Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 23:48   #41
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Kijk, ik ga ook niet met mijne stomme kop tegen de muur lopen. Ik ga ook wel mijn vertsand gebruiken. maar als ik zie hoe ze hier met 'n gewone werkmens z'n voeten rammelen, sorry d'r moet toch echt wel iets gebeuren.
Niet vergeten dat er ook mensen zijn die van een muis een olifant maken.Ik ben al 14 jaar aktief in bedrijven en heb een "beetje" ervaring op dat gebied.

Ik heb gezien hoe vakbonden optreden tegen zogezegde "slechte werkomstandigheden" terwijl de mensen heel de week dezelfde kledij konden aanhouden,geen spatje vuil te bespeuren!!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 23:55   #42
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Werknemers die niet akkoord gaan met een dergelijke gang van zaken, hebben nog steeds de vrijheid om zelf ontslag te nemen. Waarschijnlijk zijn er werklozen genoeg die bereid zijn om hun plaats in te nemen en het desbetreffende arbeidsreglement wel te aanvaarden.
[size=4]Volledig[/size] mee akkoord.
het is vrij erg tegenwoordig..

Shakespear himself could have said it better
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 00:02   #43
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Het is gemakkelijk een zondebok aan te wijzen doch triestig is het te moeten horen dat de verbittering uitgespuwd wordt naar de vreemdelingen toe.
Ik vrees dat u de ernst van het vreemdelingenprobleem niet beseft. Lees misschien eens het volgende bericht : http://forum.politics.be/showthread.php?t=21613. Dan zullen uw ogen misschien wel opengaan.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 00:06   #44
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Uw minachting voor de mensen die er voor zorgen dat er werkgelegenheid is, is ongelofelijk. Zonder hun stonden er nu veel mensen op straat....

Een werkgever is per definitie niet lui, tis zijn geld waar het om gaat...als ie lui was verloor ie alles.
Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van de arbeid van andere mensen. Werkgevers ( behalve de heel kleine mss die zelf straatarm zijn ) moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 01:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Uw minachting voor de mensen die er voor zorgen dat er werkgelegenheid is, is ongelofelijk. Zonder hun stonden er nu veel mensen op straat....

Een werkgever is per definitie niet lui, tis zijn geld waar het om gaat...als ie lui was verloor ie alles.
Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van de arbeid van andere mensen. Werkgevers ( behalve de heel kleine mss die zelf straatarm zijn ) moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 01:07
Reason:

Citaat:

Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van de arbeid van andere mensen. Werkgevers ( behalve de heel kleine die zelf straatarme zijn ) moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 01:06
Reason:

Citaat:

Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van de arbeid van andere mensen. Werkgevers moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van andere mensen. Werkgevers moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2005 om 00:07.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 00:13   #45
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van de arbeid van andere mensen. Werkgevers ( behalve de heel kleine mss die zelf straatarm zijn ) moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.
Dus als ik jaaaaaaaaaaaaren heb gewerkt als werknemer en heb een beetje geld bijelkaar en begin bev een frituur met 1 man personeel,ben ik dan een profiteur King?

Novalis
Oud 29 mei 2005, 00:16   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw aanbidding van de heiligen van de kapitalistische hoogmis is ongelooflijk. Werkgevers zijn immers per definitie allemaal profiteurs. Ze laten immers andere mensen werken - ( ze werken zelf helemaal niet maar laten hun geld voor hen werken)- werkgevers plukken het loon van de arbeid van andere mensen. Werkgevers ( behalve de heel kleine mss die zelf straatarm zijn ) moeten dus eerder dankbaar zijn dat er mensen zijn die voor hun rijkdom willen werken en zeker niet omgekeerd.
Het is goed geweest eh ventje. De meeste werkgevers werken meer dan het gemiddeld werkschuw plebs dat gewoon zijn uurkes komt kloppen en daarmee basta. In tegenstelling tot deze laatsten in het HUN geld waar het over gaat. Niet het uwe. Wie doet de investeringen om bedrijven op te richten ? Wie runt een bedrijf ? WIE ZORGT VOOR ONZE WELVAART UITEINDELIJK ? De ondernemers, de werkgevers en de initiatiefnemers in deze maatschappij. De mensen die hun nek durven uit te steken. Zelfstandingen horen hier ook bij in mijn ogen.

