geweest zijn, maar toch niet zó erg?
Idd gevoelens van antisemitisme zaten in het volk (over heel Europa trouwens), Hitler heeft dit gewoon ingezien, en gebruikt.

Hoe gemakkelijk is het niet een zwart schaap te vinden en dan te duiden als de oorzaak van al het slechte.
U moet zelfs niet ver kijken, ons Wolfke is hier een pracht voorbeeld, een heel gemakkelijke target, voor velen.
Oud 27 april 2005, 21:06   #57
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd gevoelens van antisemitisme zaten in het volk (over heel Europa trouwens), Hitler heeft dit gewoon ingezien, en gebruikt.
Misbruikt lijkt me beter, maar voor de rest heb je gelijk.
Oud 27 april 2005, 21:08   #58
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla

Hoe gemakkelijk is het niet een zwart schaap te vinden en dan te duiden als de oorzaak van al het slechte.
U moet zelfs niet ver kijken, ons Wolfke is hier een pracht voorbeeld, een heel gemakkelijke target, voor velen.
Iedereen was tegen de joden. Behalve de joden zelf misschien. (dixit mijnen bompa)
De geallieerden hebben ook nooit de moeite genomen de gaskamers of spoorlijn van Auschwitz te bombarderen, hoewel ze er verschillende keren zijn overgevlogen en hen dat meerdere malen gevraagd is geweest.
(Hoewel je het verzet natuurlijk niet moet onderschatten.)

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 27 april 2005 om 21:15.
Oud 27 april 2005, 21:12   #59
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk; ik bedoel dit niet oneerbiedig! Maar de buitenlandse "heersers" aan de zijlijn waren natuurlijk stikjaloers op 's mans successen. Was ik Hitler geweest dan zou ik nooit de overmoed hebben gehad om een tweefrontenoorlog te voeren: vermorzel je vijanden bv. één voor één: dat bedoel ik met "gulzigheid".
Hij was zelfverzekerd, hij mocht dat ook zijn vanwege zijn genialiteit maar hield gen rekening met de "club der afgunstigen".

Als u mijn politieke bezigheden op dit forum een beetje volgt dan zou u ontdekken dat ik mijn extreme krachten niet verspeel door verschillende vijanden tegelijk te viseren: voor mij zijn de holebi's vijand nummer een, topprioriteit!

Holebi's zijn doorgaans onproductief qua bevolkingsaanwas en verzwakken dus een volk. Homo's zijn bovendien een slecht spiegelbeeld voor de opgroeiende tieners van het mannelijke geslacht: als zij geen echt mannelijke mannen meer zien als voorbeeldfunctie nemen zij automatisch iets of wat van de zwakke geaardheid van de toenemende homogemeenschap over en verslappen zij als krijgers. Daarom hebben de meeste dictators uit de geschiedenis altijd eerst schoon schip gemaakt met dit deel van de bevolking dat bovendien een schandvlek is qua internationale uitstraling.

Pas door eerst het homo-probleem finaal op te lossen (in de eerste plaats heropvoedinskampen) kunnen wij de werkelijk grote problemen van deze Aarde aanpakken. Ik zou geen dictator willen zijn van een land of leger in de wetenschap dat 10% van dat land of leger jeanetten zijn. Misschien dat er continenten zijn die alle Europese homo's willen gastvrijheid bieden om economische redenen? Mijn hoogste ideaal is immers een holebi-vrij, sterk Europa, gebaseerd op het Katholieke dogma.
Als er hier een iemand is, die in een heropvoedingskamp moet, ben jij het wel?
Wat bezielt u toch iets tege die mense te hebbe?
Oud 27 april 2005, 21:14   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Als er hier een iemand is, die in een heropvoedingskamp moet, ben jij het wel?
Wat bezielt u toch iets tege die mense te hebbe?
Hij is latent homoseksueel en weet geen blijf met zijn gevoelens voor mannen. In zijn geval zou ik een lobotomie aanbevelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be