Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2005, 18:18   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Dat men af wil van kernenergie is niet zomaar om die Tjjernobyl-ramp te doen. Die centrale was trouwens niet te vergelijken met wat je in België vind van centrales. Maar de resen waarom men wel af wil van kernenergie si dat je blijft zitten met dat nucleair afval, iedereen is dat blijkbaar vergeten. Dat afval blijft zich maar ophopen enja, wat moet je ermee, 't is kweetnie hoe gevaarlijk spul. PLUS het risico op een kernramp blijft, hoe je't ook draait of keert. En België volzetten met nog eens 3 centrales ofzo, dat lijkt me niet haalbaar, 't is hier zoal dichtbevolkt, veiliger zou't er neit op worden.

En Caroline Gennez een "domme geit" noemen is ook maar laag hè. Is het dan zo gek wat ze vraagt? Lijkt me niet zo.

En dan nog, Verwilghen die heeft het sowieso al niet op gezondheid/veiligheid, die kerel werkte een tijdje geleden nog voor British American Tobacco (BAT) Belgium, en dat voor een persoon die in een regering zit die de strijd met tabak is aangegaan... dat rook naar belangenvermenging... en nu wil die kerel Vlaanderen misschien vol gaan zetten met kerncentrales ...
ik snap je bezorgdheid; zoals zovele mensen daar bezorgd over zijn. Maar je moet nu eenmaal érgens op vertrouwen, in dit geval de technologie.
Want, wat is het alternatief?
Jij kan wel roepen en tieren en emo-politiek voeren zoveel je wil, we hebben energie nodig! En niet zomaar energie, meer en meer, de vraag wordt alsmaar groter, en jij wilt dan even de kernenergie gewoon áfschaffen? Onze héle maatschappij steunt momenteel op drie grondstoffen: energie, mineralen, en water. Deze zijn hoe dan ook bittere noodzaak;

En ja, ik blijf erbij, het is een domme geit. Ik vind mijn vergelijking nog zéer mild met dingen die ik uit de mond van onze minister van buitenlandse zaken hoor.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 18:21   #42
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
het risico op een kernramp in belgie is zo goed als nul als je kernindustrie vergelijkt met andere industrieen dan zijn kerncentrales zo ontworpen dat het risico op slachtoffers bij een ongeval veeeeeeel lager ligt dan in andere industrieen. ik durf zonder blozen beweren dat de kerncentrales de meest gecontroleerde energievoorziening in belgie is.
niet helemaal juist hoor.

(risico=kans op ongeval x schade in geval van ongeval.)

de schade is véle male groter dan bij klassieke centrales. Maar inderdaad, de West-Europese kerncentrales hebben tot nu toe bewezen proper en veilig te werken.
In het oostblok moeten we dat natuurlijk nuanceren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 05-06-2005 at 19:21
Reason:
--------------------------------

Citaat:
het risico op een kernramp in belgie is zo goed als nul als je kernindustrie vergelijkt met andere industrieen dan zijn kerncentrales zo ontworpen dat het risico op slachtoffers bij een ongeval veeeeeeel lager ligt dan in andere industrieen. ik durf zonder blozen beweren dat de kerncentrales de meest gecontroleerde energievoorziening in belgie is.

de schade is véle male groter dan bij klassieke centrales. Maar inderdaad, de West-Europese kerncentrales hebben tot nu toe bewezen proper en veilig te werken.
In het oostblok moeten we dat natuurlijk nuanceren.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

risico=kans op ongeval x schade in geval van ongeval.

Dus de schade is véle male groter dan bij klassieke centrales. Maar inderdaad, de West-Europese kerncentrales hebben tot nu toe bewezen proper en veilig te werken.
In het oostblok moeten we dat natuurlijk nuanceren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 juni 2005 om 18:21.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 20:21   #43
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

In het oostblok moeten we dat natuurlijk nuanceren.
de kans op een ongeval is even groot als bij om het even welke industriele installatie. uiteraard kunnen de effecten gigantisch veel groter zijn. de veiligheidsinstallaties zijn echter zo geavanceerd dat de effecten op het totale risico even groot zijn als in andere industrieen.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2005, 20:27   #44
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de kans op een ongeval is even groot als bij om het even welke industriele installatie
Mhh, toch even corrigeren, de ISO normen voor nucleaire installaties liggen wel en pak hoger dan de doorsnee industriële normen.
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be