Ik vind het echt walgelijk om te zien hoe u gewoon enkel en alleen maar jaloers kunt zijn op mensen die iets met hun leven doen en ook nog nuttig zijn voor maatschappij,in tegenstelling tot de gemiddelde schooier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 00:25   #47
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u de ernst van het vreemdelingenprobleem niet beseft. Lees misschien eens het volgende bericht : http://forum.politics.be/showthread.php?t=21613. Dan zullen uw ogen misschien wel opengaan.

Dit is natuurlijk een rekenkundige becijfering maar in het verleden is meermaals gebleken dat deze cijfers met een korreltje zout mogen genomen worden. Waar ligt de angst bij ons naar de islamieten toe. Ik zelf heb geen slechte ervaringen met deze mensen en heb in het verleden veel van hun geleerd. Immers een mens is voor mij gewoon een mens ongeacht welke godsdienst ongeacht welke huidskleur. Wij allen hebben onze behoeftes onze verlangens onze angsten onze dromen. Waarom mensen veroordelen omwille van uiterlijke verschillen en gedachtes. Het zou een veruiming en verademing moeten zijn moesten we van elkander leren. En niet bij voorbaat verwerpen. Als we nu eens samen zouden werken en streven naar een betere tewerkstelling naar betere maatschappelijke structuren dan zouden we msschn meer vooruitgang boeken en ons van de onderdrukking kunnen bevrijden. Mag ik je vragen waar je angst eigenlijk ligt. Het boeit me wel en het lijkt me aangenaam je denkkronkels wat beter te leren kennen zodanig dat ik je beter kan begrijpen. Zelf ben ik werkloos maar hou eigenlijk van ieder mens ongeacht zijn geaardheid zijn denken en zijn wezen.[edit]
[size=1]After edit by armoede on 29-05-2005 at 01:31
Reason:

Citaat:

Dit is natuurlijk een rekenkundige becijfering maar in het verleden is meermaals gebleken dat deze cijfers met een korreltje zout mogen genomen worden. Waar ligt de angst bij ons naar de islamieten toe. Ik zelf heb geen slechte ervaringen met deze mensen en heb in het verleden veel van hun geleerd. Immers een mens is voor mij gewoon een mens ongeacht welke godsdienst ongeacht welke huidskleur. Wij allen hebben onze behoeftes onze verlangens onze angsten onze dromen. Waarom mensen veroordelen omwille van uiterlijke verschillen en gedachtes. Het zou een veruiming en verademing moeten zijn moesten we van elkander leren. En niet bij voorbaat verwerpen. Als we nu eens samen zouden werken en streven naar een betere tewerkstelling naar betere maatschappelijke structuren dan zouden we msschn meer vooruitgang boeken en ons van de onderdrukking kunnen bevrijden. Mag ik je vragen waar je angst eigenlijk ligt. Het boeit me wel en het lijkt me aangenaam je denkkronkels wat beter te leren kennen zodanig dat ik je beter kan begrijpen. Zelf ben ik werkloos maar hou eigenlijk van ieder mens ongeacht zijn geaardheid zijn denken en zijn wezen.[/size]

[size=1]After edit by armoede on 29-05-2005 at 01:30
Reason:

Citaat:

