![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter vergelijking: Brugge-Antwerpen (ca. 100 km): aan 80 km/h: 1h15; aan 90 km/h: 1h05. Zoveel tijd win je niet, zeker als je rekent, dat je zelden met volle gas kan rijden, in de file kan staan... Voor iemand die dacht dat het verschil om te kunnen stoppen wel meeviel, dit zijn de stopafstanden bij droog, resp. nat wegdek, voor een personenwagen. Doe er dus nog maar een schepje bovenop voor een vrachtwagen. [size=2]80 km/uur[/size][size=2] 56 meter[/size][size=2] 88 meter Persoonlijk vind ik dat genoeg...[/size][size=2]90 km/uur [/size][size=2]67,5 meter [/size][size=2]108 meter [/size] Een inhaalverbod zou zeker nuttig kunnen zijn. Het is dan ook reeds invoege op de meeste mij bekende viervaksbanen, al is het dan alleen maar tijdens de spits... Nu, niet elke vrachtwagen kan de 88 vlot halen, ik heb nog een vrachtwagen gezeten (als passagier), die met moeite 85 haalde, en dan nog alleen maar als het naar beneden ging ![]()
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus ik denk wel dat een algemeen inhaal verbod op zwaar vrachtvervoer wel toch zou helpen maar een snelheidsmaximum van 80 km per uur zie ik niet zitten men zou bv ook kunnen verplichten dat alle zware vrachtwagens op het derde rijvak moeten blijven!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrachtwagen bestuurders die zich bezig houden met NUTTELOZE inhaalmaneuvers zijn erg egoistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Als ze al eens begonnen met de snelheid van de vrachtwagens te meten ;
Je moet tegenwoordig eens kijken op de Antwerpse ring, waar nu 70 mag gereden worden: de vrachtwagens geven een klank- en lichtconcert en proberen je gewoon te overrijden. Die snelheidsbegrenzer dat is een fabeltje in veel gevallen: je moet er eens naast gaan rijden tegen dezelfde snelheid en je zult rap ondervinden dat ze meer rijden dan 90. Zaterdag nog voorgehad : een Poolse vrachtwagen die voorbijstak en als de auto's 70 reden , ze echt in het gat reed. Toen ik mijn fotoapparaat bovenhaalde en een foto maakte is hij wat deftiger beginnen rijden. Waarom kunnen ze de autostrade niet smaller maken en twee afgescheiden vakken maken voor de vrachtwagens?? Je ziet als er op de ring geen vrachtwagens mogen (binnenkort opnieuw het geval) dat het verkeer merkelijk vlotter verloopt. Voor mij mogen ze trouwens ook een heffing vragen aan de buitenlandse vrachtwagens: die trekken zich weinig aan van de verkeersregels en zijn tegenwoordig in de meerderheid op onze autostrades. Ik heb een paar keer de nationaliteiten van de vrachtwagens opgeschreven op het traject Antwerpen-Kortrijk en het was verbazend hoeveel buitenlanders er onze wegen gebruikten. Waarom mag Duitsland, Frankrijk ...wel tol heffen en kan dat hier niet?? Ze helpen toch mee onze wegen naar de vaantjes, dus kunnen ze er ook voor betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier moeten alleen de "reeds zwaarst belasten van Europa betalen" nl. de Belgen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een chauffeur die bij 90 km/u slaapt doet dat even snel als bij 80. Inhaalverbod plus strengere controle op het afstandhouden zou veel meer zoden aan de dijk brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De snelheidsmeters van vrachtwagens zijn geijkt, omaplop, die van auto's vaak niet. Of ga jij veel geld uitgeven aan een ijking, die niet door de wet is vereist, en een lieve duit kost? Een snelheidsmeter moet wel werken, maar meestal zit er een grotere foutenmarge op (men rondt voor de veiligheid af naar boven) bij auto's dan bij vrachtwagens. Dus een vrachtwagen die 95 lijkt te rijden is niet zo vreemd, hoor. Persoonlijk ben ik -gelukkig- nog niet al te veel cowboys tegengekomen bij de vrachtwagenchauffeurs. Ik zie een auto nog niet zo galant teken doen, dat je voorbij bent, en kan invoegen, wat doorgaans wel standaardprocedure is bij vrachtwagens. Ik ben het wel eens met de verzuchtingen over de buitenlandse vrachtwagens die onze wegen kapotrijden, maar er niet voor moeten betalen, terwijl wij dat natuurlijk wel doen, en wel voor hen bij. In principe bestaat dat al, in de vorm van het eurovignet, maar als er te weinig controle op is, op een taxatievorm die sowieso al niet evenredig is verdeeld... (ik hoef er geen tekeningetje bij te maken, zeker?) Een tolsysteem �* la Duitsland is wel een leuk idee, ik vraag me alleen af, of elk land (en in België elke regio...) weer zijn eigen systeem moet uitdokteren, of er niet meer kan worden samengewerkt...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor om om op europees niveau een snelheidslimiet van 90 km per uur op te leggen voor alle baanverkeer. Voor vrachtwagens 80 km per uur. Voorts het afschaffen van alle verkeersbelastingen, brandstoftaksen ed en de invoering van de kilometervergoeding. Elk land krijgt dan een vergoeding naar gelang het aantal afgelegde kilometers in desbetreffende land. Iedere Europese ambtenaar die betrapt wordt op gefoefel krijgt de kogel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
hoe moet ik dit opvatten? -zolang u maar 140 kan knallen maakt u alles geen zak uit, dus.... vrachtwagens onder een inhaal verbod zodat u ongestoord kan racen? en hoe gaat u het dan doen op de secundaire wegen? daar mogen vrachtwagens maar 60 en u 90?