Dit is natuurlijk een rekenkundige becijfering maar in het verleden is meermaals gebleken dat deze cijfers met een korreltje zout mogen genomen worden. Waar ligt de angst bij ons naar de islamieten toe. Ik zelf heb geen slechte ervaringen met deze mensen en heb in het verleden veel van hun geleerd. Immers een mens is voor mij gewoon een mens ongeacht welke godsdienst ongeacht welke huidskleur. Wij allen hebben onze behoeftes onze verlangens onze angsten onze dromen. Waarom mensen veroordelen omwille van uiterlijke verschillen en gedachtes. Het zou een veruiming en verademing moeten zijn moesten we van elkander leren. En niet bij voorbaat verwerpen. Als we nu eens samen zouden werken en streven naar een betere tewerkstelling naar betere maatschappelijke structuren dan zouden we msschn meer vooruitgang boeken. Mag ik je vragen waar je angst eigenlijk ligt. Het boeit me wel en het lijkt me aangenaam je denkkronkels wat beter te leren kennen zodanig dat ik je beter kan begrijpen. Zelf ben ik werkloos maar hou eigenlijk van ieder mens ongeacht zijn geaardheid zijn denken en zijn wezen.[/size]

[size=1]After edit by armoede on 29-05-2005 at 01:26
Reason:

Citaat:

Dit is natuurlijk een rekenkundige becijfering maar in het verleden is meermaals gebleken dat deze cijfers met een korreltje zout mogen genomen worden. Waar ligt de angst bij ons naar de islamieten toe. Ik zelf heb geen slechte ervaringen met deze mensen en heb in het verleden veel van hun geleerd. Immers een mens is voor mij gewoon een mens ongeacht welke godsdienst ongeacht welke huidskleur. Wij allen hebben onze behoeftes onze verlangens onze angsten onze dromen. Waarom mensen veroordelen omwille van uiterlijke verschillen en gedachtes. Het zou een veruiming en verademing moeten zijn moesten we van elkander leren. En niet bij voorbaat verwerpen. Als we nu eens samen zouden werken en streven naar een betere tewerkstelling naar betere maatschappelijke structuren dan zouden we msschn meer vooruitgang boeken. Mag ik je vragen waar je angst eigenlijk ligt. Het boeit me wel en het lijkt me aangenaam je denkkronkels wat beter te leren kennen zod. Zelf ben ik werkloos maar hou eigenlijk van ieder mens ongeacht zijn geaardheid zijn denken en zijn wezen.[/size]

Citaat:

Dit is natuurlijk een rekenkundige becijfering maar in het verleden is meermaals gebleken dat deze cijfers met een korreltje zout mogen genomen worden. Waar ligt de angst bij ons naar de islamieten toe. Ik zelf heb geen slechte ervaringen met deze mensen en heb in het verleden veel van hun geleerd. Immers een mens is voor mij gewoon een mens ongeacht welke godsdienst ongeacht welke huidskleur. Wij allen hebben onze behoeftes onze verlangens onze angsten onze dromen. Waarom mensen veroordelen omwille van uiterlijke verschillen en gedachtes. Het zou een veruiming en verademing moeten zijn moesten we van elkander leren. En niet bij voorbaat verwerpen. Als we nu eens samen zouden werken en streven naar een betere tewerkstelling naar betere maatschappelijke structuren dan zouden we msschn meer vooruitgang boeken. Mag ik je vragen waar je angst eigenlijk ligt. Het boeit me wel en het lijkt me aangenaam je denkkronkels wat beter te leren kennen zod. Zelf ben ik werkloos maar hou eigenlijk van ieder mens ongeacht zijn geaardheid zijn denken en zijn wezen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 29 mei 2005 om 00:31.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 00:38   #48

Standaard

Citaat:
Het is goed geweest eh ventje. De meeste werkgevers werken meer dan het gemiddeld werkschuw plebs dat gewoon zijn uurkes komt kloppen en daarmee basta. In tegenstelling tot deze laatsten in het HUN geld waar het over gaat. Niet het uwe. Wie doet de investeringen om bedrijven op te richten ? Wie runt een bedrijf ? WIE ZORGT VOOR ONZE WELVAART UITEINDELIJK ? De ondernemers, de werkgevers en de initiatiefnemers in deze maatschappij. De mensen die hun nek durven uit te steken. Zelfstandingen horen hier ook bij in mijn ogen.

Ik vind het echt walgelijk om te zien hoe u gewoon enkel en alleen maar jaloers kunt zijn op mensen die iets met hun leven doen en ook nog nuttig zijn voor maatschappij,in tegenstelling tot de gemiddelde schooier.
mij is de ondankbare taak gegeven om in de kapitalistische hoogmis waarbij luiaards die hun geld ( hun privileges ) laten werken ipv zelf arbeid te verrichten heiligschennis te plegen. Uw ergernis spreekt boekdelen, het is een systeem dat u werkelijk vereerd. Dat u en het merendeel van de wereldbevolking in haar ban heeft. Denk daar toch eens over na.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 01:38
Reason:

Citaat:

mij is de ondankbare taak gegeven om in de kapitalistische hoogmis waarbij luiaards die hun geld ( hun privileges ) laten werken ipv zelf arbeid te verrichten heiligschennis te plegen. Uw ergernis spreekt boekdelen, het is een systeem dat u werkelijk vereerd. Dat u en het merendeel van de wereldbevolking in haar ban heeft. Denk daar toch eens over na.[/size]

Citaat:

mij is de ondankbare taak gegeven om in de kapitalistische hoogmis waarbij luiaards die hun geld ( hun privileges ) laten werken ipv zelf arbeid te verrichten heiligschennis te plegen. Uw ergernis spreekt boekdelen, het is een systeem dat u werkelijk vereerd. Dat u en het merendeel van de wereldbevolking in haar ban heeft. Denk daar toch eens over na.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2005 om 00:38.
Oud 29 mei 2005, 00:46   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus als ik jaaaaaaaaaaaaren heb gewerkt als werknemer en heb een beetje geld bijelkaar en begin bev een frituur met 1 man personeel,ben ik dan een profiteur King?
Wat is uw pronostiek? [edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 29-05-2005 at 01:47
Reason:

Citaat:
Wat is uw pronostiek? [/size]

Citaat:
Wat is uw pronistiek? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 mei 2005 om 00:47.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 00:49   #50

Standaard

Citaat:
Nee natuurlijk niet, maar het gaat hier over de omkering. En de reactie die het schijnt los te weken omdat ik de zaken eens één keer op zijn kop zet. Wat is daar zo erg aan. Iedereen wordt toch afgebasht - waarom eens niet de werkgevers ? Waarom ?

En zolang het niet persoonlijk is, wat ik nooit doe
zie ik niet in wat daar zo n probleem aan moet zijn
en nu ga ik slapen.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 01:50
Reason:

Citaat:
Nee natuurlijk niet, maar het gaat hier over de omkering. En de reactie die het schijnt los te weken omdat ik de zaken eens één keer op zijn kop zet. Wat is daar zo erg aan. Iedereen wordt toch afgebasht - waarom eens niet de werkgevers ? Waarom ?

en nu ga ik slapen.[/size]

Citaat:
Nee natuurlijk niet, maar het gaat hier over de omkering. En de reactie die het schijnt los te weken omdat ik de zaken eens één keer op zijn kop zet. Wat is daar zo erg aan. Iedereen wordt toch afgebasht - waarom eens niet de werkgevers ? Waarom ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2005 om 00:50.
Oud 29 mei 2005, 01:13   #51
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweren wij zeer zeker niet. Een kleine zelfstandige werkt vaak harder dan een arbeider in een multinational. In grote bedrijven zijn er dan meestal ook nog sterke vakbonden die gunstige arbeidsvoorwaarden hebben weten af te dwingen d.m.v. de sociale strijd. De grootste miserie vind je in de kleinere bedrijfjes en ook bij de kleinste zelfstandigen. Het zijn niet die mensen die geviseerd worden door Sta Op, maar wel de internationale kapitalisten en aandeelhouders, de neoliberale uitzuigers en hun politieke marionetten.