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg dan meteen dat personenwagens ook maar 80:uur mogen rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je voorstel nog verbeteren: milieuvriendelijke auto's en vrachtwagens een beetje belonen. Met andere woorden: hoe zuiniger, hoe minder te betalen per afgelegde kilometer. Dat kan perfekt .... met een taks op de brandstof. Vervang dus je kilometervergoeding door .... een taks op de brandstof. Voor de rest is je voorstel iets te revolutionair, en daarom gaan we er nog lang op mogen wachten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() 85 km per uur voor zwaar vrachtvervoer
100 km per uur voor lichtvrachtvervoer en 130 km per uur voor gewone auto's zou dit niet beter zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() In Nederland heeft men verleden week ook een 80-km (ipv 100 km) plan gelanceerd, maar dan waarschijnlijk enkel rond de vier/vijf grote steden en tijdens de files e.d.. (zie volledig artikel onderaan) maar voor alle wagens, dus zowel personen- als vrachtwagen. En dit waarschijnlijk enkel overdag of tijdens de files...
Ook zouden er dan op die plaatsen een bijkomende rijstrook bijgelegd worden om files te voorkomen... Ook is men daar bezig met het verplicht laten plaatsen van roetfilters om de luchtkwaliteit te verbeteren... Men zou zelfs subsidies aan particulieren geven... (zie onderstaand artikel). Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() 1)ge neemt 2 ploegen baanwerkers aan
2)ge laat een ploeg beginnen een ondergrondse autostrade te maken voor vrachtvervoer vanuit Aarlen,en een ploeg vanuit Oostende. 3)aan elke stad graven ze nen tunnel naar boven(uitrit en inrit) 4)ge laat ze naar mekaar toewerken tot ze mekaar tegenkomen. 5)Als ze mekaar missen hebde 2 ondergrondse autostrades voor de prijs van 1. ![]()
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Och mensen, natuurlijk is het kvb er niet om te doen de verkeersveiligheid te bevorderen. Nee, dat kieken wil enkel een beetje de populistische toer opgaan en vermits het "bon ton" is het vrachtvervoer te pesten, dan kan een rechtgeaarde sos natuurlijk niet bij de pakken blijven zitten. Dus vingertje omhoog en niet gehinderd door enige kennis de sossenvisie loslaten op de argeloze subjecten. In de reacties daarop ontbreken natuurlijk ook niet de onnozelheden die een discussie tot gevolg hebben, die amper nog iets met de realiteit te maken heeft. Kieken KVB stelt voor vrachtwagens nog maar tachtig per uur te laten rijden : dat is natuurlijk PP ( plat populisme), want over de werkelijke oorzaken van files zwijgt madam zedig. Misschien kunnen we het kieken enkele hints geven om haar triestig sossenbrein een beetje bij te spijkeren : steevast wordt het idee-fixe van de spoorwegen en de binnenvaart ten tonele gevoerd.