Maar het woordje 'werkgever' geeft vaak een verkeerd beeld van de werkelijke situatie, en daarin moet ik de King wel gelijk geven. Veel - grote - werk'gevers' geven immers helemaal niets, zij nemen alleen maar, en dan nog zoveel mogelijk. Het woord werk'nemer' houdt ook niks in: wat 'nemen' wij dan, als wij werken ? Een loon ? Daar werken wij toch voor, of niet soms ? Men doet alsof wij de rijken bestelen omdat wij gaan werken ? En als we niet gaan werken, dan is het ook weer niet goed, want dan komen bepaalde partijen vertellen dat we profiteren van de sociale zekerheid. Dat is niet meer dan een verdeel-en-heerspolitiek, een rookgordijn om de echte profiteurs buiten schot te houden.
Het ligt niet in onze bedoeling de ondernemingslust van individuen te fnuiken en ik kan ook wel begrijpen dat sommigen zeer boos zijn op de staat door de stortvloed aan onrechtvaardige belastingen die kleine zelfstandigen vaak moeten betalen terwijl ze keihard werken voor hun centen. Ik heb zelf zo'n kameraad die iedere dag weer overweegt of hij zijn restaurantje niet beter kan sluiten. En als je ziet wat hij betaalt.....dan houdt hij welgeteld 0.68 Euro per uur over. Ik heb het zelf met hem uitgeteld.
Oud 29 mei 2005, 01:50   #52
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:

en nu ga ik slapen.
Ergens,diep vanbinnen in mijn ziel, kan ik jullie wel begrijpen.Maar waarom de werkgevers?Neem ons politiek systeem eens onder de loep mannen,daar wordt pas met geld gesmost!

Novalis
Oud 29 mei 2005, 09:13   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en nu ga ik slapen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig [i
Dus als ik jaaaaaaaaaaaaren heb gewerkt als werknemer en heb een beetje geld bijelkaar en begin bev een frituur met 1 man personeel,ben ik dan een profiteur King?[/i]
Iemand die jaaaaaaaaren heeft gewerkt voor een baas is dat geen werkslaaf meer (99% van de arbeiders zijn toch werkslaven?). En iemand in dienst nemen om zichzelf te verrijken is mogelijk?
Of zou het hier om een sociale terwerkstelling gaan?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 09:14   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
mij is de ondankbare taak gegeven om in de kapitalistische hoogmis waarbij luiaards die hun geld ( hun privileges ) laten werken ipv zelf arbeid te verrichten heiligschennis te plegen. Uw ergernis spreekt boekdelen, het is een systeem dat u werkelijk vereerd. Dat u en het merendeel van de wereldbevolking in haar ban heeft. Denk daar toch eens over na.
Dat er veranderingen mogen komen in het systeem, dat ontken ik niet. Maar uw constante aanvallen op degenen die er voor zorgen dat onze economie ronddraait (de gewone werkmens gaat echt zijn nek niet uitsteken en wilt gewoon iedere dag om half 4 thuis zijn) steken mij tegen. Als uw soort het voor het zeggen had was het collectieve armoede, en dat wil ik niet. Mensen die boven de rest uitsteken mogen gerust meer verdienen en ja, zelfs een beter leven hebben.

Ik ben niet te vinden voor een grijs systeem waar de schooier gelijk gesteld wordt met de hooggeschoolde. Sorry. Moeite, inzet en verantwoordelijkheid moeten beloond worden. En zo wordt iedere maand uw dop betaald.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 14:37   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

toch vrij erg als men bedenkt hoe ze eigenlijk tegenwoordig dieren nog beter behandelen dan werknemers.
dieren mogen 'geen stress hebben', circusdieren die 1x per week hun nummertje doen daar schreeuwt men moord en brand voor omdat dat 'onnatuurlijk gedrag' is.
maar mensen die 8 uur per dag(of nacht) robotachtig bandwerk moeten doen tot ze ervan scheelzien, dat is maar normaal ofwat?
natuurlijk willen die vroeger naar huis. dat is volstrekt onnatuurlijk gedrag, dat in elk opzicht indruist tegen de natuurlijke wil en aard van de mens.

ze doen dat enkel omdat ze continu gechanteerd worden met bedreigingen als bestaansonzekerheid en stigma's als 'luierik'.

it's a sick world.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 15:25   #56
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
toch vrij erg als men bedenkt hoe ze eigenlijk tegenwoordig dieren nog beter behandelen dan werknemers.
dieren mogen 'geen stress hebben', circusdieren die 1x per week hun nummertje doen daar schreeuwt men moord en brand voor omdat dat 'onnatuurlijk gedrag' is.
maar mensen die 8 uur per dag(of nacht) robotachtig bandwerk moeten doen tot ze ervan scheelzien, dat is maar normaal ofwat?
natuurlijk willen die vroeger naar huis. dat is volstrekt onnatuurlijk gedrag, dat in elk opzicht indruist tegen de natuurlijke wil en aard van de mens.

ze doen dat enkel omdat ze continu gechanteerd worden met bedreigingen als bestaansonzekerheid en stigma's als 'luierik'.

it's a sick world.
Zeer juist, daarom heb ik je thread, die ze op zo onrechtvaardige manier gesloten hadden, even hernomen, Mitgard.
Mensen worden steeds meer beschouwd als een soort van robotten, en de mensen leren zichzelf ook steeds meer beschrijven in dat soort technische termen. Deze maatschappij is zo ziek dat ze niet lang meer zal standhouden als je het mij vraagt. Daarom is het tijd dat er weer eens plaats wordt gemaakt voor een samenleving i.p.v. een maatschappij die gedomineerd wordt door technowetenschappelijke utopieën en rationalistische opvattingen. De redelijkheid is immers verloren gegaan en men stelt zich geen menselijke doelen meer. Of is het oneindig oppotten van geld een menselijk doel ?
Oud 29 mei 2005, 17:14   #57
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

werkgevers parasiteren op de armoede in de wereld.
hoe meer honger de mensen hebben, hoe meer ze bereid zijn te kruipen en te zwoegen voor een aalmoes.
en telkens degenen die iets meer hebben uitspelen tegen degenen die niks hebben. hen zeggen dat ze ginder nog meer willen werken voor nog minder loon.
dat is de essentie van het spelletje.

welvaart is slechts een tijdelijk bijverschijnsel van hun intrinsieke hebzucht, dat duurt zolang het hen voordeel oplevert.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 17:25   #58
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Joris Van Severen zei het 70 jaar geleden al: in het kapitalistisch systeem zijn de werknemers loonslaven.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 17:29   #59

Standaard

Citaat:
Dat er veranderingen mogen komen in het systeem, dat ontken ik niet. Maar uw constante aanvallen op degenen die er voor zorgen dat onze economie ronddraait (de gewone werkmens gaat echt zijn nek niet uitsteken en wilt gewoon iedere dag om half 4 thuis zijn) steken mij tegen.
Wat ik zeg is idd zoals ik al zei heiligschennis in onze kapitalistische hoogmis. Voor mij is dat alleen al een rede te meer om het net te doen. Alles mag in deze wereld met slijk worden bekladderd - werklozen - vreemdelingen - de paus - de islam .... en ik zou mij over werkgevers moeten inhouden ? Verder illustreerd u meteen dat het puur om een maatschappelijk taboe gaat waarbij exclusief één bepaalde geestelijk gestoorde minderheid niet mag worden gestigmatiseerd
Citaat:
Als uw soort het voor het zeggen had was het collectieve armoede, en dat wil ik niet. Mensen die boven de rest uitsteken mogen gerust meer verdienen en ja, zelfs een beter leven hebben.
Het opdelen in soorten - klassen is in onze maatschappij namelijk niet meer sociaal aanvaard.(hoewel het heimelijk en hier openlijk natuurlijk nog altijd wordt gedaan.)