Stel dat een trailer, met bestemming Milaan, moet geladen worden op drie plaatsen (optimalisatie). De eerste plaats is Ardooie(W-VL), de tweede is Charleroi (Henegouwen), de derde is Dilsen-Stokkem (Limburg). Nadien moet de trailer afgeleverd worden op een spoorwegterminal waar de capaciteit voorhanden is om trailers op spoorwagons te plaatsen, bv Muizen (Mechelen). Het effect op het vrachtverkeer binnen de benelux is dus NIHIL, rien de knots, of je daar nu 80/u mee rijdt of 90/u, er is geen vrachtwagen minder op de weg in onze regio. Enkel de as belgik - Milaan zal één vrachtwagen minder zien passeren. Idem dito met het vervoer per schip : dit gaat enkel op voor vrachten in bulk en containers (als de bruggen over de kanalen niet te laag zijn). Ook dan moet de vracht tot bij de klant gebracht worden. De sossen en aanverwanten moeten zich eens goed realiseren dat ALLES wat ze gebruiken, van toiletpapier tot tandenstokers, zelfs het huis waarin ze wonen, de winkelrekken die ze plunderen, de pc's waarop ze fulmineren tegen vrachtwagens... vervoerd zijn door vrachtwagens. Het is dus nogal goedkoop af te geven op het vrachvervoer zonder met werkelijk positieve voorstellen uit te pakken. Maar waarschijnlijk was dat ook niet de bedoeling : een beetje populistisch tekeer gaan is mooi meegenomen. Als ervaringsdeskundige een tip voor de sossenkip : 's nachts liggen de miljardeninvesteringen in autowegen er godsverlaten bij. Bedrijven aanmoedigen om transporteurs 's nachts te laten lossen en laden is waarschijnlijk te ver gezocht ? Of wordt er eigenlijk wel naar een oplossing gezocht ??????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Een pracht van een voobeeld, Isegrim, je hebt me meteen overtuigd om voor de snelheidsbeperking te zijn
![]() Het verschil in België blijft beperkt, en zolang je in Frankrijk en Italië vlot 90 mag bollen, zal dat de trafiek naar Milaan ook niet gauw aantasten. In Nederland heb je trouwens al 80 voor vrachtverkeer, ik zie daar nog altijd (te?) veel vrachtwagens rijden... Gertj3, de maximumsnelheid is 120. En zo hard mag je alleen rijden op een viervaksbaan, met middenberm, of meer. Op zo'n plaats kan je inhalen, en is het nog te verantwoorden dat er verschillende richtsnelheden bestaan. Ergens anders mag je ook met een personenauto max. 90. Of minder voor vrachtwagens.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zei zowat het omgekeerde: zolang wij niet willen 'betalen' (bedoelt: moeite doen, inleveren, ...) voor properder lucht, zullen nog vele kinderen en ouderlingen piepen bij het asemen. (Hij gebruikte wel wat properder woorden.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() [quote=De schoofzak]Mooie Kaatje Van Brempt wenst de Kyoto-normen te halen en tegelijk de verkeersveiligheid te bevorderen:
op autosnelwegen zouden vrachtwagens, ook lichte, nog slechts 80 per uur mogen. Er is nog overleg nodig met het buurland Wallonië, doch - zo zei ze in de Zeverende Dag - als ze niet meewillen, dan gaan we er alleen voor. Ik ben er voorstander van. Die enkele doden en gewonden die ermee uitgespaard worden, wegen op tegen de ekonomische nadelen van het tijdverlies. Door het tijdverlies zullen er wel enkele vrachtwagenchauffeurs meer aangenomen moeten worden, doch zoals gezegd: enkele minder zware ongevallen en 't spel is terugverdiend. De volgende stap zal wellicht zijn dat gewone auto's nog slechts 110 zullen mogen .... Wat is belangrijkst? Ik op tijd ter plaats, waar ik naartoe wou of in het ziekenhuis, of rustige veiligheid en ietwat properdere lucht?[/QUOTE Die politiekers van tegenwoordig steekt die hun verstand in hun tenen of wa?In Vlaanderen 80 km/h voor vrachtwagens?Willen die onze economie kapot of wa?Wat een dwaze beslissing,ik ben nen vrachtwagenchauffeur en zit 12 uur per dag in het verkeer op 2 m hoogte,ik zie en weet er alles van,het grootste gevaar in het verkeer zijn auto's.Den helft van de mensen rijdt met zijn auto als een gefrustreerd konijn EN ZIJ VORMEN SOMS DE OORZAAK VAN CRACHES IN FILES.BV.:als ge van op de Westkant van de ring van Brussel den E 19 opwilt richting Antwerpen moet ge links invoegen en op diezelfde plaats worden 2 rijvakken 1,als ik daar met mijne camion den E 19 opwil zitten er altijd van die achterlijke spasten van autochauffeurs er nog snel tussen te vlammen om maar niet tien seconden achter mij te moeten rijden,die verplichten mij om in mijn linker speigel te kijken,daarbovenop moet ik ook in mijn rechterspiegel kijken om het verkeer aan die kant in het oog te houden zeker al ik dan den afrit Vilvoorde moet hebben.IEDEREEN VERGEET PRECIES DAT ALS NE CHAUFFEUR IN ZIJN SPIEGEL KIJKT HIJ NIET VOOR HEM KIJKT. Zal ik is met een deftig politiek voorstel afkomen?ALLE AUTOS BEGRENZEN OP 100 km/h en maximale trekkracht van 0->100 in 12 sec. buiten prioritaire voertuigen.Het hinderen van vrachtwagens door roekeloos te rijden zoals in mijn vb.moet bestraft worden met twee maand rijverbod en een dan opnieuw naar de rijschool en moeten ze niet alleen met een auto maar ook met een vrachtwagen leren rijden om hun b rijbewijs terug te halen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Kzaluisietszeggen : 29 juni 2005 om 16:39. |
||||||
![]() |
![]() |