Citaat:
Ik ben niet te vinden voor een grijs systeem waar de schooier gelijk gesteld wordt met de hooggeschoolde. Sorry. Moeite, inzet en verantwoordelijkheid moeten beloond worden. En zo wordt iedere maand uw dop betaald.....
U staat dus een anarchistisch model voor waarbij het recht van de "economisch" sterkste hoog in het vaandel wordt gedragen. Heeft ook iets van fascisme eigenlijk. Sorry maar volgens onze grondwet is iedereen (theoretisch althans) nog altijd gelijk.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 18:33
Reason:

Citaat:
Dat er veranderingen mogen komen in het systeem, dat ontken ik niet. Maar uw constante aanvallen op degenen die er voor zorgen dat onze economie ronddraait (de gewone werkmens gaat echt zijn nek niet uitsteken en wilt gewoon iedere dag om half 4 thuis zijn) steken mij tegen.
Wat ik zeg is idd zoals ik al zei heiligschennis in onze kapitalistische hoogmis. Voor mij is dat alleen al een rede te meer om het net te doen. Alles mag in deze wereld met slijk worden bekladderd - werklozen - vreemdelingen - de paus - de islam .... en ik zou mij over werkgevers moeten inhouden ? Verder illustreerd u meteen dat het puur om een maatschappelijk taboe gaat waarbij exclusief één bepaalde geestelijk gestoorde minderheid niet mag worden gestigmatiseerd
Citaat:
Als uw soort het voor het zeggen had was het collectieve armoede, en dat wil ik niet. Mensen die boven de rest uitsteken mogen gerust meer verdienen en ja, zelfs een beter leven hebben.
Het opdelen in soorten - klassen is in onze maatschappij namelijk niet meer sociaal aanvaard.(hoewel het heimelijk en hier openlijk natuurlijk nog altijd wordt gedaan.)

Citaat:
U staat dus een anarchistisch model voor waarbij het recht van de "economisch" sterkste hoog in het vaandel wordt gedragen. Heeft ook iets van fascisme eigenlijk. Sorry maar volgens onze grondwet is iedereen (theoretisch althans) nog altijd gelijk.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 18:32
Reason:

Citaat:
Wat ik zeg is idd heiligschennis in onze kapitalistische hoogmis. Voor mij is dat alleen al een rede te meer om het net te doen. Alles mag in deze wereld met slijk worden bekladderd - weklozen - vreemdelingen - de paus - de islam .... en ik zou mij over werkgevers moeten inhouden ? Verder illustreerd u meteen dat het puur om een maatschappelijk taboe gaat waarbij exclusief één bepaalde geestelijk gestoorde minderheid niet mag worden gestigmatiseerd
Citaat:

Citaat:
U staat dus een anarchistisch model voor waarbij het recht van de "economisch" sterkste hoog in het vaandel wordt gedragen. Heeft ook iets van fascisme eigenlijk. Sorry maar volgens onze grondwet is iedereen (theoretisch althans) nog altijd gelijk.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 18:32
Reason:

Citaat:
Wat ik zeg is idd heiligschennis is onze kapitalistische hoogmis. Voor mij is dat alleen al een rede te meer om het net te doen. Alles mag in deze wereld met slijk worden bekladderd - weklozen - vreemdelingen - de paus - de islam .... en ik zou mij over werkgevers moeten inhouden ? Verder illustreerd u meteen dat het puur om een maatschappelijk taboe gaat waarbij exclusief één bepaalde geestelijk gestoorde minderheid niet mag worden gestigmatiseerd
Citaat:

Citaat:

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 18:31
Reason:

Citaat:
Wat ik zeg is idd heiligschennis is onze kapitalistische hoogmis. Voor mij is dat alleen al een rede te meer om het net te doen. Alles mag in deze wereld met slijk worden bekladderd - weklozen - vreemdelingen - de paus - de islam .... en ik zou mij over werkgevers moeten inhouden ? Verder illustreerd u meteen dat het puur om een maatschappelijk taboe gaat waarbij exclusief één bepaalde geestelijk gestoorde minderheid niet mag worden gestigmatiseerd
Citaat:

Citaat:
U staat dus een anarchistisch model voor waarbij het recht van de "economisch" sterkste hoog in het vaandel wordt gedragen. Heeft ook iets van fascisme eigenlijk. Sorry maar volgens onze grondwet is iedereen (theoretisch althans) immers gelijk.[/size]

Citaat:
Citaat:

Citaat:
U staat dus een anarchistisch model voor waarbij het recht van de "economisch" sterkste hoog in het vaandel wordt gedragen. Heeft ook iets van fascisme eigenlijk. Volgens onze grondwet is iedereen (theoretisch althans) immers gelijk.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2005 om 17:33.
Oud 29 mei 2005, 18:18   #60
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard ondertussen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LSP
zondag 29 mei 2005
Pakistan: vakbondsleiders Telecomstaking vijf uur opgesloten in gevangenis

De staking in de telecomsector in Pakistan wordt verder gezet. Dit leidt evenwel tot repressie vanwege de autoriteiten. De algemeen secretaris van de Lines Staff Union, Malik Maqbool Hussein, en twee vakbondsactivisten werden door de militaire politie opgepakt en naar verluidt gedurende vijf uur gevangen gehouden. Er wordt opgeroepen tot dringende protestmails.

Deze actie van de autoriteiten komt er na een algemene staking van telecommunicatie-arbeiders tegen de geplande privatisering en voor betere arbeids en loonsvoorwaarden bij Pakistan Telecommunications Ltd (PTCL). De arrestaties maken duidelijk dat het mogelijk is dat het leger en de politie zullen worden ingezet om een brutaal einde te maken aan de staking en een grote groep vakbondsactivisten op te pakken. De vakbondsleiders werden vrijgelaten nadat druk gezet was op de regering en nadat geprotesteerd werd door andere vakbonden.

Bij onderhandelingen tussen het management van PTCL en het actiecomité dat negen vakbonden verenigt, zijn belangrijke toegevingen voorgesteld door het management. Maar die toegevingen gelden enkel indien de vakbondsleiders ondertekenen dat ze geen tegenkantingen hebben tegenover een privatisering. Het management wil dit doen omdat geen enkel bedrijf aandelen van PTCL wil opkopen indien er een stakingsdreiging is. Indien de privatisering bij PTCL wordt tegengehouden, staat het volledige privatiseringsprogramma van de regering (ter waarde van 1,7 miljard dollar) op de helling.

De militaire dictator Musharraf - een bondgenoot van George Bush - wil de levensstandaard van de arbeiders aanpakken en vrijspel geven aan nationale en internationale speculanten die superwinsten willen maken zoals ze dat doen in andere landen van Azië, Afrika of Latijns-Amerika. Het is daarover dat Bush en co het hebben als ze spreken over het internationaal verspreiden van "democratie".

We willen de regering en het management van PTCL zoveel mogelijk protestmails laten krijgen. Stuur e-mails waarin je eist dat er geen verdere repressie plaatsvindt en dat er geen privatisering komt van PTCL.

Stuur protestmails naar:

Junaid Khan, President PTCL, [email protected]
M.Shahzad Sadan, Senior Vice President PTCL, [email protected]
Awais Leghari Minister Telecom and Information Technology, [email protected] and [email protected]

Stuur een kopie naar: (ook solidariteitsberichten zijn welkom)
[email protected] and
[email protected]
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be